آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

نماز عالی‌ترین شخصیت شیعی بر فرمانده‌ای از اهل سنت، پیام‌های فراوانی را مخابره کرد/ این بار مسئله انتقام نیست؛ خون‌خواهی است/ همه ما باید وارد میدان کمک به رئیس‌جمهور شویم و او را یاری کنیم/ حماس قهرمان با اعتقاد به قرآن، چون در طرف درست تاریخ ایستاده است، پیروز است/ ذائقه سازی از مهم‌ترین را‌ه‌های دشمنان برای نابودی و یا مهار و کنترل ما است/ شهردار محترم کمی به اوضاع شهر رسیدگی کند

کارشناس روابط عمومی ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم مردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، به شهادت تعدادی از مجاهدان جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این چند روز شهدای عزیزی از نیروهای حشد الشعبی در صحرای عراق، فرمانده شجاع حزب‌الله لبنان فؤاد شکر معروف به حاج محسن و مستشار ایرانی همراه او میلاد بیدی در لبنان و شیخ اسماعیل هنیه و محافظ ایشان که مهمان ما بودند توسط رژیم روبه اضمحلال صهیونیستی  به شهادت رسیدند و دل‌ مردم آزاده‌ دنیا را جریحه‌دار کردند.

نماز عالیترین شخصیت شیعی بر فرماندهای از اهل سنت، پیامهای فراوانی را مخابره کرد

وی افزود: البته مردم غیور و مهمان‌نواز ایران اسلامی به احسن وجه شهید عزیزشان را بدرقه کردند و به یاوه‌گویان و منافقانی که قصد داشتند از این واقعه، اختلاف شیعه و سنی و ایرانی و فلسطینی درست کنند، نشان دادند که ملت ایران پای آرمان‌هایش ایستاده و دشمنان محور مقاومت هرگز توان ایجاد اختلاف و بدبینی را نخواهند داشت.

امام‌جمعه کرج ضمن تشکر از آحاد شرکت‌کننده در مراسم تشییع اظهار داشت: خدای تعالی پاداش مجاهدت‌‌های مستمر این شهید سعید را با این تشییع فوق‌العاده و نمازی که ولی امر مسلمین بر او خواند داد. بخصوص وقتی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی‌ترین شخصیت شیعی بر فرمانده‌ای از اهل سنت نماز خواند، پیام‌های فراوانی را مخابره کرد.

جنایات سفاکانه اسرائیل ، حرکاتی از روی استیصال و انفعال است

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه همه این جنایات و ددمنشی‌های سفاکانه، حرکاتی از روی استیصال و انفعال است، گفت: جانوری که در حال جان دادن است، لحظات آخر عمرش لگد پرت می‌کند و به دیگران شاید آسیب بزند. اسرائیل به‌خوبی می‌داند که همه‌چیز را از دست داده؛ حتی وجهه جهانی خود را. همه دیدید که چگونه آن‌ها را در المپیک هو کردند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه همه جنایات امروز دنیا آمریکاست، بیان داشت: اسرائیل با نفس‌ مصنوعی آمریکا زنده است؛ او قبل از ارتکاب همین سه جنایت اخیر در لبنان و عراق و ایران، به آمریکا رفت و از اربابش اجازه گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  در ادامه با بیان اینکه ترور ابتکار جنگی نیست؛ و رژیم صهیونیستی برای ادامه حیات خودش اقدامات منفعلانه دارد، گفت: این‌ها یک سیلی در طوفان الاقصی خوردند و تلاش می‌کنند جمعش کنند که نمی‌شود. ضربه دیگری نیز در وعده صادق خوردند؛ و بعد یمن و لبنان و عراق هم به او ضربه زدند؛ و خلاصه دچار سردرگمی هستند.

وی افزود: وضعیت اقتصادی‌شان به‌شدت خراب است؛ و مهاجرت معکوس هم به‌شدت رونق دارد؛ و مسئولین نظامی هم مخالفت شدید با ادامه جنگ دارند لذا برای ادامه حیاتشان دست به اقدامات منفعلانه می‌زنند.

این بار مسئله انتقام نیست؛ خون‌خواهی است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر خونخواهی از مهمان شهید ایران گفت: خون‌خواهی، انتقام نیست. تا حالا برای مسائلی که پیش می‌آمد انتقام می‌گرفتیم؛ اما این بار مسئله خون‌خواهی است؛ و آن‌ها باید خون بدهند.

