مشروح خطبه‌های نماز جمعه 6 مهرماه ۱۴۰۳ شهر کرج/

جریان انقلابی باید روشن و واضح و به‌موقع عمل کند

کارشناس روابط عمومی ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۳/۰۷/۰۶

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

عبادالرحمان اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته. متقین اهل اسراف و اتراف نیستند. در این نوبت به چند هشدار قرآن کریم راجع به افراد خاص که در جامعه باعث گرفتاری‌هائی هستند مثل مترفین، مرجفون، خراصون، خیلی مختصر اشاره می‌کنم.

قرآن کریم در ضمن آیاتی به ما هشدار می‌دهد در بین اقشار مختلف مردم در جامعه گروه‌ها و یا افرادی پیدا می‌شوند که می‌توانند خطرات فراوانی برای جامعه بوجود بیاورند لذا باید مواظب بود در دام این افراد نیفتاد. و اجازه رشد به آنان نداد. مثلاً: گروه مترفین. آیه ۴۵ سوره مبارکه واقعه فرمود: «إِنَّهُمْ کانُوا قَبْلَ ذلِکَ مُتْرَفینَ». آنها پیش از این مست و مغرور نعمت بودند.

این گروه اگر توان پیدا کنند هم اقتصاد جامعه را از بین می‌برند و هم اخلاق جامعه را فاسد می‌کنند و هم عامل تفرقه در اجتماع هستند. مترفین همان مرفهین بی دردند، کسانی‌که غرق در دنیا و وابسته شدید به دنیا هستند.

در لغت مترف به کسى مى‏گویند که زیادی نعمت اورا غافل و مغرور و از خود بیخود کرده و طغیانگر شده است. راغب اصفهانی در کتاب مفردات می‌گوید: کلمه ترفه به معناى توسعه دادن در نعمت است، وقتى گفته مى‏شود: فلانى مترف است. یعنی فلانى نعمتش از حد گذشته است. تا آنجا که مى‏گوید: مراد از مترفین همان کسانی هستند که خداوند در آیه ۱۵ سوره مبارکه فجر توصیفشان کرده است که: «فَاَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَاَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ». خدا وقتى انسان را آزمایش می‌کند او را اکرام نموده غرق در نعمتش مى‏سازد.

رسول خدا فرمودند: یکی از بدترین اقشار امّت من آن کسانی هستند که در ناز و نعمت زاده مى‌شوند و رشد می‌کنند، همّتشان غذاها و لباس‌هاى رنگارنگ است و در سخن گفتن مراعات ندارند. یعنی در کلام و سخن گفتن هیچ ملاحظه‌ای ندارند و رعایت ادب و احترام را نمی‌کنند.

قرآن کریم در آیه ۳۳ سوره مبارکه مومنون می‌فرماید این گروه توحید را قبول ندارند و معاد را تکذیب می‌کنند. از ویژگی‌های این گروه تقلید کورکورانه بخصوص از گذشتگان است. گاهی در این زمان هم از این افراد پیدا می‌شود که اهل تقلید کور هستند بدون هیچ تحقیق و استدلالی اقدام به کار می‌کنند.

به عنوان نمونه در سوره مبارکه زخرف آیه ۲۳ فرمود: «وَ کَذَالِکَ مَا اَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ فىِ قَرْیَهٍ مِّن نَّذِیرٍ إِلَّا قَالَ مُترفُوهَا إِنَّا وَجَدْنَا ءَابَاءَنَا عَلىَ اُمَّهٍ وَ إِنَّا عَلىَ ءَاثَارِهِم مُّقْتَدُونَ». و این گونه در هیچ شهر و دیارى پیش از تو پیامبر انذارکننده‏اى نفرستادیم مگر اینکه ثروتمندان مست و مغرور آن گفتند: ما پدران خود را بر آئینى یافتیم و به آثار آنان اقتدا مى‏کنیم.

تقلید بدون استدلال و کور که گاهی ریشه‌اش چشم و هم چشمی‌ها و حسادت‌ها و امثال اینهاست، چیزی جز هلاکت برای اهلش نمی‌آورد. یک وقتی خیلی می‌گفتند می‌خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. یعنی کورکورانه تقلید کن. امام صادق علیه‌السلام خطاب به یکی از اصحاب خود فرمودند: هرگز همرنگ جماعت نباش که بگوئی من تابع مردم هستم و من هم مثل بقیه مردم.

