متن کامل خطبه نماز جمعه ۲/۱/۹۸
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیتالله حسینی همدانی
بسمالله الرحمن الرحیم
الحمدالله ربالعالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین
العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد
و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین
واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین
عرض کردیم اهل تقوا زندگی در دنیا را فرصتی میدانند برای رشد معنوی خود و تا بتوانند با عمل خیر و عمل صالح بر سرمایهی آخرتی خود میافزایند. با استفاده از آیات کریمه قرآن و روایات اهل بیت رسیدیم به بحث تعاون، همیاری و مواسات، اگر اهل ایمانی احتیاج به وام داشت به او قرض بدهیم، ودرپس گرفتن، عجله نکنیم ومهلت بدهیم. اگر آشنایان یا همسایگان به اسباب منزل احتیاج داشتند به آنها امانت بدهیم. به انفاق و مسائل مربوطه اشاره کردیم و اصلاح امور نیازمندان و محرومان جامعه.
یعنی اگر به تعالیم اسلامی توجه کنیم به خوبی متوجه میشویم که اسلام با طراحی دقیقی که درباره اموال و دارائیها انجام داده، قصد دارد که محروم و نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد. فقر ریشه کن شده باشد؛ و در اجتماع مسلمین سائل و دستِ دراز شده به سمت دیگران وجود نداشته باشد.
لذا اهل بیت علیهمالسلام گاهی به صورت امر و گاهی به صورت تشویق، مردم را هدایت میکنند که از دیگران دستگیری کنند. مثلاً امام کاظم علیهالسلام فرمودند: اگر توانایى آن را دارى که فقیری را بىنیاز کنى، بىنیاز کن! بنابراین باید افراد جامعه اسلامی در اوج بینیازی و عزت بسر ببرند و همه با صداقت و پاکی در عین وحدت و همکاری زندگی کنند.
برای تکمیل بحث تعاون و همکاری بین آحاد جامعه، اشارهای کوتاه به مسئلهی وقف میکنم که یکی دیگر از مصادیق کمک کردن به دیگران و نوعی مساعدت اجتماعی و یکی از روشنترین موارد انفاق و صدقه است. وقف، عملی مستحبی است که عمل به آن واجب و تغییرش حرام است. وقف یعنی فک و آزاد کردن مال که در کتب فقهی بحث مفصل خودش را دارد و به صورتهای مختلف انجام میشود.
گاهی وقف به صورت حبس و نگهداری اصل و صرف درآمد آن دراه خداست. مثل وقف ملکی برای هزینههای مسجد. گاهی تحریر، آزاد کردن و فک هر ملکی است، مثل وقف خود مسجد. لذا برای رقبات مسجد متولی معین میکنند نه برای خود مسجد چون این دو فرق در وقف هست. چون رقبات مسجد به ملکیت باقی میماند؛ و وقتی ضرورتی اقتضاء کرد میشود آنها را فروخت؛ اما وقف خود مسجد که مثل آزاد کردن بنده در راه خداست، ملک کسی نیست تا متولی داشته باشد.
خدای تعالی در آیه ۴۶ از سوره مبارکه کهف فرمود: «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَهُ الْحَیاهِ الدُّنْیا، وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً، وَ خَیْرٌ أَمَلًا» دارایى و فرزندان، زینت همین زندگى دنیاهستند و خیرات ماندگار (باقیات الصّالحات)، در نزد پروردگار تو بهترین پاداش را دارد و مىتواند بهترین مایه امیدوارى (به رحمت پروردگار واجر ابدى) باشد. همانطور که در تعریف وقف گفته شد چون اصل مال و سرمایه باقی میماند و از عایدات آن دائماً استفاده میشود و از نسلی به نسل بعد منتقل میشود که در راه خیر مصرف شود.
آیه شریفه هم فرموده است؛ باقیات الصالحات؛ یعنی آن عملِ صالحی که باقی میماند، در نزدِ خداوند بهترین پاداش را دارد. خوب وقف هم عمل صالحی است که ماندگار است و ثوابش پیوسته است. ما توجه نداریم که بعد از مرگ، ارتباط ما با همه مسائل دنیائی قطع میشود مگر عملی که جلوتر فرستادهایم و یا همان باقیات الصالحاتی که از ما به جا مانده است؛ که وقف یکی از آن موراد است.