وی افزود: و قطعاً مسئولین مربوطه این خواسته مردم ایران و آزادگان جهان را که خونخواهی و انتقام از مهمان شهید است، شدیدتر و گسترده‌تر و قوی‌تر و سخت‌تر و دقیق‌تر از نوبت قبل، به‌طوری‌که درسی فراموش‌نشدنی برای این مجسمه‌ خباثت و جنایت باشد، خواهند داد.

همه ما باید وارد میدان کمک به رئیس‌جمهور شویم و او را یاری کنیم

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از پاسخ محکم رئیس‌جمهور به این جنایت، اظهار داشت: شاید می‌خواستند در روز اول کاری رئیس‌جمهور محترم برای او چالشی ایجاد کنند؛ و یا مثلاً هشداری بدهند که به حمدالله ایشان هم، پاسخ محکم و به موقعی دادند که جای خوشحالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، به تنفیذ ریاست جمهوری محترم توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همه ما باید وارد میدان کمک به رئیس‌جمهور -که شانه به زیر بار مسئولیت داده و وارد میدان شده- شویم و او را یاری کنیم.

وی افزود: مسائل کشور بدون همکاری همه مردم و مسئولین حل نمی‌شود؛ که حضرت آقا هم تأکید فرمودند که همه دستگاه‌ها باید کمک هم باشند.

دولت و ملت باید ملتزم به عمل طبق برنامه هفتم باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه فرصتی فراهم شده تا مجلس و دولت هر دو کار خود را با هم و با اجرای برنامه هفتم توسعه شروع ‌کنند، بیان داشت: آقا به مسئولین نظام فرمودند: «امسال سال اول برنامه‌ی هفتم است، بنده توصیه‌ی مؤکد می‌کنم که روی این برنامه توجه بشود، دقت بشود و به برنامه عمل بشود».

وی افزود: سال آینده هم برنامه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که رهبری سال ۸۲ ابلاغ فرموده بودند تمام می‌شود؛ لذا تنها سندی که در اختیار همه است و باید طبق آن حرکت بشود همین برنامه هفتم است.

وی در ادامه تأکید کرد: اهل خبره گفته‌اند که برنامه هفتم برنامه خوب و قابل‌اجرا و برطرف‌کننده مشکلات است؛ لذا همه، دولت و ملت باید ملتزم به عمل طبق برنامه هفتم باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: البته بدانید که راجع به مسائل جاری کشور جای انتقاد سازنده و منصفانه و نصح همیشه هست.

حماسه عظیم کربلا را حماسه اندوه‌بار شام تکمیل ‏کرد

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود به فرارسیدن ماه صفر اشاره کرد و گفت: حماسه عظیم کربلا را حماسه اندوه‌بار شام تکمیل ‏کرد.

وی با بیان اینکه زینب کبری و امام سجاد علیهما‌السلام با صبر و مقاومت، بحران را مدیریت کرده و از تهدیدها فرصت‌ ساختند، ادامه داد: وقتی کسی از امام سجاد علیه‌السلام سؤال کرد، در این ماجرا چه کسى پیروز شد؟ حضرت فرمودند: اگر می‌خواهی بدانی چه کسی غلبه کرد، ببین موقع اذان و اقامه نام چه کسى را مى‏برى؟ آن‌ها خواستند با حذف فیزیکی همه آثار را از بین ببرند اما نام اهل‌بیت تا قیامت می‌ماند و روش آنان مشعل هدایت انسان‌های در راه مانده و سرگردان است.

ریشه مقاومت در اوج مشکلات و مصائب، صفت صبر است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با اشاره به دیدگاه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نسبت به واقعه عاشورا که فرمود: غیر از «زیبا» چیزی ندیدم، اظهار داشت: ریشه و اصل این فضیلت که می‌توانند در اوج مشکلات و مصائب این‌گونه مقاوم باشند صفت صبر است که از یقین بالاتر است.

وی افزود: زینب کبری مجسمه صبوری است؛ و امام عصر ارواحنا فداه نیز در زیارت ناحیه مقدسه درباره صبر امام حسین علیه‌السلام این‌گونه فرمود: «قَدْ عَجبَتْ مِنْ صَبْرِکَ مَلآئِکَهُ السَّماواتِ»؛ ملائکه آسمان از صبر تو تعجب کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه صبر به معنای تحمل و آرام بودن و شکیبایی نیست، گفت: صبر به معنای استقامت، مقاومت و معادل آن مثل پایداری، استحکام و عقب‌نشینی نکردن است که یک واژه قرآنی است.

