آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

نقش سازمان کنفرانس اسلامی باید در بین کشورهای اسلامی و دیگر کشورها پررنگ‌تر شود/ از مهم‌ترین پروژه‌های استکبار جهانی تولید ضد روایت و تحریف حوادث و حقایق جنگ است/ اسرائیل رسماً اعلام کرد که جنایت‌کار جنگی است/ اگر اهتمام به منویات رهبری هست؛ نباید در مقام عمل تعارضی وجود داشته باشد/ ما با آمریکا به خاطر جنایاتی که تا امروز کرده است؛ هم برادر کشتگی داریم و هم پدرکشتگی/ جریان فتنه را نباید ماست‌مالی و فراموش کرد

کارشناس روابط عمومی ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

عشق همه فرق اسلامی به رسول خدا، بزرگ‌ترین سرمایه برای بی‌اثر کردن توطئههای دشمنان است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ۱۷ ربیع‌الاول، ولادت باسعادت و پر خیروبرکت رسول مکرم اسلام و امام صادق علیهماالسلام گفت: در جلسه‌ای که چند روز قبل تعدادی از علماء اهل سنت در خدمت رهبر معظم انقلاب بودند ایشان تأکید بر وحدت امت اسلامی و امت واحده داشتند؛ چراکه رسول خدا محور وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت به رسول خدا برای همه فرق اسلامی، بزرگ‌ترین سرمایه برای نزدیک شدن به هم و بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان است، گفت: اگر همه فرق مسلمین این آیه شریفه را خوب درک کنند که « مَّن یُطِعِ ٱلرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ ٱللَّهَ…» و در همین مسیر قدم بردارند، قطعاً آیه «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً وَاحِدَهً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» محقق خواهد شد.

مسلمانان نباید به دشمنان اجازه تفرقه‌افکنی دهند

وی در ادامه با بیان اینکه از جهات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود به ایجاد امت واحده توجه کرد، گفت: یک بخش مهم، راهکارهای مذهبی است. مثلاً با تربیت علماء و دانشمندانی که به مبانی مذاهب مختلف آشنا هستند زمینه از بین بردن شبهه‌ها را فراهم کردن. یا باید در مرحله عمل مسلمانان باهم نزدیک شوند تا از هم شناخت پیدا کنند و بفهمند که باید به دشمنان اجازه تفرقه‌افکنی ندهند.

گفتگو روی جنبههای عقلانی اسلام، رسیدن به وحدت را سریع میکند

امام‌جمعه کرج گفت: یکی از راه‌های نزدیک شدن به هم گفتگوست. گفتگو با مناظره فرق دارد. در گفتگو کسی نمی‌خواهد بر دیگری غلبه کند فقط بیان مطلب برای روشنگری است چه کسی بپذیرد یا نپذیرد لذا در کم کردن اختلاف و افزایش وحدت مؤثر است. باید روی جنبه‌های عقلانی اسلام بیشتر گفتگو کرد که رسیدن به وحدت را سریع می‌کند.

نقش سازمان کنفرانس اسلامی باید در بین کشورهای اسلامی و دیگر کشورها پررنگ‌تر شود

وی بیان داشت: بعض کارها هم سیاسی است. مثلاً نقش سازمان کنفرانس اسلامی باید در بین کشورهای اسلامی و دیگر کشورها پررنگ‌تر شود. این سازمان، باید قدرت داشته باشد جمعی از نیروهای مسلح کشورهای اسلامی را دورهم جمع کند و لشکری برای دفاع از سرزمین‌های مسلمین ستم دیده در اقصی نقاط جهان درست کند و هم بتواند از مرزهای عقیده حفاظت کند. یا تشکیلات قضائی شبیه دیوان لاهه داشته باشد تا اختلافات جوامع اسلامی را رفع‌ورجوع کند. همان‌طور که باید رسانه‌ای برای جهان اسلام راه‌اندازی کند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر امت واحده شکل بگیرد به مسائلی مثل فلسطین و لبنان و یمن و… با طرح و برنامه مدون ورود می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: الان جهان اسلام نظام یکپارچه بانکی ندارد. گردشگری اسلامی ندارد و امثال این‌ها. وحدت جهان اسلام را باید آن‌قدر پراهمیت جلو برد که کسی نتواند آن را با روش‌های مختلف به خطر بیندازد. مثلا شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بتوانند این وحدت را به خطر بیندازند. نباید بتوانند ان کار را بکنند. باید تفرقه‌اندازی را جرم حساب کرد و مجرم را مجازات کرد.

