متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیتالله حسینی همدانی
بِسمِالله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا خدای تعالی را رازق و رزاق میدانند و اعتقاد راسخ دارند هرچه از نعمت در اختیار دارند همه از خداست. بحث ما در پاسخ به شبهاتی است که میگویند باید جلوی کثرت موالید و فرزند آوری را گرفت. میگویند: طبق گزارشی که در سال ۱۹۹۵ سازمان ملل بهعنوان وضعیت جمعیت جهان داده گفته در هر دقیقه ۱۸۰ نفر و هرروز ۲۶۰ هزار نفر و سالی ۹۵ میلیون نفر به جمعیت کره زمین اضافه میشود و چون منابعی که در اختیار داریم کم است و نسبت به جمعیت افزایش پیدا نمیکند. نتیجه این معادله با این سرعت، رشدِ جمعیتِ فقر و گرسنه خواهد بود.
جالب است بدانید که این گفته را تا امروز کسی برایش مصداقی در هیچ کجای دنیا نیاورده است که در فلان نقطه علت فقر و گرسنگی، زیادی جمعیت بوده است. حتی در بررسی آمارها هم چنین چیزی نیست. بلکه علت اصلی فقر در جوامع مختلف بیشتر نتیجه سیاستهایی است که مستکبران عالم دارند و یا از امکانات و منابع آنگونه که باید استفاده نشده و یا سوء مدیریت در توزیع امکانات بوده است و امثال اینها. فرصت خطبه اجازه آمار دادن نمیدهد تا توضیح بیشتر داده شود.
اتفاقاً تا امروز اینطور بوده که با استفاده از علم و تکنولوژی توانستهاند زمینهای بیشتری زیر کشت ببرند و از آبوهوا برای تهیه مواد غذائی بیشتر استفاده کنند. در نوبتهای قبل مختصری راجع به جهانبینی و خداشناسی عرض کردم تا معلوم شود در فرهنگ دینی پاسخ به این شبهات چگونه است. البته سیاستهای جمعیتی نه به معنای امروزی که تحدید نسل است، از قدیمالایام موردنظر دانشمندان بوده و مطالبی از آنها در دست هست حتی افلاطون و ارسطو که سیصد، چهارصد سال قبل از میلاد حضرت مسیح زندگی میکردند بر این عقیده بودند که جمعیت نه آنقدر کم باشد که استقلال سیاسی و اجتماعی جامعه را به خطر بیندازد و نه آن اندازه زیاد که اصول حکومت دموکراتیک کشور را متزلزل کند.
و امثال اینها زیاد گفتهاند که در بین متفکران و رهبران دنیا هم نظرات مختلفی راجع به رشد جمعیت وجود دارد. مثلاً خروشچف، رهبر شوروی در سال ۱۹۵۵ میلادی گفته: فکر محدود کردن توالد و تناسل یک تئوری آدمخواری است که ایدئولوژی سرمایهداری آن را اختراع کرده است. یا دوگل رئیسجمهور فرانسه بهشدت با عواملی که جلوی فرزند آوری را میگرفت مثل قرص ضدبارداری مخالفت میکرد و دستوراتی داده بود.
بحث ما بیشتر ازنظر فرهنگ اسلامی و دیدگاه دینی است. دشمنان برای مبارزه با عظمت کشور و سلطه بیشتر بر منابع، سعی میکنند تا با افزایش جمعیت مقابله کنند و افراد کماطلاع هم در این مسیر کمک به این خواسته میکنند و الا یکی از پرارزشترین منابع حیاتی و امید آفرینِ یک کشور، مجموعه و سرمایه انسانی آن است که منشأ همه سربلندیها و موفقیتهاست.
لذا در همین نقشه استعماری در این سالها چه ظلمهایی انجام شد یا تبلیغ کردند ازدواج نکنند و یا با تبلیغات هدفمند مقدمات آن را پرخرج و پرهزینه کردند و یا سن ازدواج را بالا بردند تا فرزند آوری را از بین ببرند. یا با غربالگریهای متعدد و بیمورد و هزینهتراشیهای فراوان حس فرزند آوری را کم کردند. یا تشویق به عقیم کردن زنان و مردان کردند و یا ترغیب به سقطجنین و امثال اینها.
علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در مقاطع مختلف نظر مخالف خودشان را با تحدید نسل دادهاند. البته توجه داشته باشید ممکن است در مقطعی از زمان بهصورت محدود و موقت بهعنوان حکم ثانوی تحدید نسل لازم باشد آن هم با روشهای شرعی که در این زمان قطعاً چنین مسئلهای منتفی است.
قرآن کریم تبیان و روشنکننده همه موضوعات موردنیاز بشر است که فرمود: «… وَنَزَّلنا عَلَیکَ الکِتابَ تِبیاناً لِکُلِّ شَىءٍ»؛ و بعض از امور را بالصراحه و به بعض امور بالکنایه پرداخته است. در بحث ازدواج و اهمیت خانواده فرموده از فقر نترسید که از فضل خدای تعالی بهرهمند خواهید بود که تشویق به ازدواج، تشویق به فرزند آوری و تشکیل خانواده است.
آیات فراوان است. مثل آیه ۷۲ سوره مبارکه نحل که فرمود: «وَاللهُ جَعَلَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزوَاجاً وَ جَعَلَ لَکُم مِن اَزوَاجِکُم بَنِینَ وَحَفَدَهً…» خداوند هم از خودتان، برایتان همسرانی نهاده و از همسرانتان، شمارا فرزندانى و نوادگانى داده. یا آیه اول سوره مبارکه نساء که فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَهٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً…» اى مردم، پروا کنید از پروردگارتان که شما را از یک تن آفرید و همسرش را از آن پدید کرد و از آن دو، مردان و زنان بسیار بپراکند.
بعضی هم خیلی سطحی و کم مایه مثلاً گفتهاند ببینید آیه دارد «أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَهٌ». همانا دارائیها و فرزندانتان، امتحان و فتنه هستند. یا گفته: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْواجِکُمْ وَ أَوْلادِکُمْ عَدُوًّا لَکُمْ فَاحْذَرُوهُمْ». اى کسانى که ایمان آوردهاید، بعضی از همسران و فرزندانتان، دشمن شما هستند، از آنان بپرهیزید. با اینگونه آیات خواستند بگویند فرزند آوری یا زیادی فرزند مذموم است. باید کم و باکیفیت باشد؛ که بحث دیگری است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا اهل گفتگو، پرسش و پاسخ درباره مسائل گوناگونِ مورد ابتلا هستند. امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت ۲۳۵ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: «إِذَا ازْدَحَمَ الْجَوَابُ خَفِیَ الصَّوَابُ». هرگاه پاسخ بسیار باشد، درستى، پنهان بماند.
حضرت یک نکته کاربردی را در سؤال و جوابها بیان کردهاند و در همهجا هم میتواند کاربرد داشته باشد که اگر در جمعی سؤالی مطرح شد و همه باهم شروع به پاسخ دادن بکنند و هر چه در ذهن دارند را بگویند، جواب صحیح در آن ازدحامِ پاسخها گم میشود. حتی نباید هرکس هرچه به ذهنش رسید بگوید و یا اگر پاسخهای متعددی در نظر دارد همه را باهم بگوید که شنونده نتواند جواب درست را تشخیص دهد. گاهی همین شلوغیها باعث دعوا و جدال میشود. همیشه یادمان باشد گذشته از جوابی که باید متقن و دقیق داده شود، خودِ خوب سؤال کردن هم مهم است تا جایی که گفتهاند خوب سؤال کردن نیمی از علم است. خداوند تقوای ما را زیاد بگرداند.
۲۶ اردیبهشت مصادف با ۲۵ شوال سالگشت شهادت رئیس مذهب، امام جعفر صادق علیهالسلام است. روشی که امام علیهالسلام در پیشبرد اهداف الهی اسلام و تربیت نفوس داشت، تبیین بود که توسط شبکهای گسترده از شاگردان انجام میگرفت و در مسیر مبارزه با طاغوت از روشهای مقاومت مثل مبارزه منفی یا کادر سازی، استفاده میکردند تا بتوانند شیعه را در همه حال حفظ کنند. پس امام صادق علیهالسلام امام تبیین و مقاومت است.
