متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
بندگان خدا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. متقین در تمام امور زندگی اعم از فردی و اجتماعی رعایت توان و قدرت خود را دارند و کاری که از توان آنان خارج است را به عهده نمیگیرند، چون خداوند هیچکس را به بیشتر از قدرت و توانائیاش مکلف نکرده است.
بحث ما درباره جوانان بود. یکی از مسائلی که باید خیلی مواظب بود درباره اشخاص بخصوص نوجوان و جوان این است که در بین جمع شخصیت او را محترم بداریم و خدشهدار نکنیم. اساساً ملامت کردن در بین جمع کار پسندیدهای نیست مگر اینکه اثر ممدوحی بر آن مترتب باشد. حتی در روایات داریم اگر کسی خلاف شرع مسلم انجام داد، او را به کیفر برسانید اما ملامت نکنید. رسول خدا فرمودند: اگر خدمتکار شما مرتکب عمل منافی عفت شد، قاضی او را به کیفر برساند اما سرزنشش نکنید.
بعضی مبتلا به عیبجوئی از افراد هستند و بعد ملامت کردن، این یک رذیله اخلاقی است. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: از مردم عیبجوئی نکنید و برای هر عیبی او را ملامت نکنید؛ و در بیانی امام صادق علیهالسلام فرمودند: اگر بین تو و برادر مسلمانت چیزی اتفاق افتاد او را برای گناهش مورد ملامت قرار نده.
گاهی که اصلاً گناهی هم نبوده و براثر بیتوجهی شروع به سرزنش کرده است. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: چهبسا کسی که مورد ملامت واقع میشود گناهی نداشته باشد. میبینید دستورات دینی در این باب فراوان است و ما بیتوجه هستیم، بااینکه اگر اینها را یاد بگیریم و در رفتار و مصاحبت با دیگران و دوستان خود بکار ببندیم موجب آرامش و آسایش خواهد بود. بله البته نباید نسبت به گناه و گناهکار بیتفاوت بود.
مسئله امربهمعروف و مراتب آن در همینجاها مطرح میشود. گاهی دیده میشود افرادی برای فرار از وظیفه شرعی به همین روایات استناد میکنند و به تکلیف خود عمل نمیکنند. خیر باید با مراتبی که مطرح است عمل کرد. امام صادق از امیرالمؤمنین علیهماالسلام نقل میکنند که فرمود: رسول خدا ما را امر فرمود که ما با گناهکاران با روی عبوس برخورد کنیم. «اَمَرَنا رسولُاللهِ اَن نَلقَی اَهلَ المعاصی بِوُجُوهٍ مُکفَهِرَّهٍ».
پس ملامت پیش دیگران اثر بدی دارد فرض کنید معلم و استادی شاگرد و دانشجویش را پیش دیگران با ملامت کردن خوار کند، این بزرگترین خطای تربیتی است که آثار مخربی دارد و اگر این کار تکرار شود که طرف مقابل را تشویق به انتقام و امثال اینها میکند که خطرناک است. کسی را که شما با برخوردت بدنام کردی و چهره او را در بین دوستانش از بین بردی، در حقیقت او را تشویق کردی برای اینکه خودش را ثابت کند، اقدم به کارهایی کند که ضررش بیشتر خواهد بود.
امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: زیادهروی در ملامت آتش لجاجت را شعلهور میسازد. «الافراطُ فی المَلامَهِ یَشُبُّ نارَ اللَجاجَهِ». اگر هم لازم شد نصیحتی صورت بگیرد باید فرد را کنار کشید و با زبان خیرخواهانه به او تذکر داد. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: کسی را بین مردم نصیحت کردن، از بین بردن و کوبیدن شخصیت اوست.
لازم است این توجه را بدهم که در مقابل دیگران ملامت و سرزنش کردن جایز نیست اما نهیازمنکر و جلوگیری از حرام و خلاف شرع و مانعشدن از ارتکاب معاصی و خلاف، بدون ملامت بر همه واجب است. حتی اگر درجایی مصلحت بزرگی اقتضاء ملامت داشت، در این موارد هم اشکال ندارد. برای نجات از دست ستمگر و ظالم و برملا کردن جنایات فردی که بیپروا به هر کاری اقدام میکند آنجا مذمت و ملامت و تعییر هیچ منعی ندارد.