وحدت جهان اسلام تنها راه غلبه بر دشمنیهاست؛ تا تمدن نوین اسلامی محقق شود

وی با بیان اینکه نظام اسلامی همیشه در مسیر وحدت قدم برداشته، گفت: به فرموده رهبر انقلاب این مشی تاکتیکی نیست؛ و البته مستکبرین عالم این روش را نمی‌پسندند و در چند جهت دائماً تفرقه‌افکنی و ایجاد رعب و ترس می‌کنند.

وی افزود: اول اصل دین را می‌زنند و آن را خشن و یا افیون جامعه مطرح می‌کنند؛ بعد روی اسلام تکیه می‌کنند و مردم را از اسلام می‌ترسانند؛ بعد در سطح جهان، شیعه هراسی راه می‌اندازند و بعد هم جهان را از ایران می‌ترسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان این بخش از بیانات خود گفت: وحدت جهان اسلام تنها راه غلبه بر دشمنی‌هاست. که در عمل باید تحقق پیدا کند؛ تا آن تمدن نوین اسلامی که وعده‌اش داده می‌شود با اجتماع و وحدت همه مسلمین محقق شود.

طولانیترین جنگ قرن بیستم با مقاومت کم‌نظیر و صلابت مردم ایران برای همیشه ماندگار شد

وی در بخش دیگر، به مناسبت ۳۱ شهریور و سالگشت حمله نظامی عراق به ایران پرداخت و بیان داشت: حمله نظامی عراق به ایران طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بود که با مقاومت کم‌نظیر و صلابت مردم ایران برای همیشه ماندگار شد.

وی افزود: دفاع مقدس یکی از نورانی‌ترین قسمت‌های تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی است؛ ولو خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای ما داشت اما در حوزه‌های مختلف برای مردم درس داشت. شجاعت، مقاومت، ایثار، عزت، حماسه و استقلال و ده‌ها نمونه دیگر از این فضائل درس‌هایی بود که غیر از ایران به ملت‌های آزاده جهان برای مبارزه با استکبار دادند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: در این مبارزه مقدس ۸ ساله که ۳۰ کشور جهان به عراق انواع کمک‌های مالی، نظامی و تجاری می‌کردند. مثلاً امریکا در سال ۱۳۶۲، ۴۸ فروند بالگرد نظامی بل ۲۱۴ اس تی به عراق تحویل داد. این بالگردها را شاه قبل از انقلاب به کارخانه‌ تولیدکننده که متعلق به ایران بود و بعد انقلاب آمریکا مصادره کرده بود سفارش داده بود، اما بالگردها را به عراق فروخت.

وی ادامه داد: در این دفاع نورانی ۴۸ هزار ارتشی، ۸۵ هزار بسیجی، بیش از ۳۳ هزار دانش‌آموز، بیش از ۳۵۰۰ دانشجو، ۳۳۱۷ روحانی، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی به شهادت رسیدند. قریب به ۲ هزار نفر غیر ایرانی هم در کنار رزمندگان ایران به دفاع از نظام اسلامی پرداختند.

از مهم‌ترین پروژههای استکبار جهانی تولید ضد روایت و تحریف حوادث و حقایق جنگ است

وی با تاکید بر اینکه درباره دوران دفاع مقدس جهاد تبیین لازم و قطعی است، اظهار داشت: در این جنگ روایت‌ها که استکبار جهانی علیه ایران راه انداخته -که بخشی از جنگ نرم است- یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، تولید ضد روایت و تحریف حوادث و حقایق جنگ است تا به این وسیله بتوانند در مدت‌زمان مشخص، ارزش‌های دوران دفاع مقدس را آسیب بزنند و درنهایت این‌گونه القاء کنند که مطالب مربوط به جنگ ساخته جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه کرج گفت: باید تبیین کرد که جنگ به هر دو ملت ایران و عراق توسط عامل استکبار در منطقه یعنی رژیم بعث و شخص صدام جنایتکار تحمیل شد. لذا باید حزب بعث و صدام حسین و امثال این‌ها را بیشتر روشن کرد.

