متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
ای کسانی که ایمان آوردهاید اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا هرگز سخنچین، نمام و شایعهپراکنی نمیکنند. هفته قبل عرض کردم در چند جلسه به بعض از افراد و گروههایی که قرآن آنان را نکوهش کرده و عملکرد آنان به ضرر جامعه است اشاره میکنم که مترفین را توضیح دادم. گروه دیگری که قرآن کریم درباره آنان هشدار میدهد مرجفون هستند.
در آیه ۶۰ سوره مبارکه احزاب فرمود: «لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدینَهِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لا یُجاوِرُونَکَ فیها إِلاَّ قَلیلاً». اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بىاساس در مدینه پخش مىکنند دست از کار خود برندارند، تو را بر ضد آنان مىشورانیم، سپس جز مدّت کوتاهى نمىتوانند در کنار تو در این شهر بمانند.
مرجفون، خبرسازان دروغگو، کسانی که برای ایجاد تزلزل در دلهای اهل ایمان، اخبار سست و دروغ میسازند و در جامعه پراکنده میکنند. البته اگر بصیرت بالا باشد با هر خبری دل نمیلرزد، پس مطالعه باید کرد و بصیرت را بیشتر کرد و اهل تحلیل وقایع بود. ازنظر لغت مرجفون، از ماده ارجاف است به معناى اضطراب و تزلزل، اشاعه باطل و چون پراکنده کردن مطالب باطل ایجاد اضطراب و تزلزل و غم در دیگران و در جامعه میکند به شایعهسازان و شایعهپراکنان، مرجفون گفته میشود. رجفه یعنی لرزه.
این گروه در فرصتهای خاص به نقل اراجیف میپردازند تا با ترساندن و خالی کردن دل مؤمنین، آنان را بهخصوص از جنگ و دفاع منصرف کنند. همین کاری که امروز به آن جنگ روانی میگوییم، آن روز مرجفون انجام میدادند. دیدید دیگر که با همین حرفها باورها و اعتقادات افراد را دچار لرزه و تزلزل میکنند تا از مسیر درست منحرف کنند. آیه شریفه خبر میدهد که گروههایی با طراحی قبلی و مدیریتشده در مدینه برای رسیدن به اهداف پلیدی که داشتند اقدامات خرابکارانه انجام میدادند. اولین گروه منافقان بودند که همه تلاش آنان براندازی نظام اسلامی نوپای رسول خدا بود؛ که درباره این گروه و ادامه آنان تا امروز باید مفصل بحث کرد.
گروه دیگری که سنگاندازی میکردند و مزاحم انجام برنامههای اسلامی بودند، اراذلواوباشی بودند که به تعبیر قرآن: الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ. افراد مریض که هر جا برای آنان منفعتی داشت، همانجا بودند؛ و گروه سوم همین شایعهسازان بودند که در مواقع خاص اقدامات خود را شروع میکردند. مثلاً وقتی لشکر اسلام به همراه رسول خدا به غزوهای میرفتند اینها که به بیان بعض مفسرین یهودی بودند، شروع میکردند با دروغ ساختن که بله رسول خدا کشته شد، زخمی شد، در جنگ شکست خوردند و امثال اینها تا روحیهها را خراب کنند.
کار این مجموعه آنقدر مخل به امنیت اجتماعی است و وحدت جامعه را به هم میزند که خدای تعالی در آیه شریفه به رسول خدا فرمان میدهد که در صورت لزوم باید آنان را از شهر اخراج کنی. این درسی است که از آیه شریفه گرفته میشود که هر وقت با این قبیله مواجه شدید بدانید که همیشه حوصله کردن و سعهصدر داشتند نمیتواند جلوی فساد را بگیرد با آنان اتمامحجت کنید و اگر جواب نداد اقدام لازم را داشته باشید. واقعاً در این زمان که زندگی میکنیم و کار عدهای همین ارجاف و ایجاد دلهره و تزلزل در دل مؤمنین است وقت این نشده که دستگاههای مسئول کمی اسلامی برخورد کنند و با این افراد برخورد داشته باشند تا مؤمنین آسوده باشند؟
توجه: بعض مفسرین فرمودند هر سه کار را منافقین انجام میدادند.