همه مواردی که عرض کردیم در جامعه مسلمین و اهل ایمان است اما اگر کسی خود را از این مجموعه بیرون برد در حقیقت احترامی که اسلام برای او قائل شده بود را از بین برده است. عزت برای خدا و رسول خدا و مؤمنین است و کسی حق ندارد به مؤمنی اهانت کند. امام صادق علیهالسلام فرمود: جبرئیل خدمت رسول خدا شرفیاب شد و عرض کرد: خدایت میگوید هر کس به بنده مؤمن من اهانت کند به استقبال جنگ با من آمده است.
رسول خدا اینگونه بودند که نه خودشان کسی را تحقیر میکردند و نه اجازه میدادند دیگری تحقیر شود. جوان و نوجوان را باید با عزتنفس بار آورد. شخصیت او را بزرگ داشت و تکریم کرد تا در آینده بتواند نقش مؤثری در اجتماع داشته باشد. امیرالمؤمنین علیهالسلام به امام مجتبی سلاماللهعلیه توصیه کردند که نفس خودت را از هر پستی به گرامی داشتنش حفظ کن هرچند تو را به نعمتهای فراوان برساند؛ زیرا برابر مقداری که از کرامت نفس به خرج میگذاری، عوضی به دست نیاوری؛ یعنی بیخودی عزت خودت را حراج نکن.
اینکه جوان با عزتنفس بزرگ شود، مرحله اولش به خانواده برمیگردد. به پدر و مادر باعزت برمیگردد. افراد از خوی پسندیده هم بهره میبرند و خانواده مهمترین جایگاه است. دیدید وقتی به بچهها دستور میدید که کاری را بکنند، مقاومت دارند چون احساس میکنند دارید به شخصیت آنها خللی وارد میکنید. این حس از کودکی وجود دارد تا به دوران نوجوانی و جوانی برسد.
باید از همان کودکی بچه را باشخصیت و با عزتنفس بار آورد. هرگز جلوی دیگران فرزند خود را خوار نکنید. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: ارزش شخصیت هر فردی وابسته به روشی است که اختیار میکند. اگر نفس خود را حفظ کرد به مقامات بالای معنوی میرسد و اگر عزت را کنار گذاشت ذلیل و خوار میشود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا، حق و مسیرش را میشناسند و در همان مسیر حرکت میکنند. حکمت ۲۵۳ را هفته گذشته برای شما طرح کردم، در ادامه مطلبی دارد که بهعنوان حکمت ۲۵۴ از حکم نهجالبلاغه مطرح میشود. حضرت فرمودند: «یَا حَارِثُ إِنَّکَ نَظَرْتَ تَحْتَکَ وَ لَمْ تَنْظُرْ فَوْقَکَ فَحِرْتَ، إِنَّکَ لَمْ تَعْرِفِ الْحَقَّ فَتَعْرِفَ اَهْلَهُ، وَ لَمْ تَعْرِفِ الْبَاطِلَ فَتَعْرِفَ مَنْ اَتَاهُ». اى حارث، تو به پایین خود نگاه کردى، (به اعمال بیعت شکنان و ناکثین که ازنظر اعتقادی از تو پایینتر هستند نگاه کردی و فریب خوردی) نه بر بالاى خود (یعنى امامت که اطاعتش واجب بود) ازاینرو سرگردان ماندى. تو حق را نشناختهاى تا از روى آن اهل حق را بشناسى و باطل را نشناختهاى تا پیرو باطل را بشناسى.
بعد در ادامه دارد حارث گفت: من با سعد بن مالک (سعدابیوقاص) و عبداللهبنعمر کنار میروم، یعنی میرویم یک گوشهای و با کسی کاری نداریم. آن حضرت فرمود: سعد و عبدالله بن عمر نه حق را یاری دادند و نه دست از یاری باطل برداشتند. این عبارات خیلی درسآموز است برای آن زمانی که پیش میآید و باید حق را یاری کرد. خدای تعالی قدرت تشخیص و یاری حق را از ما نگیرد.
۲۸ آبان مصادف با ۵ جمادیالاول مصادف با سالگشت ولادت نائبه الزهرا، عقیله النساء، زاهده، عابده، قره عین مرتضی، حضرت زینب کبری سلاماللهعلیها است که در پنجم یا ششم هجری قمری واقع شد؛ و چون بخش مهمی از زندگی پربرکت حضرت به پرستاری و همراهی با اولیا خدا سپری شد، این روز را برای تجلیل از مقام شامخ پرستاران روز پرستار نامیدند؛ و عظمت دیگری را برای زنان و بانوان ثبت کردند. این روز را به همه عزیزان، همه شما بهخصوص پرستاران اعم از مرد و زن که در این کسوت عاشقانه و خالصانه به مردم خدمت میکنند تبریک عرض میکنم.