به دو نمونه اشاره خواهم کرد انشاءالله؛ اما قبلاً یک روایت که امام هشدار اقتصادی دادهاند را برای شما نقل کنم حضرت فرمودند: مایه بیزارى و نارضایتی این است که خوراک احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند. مسئله احتکار به هر شکلی و برای هر جنسی بخصوص آنچه موردنیاز جامعه است بهشدت نهی شده است.
رسول خدا فرمودند: محتکر ملعون است؛ «المُحتَکِرُ مَلعونٌ». بروید در قرآن بررسی کنید چه کسانی لعن شدهاند. مشرک و کافر و منافق و امثال اینها مورد لعن هستند قاتلان واقعه کربلا مورد لعن هستند. حالا عدهای خانه احتکار میکنند عدهای ارزاق عمومی عدهای ماشین.
در روایت دارد: محتکران و آدمکشان در جهنم همدرجهاند. فرمودند کسى که در بازار ما دست به احتکار زند بهمنزله کسى است که کتاب خدا را انکار کند. رسول خدا فرمود: هرکس یکشب گرانى را براى امّت من بخواهد، خداوند عملِ چهل سالش را تباه میسازد. فرمود: هر انبار کردنى که به مردم زیان برساند و قیمتها را به ضرر ایشان گران کند، بی خیر است.
علت اینهمه عقوبت هم روشن است چون نظام اقتصادی جامعه را تخریب میکند مردم را ناامید میکند. وظیفه حکومت هم با این گروه مشخص است و دستگاههای متولی بدون اغماض باید عمل کنند. نامه امیرالمؤمنین به مالک درباره بازار خواندنی است.
شیوه مبارزه با طاغوت و مقاومت در برابر استکبار و استعمار و همچنین تبیین حقائق دینی و حفظ ارزشهای شیعی از امام صادق علیهالسلام به علماء شیعه و بعد به مردم منتقل شده است. در همین دویست سال اخیر موارد فراوانی را شما در تاریخ دیدهاید مثل لغو همیشگی قرارداد ننگین کاپیتولاسیون در ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۸٫
و یا ۲۴ اردیبهشت لغو امتیاز تنباکو در سال ۱۲۷۰ شمسی که به فتوای هوشمندانه و از روی بصیرت یک عالم شیعی مرحوم میرزای شیرازی بزرگ اتفاق افتاد. حضرت آقا دراینباره فرمودند: «برخلاف بسیارى از حوادث صد و پنجاه سال اخیر، متأسفانه هنوز درباره حرکت میرزاى شیرازى کار درست و کاملى نشده است… عجیب این است که این حادثه براى مردم ما شناختهشده نیست».
من مقداری راجع به این موضوع در این نوبت صحبت کنم تا ببینید که خدمت علماء وارسته و خیانت عناصر وابسته چگونه بوده است. اول بیان حضرت امام (ره) فرمودند: «قریب صدسال سابق، پیرمردى در یکى از دهات عراق، سامره، وقتى دید ایران در معرض فشار خارجىها هست و آن قرارداد ننگین را در آن زمان بسته بودند، این پیرمرد که در کنج یک ده بود، یک سطر نوشت و همه قواى خارج و داخل نتوانستند در مقابل این یک سطر استقامت کنند. آن، مرحوم میرزاى بزرگ قدس سره بود که در سامره تنباکو را تحریم کرد، براى اینکه تقریباً ایران را بهواسطه قرارداد تنباکو در اسارت گرفته بودند و ایشان یک سطر نوشت که «تنباکو حرام است». (در این موقع) حتى بستگان خود آن جائر و حرمسرای خود آن جائر هم به آن فتوا ترتیب اثر دادند و قلیانها را شکستند و در بعضى جاها تنباکوهایى که قیمت زیاد داشت، (به) میدان آوردند و آتش زدند و آن قرارداد را شکست دادند و (آن) قرارداد لغو شد».
