نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

توانمندسازی مددجویان بهزیستی، محور عملکرد این سازمان باشد

فضای مجازی ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰

دیدار مدیز کل و کارکنان بهزیستی استان البرز با ایت الله حسینی همدانی (2)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان البرز که صبح امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) بیان داشتند: نام‌گذاری روز ولادت این حضرت به نام روز پرستار علاوه بر زحمات این حضرت در پرستاری از امام سجاد (علیه‌السلام) و اسرای کربلا، ریشه در پرستاری ایشان از دین الهی بود که با حفظ و حراست و مراقبت از آن‌که در واقعه‌ی کربلا زخمی و رنجور شده بود، دین صحیح را نسل‌های بعدی رساندند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به ارتباط کارکنان بهزیستی با قشر محروم و آسیب‌دیده‌ی جامعه، اظهار داشتند: کاری که شما و خانواده‌ی بهزیستی برای مردم انجام می‌دهید، عملی مقدس و نورانی است که به همه فرصت چنین کاری داده نشده است.

ایشان رسیدگی به قشر بی‌بضاعت را عملی لطیف و مرتبط با عواطف و روح نوع‌دوستی انسان‌ها دانسته و بیان داشتند: کمک به کم‌توانان پیش از آن‌که دستور دینی باشد، امری عقلانی و فطری است و با وجود ناراحتی‌ها و سختی‌هایی که این کار برای مددکاران دارد، همت و توان انجام آن را باید از عنایات الهی دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: توانمندسازی افراد باید یکی از محورهای عمل خانواده‌ی بهزیستی باشد و در آیات کتاب الهی هم می‌بینیم که گداپروری و وابسته کردن افراد به پول گرفتن بی‌زحمت به‌شدت مذمت شده است.

ایشان با اشاره به وجود قومیت‌های گوناگون در استان البرز و شاخصه‌های منحصربه‌فرد فرهنگی هرکدام از این اقوام، تصریح کردند: سرمایه‌گذاری روی صنایع کوچک و دستی مختص هر فرهنگ، علاوه برافزایش توان معیشتی مددجویان بهزیستی، نقش مؤثری در توسعه‌ی فرهنگی استان و نیز رشد اقتصادی و فرهنگی منطقه دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی تقویت بنیه‌ی فرهنگی و اجتماعی مددجویان این نهاد را نیز یکی دیگر از اولویت‌های مهم سازمان بهزیستی دانسته و تأکید کردند: باید توجه کرد که در کنار رفع گرفتاری‌ها و آسیب‌های جسمی، برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زمینه‌های فرهنگی و افزایش روحیه و امید به زندگی و شادی و نشاط در مجموعه‌ی هدف، طرح و اجرا نمود.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: آموزش و پیشگیری درباره‌ی آسیب‌های اجتماعی و ارتباط با خیرین نیز از دیگر زمینه‌های فعالیتی است که باید مدنظر مسئولین سازمان و برنامه ریزان باشد.

ایشان ادامه دادند: به‌عنوان‌مثال ارائه‌ی گزارش‌های مردمی و یا بروشورها و فلش کارت‌های آموزشی در صحن نماز جمعه‌های استان با بیش از ۱۵ هزار نفر مخاطب مستقیم و خانواده‌هایشان، یکی از اقدامات پیشنهادی مفید و مؤثر در این زمینه است.

در ادامه گزیده تصاویر این دیدار را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.