نکته: قرآن کریم همیشه درس هوشیاری و هوشمندی به مسلمین میدهد و لذا در مسئله مهمی مثل جنگ و دفاع قبل از صدور فرمان جنگ با دشمنان، مسلمانان را به هوشمندی سفارش میکند، در آیه ۷۱ سوره مبارکه نساء فرمود: «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ اَوِ انْفِرُوا جَمیعاً». اى کسانى که ایمان آوردهاید، آمادگى خود را (در برابر دشمن) حفظ کنید و در دستههاى متعدّد، یا بهصورت دسته واحد، بهسوی دشمن حرکت نمایید. «خُذُوا حِذْرَکُمْ»، حاذر یعنی کسی که با دقت با توجه با بهرهگیری از عقل و با هوشمندی کامل در برابر دشمن موضع میگیرد. تحت تأثیر فشارها و جو جامعه و عملکرد و تفکر سیاسیون و امثال اینها موضعگیری و اقدام ندارد. لذا وقتی فرمانده کل قوا میگوید باید فلان اقدام صورت گیرد تعلل جایز نیست.
مرحوم امین الاسلام طبرسی در مجمعالبیان به روایتی از امام باقر علیهالسلام استناد فرموده و گفته است: حذر یعنی اسلحه؛ یعنی اسلحهی خودتان را بردارید؛ اما آنچه ظاهراً درستتر به نظر میرسد این است که مراد از کلمه حذر معنای کنائی آن باشد همانطور که بعض از بزرگان فرمودند که حذر و اسلحه دو کلمه جدا از هم هستند که در قرآن کریم هم در آیه شریفه دارد: ولیاخذوا حذرهم و اسلحتهم؛ که مربوط به نماز خوف است که در همان حال هم علاوه بر هوشیاری، اسلحه همراه خود داشته باشید. خلاصه اینکه در مقابله با دشمن باید او را خوب شناخت و بعد اقدام داشت چون در بین مسلمین منافقینی هستند که بنای آنان نابودی اسلام است، پس باید با تدبیر و با بهکارگیری عقل و بصیرت اقدام کرد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا بهشدت غیرتمندند و لحظهای از یاد مرگ غفلت ندارند و بر حفظ داشتههای خود اصرار دارند. من این نوبت سه جمله از حکمتهای امیرالمؤمنین علیهالسلام را میخوانم و توضیح لازم ندارد. در حکمت ۲۹۷ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: مَا زَنَى غَیُورٌ قَطُّ. آدم غیرتمند هرگز مرتکب زنا نشود. چون شبیه همین کار را درباره خودش تصور میکند، غیرتش اجازه به ادامه نخواهد داد. در حکمت ۲۹۸ فرمود: کَفَى بِالْاَجَلِ حَارِساً. اجل براى نگهدارى انسان بس است؛ یعنی همین اجل انسان را حفظ میکند که هرکاری نکند؛ و در حکمت ۲۹۹ فرمود: یَنَامُ الرَّجُلُ عَلَى الثُّکْلِ وَ لَا یَنَامُ عَلَى الْحَرَبِ. مرد بر سوگ فرزند صبر مىکند اما بر چپاول ثروتش صبر نمىکند؛ یعنی تحمل مرگ فرزند آسانتر از غارت اموال توسط افراد است باید در مقابل آنها قیام کرد.
مجدداً شهادت سید الشهداء مقاومت، سید عزیز و مجاهد کمنظیر، عالم، عامل، سیاس، فرمانده، صادق، خلیق و دهها صفت عالی دیگر را، به همه شما و حضرت آقا و حضرت ولیعصر ارواحنا فداه تبریک و تسلیت عرض میکنم و امیدوارم اولین اثر این خون پاک، محو اسرائیل پلید از روی زمین باشد. دل همه ما را سوزاند و غم از دست دادن او بهسادگی جبران نمیشود. قطعا سُلمَه است.
نقش و جایگاهی که در جهان اسلام و بخصوص محور مقاومت و مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت؛ که این چند روز زیاد شنیدید. خداوند برای تحمل این سختی به همه ما اجر دهد انشاءالله. البته همانطور که حضرت آقا هم فرمودند این غم، حرکت بیشتر، انگیزه بیشتر ایجاد میکند تا مصممتر در مسیر مقاومت حرکت شود که الحمدلله همینطور هم هست.
تربیتشدگان در مکتب الهی و اهلبیت رهبرانی ویژه هستند. از مرگ هراسی ندارند. امیرالمؤمنین علیهالسلام مرگ در بستر را ننگ میداند. رهبر آزادگان عالم حسین بن علی میفرماید اگر دین جدم جز با کشتن من در جایگاه اصلی خودش قرار نمیگیرد پس ای شمشیرها من را دریابید. همینطور بیایید تا دوران معاصر و حضرت امام و مکتب تربیتی امام که فرماندهان جنگ و قاسم سلیمانیها را تربیت کرد که به دنبال شهادت میدوند. سید حسن نصرالله عزیز هم تربیتشده همین مکتب است میگوید به سمت میدان شهادت پرواز میکنم.