آن را تبدیل به قدرت کردند. یادمان باشد بزرگان دین، امام رضواناللهعلیه، حضرت آقا، اینها وقتی نکتهای را میگویند این نکته بیان مطلب است؛ اما این بیان مطلب وقتی ارزشمند میشود، وقتی تبدیل به قدرت میشود و قدرتنمایی میکند که افراد انجام بدهند. میرزای شیرازی یک فتوا داد اما آن کی تبدیل به قدرت شد؟ وقتی در حرمسرای ناصرالدینشاه قلیانها را شکستند. وقتی قلیانها شکسته شد قدرت خودش را نشان داد.
لذا توجه داشته باشید بعضی وقتها فرامینی که داده میشود و افراد توجه نمیکنند که مثلاً آقا گلایه میکند که از سال ۹۰ تا امروز از اقتصاد مقاومتی مطلب گفتهام و میگویم؛ اگر عمل میکردند اینگونه نبود. کسانی که میتوانستند عمل کنند و نکردند خیلی گرفتارند.
اینجا خوب است توضیح داده شود آن دینداری مردم همیشه موجب مقاومت و بعد ایجاد اقتدار بوده است. اگر مردم تدین لازم را نداشتند نمیتوانستند در مقابل حملات سهمگین دشمنان در عرصههای مختلف مقاومت کنند. ریشه این مقاومت هم مکتب اهلبیت و روش امام صادق علیهالسلام بوده که روحانیت اصیل بااقتدار تا امروز دنبال کرده است.
حالا روحانیت را تخریب میکنند؛ روحانیت را تضعیف میکنند بای نحو. برای اینکه میدانند او است که جلودار است. اوست که در عرصههای مختلف موردنیاز کشور در خط مقدم بوده. تا امروز اینگونه بوده. یکوقت اینجا عرض کردم آن روزی که شد روز دوهزارم جنگ، دو هزار طلبه شهید شده بودند؛ یعنی روزی یک شهید از طلاب که نسبتش به نسبت تمام اقشار فاصله زیادی است؛ باید او را تخریب کنند چون او جلودار است و حرکت آفرین است و افراد را به میدان میآورد.
آقا فرمودند: «قضیّهى تنباکو که یک حرکت عظیم مردمى در کشور بود، عنصر دینى داشت، مرجع تقلید حکم کرد، مردم بر طبق حکم او به خاطر ایمان دینى عمل کردند و یک خیانت بزرگ را که براى سالهاى متمادى پدر این ملّت را درمىآورد، از سر این ملّت دور کردند».
خیلی خلاصه برای آنان که نمیدانند و تذکر و یادآوری برای آنان که میدانند عرض کنم. ناصرالدینشاه در سفر سومش به اروپا چون خیلی ولخرجى و عیاشى کرد پولهایش تمام شد لذا ناچار شد در مقابل دریافت ۲۵ هزار لیره، امتیاز کشت و فروش توتون و تنباکوی ایران را منحصراً به یکى از نزدیکان نخستوزیر انگلیس به نام ماژور تالبوت و کمپانى رژى واگذار کرد.
با همین قراردادهای انحصاری، انگلستان، هندوستان را مستعمره خودش کرده بود و میخواست همین بلا را به خاطر بیعرضه بودن شاه و رشوهخواری اطرافیان شاه سر ایران درآورد. مردم به رهبری علماء مخالفتهایی در شیراز، تبریز، اصفهان و در تهران انجام دادند که سرکوب شدند و عدهاى از علما را هم تبعید کردند و شاه به تلگراف میرزاى شیرازى که مرجعیت با این قرارداد مخالف است اعتناء نکرد. اینجا بود که میرزاى شیرازى فتواى تاریخى خود را صادر کرد: الیوم استعمال توتون و تنباکو باىّ نحو کان در حکم محاربه با امام زمان عجلاللهفرجهالشریف است.