پرستاری از بیمار واقعاً کار سخت و طاقتفرسایی است؛ اما بسیار ارزشمند است. اگر با توجه و نیت خالص انجام شود صبغه عبادی پیدا میکند. در طول روز تمام فعالیتها و سر کار بودنش را خدای تعالی برای او عبادت مینویسد. حضرت امام رضوان خدا بر او فرمود: «شما کاری کنید این شغل شما الهی باشد» یعنی نیتتان را درست کنید. بعد میفرمایند «منافات ندارد که برای خدا باشد لکن به شما اجر هم بدهند». اگر کسی با نیت الهی وارد هر کاری شود بهخصوص پرستاری به خاطر مشقتش عبادت میشود. البته مشکلات این صنف زیاد است؛ مسئولین مربوطه باید جهات رفاهی و سختی کار را برای عزیزان بیشتر در نظر بگیرند.
اما حضرت زینب سلاماللهعلیها؛ عظمت شخصیت عقیله بنیهاشم فقط به خاطر این نبود که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلاماللهعلیهما است؛ و نوه رسول خداست و خواهر امام حسن و امام حسین است؛ چون با نسبت و نسب برای کسی عظمت وجودی درست نمیشود. اگر میشد، حضرات دختران و خواهران و افراد دیگری را هم داشتند؛ چرا آنها چنین جایگاهی پیدا نکردند؟ معلوم میشود که مسئله چیز دیگری است.
حضرت زینب یکی از نمونههای کمنظیر تاریخ است که نشان داده برخلاف القای مغرضان که میگویند زن در اسلام در حاشیه است و بهتبع آن در جمهوری اسلامی هم زن در کنار واقعشده و از او استفاده نمیشود، در مسائل جامعه و اجتماعی وجود حضرت زینب کبری و تعداد دیگری از بانوان نشان داد که ازنظر اسلام، زن در حاشیه نیست؛ بلکه میتواند در متن مسائل مهم تاریخی نقش ایفا کند و مؤثر باشد. فقط در وقایع کربلا و کوفه و شام ببینید که این ولی خدا چگونه عمل کرد. نمیشود برایش مثلی پیدا کرد.
حضرت زینب کبری بر اساس آموزههای علوی و فاطمی تکلیف مدار عمل میکرد. نگاه میکرد در هر زمان چه تکلیفی متوجه اوست، همان را بهخوبی و به کمال انجام میداد. به مقاطع مختلف زندگی او اگر توجه شود کاملاً این مسئله روشن است.
عقیله النساء همه خوبیهای انسانی را در خودش جمع کرده بود. مصداق انسان کامل بود. غیر از صبر عظیم، مسئولیتپذیری و حضور فعال در عرصههای اجتماعی، در امور فرهنگی و تربیتی هم نقش خودش را خوب ایفا کرد. استاد درجه اول جهاد تبیین و روشنگری بود. جزو نفرات اول در عرصه جهاد تبیین بود.
ایشان یکی از روات احادیث شیعه است؛ از پدر و مادر و برادران و ام سلمه و ام هانی و تعداد دیگری نقل حدیث میکند و تعدادی از بزرگان هم از او نقل حدیث میکنند. ابوالفرج اصفهانی در کتاب مقاتل خودش نقل میکند از ابن عباس که آن خطبه معروف صدیقه طاهره خطبه فدکیه را من از زینب کبری نقل میکنم؛ یعنی راوی آن حدیث طولانی و بلند که به دست ما رسیده حضرت زینب سلاماللهعلیها است.
با همه این ویژگیها مادری خوب است. مادری فداکار و نمونه است. فرزندانی ولایت مدار و در رکاب امام زمان تربیت کرد. برای حسین علیهالسلام که امام زمان آن زمان است سرباز تربیت کرد.