مطلب دیگر اینکه اهل اتراف ثروت و دارائی‌های خود را ملاک برتری بر دیگران قرار می‌دهند و اساساً برای ارزش گذاری افراد به مال و ثروت آنان توجه می‌کنند. این گروه هم در جامعه فراوانند و منشاء بعض مفاسد. در آیات ۳۴ و ۳۵ سوره مبارکه سباء فرمود: «وَ مَا اَرْسَلْنَا فىِ قَرْیَهٍ مِّن نَّذِیرٍ إِلَّا قَالَ مُترَفُوهَا إِنَّا بِمَا اُرْسِلْتُم بِهِ کَفِرُونَ *وَ قَالُواْ نَحْنُ اَکْثَرُ اَمْوَالًا وَ اَوْلَادًا وَ مَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِینَ». و ما در هیچ شهر و دیارى پیامبرى بیم‏دهنده نفرستادیم مگر اینکه مترفین آنها گفتند: ما به آنچه فرستاده شده‏اید کافریم. و گفتند: اموال و اولاد ما بیشتر است. و ماهرگز مجازات نخواهیم شد.

اگر شما تاریخ انبیاء را ملاحظه کنید اولین مخالفت‌ها از طرف همین گروه است. چون آنچه انبیاء آورده‌اند را در تعارض با منافع خود می‌بینند و اینکه روش انبیاء باعث می‌شد که ‌نتوانند به حقوق دیگران ‌به‌ خصوص‌ محرومان و مستضعفان دست‌درازی کنند، لذا مخالفت می‌کردند و زیربار نمی‌رفتند.

آیه شریفه صراحت دارد که این گروه از روی لجاجت و کینه‌ای که داشتند در برابر حق می‌ایستادند و به همه آنچه انبیاء آورده‌اند کفر می‌ورزیدند و می‌گفتند: «إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ کَفِرُونَ». ما به تمام آنچه شما مبعوث شده‏اید کافریم. و اتفاقاً در مقابل همه این گروه‌ها اولین کسانی‌که دعوت انبیاء را می‌پذیرفتند، محرومان و مستضعفان بودند.

مترفین فقط گوشه‌ای بنشینند و فساد کنند نیستند بلکه اهل توطئه و نقشه کشی برای مخالفت با برنامه‌ها و دستورات انبیاء و بعد ائمه معصومین و بعد در این زمان دستورات ولی فقیه هستند. و برای رسیدن به مطامع خود اقدام به هر جنایتی دارند.

آیه شریفه به استدلال اینها که برای برتری و جلودار بودنشان بیان می‌کنند و هیچ منطقی ندارد اشاره فرموده: «وَ قالُوا نَحْنُ اَکْثَرُ اَمْوالًا وَ اَوْلاداً». و آنها گفتند ما از همه ثروتمندتر و پراولادتریم. یعنی خدا به ما توجه دارد، ما در نزد خدا موقعیتی داریم که این همه نعمت داریم مال و ثروت و اولاد داریم. پس ما را عذاب نخواهد کرد. «وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِینَ».

فساد دیگر اهل اتراف به تعبیر قرآن کریم در سوره هود و اسرا این است که هم فاسقند و هم ظالم. خب حالا تصور کنید این گروه مترف و طغیانگر بخواهند مسئولیت‌هائی در جامعه داشته باشند. نتیجه‌اش حقوق‌های نجومی و تصرفات غیر قانونی و ایجاد رانت و باند فساد و موارد فراوانی است که در این سال‌ها دیده‌اید و تخلفاتشان را شنیده‌اید. لذا دستگاه‌های مربوطه با قاطعیت باید بعد از شناسائی، دست آنان را قطع کنند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین در برخورد با فقراء و مساکین بهترین روش و گفتار را بکار می‌برند. مولانا امیرالمومنین علیه‌السلام در حکمت ۲۹۶ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «إِنَّ الْمِسْکِینَ رَسُولُ اللَّهِ فَمَنْ مَنَعَهُ فَقَدْ مَنَعَ اللَّهَ وَ مَنْ اَعْطَاهُ فَقَدْ اَعْطَى اللَّهَ». آدم تنگدست فرستاده خداست، کسى که به او چیزى ندهد، در حقیقت حق خدا را نداده و کسى که به او چیزى بدهد، در حقیقت به خدا داده است.

عبارت حضرت با استعاره، فقیر را فرستاده خدا معرفی می‌کند تا به این وسیله افراد را تشویق کند که به فقرا و تهیدستان کمک کنند. در بعض روایات دارد وقتی به فقیر کمک کردی دست خودت را ببوس چون دستت به دست خدا خورده است. درباره دستگیری از فقراء و آثاری که دارد فراوان صحبت کردیم. خدای تعالی همه ما را توفیق دستگیری از نیازمندان و انجام وظائفی که داریم بدهد.