متاسفانه سنت وقف مقداری کم رنگ شده که اگر احیا شود آثار فراوان فردی و اجتماعی دارد. گذشته از بُعد تربیتی که برای واقف دارد. بوسیله وقف میتوان خیلی از کارهای عامالمنفعه که روی زمین مانده را قابل بهره برداری کرد؛ و این وقف آنقدر مهم است که اهل بیت فرمودند مثل فرزند صالح انسان، یا مثل نوشتهای که از انسان باقی میماند و مردم را هدایت میکند، میماند.
مرحوم شیخ صدوق در کتاب خصال روایتی را از امام صادق علیهالسلام نقل فرموده که در کتب دیگر با همین مضمون و عبارات مختلف آمده و آن این است که «لَیْسَ یَتْبَعُ الرَّجُلَ بَعْدَ مَوْتِهِ مِنَ الْأَجْرِ إِلَّا ثَلَاثُ خِصَالٍ: صَدَقَهٌ أَجْرَاهَا فِی حَیَاتِهِ فَهِیَ تَجْرِی بَعْدَ مَوْتِهِ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ. صَدَقَهٌ مَوْقُوفَهٌ لَا تُورَثُ أَوْ سُنَّهُ هُدًى سَنَّهَا فَکَانَ یَعْمَلُ بِهَا وَ عَمِلَ مِنْ بَعْدِهِ غَیْرُهُ أَوْ وَلَدٌ صَالِحٌ یَسْتَغْفِرُ لَه» اجر و مزد هیچ عملى که پس از مرگ انجام مىگیرد به انسان نمیرسد مگر سه کار (همه کارها با بردن انسان قطع میشود اما در سه چیز انگار که شما هنوز در دنیا هستید و دارید کار انجام میدهید بقیه اعمال مثل نماز به محض مردن تمام میشود اعتکاف و حج و هر کار خیری).
آن سه کار: صدقهاى که در حال حیات جارى ساخته و آن پس از مرگ نیز تا روز قیامت جریان خواهد داشت؛ و موقوفهاى که از خود بعنوان صدقه گذاشته (مدرسه میسازند حوزه علمیه برپا میکنند پلی میسازند. تا وقتی که آنها مورد استفاده است و دائماً برای شما ثواب میشود) و به ارثش نبرند و دیگر رفتار هدایت بخشى که از خود به یادگار گذاشته. هم خود به آن عمل میکرده و هم دیگرى. پس از وى، سوم فرزند شایستهاى که برایش طلب مغفرت و آمرزش کند. ان شاءالله این سنت حسنه در مسیر تبیلغ و ترویج دین و مسائل اجتماعی نظیر رونق تولید بکار گرفته شود و آثار فراوانش را برای اجتماع باقی بگذارد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد
و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین
و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی
و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد
والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک
خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوی هرگز در اعمالشان چه عبادی و چه غیر عبادی دچار افراط و تفریط نمیشوند؛ و همیشه قوای درونی را معتدل نگه میدارند. مولانا امیرالمؤمنین -علیهالسلام- در حکمت ۶۷ از حکم نهجالبلاغه فرمودند «لَا یُرَى الْجَاهِلُ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً» نادان دیده نمىشود مگر آنکه در کارها افراط «زیاده روى» مىکند یا تفریط «کوتاهى مىکند.»
یعنی شخص جاهل همیشه در یکی از این دو حالت است یا کندروست یا تندرو؛ و دائرهاش هم خیلی وسیع است و شامل همه امورش میشود. در همه امور شخصی اش، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی. این فقط بحث اخلاقی نیست. البته اساس کار مربوط به قوای درونی ماست؛ قوه غضبیه و شهویه عاقله که باید حالت اعتدال داشته باشد که همه امور را میگیرد؛ صفات اخلاقی، رفتاری، اجتماعی.
که مثلاً یکی از صفات اخلاقی، غیرت و غیرتمندی است. خدای تعالی غیور است انسان مؤمن هم باید غیور باشد نسبت به مسائل حساس باشد. چه مسائل ناموسی چه مسائل دینی که دارند کارهایی میکنند که این غیرتها را از ما بگیرند. هجمه هایی که در خیابانها میبینید این است که غیرت را از بین بردند.