وی ادامه داد: یا مثلاً با بیان مختلف القاء می‌کنند چون مدیریت جنگ از روی احساس و غیرعقلانی بوده، خسارت‌های جنگ بیشتر از منافع آن بوده و اصلاً نمی‌گویند اگر احساسی بود پس چرا این تنها جنگ ایران بوده که تقریباً تمام دنیا با تمام تجهیزاتش، مستقیم و غیرمستقیم از آن حمایت ‌کرده و یک سانت از ایران کم نشده است.

وی اظهار داشت: یا با ادبیاتی خاص و تأکید بر بعد ملی‌گرائی و دفاع از وطن، جهات معنوی و هویتی را از بین می‌برند و القاء می‌کنند جنگ یک واکنش عادی بوده درحالی‌که تجلی ارزش‌های الهی و انقلابی و تحول بنیادی در انسان‌ها و توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی که در عرصه دفاع مقدس نمایان شد را نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: بااینکه ما در مقام دفاع از ارزش‌ها و دین و ناموس خود بودیم و حمله‌کننده اولیه نبودیم اما جوری القاء و تحریف می‌کنند کانّ ما متجاوز بودیم و باید پشیمان باشیم، در حالیکه کسی در دفاع از دین و ناموس پشیمان نمی‌شود. به‌علاوه جانبازان و خانواده معظم شهدا، اسوه‌های زنده ایستادگی درراه حفظ آرمان‌ها در عرصه حاضر هستند.

باید در مقابل جریان تحریف، انگارههای غلط نسبت به حقانیت دفاع مقدس تبیین شود

وی با تأکید بر اینکه نسبت به تبیین این مسائل باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: باید در مقابل جریان تحریف، همه ‌کسانی که توان تبلیغ و روایت دوران جنگ را دارند انگاره‌های غلط نسبت به حقانیت دفاع مقدس را تبیین کنند. شاید اگر دوستان بخشی از فعالیت را ببرند به سمت بررسی اسناد و خاطراتی که طرف مقابل از جنگ تهیه کرده‌ مفید باشد.

وی یادآور شد: یکی از جنبه‌های مغفول مانده که ان‌شاءالله جبران شود مسئله الگوسازی از بانوان و دخترانی است که مدافع دین و ارزش‌ها و سرزمین خود بودند در برابر هجمه زن زندگی آزادی؛ که زنان کشور را از هویت می‌اندازد. البته درباره شهدا مدافع حرم و امنیت که ادامه مسیر جهاد و دفاع مقدس هستند هم باید بیشتر کار شود.

آمریکا نتوانست با کمکهای گزافی که به عراق کرد از صدور انقلاب ایران جلوگیری کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه آمریکا نتوانست با کمک‌های گزافی که به عراق کرد از صدور انقلاب ایران جلوگیری کند، بیان داشت: امام در منشورشان مرقوم فرمودند: «هرروز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم».

وی افزود: همین تجربه موفق یعنی مقاومت مردم ایران با دستان خالی اما اعتقادی راسخ و پولادین، شد الگو؛ امید را در دل‌های آزاده جهان زنده کرد. گروه‌های مقاومت در منطقه برای مبارزه با مستکبران عزمشان جزم‌تر شد و تا امروز تا آنجا که توانسته‌اند بر پیکره استکبار ضربه زده‌اند.

اسرائیل رسماً اعلام کرد که جنایت‌کار جنگی است؛ و امروز هیچ عذری از هیچ سازمانی در دنیا در قبال اسرائیل پلید پذیرفته نیست

وی در ادامه گفت: می‌بینید که این ضربات آن‌قدر مؤثر و مفید بوده که آنان را مجبور کرده همه مخفی‌کاری‌های خود را کنار بگذارند و چهره خبیث خود را بدون نقاب نشان بدهند و هرروز جنایت جدیدی را مرتکب شوند. نظیر ددمنشی که چند روز قبل راه انداختند و ترور جمعی نسبت بی‌گناهان راه انداختند و مردم مظلوم را در لبنان شهید و زخمی کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ظهار داشت: اسرائیل با این عملیات تروریستی، عمداً قتل‌عام کرد و قوانین و خطوط قرمز در جنگ‌ را زیر پا گذاشت و رسماً اعلام کرد جنایت‌کار جنگی است؛ و امروز دیگر هیچ عذری از هیچ سازمانی در دنیا در قبال اسرائیل پلید پذیرفته نیست.