و همه اینها امروز امامشان فخر عالم شیعه امام المسلمین نائب ولیالله اعظم امام خامنهای است که وقتی تهدید به ترور میکنند رسماً به میدان میآیند تا به همه عالم بفهمانند که بر سر اعتقادش، خودش و ملتش تا آخر و تا پای جان ایستادهاند. پیام این حرکت، غیرت است، عزت است، اقتدار است، اعلام خفت و زبونی دشمن است.
دشمن میخواهد با ایجاد رعب و ترس که کارش همین است ما را وادار به سکوت و عقبنشینی کند. اتفاقاً عدهای مرعوب هم در داخل دائم از تله افزایش تنش گفتند و سخن و فرمانِ فرمانده را به تأخیر انداختند؛ اما نباید ترسید، وعده خدای تعالی این است که اگر درنبرد با دشمنان شجاعانه و مخلصانه وارد شویم، کمکمان میکند تا ذلیلشان کنیم و دلمان آرام شود.
در آیه ۱۴ از سوره مبارکه توبه فرمود: «قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَ یَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ». با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینههای مردم مؤمن را شفا بخشد.
واقعاً دیدید که حمله موشکی ایران چگونه دل مؤمنین را شاد و خنک کرد و روح تازهای در دل اهل ایمان و مردم مستضعف جهان ایجاد کرد و محور مقاومت را و بچه و بزرگ غزه و فلسطین را دلگرم کرد. البته صهیونیستهای ددمنش بدانند این وعده صادق ۲ اینطور نیست که مأموریتش کاملاً تمام شده باشد، پرونده هنوز باز است یعنی اگر درس نگرفته باشید و بخواهید گوش به حرف شیطان بدهید با اقدامی سنگینتر با خساراتی بیشتر را دریافت خواهید کرد؛ ولو اقدامات ایران جوانمردانه و همه متوجه اهداف نظامی است؛ و همین باعث شد که مردم جهان ایران را تحسین کنند.
بعد مردک دیوانه دیروز گفته ما در میانه جنگ سختی با محور شرارت ایران هستیم که به دنبال نابودی ماست. نه پس وارد جنگ شدیم و موشک میزنیم که نازت کنیم! محور شرارت تو و ارباب پلیدت هستید که دنیا را به ناآرامی کشاندهاید و ما قطعاً دنبال نابودی محور شرارت هستیم.
بیش از ۴۰ سال است تلاش میکنند عقبنشینی مردم ایران را از آرمانها و اسلام و انقلاب ببینند اما به فضل الهی آنچه را خواهند دید و خیلی زود هم میبینند اضمحلال و نابودی خودشان است. با توجه به مسائلی که همه شما این روزها در جریان هستید و میبینید که بحمد الهی اراده خدای تعالی در حال تحقق است و مقاومت به نقطهای رسیده است که هیمنه رژیم پلید و اربابش را شکستی غیرقابلترمیم داده است.
چندجملهای دراینباره عرض کنم. از یوم النکبه در سال ۱۹۴۸ که فلسطینیان را آواره کردند، راهبردهایی توسط بن گوریون برای رژیم صهیونیستی طراحی شد که تا یک سال گذشته دنبال میشد. چهار راهبرد اصلی، اول اصل بازدارندگی، یعنی رژیم صهیونی باید چنان قدرت نظامی به دست بیاورد که دشمنان او حتی جرئت فکر کردن به اینکه این رژیم را میشود ساقط کرد را نکنند. لذا آنقدر خودش را ازنظر نظامی قوی کرد که میگفتند همه دولتها ارتش دارند اما اسرائیل ارتشی است که دولت دارد.
دوم اصل غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن بود. ازآنجاکه رژیم منحوس عمق راهبردی و استراتژیک ندارد و مساحت جغرافیائی کمی دارد، پس باید کمبود خود را با برتریهای اطلاعاتی پر کند بهطوریکه اگر کسی اراده حمله کرد او مطلع شود و آماده باشد، لذا خود را مجهز به پیچیدهترین تجهیزات کرد. سوم اصل انتقال منطقه نبرد به قلمرو دشمن بود؛ و چهارم اصل دفاع همهجانبه از شهروندان در مقابل حملات.
