آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

به‌زودی دشمنان سزای خبطی که در ایران کردند را خواهند دید/ در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی لازم است در حاکمیت سایبری توانمندی لازم را به دست آوریم/ تعاریفی که حضرت آقا از دولت رئیس‌جمهور شهید می‌کنند تأکید بر ادامه مسیر درست است/ مواظب باشید در دام مارپیچ سکوت نیفتید/ انقلابیون در جاده مستقیم با سرعت حرکت می‌کنند/ دوستان عراقی مهمان‌نوازی را در حد تام انجام دادند

کارشناس روابط عمومی ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه نهم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

مدیریت صحیح در تدبیر امور جامعه فقط در مکتب اهل‌بیت محقق می‌شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نهم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر، بیان داشت: از امام مجتبی پرسیده شد که سیاست چیست؟ حضرت فرمود: حکومت الهی و سیاست اسلامی خلاصه‌اش رعایت حقوق خدا و حقوق مردم چه زنده و چه مرده آن‌هاست.

وی با بیان اینکه این همان سیاستی است که توسط امامین انقلاب تا امروز دنبال شده است، ادامه داد: اگر بخواهیم از این عبارت به بیان روز خلاصه گیری کنیم یعنی مدیریت صحیح در تدبیر امور جامعه داشتن؛ و جامعه را خوب مدیریت کردن که این مدیریت فقط در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام که امروز مستکبرین عالم با آن مخالف هستند محقق می‌شود.

ذکر عظیم

امام‌جمعه کرج در بخش دیگر با اشاره به بیاناتی از امام رضا علیه‌السلام به اهمیت ذکر «بسم الله الرحمن الرحیم لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم» پرداخت و گفت: این ذکر در بین اذکاری که دستور قطعی برای آن داریم خیلی ذکر عظیمی است. این ذکر را حمله عرش الهی تکرار می‌کنند؛ و امام رضا علیه‌السلام در ضمن روایاتی تأکید می‌کنند که این ذکر را بگویید.

شهادت رسول خدا جزو مسلمات است

وی در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه شهادت رسول خدا به بیان امام باقر علیه‌السلام عظیم‌ترین مصیبت‌هاست، به مسئله شهادت پیغمبر اکرم پرداخت و اظهار داشت: برای عده‌ای همیشه سؤال است که آیا رسول خدا به مرگ طبیعی از دنیا رفته یا شهید شده است؛ که من با چند آیه و روایت مستند این مطلب را برای شما عرض می‌کنم.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست مگر اینکه شهید می‌شود؛ و خود رسول خدا فرمود: یا علی من را با سم و تو را با شمشیر به شهادت می‌رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با استناد به آیه پنجم سوره ضحی گفت: ازآنجاکه شهادت بالاترین مرتبه انسانی و مقام ویژه‌ای است که خداوند برای بشر در نظر گرفته است، بر اساس آیه «وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى» قطعاً باید رسول خدا به این مقام و نعمت رسیده باشد تا رضایت حاصل شده باشد.

وی افزود: به‌علاوه طبق روایات، شهادت در راه خدا از نعم و مقامات بالایی است که امکان ندارد دردانه هستی رسول خدا فاقد این مقام باشد؛ خود حضرت فرمودند: بالای هر خیر و نیکی، خیر بالاتر هست مگر شهادت در راه خدا که بالاتر از آن خیر و نیکی و سعادتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین برای خود و یارانش نیز دائماً از خدا شهادت طلب می‌کرد، گفت: بحث شهادت رسول خدا جزو مسلمات است؛ لذا توجه داشته باشید که پیغمبر خدا به شهادت رسیدند.

در مقابل امکانات و تجهیزات دشمن، خودتان را قوی کنید

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه قرآن یکی از ۴ امر عظیمی است که به رسول خدا داده شده، گفت: قرآن از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است که خودش آن را به بشر تعلیم داده است؛ و این قرآن همه نیازهای اعتقادی و فکری بشر را در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی برآورده می‌کند.

وی با اشاره به آیه «لَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ وَلَا تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِلْمُؤْمِنِینَ» گفت: مسلماً رسول خدا رغبتی به دنیای کفار نداشت؛ اما خدای تعالی با این آیه شریفه به اهل ایمان دارد هشدار می‌دهد که چشمی به دنیای کافران نداشته باشید.

