متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۳/۰۸/۰۴
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
بندگان خدا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. بحث ما درباره نفاق بود. صفت پلیدی که دارنده خود را مخلد در آتش میکند. عرض کردم کسی که در دل، خدا و آخرت را قبول نکرده است، اما در ظاهر خود را اهل ایمان و دیندار نزد مسلمانان معرفی مىکند تا بتواند از احکام اسلام به نفع خود و مطامعی که دارد بهره ببرد مثل طهارت و ارث و امثال اینها منافق است که این قسم از نفاق، همه راههای نجات را بر روی صاحبش میبندد، مگر توبه واقعی کند.
بخش دیگر نفاق مربوط به انسانهای ضعیف الایمان است که خداوند و روز قیامت را قبول دارند ولی در خارج چیزی که حاکی از قبول داشتن آنان باشد وجود ندارد. خب اگر کسی خدا را قبول داشته باشد و به قیامت و حسابوکتاب و دوزخ و بهشت اعتقاد داشته باشد با کسی که اصلاً اعتقاد ندارد کاملاً معلوم میشود؛ و لو بهظاهر بگوید از قیامت خیلی میترسم اما در عمل اهل گناه و لغزش است و جوری رفتار دارد کأن اصلاً قیامت را قبول ندارد. اگر کسی از ارتفاع ترسید نزدیک آن نمیرود. اگر کسی از اسید ترسید به آن دست نمیزند. اگر از عقاب خدا ترسیدیم به سمت گناه حرکت نمیکنیم.
گاهی افراد در عبادات و اعمال واجب و مستحب مبتلا به نفاق هستند؛ یعنی این اعمال را انجام میدهد تا منزلتی پیدا کند، ریاکار است. اعمالش حرام و باطل است. مگر توبه و جبران کند. در روایت دارد چنین شخصی را به چهار اسم در قیامت صدا میکنند. غادر یعنی نیرنگباز، فاجر یعنی گنهکار، کافر و خاسر یعنی زیانکار.
امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود: آشکارترین منافق کسی است که به طاعت خدا دعوت کند و خودش بدان عمل نکند و از معصیت باز دارد و خودش از آن بازنایستد. خلاصه اینکه رسول خدا فرمود: کسی که باطنش با ظاهرش ناسازگار باشد، او منافق است هر که میخواهد باشد؛ و فرمود: نفاق ابتدا بهصورت نقطهای سیاه بر دل ظاهر میشود و هرچه نفاق بیشتر شود، آن نقطه بزرگتر میگردد و چون نفاق به مرحله کمال رسید، دل بهکلی سیاه میشود.
امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود: نفاق برادر شرک است. و ذلتی است که شخص در خودش حس میکند. اهل نفاق برخلاف اهل ایمان که باهم مهربان و ید واحده هستند هیچ الفتی باهم ندارند و فقط به منافع خودشان فکر میکنند. در آیه ۱۴ سوره مبارکه حشر فرمود: ... «تَحْسَبُهُمْ جَمیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى..». آنها را متّحد مىپندارى، درحالیکه دلهایشان پراکنده است..؛ یعنی در ظاهر بین آنها اجتماع و هماهنگى و مشارکت هست، اما دلهاى آنان از هم پراکنده است. مِهر و محبتى نسبت به هم ندارند. محور دوستی بین آنان منافع است که اگر در دوستی از هم نفع مادی نبرند با هر ترفندی باشد یکدیگر را رها میکنند.
در آیات کریمه قرآن به کسانی که با خدا عهد و پیمان بستند که اگر خداوند از فضل خود به آنان نعمتی داد و گشایشی در زندگی پیدا کردند، سربهراه شوند و مسیر تقوا و درستکاری را پیش گیرند اما بعدازآنکه به ثروت رسیدند بخل ورزیدند و رفتارشان طوری بود کأن با خدا اصلاً عهدى نبسته بودند، منافق گفته میشود. لذا یکی از راههای پرهیز از نفاق همین دانستهاند که انسان عهدهایی که با خدا بسته و لو بر زبان هم نیاورده باشد، بی اعتناء نباشد. چون خدایتعالی که فراموشی ندارد و فضای عهد و تعهد فضای جدی است نه شوخی.