امروز همه این راهبردها از بین رفته است. این رژیم تادندانمسلح به سلاحهای آمریکائی و پشتیبان شونده توسط شیطان بزرگ، در مقابل یک گروه کوچک فلسطینی شکست کامل خورده است. اینکه باید از ارتش اسرائیل و قدرت اطلاعاتی و امنیتی او بترسند شده لطیفهای برای خنده بخصوص با موشکباران چند شب گذشته که نشان داد راهبرد دومش هم بیاثر است. با توجه به تجهیزات و ابزار و آلاتی که داشت و با جنگ روانی که القاء میکرد، همه گمان میکردند در هر جای دنیا هر حرکتی را در رصد دارد اما هفت اکتبر پارسال و یک اکتبر امسال به همه ثابت کرد که افسانه است.
اصل سومی که روش تأکید داشت که با ارتش شکستناپذیرش منطقه عملیاتی را تغییر دهد هم به خاطر نداشتن مرد جنگی که بتوانند با چریکهای فلسطینی و لبنانی بجنگند بیحاصل ماند و در حقیقت از درون پاشیده است. قرآن کریم در آیه ۱۴ سوره مبارکه حشر در معرفی وضع و حال آنان که با امروز تطبیق دارد میفرماید: «لَا یقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا اِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَهٍ اَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ…» یهودیان از ترس هرگز با شما بهصورت گروهی نمیجنگند جز در دژهای محکم یا از پشت دیوارها، دلاوری آنان میان خودشان شدید است ولی از رویارویی با شما میترسند. آنها را متّحد میپنداری، درحالیکه دلهایشان پراکنده است، این به خاطر آن است که آنها قومی هستند که فهم و عقل ندارند.
اصل چهارم هم که باید از شهروندانش دفاع کند یعنی برقراری امنیت، با طوفانی که برپا شد و خانه عنکبوتی آنان را به هم ریخت معلوم شد که خیالی بیش نبوده است. دیگر برای صهیونیستها امنیتی وجود ندارد و خلاصه اینکه رژیم نژادپرست هر چهار اصل که برای بقای خود طراحی کرده بود را از دست داده است.
حالا با کمک آمریکا و اروپا میخواهد خود را احیاء کند اما دیگر نمیشود؛ ولو بیگناهان را قتلعام کند، کودکان و زنان را بکشد، فرماندهان محور مقاومت از سرداران ایران گرفته تا فلسطینی و لبنانی و عراقی و یمنی و سوری را بکشد.
برای شهادت سیدالشهدا مقاومت ۸۵ بمب سنگر شکن یک تنی را در مدت ۵ دقیقه را در منطقهای کوچک و مسکونی بریزد و در فلسطین ۹۰۲ خانواده را بالکل شهید کند اما هیچکدام شکستش را جبران نخواهد کرد.
گاهی بعض دوستان میگویند ایران کجاست؟ فقط توجه به این نکته که در عرض ۲۰ سال ایران توانسته فلسطینیان را از دوره سنگ و فلاخن برساند به گروههای مبارزی که با سلاحهای پیشرفته از همه تجهیزات فوق مدرن آنان عبور میکنند و طوفان برپا میکنند،کافی است.
حالا اینها در چه فکری هستند به زانو درآوردن مقاومت و عقبنشینی آنان؟ اینکه محال است. با کشتار سبوعانه و دیوانهوار فکر کردند برنده شدهاند و القاء ترس کردهاند فکر کردهاند این محور نورانی، با شهادت فرماندهانش از کار میافتد و یا با ایجاد رعب دستهایشان را بالا میبرند. خیال باطلی است. بله بالا میبرند آنوقت که میخواهند موشکهایشان را تجهیز کنند و یا وقتی بر شما غلبه کردند طناب به گردن شما بیندازند.
و مردم هم دستانشان را بالا میبرند آنوقت که میخواهند باقدرت و صلابت شما را لعن کنند مثل الان که آمریکای جنایتپیشه را با تمام وجودشان لعن میکنند؛ و به آمریکا و اروپا هشدار میدهند که دست از کمک مادی و معنوی به این ام الخبائث و ام الفساد بردارند و بیش از این برای مرده در حال احتضار هزینه درست نکنند. آن دعایی که مرگ اینها را زودتر میکند و ثواب گفتنش از صلوات کمتر نیست مرگ بر اسرائیل است.
