مشروح خطبه‌های نماز جمعه 12 مردادماه ۱۴۰۳ شهر کرج/

دولت و ملت باید ملتزم به عمل طبق برنامه هفتم باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود

کارشناس روابط عمومی ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۱۲

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

ای اهل ایمان خودم و شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین در توقیر و بزرگداشت اهل‌بیت عصمت کوتاهی نمی‌کنند. جمله دومی که بر در چهارم جهنم نوشته این است که خداوند ذلیل کند هر که به اهل‌بیت اهانت کند و آنان را کوچک و سبک بشمارد. این هم صفتی است که تبعات بدی برای مرتکب، تا حد کفر و ارتداد دارد که در فقه کاملاً به آن پرداخته و در حقیقت یکی از مصادیق هتک و اهانت به مقدسات است و همه مطالب گذشته را در برمی‌گیرد.

اینکه چه چیزی اهانت ‌است، به ‌تشخیص عرف ‌بستگی دارد. گاهی در سخنرانی، گاهی در لطیفه، گاهی در کاریکاتور و امثال این‌ها اهانت صورت می‌گیرد. یکی از موارد اهانت به اهل‌بیت، که از گناهان بزرگ شمرده می‌شود، بی‌احترامی به قبور آنان و مشاهد مشرفه است. و در مقابل، تکریم قبور آنان فضیلت است و ثواب فراوان دارد.

رسول خدا به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: یا علی خداوند قبر تو و فرزندانت را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت و قطعه‌هایی از قطعه‌های آن قرار داده است و دل‌های پاکان از خلقش و برگزیدگان از بندگانش را به‌سوی شما مایل ساخته که در راه شما هر آزار و خواری‌ای را تحمل می‌کنند. پس قبرهای شما را آباد می‌نمایند و آن‌ها را برای قرب به خدا و دوستی پیغمبرش زیارت ‌می‌کنند. یا علی ایشان‌اند اختصاص یافتگان به شفاعت من و وارد شوندگان بر حوض من و همسایگان من هستند در قیامت. یا علی هر کس قبور ایشان را تعمیر کند و نزدشان حاضر شود، مثل این است که سلیمان علیه‌السلام را در بنای بیت‌المقدس یاری کرده است. و هر که قبور ایشان را زیارت کند مطابق ثواب هفت حج غیر واجب برای او است. و گناهانش پاک می‌شود به‌طوری‌که هنگام برگشت مثل ‌روزی ‌می‌شود که از مادر زائیده شده ‌است. بشارت باد تو را یا علی و بشارت ده دوستانت را به نعمت‌هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به دل بشری نگذشته، لیکن جمعی از مردمان پست و رذل هستند که زوار قبرهای شما را سرزنش و توهین می‌کنند، چنانچه زن بدکار را سرزنش می‌نمایند. ایشان شریرهای امت من هستند، شفاعتم به ایشان نمی‌رسد و بر حوضم وارد نمی‌شوند.

حتی درباره تربت قبر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام روایاتی داریم که چگونه باید احترام کرد. مکان مقدّسی که محل عروج ملائکه و زیارتگاه انبیاء الهی و بر کعبه به علل مختلف شرافت دارد.

بی‌احترامی‌هایی که این روزها در کربلا و در مسیر کوفه و شام و در خود شام، به اهل‌بیت علیه‌السلام شده است را شنیده و یا خوانده‌اید. بی‌احترامی که نسبت به پوشش و مقنعه بانوان انجام دادند. دارد که در مجلس یزید علیه ‌اللعنه دختر امیرالمؤمنین زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرمود: ای یزید آیا این عدالت است که اهل خانواده خود را در پس پرده حفظ کنی و دختران رسول خدا را اسیر بداری تا از شهری به شهر دیگر برده شوند درحالی‌که پوشش لازم را ندارند و صورت‌های آنان نمایان شده؟!

سیره زنان خاندان نبوت این‌گونه بود که خود را در معرض دید نامحرم قرار نمی‌دادند و حتی صورت آنان را کسی نمی‌دید و در کربلا روبنده را از صورت بعضی کشیدند که این را هتک نسبت به خود می‌دانستند و حضرت به آن اشاره می‌کند.

موارد بی‌احترامی به اهل‌بیت در کربلا متعدد بوده است مثلاً از جبهه دشمن کسی در مقابل امام می‌ایستاد و دشنام می‌داد. مثل کسی که حضرت را اهل جهنم خطاب کرد.