هرگز کسی نمیتواند خداوند را فریب دهد. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود: منافق هرگاه نگاه میکند، برای سرگرمی است. هرگاه سکوت میکند همراه غفلت است. وقتی سخن میگوید بیهودهگوئی میکند. هرگاه بینیاز شود طغیان میکند وقتی گرفتاری به او رسد دادوفریاد راه میاندازد زود ناراحت میشود و دیر خشنود میگردد. از اندکِ خدا ناخشنود میشود و بسیارش هم او را خشنود نمیسازد. شر بسیار در سر میپروراند و مقداری از آنها را به کار میبندد و افسوس میخورد که چرا فلان کار بد را انجام نداده است.
امام سجاد علیهالسلام فرمود: منافق نهی میکند و خود نهی نمیپذیرد به آنچه دستور میدهد خودش عمل نمیکند. چون به نماز ایستد به چپ و راست مینگرد چون رکوع کند خود را به زمین اندازد چون سجده کند مانند پرندگان منقار به زمین زند؛ و چون بنشیند نیمخیز نشیند (کنایه از عجله داشتن برای تمام کردن نماز است) چون شب شود بااینکه روزه نداشته است همهاش به فکر خوردن غذاست و در روز باآنکه شبزندهداری نکرده است هموغمش خفتن است.
اگر سخنی به تو گوید دروغ گوید و اگر به تو وعده دهد خلف وعده کند و اگر به او اعتماد کنی و امانتی سپاری به تو خیانت میکند و اگر با او مخالفت کنی پشت سرت بدگوئی کند. البته علائم نفاق بیشتر از اینهاست. وجود چنین افرادی برای فرد و جامعه مضر است یعنی نباید با چنین کسی رفاقت کرد و اجازه جولان در جامعه داد. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: رسول خدا به من فرمود: من برای امتم نه از مؤمن میترسم و نه از مشرک؛ زیرا مؤمن را خداوند بهواسطه ایمانش جلوگیری میکند و مشرک را خداوند به سبب شرکش از پای درمیآورد؛ اما ترس من برای شما از منافق زبانبازی است که مطابق اعتقادات شما سخن میگوید و برخلاف آنچه معتقدید عمل میکند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. متقین تمام تکیهگاهشان به خدایتعالی است و بس. امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت ۳۰۲ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: «لَا یَصْدُقُ اِیمَانُ عَبْدٍ، حَتَّى یَکُونَ بِمَا فِی یَدِ اللَّهِ اَوْثَقَ مِنْهُ بِمَا فِی یَدِهِ». ایمان بندهاى درست نیست تا به آنچه در نزد پروردگار است، مطمئنتر باشد ازآنچه در دست خود دارد. کسی که به خدای تعالی از روی ایمان و یقین، خوشبین است، در همه حال به او توکل میکند. بهطوریکه به آنچه در نزد خداست اطمینان دارد؛ و میداند همه هستی در اختیار خدای تعالی است و خداوند بخیل نیست و نعمتهایش بهواسطه بخشش و احسان کم نمیشود. خدای تعالی روحیه توکل و اعتماد به خودش را در همه ما به کمال برساند.
۴ آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام به پذیرش قرارداد کاپیتولاسیون اعتراض کردند. من قبلاً راجع به این قرارداد و منشأ و آغاز آن در ایران که زمان فتحعلی شاه برای روسیه بود و خساراتی که به وجود آورد مطالبی را عرض کردهام. آنها را تکرار نمیکنم. فقط ازنظر لغت کاپیتولاسیون را معنا میکنم که به معنی انعقاد عهدنامه و قرارداد و یا خود عهدنامه است. ازنظر اصطلاحی هم خلاصه آنچه گفتهاند و تعریف حقوقی کردهاند این میشود که: اگر تبعهی کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی میشد، آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور شخص مجرم فرستاده میشد تا طبق قوانین آنجا محاکمه و مجازات شود. خب این حق واقعاً حاکمیت و استقلال کشور را از بین میبرد.
