آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

مقاومت و پیروزی حزب‌الله لبنان، الهام‌بخش فلسطینیان شد/ با طرح آتش‌بس تلاش می‌کنند جلوی پاسخ قریب‌الوقوع مقاومت را بگیرند/ پاسخ ایران در وقت مقرر، برق‌آسا، شدید، وسیع و قوی‌تر از قبل خواهد بود/ انتخاب یحیی سنوار، سریع، به‌موقع، نقطه زن و پر پیام برای دشمنان مقاومت است

کارشناس روابط عمومی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم مردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، به مناسبت هفتم صفر و سالگشت شهادت امام مجتبی علیه‌السلام به رواتی از رسول خدا اشاره کرد و گفت: با حسن، احسان داده شدید و با حسین به سعادت می‌رسید؛ یعنی هرچه احسان به ما می‌شود ریشه‌ و منشأ آن امام حسن علیه‌السلام است.

امام مجتبی در محاصره یک جنگ ترکیبی شدید قرار داشت

وی دوران حکومت کوتاه امام حسن علیه‌السلام را در غربت و در محاصره شدید جنگ ترکیبی دانست و بیان داشت: امیرالمؤمنین در بیان فتنه‌گری معاویه می‌فرماید: «مراقب باشید، مراقب باشید معاویه مثل شیطان رجیم است؛ از چهار طرف می‌آید و محاصره می‌کند»؛ و اگر شما وضعیت زمان امیرالمؤمنین را درک کنید زمان امام حسن همان بود بلکه گاهی شدیدتر.

امام‌جمعه کرج به روش‌های مختلفی که معاویه برای تضعیف نظام اسلامی استفاده می‌کرد اشاره کرد و اظهار داشت: معاویه هم جنگ سخت داشت و هم جنگ نرم. فتنه راه می‌انداخت و عده‌ای را می‌کشت، همین‌که امروز می‌گویند کشته سازی. بعد با جنگ تبلیغاتی خون‌ها را به گردن نظام و امیرالمؤمنین می‌انداخت.

وی افزود: مردم جاهل و بی‌بصیرت هم تحت تأثیر تبلیغات و تهمت‌هایی که زده شد حضرت را متهم می‌کردند و در مقابل امام می‌ایستادند و القاب بد می‌دادند؛ و همین روش‌ها ادامه پیدا کرد تا زمان امام حسن علیه‌السلام.

مقاومت و پیروزی حزب‌الله لبنان، الهام‌بخش فلسطینیان شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به سال گشت پیروزی جنگ ۳۳ روزه لبنان که روز مقاومت اسلامی نامیده شده است اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها همیشه به فکر نابود کردن و از بین بردن هستند؛ بخصوص مسلمین و به‌ویژه شیعیان را. همان‌طور که قصد نابودی سوریه و بعض کشورهای دیگر را داشتند و نتوانستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۵ جنگی را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کردند. چون برای منطقه غرب آسیا، آمریکائی‌ها طرحی را آماده کرده بودند که برای زیر سلطه قرار دادن تمام منطقه، باید حزب‌الله نابود می‌شد.

وی افزود: از اهداف آمریکا این بود که می‌خواست ایران را منزوی کند و خاورمیانه بزرگ ایجاد کند و یا قصد داشت عقبه استراتژیک ایران را از بین ببرد و یا افکار عمومی جهان را از جنایات اسرائیل در غزه و جنایات خودش در عراق و افغانستان منحرف کند، لذا قصد داشتند با این حمله ساختار مقاومت را بشکنند و مسیر سازش‌کاری‌ و تسلیم‌ در مقابل ‌رژیم ‌صهیونیستی را تثبیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مقاومت حزب‌الله، معادلات غاصبان و حامیان غربی و عربی آنان را به هم زد، گفت: بعد از ۳۳ روز مقاومت حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌ها اعتراف کردند که در جنگ شکست خورده‌اند و عقب‌نشینی کردند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت و پیروزی حزب‌الله الهام‌بخش فلسطینیان شد، اظهار داشت: فلسطینیان با همین روشِ مقاومت توانستند در مقابل این موجود خبیث به پیروزی برسند، لذا در جنگ ۲۲ روزه که اسرائیل برای آزادی سرباز اسیر خود به راه انداخته بود، غزه پیروز میدان شد؛ و سه سال بعدش شرایط مقاومت را پذیرفت و ۱۰۲۷ نفر را در مقابل یک نفر آزاد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: بیچاره‌ها امروز هم باز به‌قصد نابود کردن مردم مقاوم و باعزت غزه حمله کرده‌اند، در این ده ماه بااینکه تا توانسته‌اند تخریب کرده‌اند و انسان‌های بی‌گناه بخصوص کودکان را کشته‌اند، اما نتوانسته‌اند به اهدافی که گفته بودند حتی نزدیک شوند؛ ولو همچنان بر عناد و دشمنی خود استوار هستند.

محور مقاومت اگر بخواهد اقدام جدی داشته باشد محل جنگ، قطعاً قلب رژیم صهیونیستی و تلآویو خواهد بود

وی با تأکید بر اینکه هنوز حزب‌الله لبنان بلکه کشورهای محور مقاومت جنگ خودشان را شروع نکرده‌اند، به صهیونیست‌ها هشدار داد: صهیونیست‌ها باید این را بدانند که کشورهای محور مقاومت اگر بخواهند اقدام جدی داشته باشند محل جنگ قطعاً قلب رژِم صهیونیستی و تل‌آویو خواهد بود؛ و حمایت ما هم ازاینجا لعن بر اسرائیل است.