اولاً این حادثه‌ای که برای معدن‌کاران واقع شد و باعث تأثر همه مردم کشور شد را به بازماندگان بزرگوارشان تسلیت عرض می‌کنیم. روز آتش‌نشانی و ایمنی را به همه عزیزانمان در این مجموعه تبریک عرض می‌کنیم و همچنین روز جهانی سالمندان را به همه پیرزنان و پیرمردان بزرگوار که پیامبران خانه‌ها هستند تبریک عرض می‌کنیم.

فقط نکته‌ای اینجا عرض کنم و آن اینکه با توجه اینکه کشور به سمت پیری جمعیت می‌رود اگر اقدامات فوری و ضروری مثل تشویق به فرزند آوری و تأمین شغل برای جوانان و مسکن و امثال ذالک برای جبران انجام نشود، لازم است دستگاه‌های مربوطه زیرساخت‌های لازم جهت رسیدگی به پیران را در جهات مختلف از الان فراهم کنند تا از دردسرها و سختی‌هایی که خواهند داشت کم شود.

تبرکاً روایتی بخوانم، رسول خدا فرمودند: احترام نهادن به مسلمان سالخورده احترام به خداوند است. امام صادق علیه‌السلام فرمود: از ما نیست کسی که به بزرگ‌سالان ما حرمت ننهد و یا با خردسالانمان مهربان نباشد.

در ایام هفته دفاع مقدس یاد همه رزمندگان سلحشور بخصوص فرماندهان و سرداران شهید و به‌ویژه روز ۷ مهر سالگشت شهادت سرداران سرافراز، فلاحی، فکوری، نامجو، جهان‌آرا و کلاهدوز را گرامی می‌داریم و از خدای تعالی برای همه آنان رفعت مقام طلب می‌کنیم.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه تکریم از پیشکسوتان و توصیه ایشان به توصیف و تحلیل دوران دفاع مقدس را ملاحظه فرمودید. بعض از شهدا ما در اوج معرفتی خود، ولی‌ای از اولیاء خدا شدند. نکته‌ای هم در پایان بیاناتشان مطرح کردند که بسیار مهم و نشانه دغدغه ایشان از یک روند غلطی است که صورت می‌گیرد و همه باید روی این مسئله حساسیت داشته باشند؛ و آن این است که فرمودند: «پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود. نباید گذاشت دشمن شکست‌خورده در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش را دنبال کند». بعد به وزارت آموزش‌وپرورش و علوم و بهداشت و صداوسیما تذکر دادند.

چند سال قبل رهبر معظم انقلاب راجع به اساس نقشه‌ای که استکبار جهانی برای بلعیدن منطقه دارد و از دو ابزار ایجاد اختلاف و نفوذ برای رسیدن به مقصود خود استفاده می‌کند را تبیین فرمودند. بعد راجع به نفوذ و اشکال مختلف آن که نفوذ فردی و موردی هست و نفوذ جریانی نکات مهمی را بیان فرمودند؛ و اینکه مثلاً جاسوسی برای بیگانگان کم‌اهمیت‌ترین نوع نفوذ فردی است و بالاتر از آن وقتی است که در کنار مسئولِ تصمیم گیر قرار بگیرند و برایش تصمیم‌سازی کنند؛ و اما آنچه از اهمیت ویژه برخوردار است نفوذ جریانی و شبکه‌ای است که بسیار خطرناک‌تر است. چون در بدنه ملت و بخصوص نخبگان و افراد مؤثر و تصمیم سازان با استفاده از ابزارهایی که دارد مثل پول، شبکه‌سازی می‌کند.

نفوذ جریانی بر روی تغییر آرمان‌ها و باورها و تغییر سبک زندگی کار می‌کند. عبارت ایشان این است: «… هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند، یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه هزینه و فایده، احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند، نفوذ برای این است، به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند، نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسؤولین عوض بشود. آن‏وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسؤولین و اراده مسؤولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند، نه؛ مسئول کشور همان تصمیمی را می‏گیرد که او می‏خواهد… آماج دوّم مردم‌اند. باورهای مردم باید عوض بشود، باور به اسلام، باور به انقلاب، باور به اسلام سیاسی، باور به این‏که اسلام غیر از کارهای شخصی وظایف عمومی هم دارد، حکومت هم دارد، جامعه‏سازی هم دارد، تمدّن سازی هم دارد، باور به نفی این‏ها (جایگزین شود). این‏ها باید از ذهن مردم زدوده بشود، عکسش در ذهن مردم جا بگیرد.(می‏خواهند) باور به استقلال را عوض کنند. یکی از چیزهایی که نفوذ در باورهای مردم هدف قرار می‏گیرد، این است که خیانت‌های غرب را فراموش کنند».