اگر در این فضیلت افراط شود شخص به وسواس و بدگمانی میافتد و نسبت به اطرافیان بد دل و ظنین میشود در بعضی از روایات دارد اگر نسبت به زنت خیلی غیرت نشان بدهید و مواظبت های نامتعارف داشته باشید، شاید خدای نکرده مبتلای به گناه شود.
و اگرتفریط داشته باشد، نسبت به ناموس خودبیتفاوت میشود و اصلاً نمیداند کجا میرود و چکار میکند. لذا اگر عقل مدیریت امور را به عهده داشته باشد قطعاً حالت اعتدال حاکم خواهد شد و شخص در آرامش زندگی میکند و سعادتمند خواهد بود. خدای تعالی حالت اعتدال در قوا که حالت عفت و حکمت و و شجاعت هست در همه ما مستقر بگرداند
«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» مجدداً آغاز سال ۱۳۹۸ هجری خورشیدی را که توسط رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نامیده شد، به همه مردم استان به خصوص شما نمازگزاران بزرگوار و عزیزانی که در این خانه خدا معتکف هستند و از نورانیت و صفای باطن آنان بهره میبریم تبریک و تهنیت عرض میکنم.
انشاءالله سالی که با نام امیرالمومنین آغاز میکنیم، بهرههای روحی و معنوی ما بیشتر از قبل باشد. خداوند متعال که مقلب القلوب است و همه امور به دست اوست توفیقی عنایت کند تا بتوانیم به بندگانش بیشتر خدمت کنیم و در ترویج دینش تلاش جدی داشته باشیم. امیدوارمسالی پرخیروبرکت پر نعمت و پر نشاطی برایهمه مردم باشد.
۱۵ رجب سال ۶۲ یا ۶۳ قمری وفات بانوی گرامی اسلام عقیله العرب زینب کبری -سلاماللهعلیها- واقع شد. حضرت زینب با توجه به دوره زندگی و روشی که دربرخورد با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اداره خانواده، تربیت فرزندان، همسرداری و مسائل دیگر داشت و به خصوص نقش آفرینی که در حادثه مهم و عظیم کربلا و مدیریت بحران و کنترل و هدایت کاروان اسراء از خود نشان داد، شد الگو و اسوه.
او تجلی زن مسلمان و معیار برای بانوان است. به خصوص دراین دوره که دشمنان تلاش میکنند انحراف فکری وعقیدتی ایجاد کنند و برای خانمها الگوی تقلبی معرفی میکنند و سبک زندگی غربی را ترویج میکنند، تشویق به بیبندباری، تبرج وهرزهگی میکنند، حضور اجتماعی او را که میتواند با عفت و پاکدامنی همراه باشد و نقش سازنده داشته باشد و درعرصه های مختلف تربیتی سیاسی اجتماعی مفید باشد را به ابتذال و بیراهه و بهره کشیهای خلاف عقل و شرع سوق میدهند تا وسیلهای باشد برای کامجوئی هوسمداران ناپاک.
در این فضا زینب کبری الگوی کاملی برای زن مسلمان است؛ که هم فعالیت اجتماعی دارد و در عرصه های مختلف حضور فعال دارد و هم ازعفت و پاکدامنی فاصله نگرفته است. عقیله بنی هاشم عالمه با بصیرتی بود که در زمانهای مختلف وظائفش را به خوبی انجام و از مقام ولایت به نحو احسن در زمانها و جاهای مختلف دفاع کرد.
درباره علم و دانش او مطلب فراوان است که به نمونهای اشاره میکنم: یک سال پس از استقرار امیرالمومنین در کوفه، زنان و دختران مشتاق دانش، به آنحضرت پیام فرستادند و گفتند: ما شنیدهایم که دختر شما حضرت زینب -سلاماللهعلیها- همانند مادرش فاطمه زهرا -سلاماللهعلیها- منبع سرشار دانش و داراى علوم و کمالات است. اگر اجازه دهید در صبح یکى از روزهاى عید به محضرش حاضر شده و از آن سرچشمه دانش بهرهمند شویم. امیرالمومنین اجازه دادند تا دختر عالمهاش، بانوان مسلمان کوفه را آموزش دهد و مشکلات علمى و دینى آنان را حل کند. حضرت هم اعلام آمادگى کرد بعد از مدتی، جلسه تفسیر قرآن و جلسات پرسش و پاسخ به شبهات و امثال ذالک برقرار شد.