البته همه فرق مسلمین برای اهل‌بیت احترام قائل هستند. گاهی در رفتار به حضرات معصومین علیهم‌السلام بی‌احترامی می‌شود. مثلاً: شخصی به ملاقات امام صادق علیه‌السلام رفت، امام به او فرمود: چرا به ما توهین می‌کنی؟ طرف تعجب کرد. حضرت فرمود: آیا یادت هست که مسلمانی خواست تو را سوار مرکبش کند و تو او را تحقیر کردی و به او محل نگذاشتی؟ گفت: بله. حضرت فرمود: هر کس مؤمنی را خوار بشمارد ما اهل‌بیت را خوار شمرده است. پیامبر فرمود: هر کس مؤمنی را آزار بدهد، من را آزار داده است.

در بعض روایات دارد اگر کار مؤمنی را راه نیندازید درصورتی‌که می‌توانید، این بی‌احترامی به امام معصوم است. مثلاً امام به احترام پدر و مادر سفارش کرده و شخص رعایت نمی‌کند این بی‌احترامی به امام است. فردی نزد امام صادق علیه‌السلام آمد، امام به او فرمود: تو به ما توهین کردی زیرا صبح که از خانه بیرون می‌آمدی به مادرت تندی کردی. تو نمی‌دانی که مادر تو بهترین محل و بهترین غذا را برای تو تهیه کرده است؟! توجه داشته باشید کاری با رضایت مادر ندارد، شاید مادر از عمل این شخص ناراحت هم نشده باشد و یا رضایت داده باشد؛ اما امام از او ناراضی است.

دارید آماده سفر اربعین و کربلا می‌شوید مواظب باشید که اول امام از شما راضی باشد. موارد بی‌احترامی به اهل‌بیت متعدد است؛ لذا بر در چهارم لعن کرده است. مثلاً دارد اسحاق بن عمار که فرد ثروتمندی بود و فقرا به خانه او رفت‌وآمد داشتند، درب خانه‌اش را به روی فقرا بست. و کمک‌هایش را غیرمستقیم انجام می‌داد. همان سال مکه رفت و بعد هم خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید اما امام او را تحویل نگرفت و به او فرمود: چرا رابطه‌ات را با مردم قطع کرده‌ای و در خانه‌ات را به روی آن‌ها بسته‌ای؟ خب این عدم توجه مستقیم را حضرات، بی‌احترامی می‌دانند.

توهین دیگر به امام، عدم رعایت دستورات دینی هنگام زیارت و یا شرکت در مراسم مربوط به آنان است. مثلاً وقت نماز مشغول زیارت بودن و یا صدا را برای خواندن دعا و قرآن و صلوات بلند کردن، به نامحرم توجه کردن و امثال این‌ها.

جمله سوم بر درب چهارم این است که خداوند ذلیل کند هر که ستمکاران را در ستمی که به مخلوقان خدا می‌کنند کمک دهد و یاری رساند. که بماند برای نوبت بعد با قید حیات ان‌شاء‌الله.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین به دیگران آزار و اذیتی ندارند. در حکمت ۲۸۸ از حکم نهج‌البلاغه دارد: امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام مردى را دید که براى آن که به دشمن صدمه‏اى بزند، به خود زیان مى‏رساند، حضرت به او فرمود: «اِنَّمَا اَنْتَ کَالطَّاعِنِ نَفْسَهُ لِیَقْتُلَ رِدْفَهُ». تو مانند کسى هستى که به خود نیزه‏اى فرومی‌برد تا کسى را که به پشت سرش سوار است بکشد؛ یعنی برای این‌که به دیگری ضرر بزند یا او را اذیت کند به خودش ضرر می‌زند.

در این چند روز چند جنایت بزرگ را رژیم رو به اضمحلال صهیونیستی انجام داد و تعدادی از مجاهدان جبهه مقاومت را به شهادت رساند. شهدای عزیزی از نیروهای حشد الشعبی در صحرای عراق، فرمانده شجاع حزب‌الله لبنان فؤاد شکر معروف به حاج محسن و مستشار ایرانی همراه او میلاد بیدی در لبنان و جنایتی که در ایران انجام دادند و شیخ اسماعیل هنیه و محافظ ایشان را که مهمان ما بودند به شهادت رساندند؛ و دل‌ مردم آزاده‌ دنیا را جریحه‌دار کردند.

