پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸

کارشناس روابط عمومی ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در پیامی آغاز سال جدید را به مردم استان البرز تبریک گفت.

متن پیام نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ ِ الْعَالَمِین وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرین

«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»

شروع سال ۱۳۹۸ هجری شمسی را که مقارن با ولادت مولانا ابوالحسن علی بن ابیطالب امیرالمؤمنین – سلام‌الله‌علیه- شده است را به همه مردم انقلابی، ولایتمدار و باوفای استان سرافراز البرز، به‌خصوص خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و تمامی کسانی که در جهت رشد و اعتلای اسلام و قرآن و نظام اسلامی و برقراری آرامش و امنیت و اقتدار و عزت ایران تلاش می‌کنند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و برای همه ‌سال پر خیر و پربرکتی را آرزومندم.

بهار فصل شکوفایی و بالندگی و نشاط؛ فصل رویش دوباره، فصل نو شدن است؛ و این نو شدن برای انسان تنبه و توجه می‌آورد، در فرهنگ عمومی و ملی ما معمولاً آخر سال، افراد مشغول حسابرسی و بررسی مسائل اقتصادی‌شان را می‌کنند. دخل‌وخرج گذشته‌شان را حساب می‌کنند و برای مسائل اقتصادی سال آینده‌شان برنامه‌ریزی و طراحی دارند.

در فرهنگ دینی ما هم به همین مطلب اشاره شد و فرمود: هر مؤمن مسلمان شیعه باید هرروز اهل محاسبه و دقت باشد؛ که اگر دقت کنیم وقتی در دعای تحویل سال از خداوند «حَوِّلْ حَالَنَا» را طلب می‌کنیم؛ یعنی توجه به آینده و گذشته داریم.

در آینده‌نگری گاهی نگاه فردی داریم که خود و خانواده خودمان بهره‌مند باشیم، گاهی علاوه بر نگاه فردی نگاه اجتماعی هم داریم که در ماه و سال آینده، کشور و نظام اسلامی حالش احسن از قبل باشد؛ تحول گسترده‌تری در زمینه‌های مختلف داشته باشد و اینکه نقش ما در این تحولات چگونه باشد، این مطلوب است.

الحمدالله در سال گذشته مثل چهل سال گذشته، با رهبری‌های داهیانه ولی امر مسلمین، وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین در مقابل نظام سلطه در جنگ کمرشکن اقتصادی که بر ما تحمیل کرده بودند و کرده‌اند، مقاومت کردیم و در راهپیمایی بیست و دوم بهمن بینی استکبار به‌خصوص آمریکای جنایتکار و من‌تبع را به خاک مالیدیم و در سال آینده هم به فضل پروردگار با وحدت و همدلی مشکلات تحمیلی را پشت سر خواهیم گذاشت. ان‌شاءالله.

امسال از مهم‌ترین ویژگی‌هایش این است که قدم‌های محکم و پرصلابت خود را در گام دوم انقلاب با توکل بر خدای تعالی و توسل به علی بن ابیطالب بر خواهیم داشت؛ شروع و خاتمه سال که با امیرالمؤمنین -سلام‌الله‌علیه- همراه شده، این را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم حرکت فردی و اجتماعی و جمعی ما علوی باشد؛ یعنی پر از معنویت، پر از کار و تلاش و در مصرف قانع و دستگیر دیگران.

در این ساعات تحویل سال، از خدای تعالی می‌خواهم سال ۹۸ را سال نابودی دشمنان دین و پیروزی اسلام، سال رونق اقتصادی در کشور و به‌خصوص در استان البرز قرار دهد. اوضاع معیشت، اشتغال و مسکن مردم به‌خصوص جوانان به همت بیشتر مسئولین رونق پیدا کند. امیدوارم همه ما، مردم و مسئولین بتوانیم با همراهی و همدلی، منویات و مطالبه امسال رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

بار دیگر سال نو را به همه تبریک عرض نموده، سالی پر از برکت و نشاط و سلامتی را برای همه شما از خدای منان خواستارم. موفق باشید.

والسّلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.