یا نقل میکنند روزى امام حسن و امام حسین -سلاماللهعلیهما- درباره بعضى از سخنان پیامبر اکرم با هم گفتوگو مىکردند، حضرت زینب وارد شدند و در بحث ایشان شرکت کردند و مسأله را با تمام صورى که داشت با تفصیل تمام تبیین فرمودند. امام حسن -علیهالسلام- وقتى این توانایى فوقالعاده خواهر را دیدند، خطاب به او فرمودند: «اِنَّکِ حَقّاً مِنْ شَجَرَهِ النُّبُوَّهِ وَمِنْ مَعْدَنِ الرِّسالَهِ» به تحقیق تو از خاندان نبوت هستی و از وحی اقتباس داری.
از ویژگیهای دیگراین بانوی مکرمه این بود، گذشته از اینکه اهل معرفت بود، اهل تهجد و عبادت هم بود و این عبادت و بندگی از روی معرفت موجب شده بود که آن حضرت حتى در سخت ترین شرایط هم اهتمام به عبادت داشته باشد. لذا ملقب شده بود به عابده آل علی.
به همین مناسبت امام سجاد -علیهالسلام- فرمودند: عمهام زینب در طول راه کوفه و شام، همواره نماز شب را به پا مىداشت. در برخى از منازل بین راه مىدیدم که او از فرط خستگى و رنجورى ناشى از آزار دشمن، نمازهایش رادر حال نشسته مىخواند.
هنوز یک سال از شهادت امام حسین -علیهالسلام- نگذشته بود که در مدینه قحطى سختى آمد و عبدالله بن جعفر همسر زینب کبری، که اهل جود و کرم بود و سخاوت، دستش تهی شد در نتیجه راهی شام شد و آنجا به زراعت مشغول شد، مدتی نگذشت که حضرت زینب گرفتار تب فراغ شد و هر روز بیمارى او شدّت پیدا کرد.
تا این که نزدیک ظهرى به همسرش فرمود: بستر مرا به زیر آفتاب در حیاط قرار بده! عبدالله مىگوید: به این توصیه عمل کردم و متوجّه شدم چیزى را روى سینه خویش قرار داده و مدام زیر لب حرفى مىزند. پس به او نزدیک شدم، دیدم پیراهنى پاره پاره و خونین که یادگارى از برادرش حسین بود را روى سینه قرار داده وناله او حسین حسینبود تا به دیدار برادر نائل شد. خدای تعالی همه ما را از محبان و شیعیان و دوستداران اهل بیت قرار بدهد انشاءالله توفیق خدمتگزاری به آستان اهل بیت و ترویج معارف اهل بیت و احکام اهل بیت را نصیب همه ما بگرداند انشاءالله.
سال جدید با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد و سخنرانی که روز گذشته در حرم مطهر رضوی بیان کردند. رهبر معظم انقلاب، پیام نوروزی امسال را مثل چند سال اخیر که محور نام گذاریهای ایشان اقتصادی است، سال رونق تولید نامیدند. تا انشاءالله سمت و سوی حرکت مردم و مسئولین به سمت رونق تولید باشد.
در حقیقت ایشان با تاکید بر رونق تولید که قبلاً هم در چند سال قبل فرموده بودند که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید است، بر این نکته توجه میدهند که در این نقطه هنوز کار تمام نشده و مشکل وجود دارد و این نقطه اگر درست شود چرخه اقتصاد کشور در ریل اصلی خواهد افتاد.
چون رونق تولید یعنی فعال شدن مراکز و مجموعه های تولید در عرصه های مختلف و این یعنی رونق کار و اشتغال و از بین رفتن بیکاری، یعنی رونق بازارِ فروش، یعنی رونق صادرات، یعنی از بین رفتن رکود.
و البته این فقط با شعار دادن درست نمیشود باید وجهه همت همه بشود رونق تولید؛ یعنی در این جنگ اقتصادی که قرار داریم، آرایش جنگی ما در مقابله با دشمن باید با توجه به ظرفیتهای کشور، متمرکز بر تولید باشد. هر کس به هر اندازه که میتواند.