وی افزود: یعنی در مقابل امکانات و تجهیزاتی که دارند شما بروید خودتان را قوی کنید؛ و توانایی لازم را برای این جنگ نامتقارنی که در آن قرار گرفته‌اید به دست بیاورید. با توکل بر خدا و اعتماد به وعده‌های او برای نصرتی که در پیش است به داشته‌های خودتان تکیه کنید. با چشم دوختن به امکانات دیگران خودتان را تحقیر و غم‌زده نکنید.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: طبق آیه قرآن، اهل ایمان  ۴ رکن توانمند شدن را در اختیار دارند: ۱٫ آموزه‌های قرآن عظیم، ۲٫ خودباوری «لَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ»، ۳٫ استحکام درونی «وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِلْمُؤْمِنِینَ» و ۴٫ صلابت

به‌زودی دشمنان سزای خبطی که در ایران کردند را خواهند دید

وی در ادامه گفت: ملتی که از نعمت قرآن عظیم برخوردار است و بین افراد جامعه رابطه محبتی «رُحَماءُ بَینَهُم» برقرار است؛ یعنی امت واحده که این امت می‌شوند مصداق آیه «أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ»، این ملت از امکانات فراوان کفار ترس ندارند.

وی افزود: طبق آموزه‌های قرآن نه ظلم می‌کنند و نه زیر بار ظلم می‌روند. مصداق «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» هستند و اتفاقاً در حد اعلا مقدمات و لوازم این شدت در مقابل کفار را فراهم می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز  با بیان اینکه ملتی که از نعمت قرآن برخوردار است به‌اندازه  «تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ» خودشان را تجهیز می‌کنند تا دشمن فکر تعرض نداشته باشد و اگر خامی کرد و خطایی از او سر زد بتوانند با قاطعیت پاسخ او را بدهند، تأکید کرد: به‌زودی دشمنان سزای خبطی که در ایران کردند را خواهند دید.

رئیس‌علی دلواری؛ نماد مقاومت و شهادت و استعمارستیزی

وی در بخش دیگری از بیانات خود به رئیس‌علی دلواری یکی از مصادیق عامل به قرآن کریم و تأسی به رسول خدا اشاره کرد و گفت: روز شهادت شهید بزرگوار رئیس‌علی دلواری شد روز مبارزه با استعمار انگلیس.

امام‌جمعه کرج افزود: او بدون اینکه ترسی داشته باشد با ولایت مداری و به تبعیت از فتوای علمای دین حماسه‌ای ماندگار و عزتی مانا علیه استعمار و متجاوزان انگلیسی پدید آورد و صورت آن‌ها را به خاک ذلت مالید؛ و شد نماد مقاومت و شهادت و استعمارستیزی.

امروز ما در ایران هزاران رئیس‌علی داریم که صهیونیست‌ها را در تور جنگ روانی خودشان گرفتار کرده‌اند

وی بیانی از رهبر معظم انقلاب را درباره این شهید بازخوانی کرد و گفت: آقا فرمودند: «این مرد شجاع در راه اعتقاد دینی خود تنها و در غربت با دشمنان جنگید. این برای ما چیز بسیار باارزشی است. من به شما عرض کنم اگر رئیس‌علی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند امروز ملت ایران به این عظمت نمی‌رسید. آن‌چنان‌که اگر جوانان در دوران جنگ تحمیلی به جنگ نمی‌رفتند و به جبهه خدمت نمی‌کردند و شهادت را به خود نمی‌پذیرفتند امروز ایران و اسلام به این عظمت نمی‌رسید».

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: به فضل خدا امروز ما در ایران هزاران رئیس‌علی داریم که هراس را و ترس را بر جان استکبار و اذناب خبیثش انداخته‌اند؛ و صهیونیست‌های سفاک و ددمنش را در تور جنگ روانی خودشان گرفتار کرده‌اند که هرچه تقلا می‌کنند که خودشان را نجات بدهند گره‌های این تور قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود.

در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی لازم است در حاکمیت سایبری توانمندی لازم را به دست بیاوریم

وی با تأکید بر اینکه نباید از امکانات دشمن خوف داشته باشیم و باید تلاش کنیم تا خودمان را تجهیز کنیم، گفت: در بیاناتی که چند روز قبل رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت بیان فرمودند یکی از مطالبی که تأکید چندباره شد مسئله هوش مصنوعی بود.

وی افزود: چند سال قبل هم از هوش مصنوعی به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز نام برده بودند. ایشان فرموده بودند که «این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بیان داشت: این بیان حضرت آقا همان عبارت امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه است که فرمود:  «العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه» دانش سلطنت و قدرت است.  هر کس آن را پیدا کند با آن یورش برد و پیروز شود.  و هر کس آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب شود؛ یعنی باید بروید علم را به دست بیاورید.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه رهبر انقلاب در به دست آوردن فناوری هوش مصنوعی دوستان باید اقدام عاجل داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در حرکت هستیم لازم است که بر علوم شناختی تسلط پیدا کنیم و برای رهایی از سلطه دیگران در حاکمیت سایبری توانمندی لازم را به دست بیاوریم.