البته مردم غیور و مهمان‌نواز ایران اسلامی به احسن وجه شهید عزیزشان را بدرقه کردند و به یاوه‌گویان و منافقانی که قصد داشتند از این واقعه، اختلاف شیعه و سنی و ایرانی و فلسطینی درست کنند، نشان دادند که ملت ایران پای آرمان‌هایش ایستاده و دشمنان محور مقاومت هرگز توان ایجاد اختلاف و بدبینی را نخواهند داشت.

بخصوص وقتی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی‌ترین شخصیت شیعی بر فرمانده‌ای از اهل سنت نماز خواند، پیام‌های فراوانی را مخابره کرد. خدای تعالی پاداش مجاهدت‌‌های مستمر این شهید سعید را با این تشییع فوق‌العاده و نمازی که ولی امر مسلمین بر او خواند داد. باید اینجا از آحاد شرکت‌کنندگان در مراسم تشکر کنم.

همه این جنایات و ددمنشی‌های سفاکانه، حرکاتی از روی استیصال و انفعال است. جانوری که در حال جان دادن است و لحظات آخر عمرش لگد پرت می‌کند و به دیگران شاید آسیب بزند. اسرائیل به‌خوبی می‌داند که همه‌چیز را از دست داده؛ حتی وجهه جهانی خود را. همه دیدید که چگونه آن‌ها را در المپیک هو کردند.

او فقط با نفس مصنوعی آمریکا زنده است؛ قبل از ارتکاب همین سه جنایت اخیر در لبنان و عراق و ایران، به آمریکا رفت و از اربابش اجازه گرفت. ریشه همه جنایات امروز دنیا آمریکاست و شعار همه دنیا و ما مرگ بر آمریکا.

این‌ها یک سیلی در طوفان الاقصی خوردند و تلاش می‌کنند جمعش کنند نمی‌شود. ضربه دیگر در وعده صادق خوردند. بعد یمن و لبنان و عراق ضربه زدند؛ و خلاصه دچار سردرگمی هستند؛ هم در میدان جنگ با مقاومت و هم در داخله خودشان. وضعیت اقتصادی‌شان به‌شدت خراب است. مهاجرت معکوس به‌شدت رونق دارد و مسئولین نظامی هم که مخالفت شدید با ادامه جنگ دارند و همچنین با سرکرده خودشان؛ لذا برای ادامه حیات خودش و اینکه هنوز سرپاست منفعلانه اقداماتی دارد و الا ترور که ابتکار جنگی نیست. مرگ اسرائیل حتمی است و ما هم از خدا طلب می‌کنیم زودتر واقع شود.

البته همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از این شهید عزیز خون‌خواهی خواهد شد؛ تا حالا برای مسائلی که پیش می‌آمد انتقام می‌گرفتیم. انتقام خون‌خواهی نیست. در انتقام یکجایی را می‌زنند و از بین می‌برند؛ اما این بار مسئله خون‌خواهی است. باید خون بدهند و این را حضرت آقا بیان کردند.

و قطعاً مسئولین مربوطه این خواسته مردم ایران و آزادگان جهان را که خونخواهی و انتقام از مهمان شهید است، شدیدتر و گسترده‌تر و قوی‌تر و سخت‌تر و دقیق‌تر از نوبت قبل، به‌طوری‌که درسی فراموش‌نشدنی برای این مجسمه‌ خباثت و جنایت باشد، خواهند داد.

شاید می‌خواستند در روز اول کاری رئیس‌جمهور محترم برای او چالشی ایجاد کنند. یا مثلاً هشداری بدهند که به حمدالله ایشان هم پاسخ محکم و به موقعی دادند که جای خوشحالی است.

مطلب بعدی تنفیذ ریاست جمهوری محترم توسط رهبر معظم انقلاب است که قبلاً هم اشاره‌ای داشتم. همه ما باید وارد میدان کمک به رئیس‌جمهور که شانه به زیر بار مسئولیت داده و وارد میدان شده شویم و او را یاری کنیم. مسائل کشور هم بدون همکاری همه مردم و مسئولین حل نمی‌شود که حضرت آقا هم تأکید فرمودند که همه دستگاه‌ها باید کمک هم باشند.