راه‌های نفوذ را هم فرمودند تا ده راه شماره کردند مثل علم و اقتصاد و فرهنگ و هنر؛ و در ادامه فرمودند: «مکمّل این نفوذ هم کارهای حاشیه‏ای است، یکی از چیزهایی که مکمّل این نفوذ است، تخطئه کسانی است که بر اصالت‌ها، بر نگاه درست، بر ارزش‌ها پای می‏فشارند، این مکمّل نفوذ است…». یعنی با انقلابی‌ها مخالفت می‌کنند و می‌گویند این‌ها تندرو هستند؛ با بسیجی‌ها مخالفت می‌کنند.

خب این بحث مهمی است. به‌طور اجمال می‌توان به مواردی اشاره کرد که دشمن تلاش کرده از اول انقلاب تا امروز برای نفوذ از عوامل داخلى سوءاستفاده کند. مثلاً در دهه اول انقلاب افراد خودشان را در دستگاه‌های حساس نفوذ دادند تا اقدامات تروریستی داشته باشند. در سال‌های اخیر هم دانشمندان هسته‌ای را با همین روش توانستند ترور کنند. یا مثلاً نفوذ دادن شخصی مثل جیسون رضاییان در مرکزی حساس که مسئولیت تهیه بولتن طبقه‌بندی‌شده را داشت.

این‌ها را نمونه عرض کردم بعد در سال ۹۴ به یک دوقطبی اشاره فرمودند که از اول انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اقتصادی کشور بین جریان انقلابی و غیر انقلاب رقابت بوده و فرمودند: «باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد». خب این یک دستور است. این بیان ایشان با توجه به سخنان دو روز قبل ایشان برای همه ما مسئولیت ساز است و نباید به‌سادگی از این دستورات عبور کرد. بی‌توجهی به‌فرمان ولی خسارات فراوان به همراه دارد.

من در سال ۹۸ به مناسبتی به مسئله جریان غیرانقلابی داخل نظام اشاره‌ای داشتم و شاخص‌هایی را بیان کردم. به نظرم باید بعض موارد را جهت یادآوری مرور کنیم. خب اول باید این جریان را شناخت تا بعد بشود با آن مقابله کرد؛ یعنی هم باید با مبانی فکری آنان آشنا شویم؛ و در مرحله بعد مواضع آنان را بشناسیم و بعد رفتار آنان را دقیق بررسی کنیم. بعض از شاخص‌ها عبارت‌اند از:

الف) در اوج قله غرب‌گرائی بسر می‌برند و کاملاً مبانی تفکر غربی را پذیرفته و در مقابل آن تسلیم محض هستند. دلداده و واداده غرب هستند. اعتقادی به اسلام ناب ندارند. می‌گویند: شما برای این‌که بتوانید پیشرفت بکنید، راهی جز راه غرب ندارید و راه غرب، یعنی پذیرش خرد غربی.

ب) اصلاً اعتقادی به اینکه دین می‌تواند جامعه را اداره کند، ندارند.

ج) دم از ولایت‌فقیه و تبعیت از آن می‌زنند اما آنچه را که میل دارند را می‌پذیرند. بیشتر انقلابی نمائی دارند تا انقلابی گری. گاهی هم بالصراحه می‌گویند دوران انقلاب تمام شده است.

د) به‌هیچ‌وجه روحیه انقلابی و فعالیت جهادی ندارند.

ه) وظیفه قطعی خود می‌دانند که سابقه پلیدی و دشمنی‌هایی که آمریکا با مردم ایران داشته را از بین ببرند؛ و به‌شدت در بزک کردن و روتوش آمریکا تلاش می‌کنند و از شعار مردم علیه ام‌الفساد و شیطان بزرگ آمریکا ناراحت می‌شوند؛ اما به فضل الهی این شعار عالم‌گیر شده و تمام انسان‌های آزاده دنیا و استکبارستیزان جهان فهمیده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند لذا شعارشان مرگ بر آمریکاست.

و) دائماً و هر وقت موقعیتی پیدا کنند به دنبال ارتباط با آمریکا هستند.