تعاریفی که حضرت آقا از دولت رئیس‌جمهور شهید می‌کنند تأکید بر ادامه مسیر درست است

خطیب نماز جمعه کرج خطاب به هیئت دولت اظهار داشت: عزیزان هیئت دولت به بیانات بسیار مهم و مثل همیشه کارگشای حضرت آقا توجه ویژه خواهند داشت.

وی با تأکید بر توجه به بحث پیوست عدالت در قوانین و فرزند آوری، افزود: بخش عمده آن بیانات چهارچوب حرکت و اولویت‌ها بود که ان‌شاءالله به‌عنوان قدرشناسی از فرصتی که خداوند به شما برای خدمت داده به‌سرعت در عملیاتی کردن این بیانات اقدام خواهید کرد.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: عزیزان مدنظر داشته باشند که تعاریفی که حضرت آقا از دولت رئیس‌جمهور شهید می‌کنند فقط تعریف و تعارف نیست؛ بلکه تأکید بر ادامه مسیر درست است.

وی افزود: زیاد در کلام از قانون و قانون مداری گفته می‌شود؛ نکند خدای‌نکرده خود در عمل مبتلا به نقض قوانین صریح و روشن کشور شوند؛ و تأکید دیگر روی مردم است. ان‌شاءالله عزیزان به این نکته توجه دارند که مردم همه جمعیت ایران و همه ایرانیان هستند.

مواظب باشید در دام مارپیچ سکوت نیفتید

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود متذکر مارپیچ سکوت شد و اظهار داشت: باز عده‌ای شروع کردند برای بهره‌برداری‌های خاص، کلماتی را مثل «تندرو» تکرار می‌کنند.  عزیزان مواظب باشید در دام مارپیچ سکوت نیفتید.

وی با تأکید بر اینکه اسلام قائل به تندروی نیست، افزود: وقتی می‌خواهند انقلابیون و دغدغه‌مندان را بکوبند و در مسیری که حرکت می‌کنند آن‌ها را سست کنند، انگ تندروی به معنای افراطی‌گری و بی‌فکری و بی‌برنامه بودن و امثال این‌ها می‌زنند که قطعاً مذموم است.

وی با بازخوانی بیانی از رهبر معظم انقلاب، گفت: من در اینجا همه این افراد را متوجه این بیان حضرت آقا می‌کنم که خلاصه آن بیانات این است: «انقلابیون را می‌گویند تندرو و غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ یعنی کسی که تسلیم شود. درحالی‌که راه میانه یعنی راه مستقیم؛ و در مقابل میانه‌رو می‌شود راه کج. در مقابل میانه‌رو می‌شود منحرف؛ نه تندرو؛ یعنی کسی که میانه‌رو نیست منحرف است؛ اما کسی که در جاده حرکت می‌کند بله ممکن است آرام حرکت کند ممکن است با سرعت حرکت کند. کسی که دارد در جاده حرکت می‌کند با سرعت حرکت کند که بد نیست».

انقلابیون در جاده مستقیم با سرعت حرکت می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، افزود: انقلابیون و کسانی که دنبال حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و انقلابی و اسلامی هستند در مسیر و جاده مستقیم دارند حرکت می‌کنند. اینکه با سرعت حرکت می‌کنند دستور قرآن است.  قرآن می‌فرماید در کارهای خیر سرعت بگیرید و تلاش بیشتر کنید و حرکت خودتان را زیاد کنید.

وی با تأکید بر بیان حضرت آقا که «مواظب بعضی از افرادی که در داخل نظام به نفع دشمن حرکت می‌کنند باشید»، گفت: مدتی است باز بعضی‌ها برای کنار گذاشتن یا تحقیر کردن، مسیری را دارند هموار می‌کنند که باید مواظب بود افراد در این چاله نیفتند و سست نشوند و محکم و مستحکم بر مواضع خودشان باشند؛ و با صراحت مواضع خودشان را بگویند.

دوستان عراقی مهمان‌نوازی را در حد تام انجام دادند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی، ضمن تشکر از دستگاه‌های متولی داخل کشور، فراجا، نیروی راه و نیروهای انتظامی و امنیتی و حفاظتی، سپاه و ارتش و همه‌کسانی که برای برقراری بهتر عملیات اربعین، فعالیت کردند، اظهار داشت: بیشتر تشکرم از عزیزان و دوستان عراقی است که مهمان‌نوازی را در حد تام انجام دادند.

وی افزود: در اربعین امسال هم مردم هم دولت عراق و هم موکب‌داران عراقی واقعاً زحمت کشیدند؛ و همچنین عزیزان خودمان از ایران که آنجا کمک کردند به برادران عراقی ما تا این کنگره عظیم با عظمت بیشتر و با اهداف بلندتر و نتایج ارزنده‌تر ارائه شود، از همه تشکر می‌کنیم.

وی در خاتمه گفت: استان هم الحمدلله مثل سال گذشته بلکه بهتر فعالیت‌های خوب و چشمگیری داشته که به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.