به‌خصوص موقعیتی که برای مجلس و دولت فراهم شده و هر دو کار خود را با هم و با اجرای برنامه هفتم توسعه شروع می‌کنند. آقا به مسئولین نظام فرمودند: «امسال سال اول برنامه‌ی هفتم است، بنده توصیه‌ی مؤکد می‌کنم که روی این برنامه توجه بشود، دقت بشود و به برنامه عمل بشود». در این سال‌ها هیچ سالی این‌طور نبوده که شروع برنامه مجلس و دولت باهم هم‌زمان باشد.

در ضمن سال آینده هم برنامه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که رهبری سال ۸۲ ابلاغ فرموده بودند تمام می‌شود؛ لذا تنها سندی که در اختیار همه است و باید طبق آن حرکت بشود همین برنامه هفتم است. همه، دولت و ملت باید ملتزم به عمل طبق برنامه هفتم که اهل خبره گفتند برنامه خوب و قابل‌اجرا و برطرف‌کننده مشکلات است باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. البته راجع به مسائل جاری کشور همان‌طور که عرض کردیم جای انتقاد سازنده و منصفانه و نصح همیشه هست.

اول ماه صفر و ادامه غم و اندوه آل الله است. حماسه عظیم کربلا را حماسه اندوه‌بار شام تکمیل ‏کرد؛ و چه سختی‌ها که متحمل شدند. «سَلامٌ عَلى قَلبِ زَینَبَ الصَّبور وَ لِسانِهَا الشکور».

زینب کبری سلام‌الله‌علیها و امام سجاد علیه‌السلام با صبر و مقاومت خودشان مدیریت این بحران را به دست گرفتند و از لحظه‌های تهدیدی آن فرصت‌ها ساختند. لذا وقتی کسی از امام سجاد علیه‌السلام سؤال کرد، در این ماجرا چه کسى پیروز شد؟ حضرت فرمودند: اگر می‌خواهی بدانی چه کسی غلبه کرد، موقع نماز، اذان و اقامه بگو. بعد ببین نام چه کسى را مى‏برى؟ آن‌ها خواستند با حذف فیزیکی همه آثار را از بین ببرند اما نام اهل‌بیت تا قیامت می‌ماند و روش آنان مشعل هدایت انسان‌های در راه مانده و سرگردان است.

و چون حرکت امام حسین علیه‌السلام چنین نتیجه بزرگی داشت وقتی از حضرت زینب سؤال می‌کنند که چگونه دیدی این جریان را؟ می‌فرماید غیر از «زیبا» چیزی ندیدم. حضرت عالمه و آشنا به معارف قرآن و خاندان وحی است؛ او می‌داند آنان که در راه خدا کشته شدند چه جایگاه و مقامی دارند و چقدر خوشحال‌اند لذا همه را زیبا می‌بیند.

در آیه ۱۶۹ و ۱۷۰ سوره مبارکه آل‌عمران به ۴ نکته راجع به شهدا و کشته‌شدگان در راه خدا که حسین بن علی از مصادیق روشن آن است اشاره فرموده که همه آن‌ها باعث شادی است: اول اینکه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فى سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ»، دوم: «عِنْدَ رَبِّهِمْ»، سوم: «یرْزَقُون»، چهارم: «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ». خب معلوم است وقتی کسی به مقصد رسید خوشحال است.

اینجا مطلب دیگری هم هست که ریشه و اصل این فضیلتی است که دارند و می‌توانند در اوج مشکلات و مصائب این‌گونه مقاوم باشند و آن صفت صبر است که از یقین بالاتر است و نقش سر را برای ایمان دارد. زینب کبری مجسمه صبوری است و صبر امام حسین علیه‌السلام را امام عصر ارواحنا فداه در زیارت ناحیه مقدسه این‌گونه فرمود: «قَدْ عَجبَتْ مِنْ صَبْرِکَ مَلآئِکَهُ السَّماواتِ».

البته توجه دارید که معمولاً صبر را بد معنا می‌کنند صبر به معنای تحمل و آرام بودن و شکیبایی نیست؛ بلکه به معنای استقامت، مقاومت و معادل آن مثل پایداری، استحکام و عقب‌نشینی نکردن است که یک واژه قرآنی است. صبر یعنى در برابر هر چیزی که مانع کمال و رشد است مقاومت کردن و با اراده و حوصله از موانع عبور کردن.