چرا یک عده هنوز باور ندارند که باید برای عبور از این مرحله مشکل اقتصادی و جنگ اقتصادی به فرامین رهبری گوش دهند! توضیح بدهند که با اقتصاد مقاومتی چه کردند؟ آقا دستور دادند اتاق جنگ درست کنید. فرماندهی درست کنید. گزارش بدهید.
در جنگ اقتصادی فرمانده رئیس دولت است. فرمانده باید اول بپذیرد که در جنگ هستیم، اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را پذیرفته باشد. بعد از تشکیل قرارگاه جنگی، با هوشیاری تمام و بدون اعتماد به دشمن، نسبت به صحنه جنگ شناخت دقیق پیدا کند و همه ظرفیتها را برای غلبه بر دشمن به کار بگیرد و خستگیناپذیر و مجاهدانه صحنه جنگ را اداره کند؛ و در برخورد با کسانی که ستون پنجم دشمن هستند و در این جبهه اخلال میکنند به خصوص دانه درشتها به هیچ وجه ملاحظه نداشته باشد.
اگر اینطور شد اعتماد و اقبال مردم هم همراه خواهد شد و کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت؛ و نتیجه اش همان میشود که رهبری فرمودند: سنگینترین شکست تاریخ آمریکا واقع میشود.
در بیانیه گام دوم به راهکارهای مهمی برای بهبود شرائط اقتصادی کشور اشاره شده که بعضی از موارد را در سخنرانی دیروز شان مطرح کردند.
مهمترین آن درون زائی و برون گرائی و سپردن کار به دست جوانان مومن دانا و مسلط بر دانستههای اقتصادی است. همین که نمونهاش را در چند روز اخیر دیدیم و میتوان گفت اولین حرکت انقلابی و جهادی در عملی کردن گام دوم انقلاب را عزیزان برداشتند؛ و همزمان ۴ فاز بزرگ گازی را افتتاح کردند و روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور اضافه کردند؛ و توانستند در بهره برداری از منابع مشترک، قطر را پشت سر بگذارند.
پیام این حرکت جوانان غیور به دشمنان ملت ایران این است که پیروزی با ماست. ما تا شکست کامل آمریکا ایستادهایم و ذرهای عقب نشینی نخواهیم کرد. رهبر معظم انقلاب نکات مهمی هم در چهار بخش در سخنرانی روز اول در حرم مطهر رضوی بیان فرمودند که حتماً ملاحظه فرمودید.
روح امید را تقویت کردند و تهدیدات دشمن را رجزخوانی دانستند و همه را فرصت برای گشایش در امور به خصوص اقتصاد و معیشت دانستند.
وقتی اینها بیان میشود مقصود این است که کسانی که کار به دست آنهاست با مسائل اینگونه برخورد کنند. نه اینکه بگویند چه سخنرانی خوبی کرد قسمتهایی از آن دستورالعمل است باید اجرایی شود.
یکی از مطالب مهم آن این بود که نوع عملکرد ما باید گذشته از شکست دشمن، بازدارنده باشد؛ یعنی مضمون آیه شریفه است که «تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ» یعنی جوری عمل کنیم که دشمن فکر حمله کردند و ما را نداشته باشد. باید این گونه در عرصههای مختلف وارد شد.
گلهای هم از مجلس کردند که همان معنای فشل بودن مجلس را میداد. مسئله سبک زندگی غربی و احتراز از غربزدگی و عدم اعتماد به غرب و در عین حال استفاده از علوم و تجربیات آنها و هشدار دوباره راجع به سند ۲۰۳۰ بود.
و بیان فرمودند که جوانان مومن انقلابی نباید بگذارند که غربزدهها فرصت جولان داشته باشند؛ یعنی وارد شوند و نگذارند و نباید بگذارند که غربزده ها فرصت جولان داشته باشد دانشجویان و طلاب جوان و اساتید مطالبه گری کنند و عرصه را بر لیبرالهایی که نفوذ کردند در بدنه حاکمیت تنگ کنند و جلوی آنها را بگیرند. مطالبه کند و نفس آنها را بگیرند که این ها مسیر انقلاب را منحرف میکنند.