زینب الگوی بانوی مسلمان بلکه الگوی مسلمان است؛ نهفقط بانوان. حضرت آقا یک بیانی دارند که اینجا میخواهم استفاده کنم در دفاع صریح از انقلاب ایشان میگوید: «من آنچه نیاز امروز میدانم ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه اول است». این یک بیانی است که همه ما باید داشته باشیم. بعد در ادامه میفرمایند: «نخبگان از حضرت زینب بصیرت و بهموقع عمل کردن را بیاموزند و وارد عرصه شوند و از انقلاب بهصراحت دفاع کنند و البته نقصها و کمبودها را بگویند و راهکار نشان بدهند برای رفع آنها». حضرت آقا که میخواهد الگو برای انقلابیون بیاورد میفرماید که از حضرت زینب الگو بگیرید.
حضرت زینب سلاماللهعلیها به بیان امروز، یک بسیجی بهتماممعنا و پارکاب امام زمانش بود. ما حضرت زینب را هم بسیجی میدانیم که همه باید درس بگیرند. بسیجی وظیفهاش را میشناسد و بهموقع عمل میکند. از اول خلقت حضرت آدم تا خاتمالاوصیا به کسانی که خوب فهمیدند و خوب عمل کردند و بهموقع عمل کردند میگویند بسیجی.
۵ آذر سالگشت تشکیل بسیج است به دستور حضرت امام؛ که هفته بسیج را از ۲۹ آبان شروع میکنند تا به پنجم آذر که رسید یک هفته شود. این ایام را به همه بسیجیان تبریک عرض میکنم.
به مناسبتهای مختلف راجع به بسیج مطالبی را به عرض رساندهام. در این نوبت و هفته بعد هم انشاءالله اگر خدا خواست با قید حیات چندجملهای عرض میکنم.
بسیج را معنا کنیم؛ بسیج در لغت به معنای سامان است؛ عزم و اراده، آماده سفر شدن، آمادهسازی نیروهای نظامی برای جنگ. بسیج یعنی جمعکردن نیروها و آماده جنگ کردن؛ اما در اصطلاح به معنای حرکت منظم و سازمانیافته اجتماعی است که به شکلهای گوناگون در شرایط خاص مثل جنگ و حوادث غیرمترقبه و امثال اینها به وجود میآید.
در اساسنامه بسیج، بسیج را اینطور تعریف میکند که «نهادی است تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد درراه خدا و گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح، همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلا و حوادث غیرمترقبه هست».
چه وظیفه خطیری دارد بسیج؛ اولاً مربوط به ایران نیست و جهانی است. حاکمیت قانون خدا در جهان. این بر اساس آرمانهای بلند انقلاب، تفکر و فرهنگ بسیج از مرزهای ایران میگذرد و به ملل محروم و انسانهای مظلوم و مستضعف جهان میرسد. فقط به ایران مربوط نیست. برای آنها پیام آرامشبخش و رهاییبخش از یوق ستمگران را به همراه دارد. پیامی که زمینههای حکومت عدل الهی و دولت مهدوی امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداه را آمادهسازی میکند؛ بنابراین فراهم کردن نیروهای عالم و دانای به مأموریت و داشتن آمادگی لازم برای تحقق آرمانهای بلند الهی و انسانی ضروری و لازم است.
بهترین و رساترین و زیباترین تعریف از بسیج را حضرت امام دارد. فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست». اولاً بسیج لشگر است؛ یعنی مجموعهای بزرگ از افراد پاکار با توان بالا و با تجهیزات لازم برای انجام مأموریتهای مختلف در هر جا که لازم باشد. کلمه لشگر ناظر به کمیت است.
ثانیاً این لشگر، مخلص است؛ یعنی به درجه بالایی از فضیلتهای انسانی رسیده و کار را برای دیده شدن و پول و چه و چه انجام نمیدهد. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند: اخلاص اوج ایمان و خصلت والاترین انسانهاست. امام فرمود: بسیج مخلص است؛ این کلمه ناظر به کیفیت است؛ یعنی آن کمیت چنین کیفیتی را هم دارد.
این لشگر، مخلصِ کیست؟ به کدام سمت حرکت میکند؟ به سمت خدا. این قید خدا هویتبخش است، شرافت آفرین است. سمتوسوی حرکت بسیج را که تحقق ارزشهای الهی است معین میکند.
این لشگر مخلص خدا هر جا که باشد از دین خدا و مظلومین دفاع میکند؛ نظیر همین صحنههایی که در منطقه توسط مقاومت انجام میگیرد. مقاومت لشگر مخلص خداست؛ او بسیجی است. مقاومت هم در تعریف بسیج قرار میگیرد. بسیجی هستند ولو اسمشان اسامی دیگری است.