ز) این جریان در جاهای مختلف و با بیان گوناگون القاء می‌کنند و مردم را تحقیر می‌کنند که نمی‌توانیم و نمی‌شود. هر جا دیدید مسئولی یا کارگزاری یا شخصی گفت نمی‌توانیم و نمی‌شود بدانید او یکی از افراد جریان غیرانقلابی است که در داخل نظام نفوذ کرده است.

ح) همه دشمنی‌هایی که علیه ما می‌شود را توهم انقلابی‌ها می‌دانند؛ و دشمنی‌ها را قبول ندارند.

ط) این جریان از اینکه ما با کشورهای مستقل جهان رابطه و مراوده داشته باشیم ناراحت هستند و دائم سنگ‌اندازی می‌کنند. این جریان خودش را ملزم به رعایت سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و جوانی جمعیت و امثال این‌ها نمی‌داند.

ی) خوی اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی و بی‌توجهی به محرومان در این جریان فراوان دیده می‌شود. در غارت بیت‌المال ید طولا دارند. کاملاً نسبت به مستضعفان بی‌تفاوت هستند.

ک) این جریان به‌شدت باندی عمل کرده اهل به‌کارگیری هم‌حزبی‌ها و دوستان هستند و کاملاً افراد نخبه، توانمند را که موافق با آنان نباشند کنار می‌گذارند و اعتمادی هم به جوانان مؤمن ندارند ولو شعار جوان‌گرایی هم بدهند.

ل) اهتمامی به مباحث فرهنگی ندارند و با بی‌تفاوتی به رسانه و فضای مجازی، اباحه‌گری و ولنگاری و ابتذال در هنر را ترویج می‌کنند.

م) به‌شدت اهل دوقطبی سازی‌های مذموم هستند. به‌راحتی به جریان انقلابی انگ می‌زنند و با اتهام به تندروی سعی در منزوی کردن آنان ‌دارند. آقا فرمودند: «انقلابی گری برخلاف نظر و تبلیغ برخی‏ها، تندروی نیست بلکه‌ انقلابی گری یعنی ‌عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن». این بیان حضرت آقا به ما یاد می‌دهد که باید هم مواظب باشیم دوقطبی مذموم نسازیم و هم مطالبه گری داشته باشیم و نقد منصفانه کنیم. مثل انتقادی که به بعض مواضع رئیس‌جمهور محترم داریم.

باید جریان انقلابی روشن و واضح و به‌موقع عمل کند، فاصله‌گذاری با افراد و جریانات باید کاملاً مشخص باشد تا آن وفاق که گفته می‌شود هم به وجود بیاید. آقا فرمودند: «وقتی شما می‌بینید که عدّه‌ای با اساس نظام شما، با اساس انقلاب شما، با اساس باور و دین شما بنای مخالفت و بنای کارشکنی و اذیّت کردن دارند، باید فاصله‌ی خودتان را با این‌ها مشخص کنید و اعلام بکنید که با این‌ها فاصله دارید؛ این یک‌چیز لازمی است. بخصوص ما مسئولین در این زمینه بایستی خیلی جدی و کوشا باشیم. اگر این [طور] شد، آن‌وقت اتّحاد و انسجام ملی معنا پیدا می‌کند و تحقّق پیدا می‌کند».

ن) این جریان غیرانقلابی از کمک‌های ایران به محور مقاومت ناراحت است و با عوام‌فریبی ذهن مردم را نسبت به حمایت ایران از مقاومت مخدوش می‌کنند. همین روزها که مقاومت و لبنان در میانه یک جنگ سرنوشت‌ساز قرار دارد و آماج حملات صهیونیست‌ها شده و حضرت آقا هم واجب کردن همه به فلسطین و لبنان کمک کنند ببینید این جریان چگونه برخورد خواهد کرد.

امروز صهیونیست‌های کودک کشِ غاصب نمی‌توانند راهبردی جهت نجات از مردابی که خودشان درست کرده‌اند ارائه دهند. این مفلوک بیچاره بعد از یک سال هنوز نتوانسته است از پس حماس و تونل‌های آن برآید و اهدافی را که گفته بود دست پیدا کند بعد هدف جدید درست کرده و به لبنان حمله کرده و دست به بازی خطرناک دیگری زده و آن حمله به خاک لبنان و کشتار بی‌گناهان از یک طرف و لال و گنگ بودن سازمان ملل مثل همیشه از طرف دیگر. با چند عملیات خاص و ترورهای جمعی و شهادت تعدادی از فرماندهان حزب‌الله القاء می‌کنند که مقاومت از کار افتاد در حالیکه خودشان می‌دانند این‌طور نیست.