وی گفت: بیانات سید مقاومت بسیار دقیق و واقع‌بینانه و امیدآفرین بود؛ و به فضل الهی برخلاف آنچه فکر می‌کردند اتحاد و انسجام آحاد مختلف مردم لبنان بیشتر شد.

وی ادامه داد: من هنوز معتقدم که کار اسرائیل را یمنی‌ها تمام خواهند کرد. یک موشک فرستادند و یک پهپاد؛ که پیام اصلی را با همین دو عملیات دادند.

نسبت به بیانات عمومی مسئولین که برخلاف مبانی و ارزشها و آرمان‌های انقلاب است، تبیین و روشنگری را وظیفه خود می‌دانم

امام‌جمعه کرج در بخش پایانی بیانات خود به تبیین و روشنگری نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: مکرر عرض کرده‌ام یکی از کارهایی که خودم را موظف به انجام آن می‌دانم این است که اگر احیاناً در بیان و سخن گاه‌های عمومی توسط مسئولین محترم مطالبی برخلاف مبانی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب گفته شد که ممکن است باعث انحراف اذهان و تحریف و یا شبهه باشد، تبیین و روشنگری کنم که در دوره دولت اسبق معمولاً به‌ناچار مطالبی به دولت مردان عرض می‌شد.

وی اظهار داشت: اخیراً رئیس‌جمهور محترم با اصحاب رسانه نشستی داشتند و به سؤالات پاسخ دادند که مطالب مفید و پاسخ‌های قاطع و ارزشمندی را مطرح فرمودند؛ که جای تشکر دارد؛ اما چند جا به نظر کلام ایشان نقص داشت یا در بیان مطلب، منظورشان کامل انتقال پیدا نکرد که سؤال‌برانگیز شد و موردایراد واقع شد.

اگر اهتمام به منویات رهبری هست؛ نباید در مقام عمل تعارضی وجود داشته باشد

وی با یادآوری این نکته که در بیانات رئیس‌جمهور به منویات رهبر معظم انقلاب تأکید می‌شود، گفت: من فقط شواهدی از امامین انقلاب برای روشن شدن موضوع می‌آورم، چون در بیان ایشان به منویات رهبر معظم انقلاب تأکید می‌شود پس باید اگر اهتمام به منویات هست در مقام عمل تعارضی با خواسته‌های رهبری وجود نداشته باشد که مثلاً در به‌کارگیری افراد در مناصب مختلف این مهم قطعاً رعایت نشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اولاً مواظب باشیم موقع دفاع از خود نباید دستگاه‌های رسمی نظام و حاکمیت مثل شورای نگهبان و قوه قضائیه و نیروهای مسلح و امثال این‌ها را تضعیف کنیم.

ما با آمریکا به خاطر جنایاتی که تا امروز کرده است؛ هم برادر کشتگی داریم و هم پدرکشتگی

وی در خصوص نکات مطرح‌شده درباره برادری با آمریکا، اظهار داشت: اگر منظور برادری با ملت و مردم آمریکا باشد حرف درستی است و با مردم آمریکا قطعاً مشکلی وجود ندارد. آنچه محل بحث است سیاست‌ها و خوی استکباری آمریکاست که با این آمریکا هرگز برادر نمی‌شویم.

وی اذعان کرد: ما با این آمریکا به خاطر جنایاتی که تا امروز در حق ما و ملت‌های اسلامی کرده است هم برادر کشتگی داریم و هم پدرکشتگی؛ لااقل همین یک سال که انسان‌های بی‌گناهی که کشته‌اند و چند روز قبل جنایتی که در لبنان با حمایت آمریکا انجام شد آیا جایی برای برادری می‌گذارد؟!

قطعاً منظور رئیس‌جمهور محترم از برادری، همان کلام امام است

امام‌جمعه کرج به بازخوانی بیانات حضرت امام در این خصوص پرداخت و گفت: به تعبیرات حضرت امام توجه بفرمائید: «رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ‌ومیش است. آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. آمریکا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش برجهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمی‌نماید. آمریکا دشمن همه ادیان است؛ حتی مسیحیت. آمریکا اصلاً اعتنا به ادیان ندارد و جز منافع خودش را نمی‌خواهد، حتی منافع مردم آمریکا را هم نمی‌خواهد، منافع دولت آمریکا را می‌خواهد».