اتحادیه اروپا با بی‌اعتنایی و سکوت بر عمل رژیم صهیونیستی صحه می‌گذارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه اتحادیه اروپا بر عمل رژیم صهیونیستی صحه می‌گذارد گفت: اگر سران آمریکا، صهیونیست و آدمکش نیستند دست از کمک به جنایتکار بکشند. متأسفانه همین مسیر غلط را با بی‌شرمی تمام اتحادیه اروپا با بی‌اعتنائی و سکوتی که در مقابل ترور شهید عزیز اسماعیل هنیه دارد و بر عمل رژیم صهیونیستی صحه گذاشتند، طی می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بخصوص فرانسه و انگلیس این عمل ددمنشانه را محکوم نکردند، افزود: عجیب است که این‌ها به اصول قطعی و مدونی که در مجموعه تعهداتی که در سال ۱۹۶۱ در کنوانسیون وین تصویب کردند هم پایبند نیستند.

با طرح آتش‌بس تلاش میکنند جلوی پاسخ قریبالوقوع مقاومت را بگیرند

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانیه سه کشور قطر و مصر و آمریکا برای آتش‌بس گفت: آن‌ها با این بیانیه آتش‌بس و شروع مذاکرات بدون تعیین مشخص مکان مذاکره، تلاش برای نجات و حفظ رژیم غاصب دارند.

وی افزود: می‌خواهند جوری جلوه دهند که مقاومت راضی نیست که جنگ تمام شود. با طرح آتش‌بس دارند تلاش می‌کنند که اگر بشود جلوی پاسخ قریب‌الوقوع مقاومت را بگیرند؛ اما خودشان به فکر توسعه درگیری‌ها در منطقه و از بین بردن توان مقاومت هستند.

پاسخ ایران در وقت مقرر، برقآسا، شدید، وسیع و قویتر از قبل خواهد بود

امام‌جمعه کرج با اشاره به گفته مکرون مبنی بر اینکه خویشتن‌داری کنید؛ که ما نگران تشدید التهابات در منطقه هستیم، اظهار داشت: کشورهای غربی بخصوص آمریکای جانی با برخوردهای متناقض و دوگانه از رژیم تروریست و خون‌خواری که به هیچ‌یک از قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و از هیچ اقدام جنایت‌کارانه‌ای فروگذار نکرده حمایت می‌کنند و بعد در کمال پرروئی به ما و کشورهایی که مورد هدف جنایاتشان هستیم پیام می‌دهند که پاسخ ندهید و خویشتن‌داری کنید.

وی در ادامه تأکید کرد: پاسخ همان است که رئیس‌جمهور گفت؛ باید بدانید پاسخ ایران که در وقت مقرر انجام خواهد شد برق‌آسا، شدید، وسیع و قوی‌تر از قبل خواهد بود و ایران در مقابل حفظ عزت و اقتدار ملی، منافع و امنیت ملی‌اش هرگز کوتاه نخواهد آمد.

انتخاب یحیی سنوار، سریع، به‌موقع، نقطه زن و پر پیام برای دشمنان مقاومت است

خطیب جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود به انتخاب رئیس دفتر جدید حماس اشاره کرد و بیان داشت: انتخاب سریع، به‌موقع، نقطه زن و پر پیام برای دشمنان مقاومت، رئیس دفتر جدید حماس برادر مجاهد ابو ابراهیم، یحیی سنوار است. شخصیت باهوش و استثنائی، مسلط بر زبان عبری و با اشراف کامل اطلاعاتی و سیاسی و رسانه‌ای بر صهیونیست‌های پلید.

وی با بیان اینکه او کسی است که عملیات طوفان را طراحی کرد و گفته بود کاری با نتانیاهو می‌کنم که بگوید ای‌کاش زاده نشده بودم، افزود: انتخاب او برای اسرائیل رعب‌آور بوده است و این اطمینان را به کودک کشان می‌دهد که نبرد مستقیم و جنگ رودررو با غاصبان ددمنش تا پیروزی و آزادی قدس ادامه خواهد داشت.

سیاهچاله جمعیتی مسئله‌ای جدی است؛ جوانان عزیز توحیدی فکر کنند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش پایانی بیانات خود به ۲۵ مرداد و روز خانواده و تکریم بازنشستگان پرداخت و گفت: اگر خانواده در تراز لازم باشد خروجی آن افرادی خواهند بود که مفید به حال خود و جامعه هستند و هرکدام در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند منشأ آثار فراوان خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام برای قوام و استحکام خانواده و محکم بودن بافت درونی به مودت و مهربانی اهمیت فراوان داده است، گفت: ارکان خانواده از کودکی تا کهن‌سالی باید باهم یار و مهربان باشند؛ افراد سالخورده در خانواده مثل پیامبران هستند در امت که باید حرمتشان حفظ شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمنان ما تلاش می‌کنند تا خانواده تشکیل نشود اظهار داشت: دشمنان انواع حیل را بکار می‌برند تا ازدواج سخت باشد و کسی تن ندهد و این محکم‌ترین بنیان شکل نگیرد و بعد اگر کسی هم میل داشت به ازدواج، رغبت به اولاد داری و بچه نداشته باشد. سگ و حیوانات دیگر را جایگزین می‌کنند؛ اما همان‌ها که این توصیه‌ها را دارند خودشان فرزندان فراوانی دارند.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسئله سیاه‌چاله جمعیتی مسئله‌ای جدی است، تأکید کرد: جوانان عزیز باید توحیدی فکر کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.