حمله می‌کنند و کودکان و زنان را می‌کشند تا مقاومت را بشکنند اما مقاومت قوی‌تر از گذشته و با استحکام بیشتر تا نابودی کامل اسرائیل پیش خواهد رفت. ۲ میلیون نفری که امروز صبح به پناهگاه رفتند یعنی حملات حزب‌الله در حیفا و عراق در جولان و یمن در ایلات کاری و دقیق بوده است. چرا اجازه پخش تصاویر را نمی‌دهد؟

نتانیاهو خیال کرده اگر جنگ را گسترش بدهد می‌تواند برای نجات از بحرانی که در آن افتاده کابینه و مردم و مخالفان را منسجم کند؛ و از طرف دیگر مقاومت را مجبور به قبول توافقات کند و الا حمله زمینی انجام دهد؛ اما نفهمیده که آتش عذاب خود را گداخته‌تر کرده و خود را به نابودی قطعی نزدیک‌تر کرده است. تا وقتی به غیرنظامیان حمله می‌کند به تعبیر رهبری یعنی پیروز میدان مقاومت بوده است.

اصابت موشک بالستیک حزب‌الله به مقر موساد فقط قلب تل‌آویو را نلرزاند بلکه دل‌های جنایتکاران و متجاوزان و کودک کشان و اربابان منحوسشان را به لرزه درآورد. اسرائیل می‌خواهد تا انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ ادامه دهد تا شاید دیوانه‌ای به کمک دیوانه دیگر بیاید؛ اما قطعاً چیزی به نفع اسرائیل تغییر نخواهد داد.

مقاومت در اوج آمادگی‌ است. حتی کمک کشورهای دیگر هم سودی ندارد. مثل تحرکات اخیر که آمریکا با کمک امارات می‌خواهد یک جبهه جدیدی را علیه یمن و انصار الله راه بیندازند تا تمرکز یمن را علیه صهیونیست‌های خبیث کم کنند. تاریخ نشان داده استحکام مقاومت بیشتر می‌شود.

نهم مهر که آن نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی محمد الدوره را به شهادت رساندند و شد روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی این شهادت موج و هیجانی درست کرد که از آن طوفان الاقصی برخاست تا مرگ اسرائیل را نزدیک کند. در این جنگ چون می‌گویند چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد بدون هیچ ملاحظه‌ای حتی کودکان را که مظلوم‌ترین هستند را می‌کشند. غیر از ۱۶ هزار کودکی که تا حالا کشته‌اند ۱۷ هزار کودک یکی از والدین و یا هر دو را از دست داده‌اند.

خب ما با این موجود خبیث غاصب و پلید سروکار داریم آیا اگر او اسلحه‌اش را زمین گذاشت نباید دیگر با او کاری داشت؟ اگر کسی این حرف را بزند قطعاً اشتباه کرده است چون این کشور از اساس جعلی است و باید از جغرافیای دنیا محو شود چه سلاح به دست باشد و چه نباشد این از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی است که با اسرائیل در تضادیم ولو اسلحه در دست نداشته باشد. لذا آقایان حرف انحرافی نزنند.

لذا الان هم اعلام آمادگی می‌کنیم اگر زمینه حضور در منطقه مهیا باشد، فقط حزب‌الله و نیروهای انقلابی استان البرز به همراه حماسه‌آفرینان لشکر عملیاتی سیدالشهدا صحنه‌هایی برای صهیونیست‌های خبیث فراهم خواهند کرد که از هیچ خاطره‌ای محو نشود.

جریان انقلابی در مقابل جریان غیرانقلابی باید دائم بصیرت دهی کند که چرا باید در محور مقاومت باقدرت حاضر باشیم. اولاً دین و آموزه‌های اسلامی از ما این را می‌خواهد. ثانیاً ایران باید عمق راهبردی خود در منطقه را حفظ کند و تا می‌تواند برای خودش در فرامرزها امنیت ایجاد کند. ثالثاً وظیفه همه است که به جهان اسلام برای مبارزه با فتنه‌های مثلث عربی عبری غربی کمک کنند. رابعاً باید در نابودی جرثومه فساد و پلیدی و سبوعیت نقش جدی داشته باشیم. این‌ها بعض از شاخص‌های این جریان است که عرض کردم.

بعد از نماز شرکت در راهپیمایی را فراموش نفرمایید.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.