این قصه تا کودتای ۲۸ مرداد در ایران فرازوفرود داشت که بعد از کودتا دوباره به جریان افتاد و در ۱۳ مهر سال ۱۳۴۲ و مجدداً در ۲۱ مهر سال ۱۳۴۳ برای مصونیت مستشاران و تبعههای آمریکا در ایران به تصویب مجلس شورا و سنا رسید. حضرت امام هم در ۴ آبان ۱۳۴۳ موضع گرفتند و سخنرانی کردند و اعلامیه دادند. فرمودند: «آیا ملت ایران میداند که مجلس به پیشنهاد دولت سند بردگی ملت ایران را امضاء کرد؟ سند وحشی بودن ملت مسلمان را به آمریکا داد... قلم سیاه کشید بر جمیع مفاخر اسلامی و ملی ما... اکنون مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند هر جنایتی بکنند، هر خیانتی بکنند، پلیس حق بازداشت آنها را ندارد... اکنون من اعلام میکنم که این رأی ننگین مجلسین مخالف اسلام و قرآن است و قانونیت ندارد.. امروز اقتصاد ایران به دست آمریکا و اسرائیل است و بازار ایران از دست ایرانی و مسلمان خارج شده است..». سخنرانی امام هم نکات جالبی داشت فرمود: «ما را فروختند، استقلال ما را فروختند... عزت ما پایکوب شد؛ عظمت ایران از بین رفت؛ عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند... ملت ایران را از سگهای آمریکا پستتر کردند....» بعدازاین سخنرانی امام را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند. موجی ایجاد شد که تا پیروزی انقلاب ادامه پیدا کرد.
اگر سیره و خط امام را دنبال بکنید میبینید از اول روی استکبارستیزی و استقلال کشور و زیر سلطه نبودن ایران تأکید داشتند و اساساً یکی از شعارهای مهم انقلاب هم استقلال همهجانبه بوده است؛ و تا امروز هم رهبر معظم انقلاب همین روش را دنبال کردهاند که در بیانات و موضعگیریهای ایشان ملاحظه میکنید.
بعد حالا میبینیم متأسفانه عدهای با روشهای مختلف و ادعاهای گوناگون و با برنامه تلاش دارند این استقلال که بهزحمت بهدستآمده را از بین ببرند. اگر با بعض کنوانسیونها و اسناد بینالمللی مخالفت میشود چون با قبول آنها استقلال ما از بین میرود. مثل سند ۲۰۳۰ که حضرت آقا فرمودند: «فرض کنیم در این سند، هیچچیز واضح بیّنی هم که مخالف با اسلام باشد وجود نداشته باشد که البتّه وجود دارد، حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود.... این همان مسئلهی استقلال است...».
دشمنان خارجی و نفهمهای داخلی این استقلال را در اشکال مختلف تضعیف میکنند، با اصرار بر پیوستن به اف ای تی اف یا سی اف تی. مگر استقلال و تمامیت ارضی کشور به ارزانی به دست آمده که مثلاً سران شورای همکاری خلیجفارس و سه کشور اتحادیه اروپا، نسبت به جزایر ما در دو بند از بیانهای ۱۲ صفحهای خود ادعاهای گزاف و واهی دارند؟ فرصت تشریح اصل قصه را ندارم اما دستگاه دیپلماسی این جریان که هرچند وقت تکرار میشود را با جدیت دنبال و حل کند. از بعض کشورها که ادعای دوستی با ایران میکنند اما با حرکتی غیر دیپلماتیک بیانیههای شورای همکاری را امضا میکنند انتظار بیشتری هست.