در سراسر کشور مردم توتون و تنباکو را ترک کردند حتی یهودىها و مسیحیها هم تبعیت کردند. رهبر مسلمانان قفقاز در روسیه نیز اعلام کرد که مسلمانان آن کشور از استعمال دخانیات خوددارى کنند و دولت روسیه در مناطق مسلماننشین استعمال تنباکو و توتون را در قهوهخانه و سایر مجامع عمومى ممنوع اعلام کرد. حکم میرزا مثل یک انقلاب عمل کرد و در همه جانها نفوذ کرد و شاه بیکفایت و مستبد را مجبور به قبول شکست کرد و قرارداد استعمارى در ۲۵ اردیبهشت ۱۲۷۰ شمسی لغو شد. این نتیجه بصیرت، تبیین و مقاومت است که از امام صادق یاد میگیریم.
مطلب دیگر هم راجع به خط مقاومت در منطقه است. بالاخره بعد از ۱۲ سال اتحادیه عرب تغییر موضع داد و توافق کردند که سوریه به جمع آنان برگردد. خب پیام این بازگشت چیست؟ بازگشت سوریه به اتحادیه فریاد بلندِ شکست طرحهای آمریکا و همپیمانانش در منطقه است. آمدند همه را با خودشان بر علیه مقاومت یکی کردند و بزرگترین ائتلاف را در پروژه سقوط اسد فراهم کردند مبلغ ۷۰۰۰ هزار میلیارد دلار هم هزینه کردند؛ اما گزینه همکاری با سوریه پیروز شد؛ و این پیروزیِ محور مقاومت و نشانه نفوذ منطقهای ایران است. این یعنی شکست یعنی خفت و این مسیر تا اضمحلال کامل و خروج کامل استکبار و ایادیاش از منطقه ادامه خواهد داشت.
و آمریکا الان در روند صلح در یمن دخالت میکند و بیشترین استفاده را دارد از جنگ اوکراین میبرد؛ اما سودی برایش نخواهد داشت. رژیم پلید هم وقتی خیلی مأیوس میشود و خطر نابودی را بیشتر حس میکنند اقدام به ترور میکنند. سه فرمانده جهاد اسلامی را همراه خانوادههایشان رژیم پلید آدم کش و کودک کش صهیونیستی با همکاری و هماهنگی آمریکا و بعض از اعراب به شهادت رساند. جهاد اسلامی باصلابت در میدان ایستاده و البته دیگران هم باید کمک کنند که دشمن احساس تفرقه نکند و حتماً ایران پشتیبانیهای لازم را خواهد داشت.
مقاومت باید از هر اشتباه رژیم صهیونیستی استفاده کند، امروز بهترین فرصت است تا حماس و حزبالله لبنان و حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن با هماهنگی و همکاری هم همزمان با موشک و پهپاد روز و شب رژیم غاصب را سیاه کنند و نابودی او را جلو بیندازند.
۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی است. تا از زبان فارسی میگوییم نام فردوسی و شاهنامه به ذهن میآید. او توانست با شاهنامه زبان فارسی را از نفوذ واژههای بیگانه حفظ کند.
از طرفی ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی هم هست. ما در عصر ارتباطات قرار داریم و تبادل فکر و اندیشه و فرهنگ گسترش کمی و کیفی پیدا کرده و فرهنگها را باهم درآمیخته و بر هویتهای ملی و بومی تأثیر گذاشته است. اگر تمدنی در پاسداری از مرزهای فرهنگیاش بیتفاوت باشد، بهآرامی وقتی متوجه میشود که در فرهنگهای بیگانه هضم شده است.
دوستان را ارجاع میدهم به ماجرای تاریخی «انقلاب حروف» که حتماً دنبال کنید و ببینید چه بلائی سر ترکیه درآورد؛ و بعد ببینید آیا نگرانی دلسوزان بخصوص رهبر معظم انقلاب دراینباره چقدر مهم و اساسی است که میفرمایند: «من راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است… ما باید حرمت زبان را حفظ کنیم و اجازه نداریم با بیمبالاتی آن را به دست فلان ترانهسرای بیهنر بدهیم که الفاظ را خراب کند و بعد نیز با پول بیتالمال در صداوسیما و دستگاههای دولتی و غیردولتی پخش شود».