وی افزود: حضرت امام به همین روشی که ما هر جمعه داریم اشاره فرمودند: «اگر همه مسلمینی که در دنیا الان هستند که قریب یک میلیارد هستند، همه از خانه بیرون بیایند، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند، همین قول برای آن‌ها مرگ می‌آورد. مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند. خیر، شعار فایده دارد؛ اما اگر همه فریاد بزنند».

وی ادامه داد: بعد امام فرمودند: «این ملتی که الآن دارند فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا مقصودشان کارتر است. ملت آمریکا که با ما کاری نکرده است. ملت آمریکا اگر بفهمد مطلب را حسب وجدان انسانی‌‏اش، با ما موافق است»؛ که می‌بینید در جریان غزه ملت و دانشجویان آمریکا فهمیده و همراه شده است. «ما به یاری خدا تا نابودی کامل دشمنان اسلام و ملت‌های مستضعف جهان، در برابر آنان و به‌خصوص در مقابل آمریکای جهان خوار ایستادگی خواهیم کرد. ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می‏‌کنیم و از این مبارزه کوتاه نمی‌آییم».

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: امام -رضوان خدا بر او- در یکی از بیاناتشان فرمودند: «آن‌ها احتیاج دارند که با ما روابط داشته باشند؛ ما چه احتیاجی به امریکا داریم»؟! بعد درزمانی که عده‌ای دنبال راضی کردن آمریکا بودند فرمودند: «آن روزی را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده است، آن‌ها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم».

وی افزود: حضرت امام در جای دیگر فرمودند: «ایران دستش را پیش آمریکا ان‌شاءالله تا ابد دراز نمی‌کند ولو اینکه فانی بشود… جمهوری اسلامی ایران نباید تحت هیچ شرایطی از اصول و آرمان‌های مقدس و الهی خود دست بردارد…» که یکی از آن اصول و آرمان‌ها حمایت از ملت‌های مظلوم جهان مثل حمایت از ملت فلسطین و دشمنی با اسرائیل است.

وی ادامه داد: حضرت امام فرمودند: «ما تا آخر ایستاده‌ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد. مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد»؛ که این هم بعید است که آدم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم همین راه را رفتند و بیانات مفصل دارند به‌عنوان نمونه: «امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات ‌متحده امریکاست؛ زیرا صهیونیسم را او به وجود آورده است و آن را تأیید می‌کند… ما با آمریکا به‌عنوان یک مجموعه‌ى جغرافیایى یا به‌عنوان یک ملّت، به‌عنوان یک مجموعه‌ى انسانى هیچ مسئله‌اى نداریم، آن‌هم مثل بقیّه‌ى کشورها؛ مسئله‌ى ما با آمریکا، مسئله‌ى استکبار آمریکایى است؛ مستکبرند، متکبّرند، زورگویند، زیاده‌طلب‌اند… یک تصوّر غلطی در اینجا وجود دارد و آن این است که ما با آمریکا می‌توانیم کنار بیاییم؛ با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات را حل کنیم. خب این تصوّر، تصوّر درستی نیست. ما نمی‌توانیم به توهّم تکیه کنیم، باید به واقعیت‌ها تکیه کنیم».

وی افزود: حضرت آقا علت را مفصل توضیح می‌دهند که بین ایران و آمریکا سوءتفاهم و اختلافات جزئی نیست که با مذاکره مثلاً حل شود می‌فرمایند: «مسئله‌ی اصل موجودیت جمهوری اسلامی است و با مذاکره حل نمی‌شود، با رابطه حل نمی‌شود… این‌ها با موجودیت جمهوری اسلامی مخالف‌اند، با نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی مخالف‌اند».

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: قطعاً منظور رئیس‌جمهور محترم که از برادری می‌گویند همان کلام امام است که اگر این‌ها دست از خباثت بردارند ما راجع به ارتباط با آن‌ها فکر می‌کنیم؛ و الا تا وقتی آمریکا آمریکاست موضع ما همان موضع همیشگی است.

راه رفته را دوباره نروید

وی در ادامه، با تاکید بر اینکه راه رفته را دوباره نروید؛ در خصوص مسئله «اف ای تی اف» گفت: مطلب دیگری که شائبه درست کرد، مسئله تمام‌شده «اف ای تی اف» است که تقریباً ۸ سال قبل «اف ای تی اف» امضاء شد اما تحریمی برداشته نشد؛ و تازه ایران را متهم به کمک مالی به تروریست‌ها کردند؛ و برای ملحق شدن تقاضاهایی دارند که با مبانی انقلاب جور درنمی‌آید.