پس معنای صبر این نیست که مشکلات و مصائب را باید تحمل کرد؛ بلکه در مقابل سختی‌ها باید مقاومت داشت؛ بنابراین صبر، فرد یا جامعه را از کار و فعالیت نمی‌اندازد؛ اتفاقاً باعث تحرک و فعالیت بیشتر می‌شود. تلاش می‌کند تا بر مشکلات غلبه کند و از آن‌ها عبور کند و انسان را اهل مبارزه می‌کند. مثل سلیمانی عزیز که می‌گوید ما ملت امام حسینیم و اهل مبارزه و مقاومتیم.

الآن شما حماس قهرمان را ببینید ۴۰ هزار نفر شهید در این مدت حرف کمی نیست؛ تا باور قوی نداشته باشند نمی‌توانند مقاومت کنند؛ و آن‌ها فقط قرآن نمی‌خوانند بلکه به همه آیات یقین و باور دارند. باور دارند که نصرت خدا نزدیک است. رزمندگانی که خانواده‌هایشان زیر بمب‌ها کشته می‌شوند و خودشان در تونل‌ها با روزه و روزی دو سه عدد خرما افطار می‌کنند، اما از مبارزه نمی‌افتند. این گروه قطعاً پیروزند چون آیات قرآن را با همه وجود باور دارند. این‌ها با این اعتقاد چون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند، پیروزند.

اما کشورهای مدعی تمدن و مدعی حقوق بشر کجای تاریخ هستند. ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى نام‌گذارى شده است. تا فرصتی باشد برای نقد حقوق بشر غربی و بیان موارد نقض و هم حقوق بشر اسلامی تبیین و به مردم جهان معرفی شود.

آنچه اسلام از حقوق برای بشر تعریف می‌کند با آنچه غربی‌ها می‌گویند اختلاف مبنایی دارد. مثلاً متفکران غربى چون انسان‌محور هستند و تفکر اومانیستی دارند، قانونى را معتبر مى‏دانند که موافق با خواسته‌های‏ انسان‏ها باشد، لذا قانونی را که با آراء و خواسته‏هاى مردم هماهنگ باشد را معتبر می‌دانند. امیال نفسانی خود را صورت قانونی داده و به نام حقوق بشر بیان می‌کنند؛ و درنتیجه طبق هوی و میل خودشان عمل می‌کنند و همه حقوق بشر را پایمال می‌کنند.

اما اسلام قانونی که از طرف خالق بشر توسط وحی به دست انسان رسیده باشد را معتبر می‌داند؛ چون قطعاً طبق مصالح واقعی مادی و معنوی انسان‌ها طراحی و ابلاغ شده و انسان را که بنده خداست به سعادت می‌رساند؛ درحالی‌که در دیدگاه غربی انسان در مقابل خدا هم آزاد است.

امروز برای همه مردم آزاده دنیا روشن است که به نام حقوق بشر از تروریسم دفاع و حمایت می‌کنند؛ بلکه خودشان تروریست پرورند. به نام حقوق بشر مردم را از اسلام می‌ترسانند و اسلام‌ستیزی راه انداخته‌اند. به کسی که قرآن را بسوزاند و به رسول خدا بی‌احترامی کند جایزه می‌دهند. به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند که به مقدسات دیگران توهین شود قرآن و مسجد بسوزانند اما رعایت حجاب را مانع می‌دانند و به اسم حقوق بشر به بدترین روش تفتیش عقاید می‌کنند.

آیا آنچه در میانمار و نیجریه و پاکستان و هندوستان بر سر مسلمین و شیعیان می‌آورند نقض حقوق بشر نیست؟ ۴۰ هزار نفر کودک و زن و پیر و جوان را تا امروز جلوی چشمان دنیا کشته‌اند این نقض حقوق بشر نیست؟ بیش از صد هزار نفر را در دوران اشغال عراق کشتند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها از غیرنظامیان و بی‌گناهان بودند، این‌ها نقض حقوق بشر نیست؟ بخواهم بگویم فرصت نمی‌شود.

در داخله آمریکا هم پر است از جنایت و تحقیر. بگردید در دنیا ببینید آیا ملتی را پیدا می‌کنید که نرخ ارتکاب جرمش به‌اندازه آمریکا باشد؟! بعد ببینید این آمریکای جنایت‌پیشه چگونه از کودک کشی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها حمایت می‌کند. به آن‌ها سلاح و امکانات می‌دهد.