مقاومت مهم و عظیمی که در حال انجام است را ببینید. شما قطعاً اخبار و اطلاعات و آمار را دنبال میکنید؛ لازم نیست بنده تکرارکننده اخبار باشم؛ مگر مطلب خاصی باشد. بالاخره همه نگران هستیم که پایان این حملات و درگیریها چه میشود.
مکرر اینجا عرض کردم که با همه سختیها و مشکلات و نسلکشیهایی که رژیم غاصب برای مردم فلسطین و غزه به وجود آورده اما بازنده و مغلوب این میدان رژیم صهیونیستی است. نه اینکه در آینده شکست بخورد؛ بلکه همان اولین روز حمله کاملاً شکست خورد؛ و از فردای آن روز جنگ غیرمستقیم با آمریکا شروع شد؛ بعضی جاها هم مستقیم؛ و از آن روز تا حالا آمریکا دارد به این رژیم نفس مصنوعی میدهد تا او را سرپا نگه دارد؛ چون همه حیثیت و موجودیت استکبار و دولتهای غربی بلکه اروپایی به شکست فلسطین و غزه بستگی دارد. آنها تلاش میکنند که زمین بخورد اما فرماندهان مقاومت و وحده الساحات با هوشمندی کامل جنگ این نوبت را یک عملیات مشترک دیدند. با هماهنگی کامل و تقسیم وظایف هرروز بهاندازه لازم ضربهای به دشمن عنود وارد میکنند.
اسرائیل با همه ادعای قدرتی که داشت نزدیک ۲۰ روز است با تسلیحات پیشرفته و بهکارگیری ۳۶۰ هزار نفر نظامی نتوانسته کاری انجام دهد در یک باریکه. تلفاتی که در این مدت داده معادل تلفات ۷۰ سال گذشته است.
مقاومت با طولانی شدن و فرسایشی شدن مشکلی ندارد. بدانید که به نفع مقاومت است. بعضیها در دلشان نگرانی دارند. بدانید که هرچه بیشتر فرسایشی شود به نفع مقاومت است؛ اما قطعاً صهیونیستها هم نمیتوانند تحمل کنند که جنگ طولانی شود.
دقت مقاومت این است که بهنوبت دارد از نیروهایش استفاده میکند. با ورود عراق و سوریه و یمن به عرصه، زندگی به کودک کشان خبیث تنگتر و تنگتر میشود و با هر اقدام پیامی هم به آمریکا و اسرائیل پلید میدهند. مثلاً اینکه یمن بااینکه فاصله دارد اما با به رخ کشیدن برد موشکهایش تلاویو را هدف قرار میدهد. این یعنی دنیا بدان که انصار الله در قالب یک دولت عمل میکند و قطعاً یک گروه فعال در یمن نیست؛ بلکه در محور مقاومت و در معادلات و تحولات سیاسی منطقه نقش تعیینکننده و مؤثر دارد.
یا وقتی حشدالشعبی عراق به مناطق اشغالی ضربه میزند یعنی آمریکا بدان حشدالشعبی هم آنقدر قدرتمند شده و توانمندی پیداکرده که میتواند مهمترین بندر اقتصادی و کلیدی رژیم منحوس را در بنادر دریای سرخ از فاصله ۵۰۰ کیلومتری با موشکهای نقطه زن خودش هدف قرار دهد و نابود کند.
و البته بدانید همه این حرکتها یعنی حضور ایران در منطقه. بعضی خیال میکنند که ایران حتماً باید با موشک و تسلیحات وارد میدان شود؛ خیر لازم نیست. ایران هم هوشمندانه عمل میکند. حمایت و پشتیبانی میکند، کار دیپلماتیک انجام میدهد و قبلاً هم آمادگیهای لازم را در آنها به وجود آورده که دارند این کارها را میکنند.
شاید آنها هم دنبال همین باشند که ایران مستقیماً بخواهد کاری را انجام بدهد و وارد جنگ شود؛ اما صلاح منطقه و آینده که نابودی کامل اسرائیل غاصب است غیرازاین است؛ همین مسیری است که دارد طی میشود و یقیناً و یقیناً همه شما نابودی صد درصد رژیم منحوس را خواهید دید.