همه وظیفه دارند تا جایی که می‌توانند انقلاب را توسعه دهند

امام جمعه کرج نسبت به اظهار رئیس جمهور مبنی بر اینکه «بنا نداریم انقلاب را صادر کنیم» به بازخوانی بیانات امامین انقلاب پرداخت و اظهار داشت: ایشان خیلی گذرا راجع به اینکه بنا نداریم انقلاب را صادر کنیم مطلبی بیان کرد. امام فرمود: «ما از اول گفتیم می‌خواهیم انقلابمان را صادر کنیم». امام صدور انقلاب را یک وظیفه حتمی و انقلابی می‌دانستند؛ و فرمودند «ما در جنگ صادر کردیم».

وی با تاکید بر اینکه همه وظیفه دارند تا جایی که می‌توانند انقلاب را توسعه دهند، افزود: حضرت آقا هم فرمودند: «ما انقلاب را امروز نمی‌خواهیم صادر کنیم. انقلاب، یک‌بار صادر می‌شود و شد». بعد به موارد صدور اشاره فرمودند؛ و در جای دیگر فرمودند: «اگر صدور انقلاب به معنای صدور فرهنگ قرآنی و انسان‌ساز اسلام است، این درست است و به آن نیز افتخار می‌کنیم. ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که با صدای بلند و توان بالا، مفاهیم و ارزش‌ها و احکام و معارف اسلامی را که مایه‌ی نجات ملت‌ها و مستضعفان و مظلومان است، اشاعه دهیم. ما احساس می‌کنیم که اگر به این تکلیف عمل نکنیم، مقصریم».

جریان فتنه را نباید ماست‌مالی و فراموش کرد

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به مسئله فتنه اشاره کرد و گفت: آقا راجع به حمایت از آنان فرمودند: «حالا هم یک عدّه‌ای از آن‌ها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند. این نمی‌شود، این قابل‌قبول نیست. این پدیده‌ی بسیار بدی است، پدیده‌ی زشتی است، این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم… همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب این‌ها با جمهوریت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، (بعد شما او ا بگذاری مسئول! نمی‌شود که) بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل‌قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدم‌های باانصاف. این‌ها نامطمئن‌اند».

وی افزود: حتی درباره استفاده اساتیدی که در این جریانات بودند فرمودند: «من استفاده‌ی از این‌ها را مطلقاً توصیه نمی‌کنم، به‌هیچ‌وجه، نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمی‌کنم. اساتید خوب هستند، از این‌ها استفاده کنید… من خواهش می‌کنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح می‌کنید، مسئله‌ی اصلی و عمده را در این قضایا موردنظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئله‌ی اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛ این را چرا فراموش می‌کنید»؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید جریان فتنه را ماست‌مالی و فراموش کرد، گفت: این‌ها توصیه‌های حتمی و روشن مقام معظم رهبری است؛ و ما هم یک سری محکمات و بینات داریم و اصولی داریم که با آن اعمال و گفتار افراد را می‌سنجیم.

وی درخصوص بکارگیری افرادی که توبه کردند، بیان داشت: بعضی وقت‌ها گفته می‌شود که این‌ها تخصص‌هایی هم دارند. هم حضرت آقا و هم امام فرمودند: «کسانی که در این قصه ها بودند توبه اگر بکنند عندالله پذیرفته است؛ اما اگر در نظام خواستند خدمت کنند، خدمت کنند ولی کار کلیدی نباید به آن‌ها داد».

خدا را شاهد میگیرم که مطالب گفته‌شده از روی نصح و خیرخواهی است

خطیب جمعه کرج در خاتمه، خطاب به رئیس جمهور محترم، تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که مطالب گفته‌شده از روی نصح و خیرخواهی است؛ که همین اول کار مسیر را اطرافیانی که وضعیت روشنی دارند به اسم وفاق ملی که خود این هم باید ابعادش روشن شود که منظور چیست برای شما کج نکنند. در این مسیر با همان گفتمانی که دارید -که گفتمان خوب و مسلط و محکمی هست راجع به موضوعات خاص- باید پیش بیایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.