البته مردم جهان بیدار شده‌اند. هرچه این‌ها بر آدم کشی اصرار کنند مخالفت جهانی با آنان بیشتر خواهد شد. شعار مشترک جهانی -که این‌ها سعی کردند دهکده جهانی درست کنند- یک شعار شده و آن مرگ بر آمریکاست.

امروز در سراسر دنیا هسته‌هایی علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته که منتظر فرصت هستند تا اسرائیل را از صفحه تاریخ برای همیشه حذف کنند. او در توهم شکست‌ناپذیری خود بسر می‌برد؛ اما اگر خوب گوش کند صدای خرد شدن استخوان‌های پوسیده خود را بگوش می‌شنود و نزدیک است که مژده نابودی کامل او را خبرها اعلام کنند؛ اما تا آن روز نزدیک شعار جمعه ما لعن بر اسرائیل است.

۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی که در مزار شریف افغانستان خبرنگار بود و در سال ۷۷ به شهادت رسید را روز خبرنگار نام‌گذاری کردند. به همه خبرنگاران عزیزی که با وجدان کاری و صداقت رسالت خطیر خود را با همه مشقات و سختی‌هایی که دارد به‌درستی انجام می‌دهند تبریک عرض می‌کنم.

انعکاس به‌موقع یک واقعه آن‌هم با دقت به‌طوری‌که نتوانند از آن سوءاستفاده کنند، مشخصه یک خبرنگار حرفه‌ای مجاهد باتقوا است. گاهی با بیان یک خبر، نگرش و بعد موضع‌گیری افراد متفاوت می‌شود. تنظیم خبر می‌تواند مثلاً افراد مسئول را به موضوعی بی‌اعتنا و یا برایشان ایجاد انگیزه کند.

بحث مفصل است، دشمنان ما برای نابودی ما و اگر نتوانستند برای مهار و کنترل ما راه‌های مختلفی را در نظر دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در این زمان جنگ شناختی است که این جنگ مختصاتی دارد و فرصت بیان نیست که یکی از آن‌ها ذائقه سازی است.

در میل و ذائقه به روش‌هایی نفوذ می‌کنند و آرام‌آرام شخص را می‌رسانند به جایی که از اعتقادات گذشته‌اش هم برائت می‌جوید و استحاله فکری و اعتقادی می‌شود. پس همه باید ترفندها و روش‌های آنان را خوب بلد باشیم تا در دام نیفتیم.

فقط خواستم به این بهانه از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که متعهدانه، صادقانه، شجاعانه، از روی امانت‌داری، با صراحت و به‌موقع اطلاع‌رسانی می‌کنند قدردانی کرده باشم.

وقت گذشت و ما فرصت بیان مطالبی راجع به مشروطه و بمب اتمی که آمریکا بر سر مردم ژاپن ریخت و جهاد دانشگاهی نداریم که عرض کنم.

راجع به ۳ صفر روز بزرگداشت شهدا مدافع حرم که واقعاً از رویش‌های انقلاب همین شهدا هستند جوانان مجاهد و باتقوایی که نه امام را دیدند و نه دوران دفاع مقدس را دیدند اما با همان صلابت و شجاعت، کیلومترها دورتر، از کیان اسلام و قرآن و انقلاب دفاع کردند و می‌کنند.

هفت هزار میلیارد دلار مخارج آمریکا برای توطئه و توسعه اسلام تکفیری و فشارهای قومی و مذهبی و به دست گرفتن منطقه را خنثی کردند و از بین بردند؛ و برای ایران و خانواده‌های خود مایه افتخار شدند. این لطف خدا و عنایت اهل‌بیت علیهم‌السلام است که همه باید شاکر باشیم.

چون چند بار تذکر داده شد برای رسیدگی به اوضاع شهر ولی توجه نشد اینجا عرض می‌کنم. به نظرم شهردار محترم کمی به اوضاع شهر برسد. لااقل برای مردم بگوید دارد چه می‌کند؟ شورای شهر چرا سؤال نمی‌کنند؟ گرفتاری‌هایی که مردم دارند را شهرداری باید حل کند. پس چه کسی مسائل جاری شهر را باید حل کند؟ ان‌شاءالله دقتی به این مسئله بشود.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.