الان دولت محترم با شعار وفاق ملی عرصه اداره کشور را در دست دارند، در این چله دوم توصیه جدی و اکید این است که محور حرکت خود را بر مبنای بیانیه گام دوم که چشمانداز و مسیر آینده و موضوعاتی که مهمترین آنها حفظ استقلال کشور هست و در آن آمده است را مدنظر قرار دهند. قطعاً معنای وفاق ملی از دست دادن استقلال کشور نیست، زیر پا گذاشتن ارزشهای انقلاب نیست، تسلیم آمریکا شدن نیست، تضعیف عمق راهبردی ایران در منطقه و جهان نیست، افرادی که وضعیت معلومی دارند را به کار اداره کشور گماردن، نیست. بیایید وفاق را روی حل مشکلات معیشتی مردم ببرید.
در اوج مسائل منطقهای و جنایات رژیم غاصب که قرار داریم و همه در حال رصد هستیم حضرت آقا با رئیسجمهور جلسه برای بررسی راهکار خروج از مشکلات اقتصادی میگذارد؛ یعنی این موضوع اهمیت ویژه دارد. مسائل مهم کشور را جدی بگیرید و اهمیت بدهید.
الان دچار معضلات اقتصادی هستیم؛ مسئله تورم و گرانی و امثال اینها. بعد برای چاره کار مسئول اقتصادی کشور بگوید باید از اینترنت رفع فیلترینگ شود تا کار درست شود؛ حرف سخیف و نشانی غلط دادن است. مسئولین اقتصادی در سخنرانیها و افاضاتی که دارند دشمن شادکن و خط دهنده سخن نگویند.
دستگاههای نظارتی به فکر حال مردم و رفاه آنان باشند و به وظیفه خود با جدیت عمل کنند. چرا مجلسیان راجع به گرانیهایی که هرروز با آن مواجهیم، هیچ عکسالعملی ندارند و سخن و اقدامی ندارند؟ الان لایحه بودجه به مجلس تقدیم شده، در بررسیها مواظب باشید چیزی تصویب نشود که مشکلات معیشتی مردم را بیشتر کند. بودجه نکاتی دارد که اگر فرصتی شد عرض خواهم کرد.
جهت آشنایی بیشتر دوستان و خدا قوت به عزیزان عرض میکنم. سال ۱۳۸۲ بهفرمان حضرت آقا سازمان پدافند غیرعامل ایران تأسیس شد و ۸ آبان روز پدافند غیرعامل یا همان دفاع بدون اسلحه نامیده شد که در الگوی دفاعی نظام اسلامی از بخشهای مهم بشمار میرود. وظیفهاش ایجاد لایههای دفاعی برای صیانت از مردم و حفاظت از زیرساختهای حیاتی در برابر تهدیدات مدرن و سنتی دشمن است، بدون بهکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی.
این سازمان زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است ولی حوزه عملکردی آن فراگیر است و همه دستگاههای اجرایی، نهادها و سازمانهای عمومی و غیردولتی و همچنین زیرساختهای کشور را در برمیگیرد. اهمیت نقش این سازمان در این است که چون در این دوره به حمد الهی قدرت بازدارندگی ایران در عرصههای نظامی بالا رفته، دشمن جنگ را به لایههای خاکستری یا تهدیدات نوین کشانده است؛ یعنی عملیات ترکیبی، شناختی، رسانهای و استفاده از عملیات مخفی، جاسوسی، نفوذ سیاسی، فرسوده سازی سرمایههای اجتماعی و... علیه بخشهای غیرنظامی کشور.
برای دفاع در لایه خاکستری باید آرایش دفاعی ویژه آن هم غیرنظامی در نظر داشت. لذا چندین قرارگاه تخصصی ایجاد کردند که فقط نام میبرم. قرارگاه پدافند سایبری، قرارگاه پدافند الکترونیک، قرارگاه پدافند زیستی، قرارگاه پدافند شیمیایی، قرارگاه پدافند پرتوی، قرارگاه پدافند کالبدی و قرارگاه پدافند مردممحور، با شعار مردمیاری، مردمبانی و مردمداری، برای حفاظت از مردم در برابر حوادث و تهدیدات.