وی افزود: صبر یعنى در برابر هر چیزی که مانع کمال و رشد است مقاومت کردن و با اراده و حوصله از موانع عبور کردن. پس معنای صبر این نیست که مشکلات و مصائب را باید تحمل کرد؛ بلکه در مقابل سختی‌ها باید مقاومت داشت.

صبر، فرد یا جامعه را از کار و فعالیت نمیاندازد

وی با بیان اینکه صبر، فرد یا جامعه را از کار و فعالیت نمی‌اندازد، افزود: اتفاقاً صبر باعث تحرک و فعالیت بیشتر می‌شود. صبر انسان را اهل مبارزه می‌کند و تلاش می‌کند تا بر مشکلات غلبه کند و از آن‌ها عبور کند؛ مثل سلیمانی عزیز که می‌گوید ما ملت امام حسینیم و اهل مبارزه و مقاومتیم.

حماس قهرمان با اعتقاد به قرآن، چون در طرف درست تاریخ ایستاده است، پیروز است

امام‌جمعه کرج در ادامه به صبر حماس قهرمان اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۰ هزار نفر شهید در این مدت حرف کمی نیست. رزمندگان آن‌ها خانواده‌هایشان زیر بمب‌ها کشته می‌شوند؛ و خودشان در تونل‌ها با روزه و روزی دو سه عدد خرما افطار می‌کنند؛ اما از مبارزه نمی‌افتند.

وی تأکید کرد: تا باور قوی نداشته باشند که نمی‌توانند مقاومت کنند. آن‌ها فقط قرآن نمی‌خوانند؛ بلکه به همه آیات یقین و باور دارند. باور دارند که نصرت خدا نزدیک است.

وی افزود: این گروه قطعاً پیروزند چون آیات قرآن را با همه وجود باور دارند. این‌ها با این اعتقاد چون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند، پیروزند.

حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربیها اختلاف مبنایی دارد

آیت‌الله حسینی همدانی ۱۴ مردادماه را که روز حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى است، فرصتی برای نقد حقوق بشر غربی و تبیین حقوق بشر اسلامی برای مردم جهان خواند و گفت: آنچه اسلام از حقوق برای بشر تعریف می‌کند با آنچه غربی‌ها می‌گویند اختلاف مبنایی دارد.

وی ادامه داد: متفکران غربى چون انسان‌محور هستند و تفکر اومانیستی دارند، قانونى را معتبر مى‏دانند که موافق با خواسته‌های‏ انسان‏ها باشد، لذا قانونی را که با آراء و خواسته‏هاى مردم هماهنگ باشد را معتبر می‌دانند. امیال نفسانی خود را صورت قانونی داده و به نام حقوق بشر بیان می‌کنند؛ و درنتیجه طبق هوی و میل خودشان عمل می‌کنند و همه حقوق بشر را پایمال می‌کنند.

وی افزود: اما اسلام قانونی که از طرف خالق بشر توسط وحی به دست انسان رسیده باشد را معتبر می‌داند؛ چون قطعاً طبق مصالح واقعی مادی و معنوی انسان‌ها طراحی و ابلاغ شده و انسان را که بنده خداست به سعادت می‌رساند؛ درحالی‌که در دیدگاه غربی انسان در مقابل خدا هم آزاد است.

امروز برای همه مردم آزاده دنیا روشن است که به نام حقوق بشر از تروریسم دفاع و حمایت میکنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امروز برای همه مردم آزاده دنیا روشن است که به نام حقوق بشر از تروریسم دفاع و حمایت می‌کنند، بیان داشت: به نام حقوق بشر مردم را از اسلام می‌ترسانند و اسلام‌ستیزی راه انداخته‌اند. به کسی که قرآن را بسوزاند و به رسول خدا بی‌احترامی کند جایزه می‌دهند. به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند که به مقدسات دیگران توهین شود؛ قرآن و مسجد بسوزانند اما رعایت حجاب را مانع می‌دانند و به اسم حقوق بشر به بدترین روش تفتیش عقاید می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آیا آنچه در میانمار و نیجریه و پاکستان و هندوستان بر سر مسلمین و شیعیان می‌آورند نقض حقوق بشر نیست؟ ۴۰ هزار نفر کودک و زن و پیر و جوان را تا امروز جلوی چشمان دنیا کشته‌اند این نقض حقوق بشر نیست؟ بیش از صد هزار نفر را در دوران اشغال عراق کشتند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها از غیرنظامیان و بی‌گناهان بودند، این‌ها نقض حقوق بشر نیست؟

ملتی را پیدا نمیکنید که نرخ ارتکاب جرمش به‌اندازه آمریکا باشد

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه ملتی را پیدا نمی‌کنید که نرخ ارتکاب جرمش به‌اندازه آمریکا باشد، گفت: ببینید این آمریکای جنایت‌پیشه چگونه از کودک کشی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها حمایت می‌کند؛ و به آن‌ها سلاح و امکانات می‌دهد. داخله خود آمریکا هم که پر است از جنایت و تحقیر.