الان وضعیتی شده که صهیونیستها به وعدههای آمریکاییها هم دیگر اعتماد ندارند. ازیکطرف آمریکا به صهیونیستها وعده میدهد که من نخواهم گذاشت سرزمینهای اشغالی مورد هدف قرار بگیرد و جنگ به آن سرزمینها برسد تا این را میگوید بلافاصله مقاومت هر نقطهای از سرزمینهای اشغالی را که اراده میکند یک ضربه میزند و یک موشکی به همانجا میزند یعنی دست برتر در اختیار مقاومت است.
بااینحال رهبران حماس اینطور نیست که از دیپلماسی کناره گرفته باشند. توقف درگیریها و آتشبس را استقبال میکنند. حسن نیت خودشان را هم برای آزادی اسرای خارجی و تبادل اسرای صهیونیستی نشان دادند. دائم هم گفتند اما صهیونیستهای خبیث ژست مذاکره میگیرند اما سنگاندازی میکنند.
امروز کمکی که مردم دنیا به جریان مقاومت میکنند همین اجتماعات میلیونی است که برپا میشود. واقعاً آثار بسیار بالایی دارد. در خود آمریکا ببینید چه جمعیتهایی بیرون میآید. در ایالتهای مختلفش تگزاس را دیدید ایالتهای مختلف را دیدید که چگونه جمعیت بیرون میآید؛ و آقا هم به طنز به بسیج انگلیس اشاره کردند. معلوم میشود در همه ایالتها و همه کشورهای خارجی این بسیج تشکیل شده. ظاهراً خودشان مدیریت میکنند و خودشان تجمع جمع میکنند. حالا بچهها باید بروند آنجا دفتر بزنند و ثبتنام کنند، اینها لااقل بدون پرونده نباشند (:
جمعیتی که امروز ضد استکبار و ضد صهیونیستها است بالا است. مردم دنیا کاملاً متوجه دروغهای آمریکا و حقوق بشری که از آن دم میزنند شدهاند. انشاءالله فردا همه ایران برمیخیزد و از مظلومان و زنان و کودکان مظلوم و بیدفاع دفاع میکند. شما مردم باوفا و صمیمی استان البرز و شهر کرج هم انشاءالله پرشورتر و محکمتر از قبل وارد عرصه شوید و با حضور گرمتان نشان دهید که یاور مظلومان هستید. نشان بدهید که پیرو مولایمان علی بن ابیطالب هستید که فرمود «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» و ما مقدمه حضور فردای خودمان را امروز با لعن بر آمریکا خواهیم داشت.
یک نکته دلگرمکننده هم بگویم؛ ما از دستورات دینی این را میفهمیم که هرچه سختی و فشار بالاتر برود فرج و گشایش حتمی و زودتر خواهد بود. فشاری که امروز فلسطین تحمل میکند بهزودی شهد پیروزی کامل را خواهند چشید؛ ولو الان هم پیروز هستند. امیرالمؤمنین علی علیهالسلام فرمود: شدیدترین زمان سختیها نزدیکترین زمان فرج است. نزدیکترین زمان به گشایش هنگامی است که کارها تنگ آید. امام صادق فرمودند: هرگاه بلا به بلا اضافه شود مایه عافیت از بلاست. ما این دستورات را داریم و آینده هم انشاءالله زیباست.
تذکری بدهم که صداوسیما در این مدت باقیمانده سه چهار ماه تا انتخابات، مشغول فعالیت جدیتری بشود تا عناصر پلید و پیادهنظام استکبار نتوانند با روایت سازیها و دروغپراکنیها اذهان را منحرف کرده بر حضور مردم تأثیر بگذارند. امروز تلاش برای ترغیب مشارکت مردم از وظایف اصلی همه است. روی مشارکت باید کار کرد؛ و هر کس با گفتارش و با عملش موجب تضعیف حضور و مشارکت مردم در انتخابات شود خائن به ملت و پیشرفت کشور است. ایران قوی وقتی محقق میشود که در یک رقابت واقعی و سالم در امنیت کامل مشارکت مردم در انتخابات حداکثری باشد.
حامل یک پیام سلام هم هستم؛ چند روز قبل توفیق شد با نمایندگان حضرت آقا محضر امام المسلمین و نائب الامام مشرف شویم. ایشان فرمودند: سلام گرم ما را به همه مردم برسانید. بنده هم ابلاغ سلام ایشان را خدمت شما دارم.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