ششم آبان ماه سال ۱۴۰۱، در اوج اغتشاشات خیابانی فتنه زن زندگی آزادی، پخش تصاویر شکنجه و بعد شهادت مظلومانه طلبه شهید آرمان علی وردی بهشدت تأثرآور و غمانگیز بود بهطوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آن طلبه شهید جوان، آرمان عزیز، چه گناهی کرده بود؟ متدیّن، مؤمن، متعبّد، حزباللهی. زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان»؛ و به خانواده او فرمودند: «خوشا به حالش، واقعاً یک شهادت باعظمت، نشاندهنده شخصیت و اراده و عزم راسخِ ایمانی را، خدا در این جوان کمسال نشان داد». واقعاً یک نمونه شد، یک اسوه و الگو شد.
بعد از او شهید عجمیان که بعداً عرض میکنم؛ و در همین ایام آبان روز هشتم سالگشت شهادت حسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانشآموزی است که او هم الگو شد برای همسنهای خودش بلکه بزرگتر که امام ره فرمودند رهبر است. این الگوها فقط در ایران تکثیر نشدند بلکه به همراه صدور انقلاب صادر شدند و امروز در جبهه مقاومت و در منطقه غرب آسیا جوانان مؤمن مبارز در مقابل استکبار و رژیم جرار و خبیث کودک کش تمامقد ایستادهاند و شجاعانه در این میدان سخت و جنگ نابرابر باقدرت و پیروزی میجنگند و صهیونیستهای پلید را به خواری و زبونی کشیدهاند و با مقاومت حماسی خودشان، تمام تئوریهای نظام سلطه برای جامعه تمدنی غرب را به زیر کشیدهاند و برای آمریکا و اذناب پلیدش آبرویی نگذاشتهاند.
این جوانانِ الگو که تربیتشده گفتمان انقلاب اسلامی و مصداق همان بیان حضرت آقا هستند که فرمود: «جوانِ زنده و بانشاط و پُرامید و پاکدامن، میتواند یک تاریخ را بیمه کند». امروز در محور مقاومت و عده دیگری از آنان در اقصی نقاط عالم مشغول تاریخسازی هستند؛ و البته احتیاج است که با نوجوانان دراینباره بیشتر سخن گفت.
اما چند جمله راجع به مسائل منطقه. همان روزهای اول نبرد تاریخساز طوفان الاقصی حضرت آقا فرمودند: «پس از طوفان الاقصی نه رژیم جعلی رژیم قبلی است و نه جبهه مقاومت آن جبهه قبلی است». واقعاً بیان ایشان محقق شد. رژیم غاصب که دچار شکست راهبردی جدی شده و نمیتواند به قدرت اولیهاش برگردد؛ و طرف مقابل او جبهه مقاومت هم چنان قدرتمند شده که نمیتوان او را شکست داد.
شما در همین چند ماه اخیر دیدید که صهیونیستها گمانشان این بود که با شهادت رهبران مقاومت کار تمام میشود اما فهمیدند که غلط فکر میکردند. همین روزها که مجاهد بزرگوار سنوار در غزه و مبارز نستوه سید هاشم صفیالدین در لبنان به شهادت رسیدند میبیند که خللی درراه به وجود نیامده، روحیه جبهه مقاومت و حزبالله تضعیف نشده و باقوت مبارزه ادامه دارد.
شهید صفیالدین گفته بود: «در مقاومت ما، پرچم روی زمین نمیافتد و اختلالی در جبهه نبرد ما ایجاد نمیشود و رویارویی ما تضعیف نمیشود». شهادت این دو بزرگوار را به شما و جبهه مقاومت تسلیت عرض میکنم. با همه ادعائی که دارند نتوانستهاند حتی یک روستا را در لبنان اشغال کنند. خلاصه اینکه حضرت آقا فرمودند اوضاع در هر دو جبهه تغییر کرده دایره وسیعی دارد.