و از مسئولان هم خواستند که رفتارشان را با غرب تغییر بدهند. توجه به جوانان درمدیریت کشور و اینکه خود جوانان هم قبول مسئولیت بکنند. باشناخت ظرفیتهاوآفتها را داشته باشند تا بتوانند در گام دوم پرتوان و پرشتاب به جلو بروند. بالاخره جوانان کشور پیشروان کشور هستند. مدیریت کشور در اختیار آنهاست. ظرفیتها در اختیار آنها قرار میگیرد.
۶ فروردین سال ۹۴ حمله نظامی عربستان به یمن شروع شد؛ و در این ۴ سال جنایات بیشماری توسط ائتلاف سعودی انجام گرفته است. ۶۵ هزار غیر نظامی و ۸۵ هزار کودک به شهادت رسیده اند. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کودکان یمن به شدت دچار سوء تغذیه شدهاند. زیرساختها تخریب شده و آب بهداشتی ندارند؛ و قحطی در آنجا فراگیر شده فاجعه آنقدر عمیق بود که سازمان ملل هم بحران یمن را تراژدی قرن نامید.
اما یمنی ها آنجا را کردند صحنه شکست دشمن مضمحل و له کردند. چهره آل سعود و کسانی که او را کمک میکنند مفتضح کردند. و همه این جنایات با حمایت سلاحهای غربی و اروپائی که توسط عربستان بکار گرفته میشود انجام میگیرد.
بزرگترین فروشنده انگلیس بعد فرانسه و بعد آلمان و بعد کشورهای دیگر و همهی رقم و ارقام آن هم معلوم است. اسرائیل هم از این جنگ سود خودش را میبرد چرا؟ چون دریای سرخ ازاول برایصهیونیستهای پلید اهمیت استراتژیک داشت هم اقتصادی و هم امنیتی.
تسلط بر آبراهه باب المندب برای رژیم کودک کش بسیار مهم است؛ و چون تحت سلطه یمن است که اگر روز قصد کند کشتیهاى اسرائیلى به سمت شرق آسیا، نروند، رژیم غاصب عملا در بن بست تجارى قرار مىگیرد. آن ملعون اول هم که اسرائیل را از اول طراحی کردند بر این تسلط برنامه داشتند.
حالا این همه جنایت آل سعود آمریکا و اسرائیل دیده نمیشود. اجازه ساخت نیروگاه هستهای و ساخت موشک هم به او داده میشود که تعبیر جالبی هم حضرت آقا در این باره داشتند؛ و دم از حقوق بشر میزنند.
دوباره شروع کردهاند اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در اروپا و آمریکا توسعه میدهند. هر وقت گرایش مردم در غرب به اسلام زیاد میشود و کفه جمعیت به سمت اسلام میچربد اینها یک موج این چنینی راه میاندازند.
جریان مساجد نیوزلند را که همه میدانید که چون نگاه نژاد پرستانه دارند اصلا عمل تروریستی نمیدانند قصد داشتند با فوت جلوی نور خدا و گسترش اسلام را بگیرند؛ اما اراده خدا چیزی دیگر بود که اسلام گسترش پیدا کرد دیدید که دانش آموزان و دانشجویان نیوزلندی به احترام شهدای مسلمان جلوی مسجد جمع شدند و به صدای اذان گوش میدهند؛ و همین امروز جمعیت زیادی آمده بودند در نماز جمعه نیوزلند شرکت کردند.
دلجویی رئیس پلیس آنجا هم صحنه شوق آور و هم تأسف آوری بود. بعضی وقتها داخل کشور ما یک وقت میبینید که قطاری تصادف میکند تعدادی از هموطنانمان از بین میروند آن آقا به جای دلجویی میگوید حق بیمه هستند. آن وقت این طرف با اینکه مسلمان نیست قرآن میخواند و دلجویی میکند. حرکت جالبی بود که ادای احترام کردند به شهدای مسلمان.
دوم فروردین سال ۱۳۴۲ تهاجم مزدوران رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه را داشتیم که یکی از حوادث مهم تاریخ کشوراست که مقدمات انقلاب اسلامی شد و پیروزی مردم؛ و همچنین دوم فروردین سال ۱۳۶۱ عملیات فتح المبین در منطقه دزفول را گرامی میداریم.