وی تأکید کرد: البته مردم جهان بیدار شده‌اند؛ و هرچه این‌ها بر آدم کشی اصرار کنند مخالفت جهانی با آنان بیشتر خواهد شد؛ و شعار مشترک جهانی -که این‌ها سعی کردند دهکده جهانی درست کنند- یک شعار شده و آن مرگ بر آمریکاست.

امروز در سراسر دنیا هستههایی شکل ‌گرفته که منتظر فرصت‌اند تا اسرائیل را از صفحه تاریخ برای همیشه حذف کنند

وی با بیان اینکه رژیم کودک کش در توهم شکست‌ناپذیری خود بسر می‌برد، گفت: امروز در سراسر دنیا هسته‌هایی علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته که منتظر فرصت هستند تا اسرائیل را از صفحه تاریخ برای همیشه حذف کنند؛ که اگر خوب گوش کند صدای خرد شدن استخوان‌های پوسیده خود را بگوش می‌شنود و نزدیک است که مژده نابودی کامل او را خبرها اعلام کنند.

نوع تنظیم خبر، موضعگیری افراد را متفاوت می‌کند

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار پرداخت و گفت: به همه خبرنگاران عزیزی که با وجدان کاری و صداقت، رسالت خطیر خود را با همه مشقات و سختی‌هایی که دارد به‌درستی انجام می‌دهند تبریک عرض می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه با بیان یک خبر، نگرش و موضع‌گیری افراد متفاوت می‌شود، افزود: تنظیم خبر می‌تواند مثلاً افراد مسئول را به موضوعی بی‌اعتنا و یا برایشان ایجاد انگیزه کند.

وی افزود: انعکاس به‌موقع یک واقعه آن‌هم با دقت به‌طوری‌که نتوانند از آن سوءاستفاده کنند، مشخصه یک خبرنگار حرفه‌ای مجاهد باتقوا است.

ذائقه سازی از مهم‌ترین را‌ه‌های دشمنان برای نابودی و یا مهار و کنترل ما است

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین را‌ه‌های دشمنان ما برای نابودی ما و اگر نتوانستند برای مهار و کنترل ما جنگ شناختی است، اظهار داشت، این جنگ مختصاتی دارد که یکی از آن‌ها ذائقه سازی است.

وی افزود: در میل و ذائقه به روش‌هایی نفوذ می‌کنند و آرام‌آرام شخص را می‌رسانند به جایی که از اعتقادات گذشته‌اش هم برائت می‌جوید و استحاله فکری و اعتقادی می‌شود. پس همه باید ترفندها و روش‌های آنان را خوب بلد باشیم تا در دام نیفتیم.

شهدای مدافع حرم مایه افتخار ایران و خانوادههای خود شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  در بخش دیگر سخنان خود، به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: از رویش‌های انقلاب همین شهدا هستند. همین جوانان مجاهد و باتقوایی که نه امام را دیدند و نه دوران دفاع مقدس را دیدند اما با همان صلابت و شجاعت، کیلومترها دورتر، از کیان اسلام و قرآن و انقلاب دفاع کردند و می‌کنند.

وی ادامه داد: آن عزیزان هفت هزار میلیارد دلار مخارج آمریکا برای توطئه و توسعه اسلام تکفیری و فشارهای قومی و مذهبی و به دست گرفتن منطقه را خنثی کردند و از بین بردند؛ و برای ایران و خانواده‌های خود مایه افتخار شدند. این لطف خدا و عنایت اهل‌بیت علیهم‌السلام است که همه باید شاکر باشیم.

شهردار محترم کمی به اوضاع شهر رسیدگی کند

خطیب نماز جمعه کرج در بخش پایانی بیانات خود، خطاب به شورای شهر و شهرداری کرج، اظهار داشت: شهردار محترم کمی به اوضاع شهر رسیدگی کند؛ و یا لااقل برای مردم بگوید دارد چه می‌کند؟

وی در خاتمه افزود: شورای شهر چرا سؤال نمی‌کنند؟ پس چه کسی مسائل جاری شهر را باید حل کند؟ گرفتاری‌هایی که مردم دارند را شهرداری باید حل کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.