۴ ربیعالثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام است. درباره عظمت و جلالت قدر ایشان فقط یک نکته عرض میکنم. در آیه ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم فرموده: «یُثَبِّتُ اللّهُ الّذینَ آمنُوا بالقَوْلِ الثَّابِتِ فی الحَیاه الدّنیا و فِی الأخِرَه»؛ یعنی اهل ایمان عقیدهای ثابت دارند و لذا از امدادهای غیبی هم در دنیا و هم در آخرت بهرهمند هستند. همین مطلب را امام هادی برای حضرت عبدالعظیم خواسته است. فرمود: «ثَبَّتَکَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَهِ».
به تعبیر بزرگواری حرم حضرت عبدالعظیم هم عطری از بقیع دارد چون ایشان در عصر امام جواد و امام هادی علیهماالسلام بزرگ سادات حسنی بود و در کشور ما هم غیر از ایشان سید حسنی عظیمالقدر نداریم و هم عطر حرم حسینی دارد چون امام فرمود زیارتش مثل زیارت امام حسین علیهالسلام است. عطر حرم سامرا دارد چون امام هادی علیهالسلام او را ولی حق امام زمانش دانست؛ و اصحاب بزرگوار امام جواد هم هست؛ و در کنار مضجع شریفش حرم حمزه بن موسی قرار داد پس شمیم حرم کاظمین هم به مشام میرسد؛ و در آخر چون از محدثین گرانقدری است که خطب امیرالمؤمنین علیهالسلام را تدوین کرده حرمش علوی هم هست.
در روز ۱۳ مهر باید از مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور تقدیر و تشکر کنیم هم از مجاهدان نیروی انتظامی و هم از سربازان گمنامِ نامآشنای وزارت اطلاعات که خالصانه در فراهم کردن امنیت و آرامش برای ایران اسلامی و آحاد جامعه تلاش میکنند.
به همه عزیزانمان در نیروی انتظامی، از فرماندهان تا سربازان و کادر اداری تبریک و خدا قوت عرض میکنم. نیروی مجاهدی که با تنوع مأموریت که دارد همواره در کنار ماست و خدمترسانی میکند و بعضاً دچار بیمهری هم میشود؛ اما از کار و انجاموظیفه کم نمیکند. البته ممکن است گاهی در گوشهای کسی کوتاهی داشته باشد اما از اصل ارزش و اهمیت کار کم نمیکند. فعالیت چشمگیر عزیزان در صدور گذرنامه اربعین و امنیت راهها و مجموعه مشاورهای که انجام میدهند کارهای ماندگاری است که باید تشکر کرد.
همچنین به همه عزیزانمان در مجموعه اطلاعاتی استان بخصوص اداره اطلاعات با فعالیتهای ارزندهای که در این سالها در دفاع از کیان ایران و انقلاب داشتهاند تشکر و قدردانی میکنیم. از مقابله و سرکوب داعش در بعد اطلاعاتی بگیرید تا مقابله با گروهها و فرقههای مختلف منحرف. نقشی که در بر هم زدن همگرائی گروههای ضدانقلاب داشتند و بخصوص در قصه اعتبار زدایی از منافقین در آلبانی. در مسئله آزادی دیپلماتها با همکاری دستگاه دیپلماسی خوب عمل کردند.
از مسائلی که همیشه با آن مواجه هستیم و عزیزانمان با همافزائی و همکاری فراجا به جد عمل میکنند مسئله قاچاق مواد مخدر است. در جلوگیری از حیفِ بیتالمال کارهای خوبی انجام دادند. در مواجه با فرقهها و موارد دیگر الحمدلله از یک مدیریت هوشمند برای مسائل اطلاعاتی استفاده میشود که جای تشکر مضاعف و خدا قوت دارد برای سلامتی عزیزانمان در واجا و فراجا صلواتی عنایت بفرمائید.
۱۳ مهر هجرت تاریخی حضرت امام از عراق به پاریس و تند شدن شیب انقلاب تا پیروزی آن است که از نقطههای عطف تاریخ انقلاب است که احتیاج به تبیین دارد.
نکته پایانی عرض کنم و آن اینکه بعد از مدتها که در مجلس قانون عفاف و حجاب با بیش از ۷۰ ماده بررسی و تصویب شد و نکاتی که شورای محترم نگهبان داشت اصلاح شد و باید زودتر به دولت جهت اجرا ابلاغ شود، اما تعلل میشود لتاخیر آفت او آفات، نباید در این امور وقتکشی کرد هرروز خسارات آن بیشتر میشود. باید جبهه فرهنگی، محکمتر، فعالتر و دغدغهمندتر عمل کرد. مصوبهای که همه کارهایش شده را چرا برای اجرا ابلاغ نمیکنند؟ لذا از مجلس محترم میخواهیم تا مصوبه به دولت جهت اجرا ابلاغ شود.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