به این نکته که عرض میکنم توجه بفرمائید. در کتب حدیث اهل سنت، حدیثی از رسول خدا نقلشده که فرمود: بر شما باد بر جهاد درراه خدا و بهترین جهاد شما مرزداری است و بهترین مرزداری در عسقلان است. عسقلان را صهیونیستها، اَشکِلون میگویند. شهر و بندری است در نزدیکی غزه. در گذشته، غزه که مرقد جد رسول خدا حضرت هاشم در آنجا است، تابع عسقلان بوده که یکی از مقامهای رأس الحسین علیهالسلام نیز در شهر عسقلان قرار دارد.
صهیونیستها به خاطر غلبه نظامی که داشتند کسی جرئت نمیکرد از فلسطین بهعنوان عرصه جهاد نام ببرد اما امروز به برکت طوفان الاقصی علماء اهل سنت هم به این روایت استناد میکنند و بر فضیلت جهاد در منطقه عسقلان و حمایت از فلسطین و مقاومت تأکید دارند. لذا هم ادبیات دینی تغییر کرده و هم نوع و مقدار مبارزه با صهیونیستها.
اینجا کلام امام راحل عظیمالشان گویاست که فرمود: «ما درصدد خشکانیدن ریشههای فاسد صهیونیزم، سرمایهداری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتهایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیدهاند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسولالله را در جهان استکبار ترویج نماییم؛ و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود».
و ما امت امام روحالله با رهبری سیدنا القائد این مهم را به فضل پروردگار تا نتیجه نهائی که محو اسرائیل از صفحه زمین است دنبال میکنیم. روح شهید حاج رضوان، عماد مغنیه را خدای تعالی شاد گرداند که گفته بود: «الهدفُ واضحٌ و محدَّدٌ و دقیقٌ، إزالهُ إسرائیلَ من الوجود». هدف واضح، مشخص و دقیق است و آن نابودی اسرائیل است. ما یقین داریم بیشک اسرائیل نابود خواهد شد.
این تجمعاتی که در اقصی نقاط عالم علیه آمریکا و صهیونیستها برپا میشود حکایت میکند که آینده جهان را گفتمان مقاومت رقم خواهد زد و نظم جهان بشری در آینده از آن تمدن اسلامی است انشاءالله؛ و برای اینکه از نشاط و شادابی در این راه نیفتیم شعار هر هفته ما لعن بر اسرائیل است.
حالا یک عده کجفهم با عناوین و اسامی جعلی که برای خود درست میکنند بیایند با تحلیل غلط -که هفته گذشته راجع به تحلیلهای افراد و گروهها عرض کردم- عمامه به سر هم باشند، عنوان محقق و پژوهش را هم داشته باشند، بیانیه بدهند و زبونانه رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند. اصلاً اینطور نیست و رژیم غاصب ددمنش، جعلی است و نامشروع، لذا بههیچعنوان رسمیتی ندارد و نباید به او رسمیت داد.
کمکهای مردمی ایران همدل که با عنوان قرارگاه مردمی نصر در مصلی برپا شده الحمدلله دارد همچنان میرسد. محمولهای هم فرستاده شده. تعداد زیادی آذوقه هم فرستاده شده برای عزیزانمان در جبهه مقاومت. پولها و طلاهایی که دوستان میدهند همه ثبت و ضبط شده و انشاءالله بهزودی گزارش کاملی را از آن تهیه میکنیم و خدمت شما ارائه میدهیم.
همچنان این مسیر در حال انجام است. همه اینها به دفتر خود حضرت آقا تحویل و مستند میشود و از همان طریق هم کارها انجام خواهد شد. بخشی را هم البته از همینجا با ارتباطاتی که گرفته شده دوستان انجام میدهند. عزیزان فقط توجه داشته باشید که مرکز را مصلی قرار بدهید؛ و در نوع پرداخت و ارائه سعی کنید که کسی متفرقه وارد نشود که کار از دست نرود.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