ببینید چه نکته دقیقی را میگوید. این دستور است؛ موعظه که نیست. رهبر معظم انقلاب دارد بیان میکند؛ و بعد ببینید انگار هر کسی از آن جلو رد میشود به او میگویند اول باید بخوانی بعد بروی؛ بعد با کلمات سخیف و بیمعنا.
بعد هم در یک جلسهای راجع به زبان انگلیسی انتقاد داشتند که در آموزشوپرورش به زبانهای دیگری که در دنیا مرسوم و زبان علم است هم پرداخته شود و بر انگلیسی اصرار نشود.
زبان دیگر یاد بگیرند دانش آموزان؛ اما چه لزومی دارد حتماً انگلیسی یاد بگیرند؟! فرانسه یاد بگیرند؛ آلمانی یاد بگیرند؛ آنها هم زبان علم است.
و فرموده بودند: باید کاری کرد که پنجاه سال بعد، افراد ناچار باشند برای فهمیدن دستاوردهای علمی جدید زبان فارسی یاد بگیرند. بیانات ایشان باید همه را بخصوص متولیان امر آموزش را به خود بیاورد که اقدام عاجلی داشته باشند.
حالا از باب اینکه روز فردوسی را در پیش داریم و از مباحث مطرح در جامعه بحث عفاف و حجاب است برای آن کسانی که بانوان ایرانی را بدون عفاف و حجاب معرفی میکنند و میگویند حجاب و چادر ربطی به ایران ندارد به ابیاتی که درباره پوشیده و عفیف بودن زن ایرانی در شاهنامه آمده توجه میدهم. همه دخت توران پوشیده روى / همه سرو بالا همه مشک بوی.
یا دارد: منیژه منم دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب. دارد از عفت میگوید. عفت و حجاب، منش ایرانی بوده؛ حالا اسلام هم آمد تأکید کرد و بیشتر شد؛ اما اینها، هم با اسلامیت مخالف هستند هم با ایرانیت؛ کسانی که ترویج میکنند. عرض کردم که ریشههای بهایی دارد ریشههایش صهیونیستی است.
جالب است که زنان تاریخى شاهنامه، چادر بر تن داشتند. شیرین، بانوى ایرانی است که به عفاف و حجاب خود میبالد: بگفت این و بگشاد چادر ز روى / همه روى ماه و همه مشک موى.
یا تهمینه، همسر رستم، خودش را اینگونه معرفی میکند: یکی دخت شاه سمنگان منم / ز پشت هژبر و پلنگان منم/ ز پرده برون کس ندیده مرا / نه هرگز کس آواز شنیده مرا.
یعنی نهتنها صورت من را ندیده؛ صدای من را هم نشنیده. حالا چه میگویند اینها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟!
اینها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی میکنند. طبق گزارشی که گرفتم هنوز هم دستگاههای متولی ترک فعل زیاد دارند و بعضی متعمداً کار خودشان را درست انجام نمیدهند که بعضی کلیپهایش میآید بیرون و میبینید. جای تأسف دارد.
در استان خودمان بنده از استاندار محترم و اصناف و دستگاه قضا انتظار بیشتری داریم. هنوز ما و مردم و متدینین صبوری داریم تا ببینیم دستگاهها چه مقدار وظائف و تکالیف خود را عمل میکنند. برای بار چندم است عرض میکنم فرصتها را از دست ندهید و اقدام قانونی خود را قاطع و عاجل انجام دهید. دستورات قانونی که به شما دادهشده بنده مطلع هستم و کمکاریها را دارم میبینم. به هر جهت فرصت را از دست ندهید.
نکاتی راجع به انتخابات میخواستم بگویم که وقت گذشته. چون افراد شروع کردند راجع به انتخابات حرکاتی را دارند انجام میدهند. بنده هم باید آرامآرام شما را متوجه نکات کنم. حواستان به حافظه تاریخی خودتان باشد. بعضی از آنها با رندی تمام سوءاستفاده میکنند و شروع کردند الان با گروههای مختلف و افراد مختلف حرف زدن و رایزنی کردن. خوب افراد را شناسایی کنید و بشناسید و سابقه آنها را و لاحقه آنها را و کارکرد آنها را ببینید که بهموقع عرض خواهم کرد.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