متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِالله الرَّحمَنِ الرِّحیم
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
عبادالرحمن، اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا صبر جمیل دارند یعنی شکیبایی دارند که نزد مردم شکوه نمیکنند. بحث صبر و آنچه امهات آن بود را مطرح کردم و تقریباً به همه مباحث مربوط به تواصی و روشن شدن این امر مهم دینی اجتماعی که مورد تأکید اولیاء دین بود و رهبر معظم انقلاب هم توصیه فرمودند که در این دوران چرخه تواصی بین مؤمنین قطع نشود را مطرح کردم و امیدوارم که انشاءالله مورداستفاده قرار گرفته باشد.
من در ابتدای خطبه اول معمولاً به شما مؤمنین، خطاب میکنم عبادالرحمن، میخواهم این را برای شما مقداری توضیح دهم.
قرآن کریم در سوره فرقان آیه ۶۳ میفرماید: «وَعِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الاَرْضِ هَوْناً وَإِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاما» و بندگان خداى رحمان کسانیاند که روى زمین به نرمى و بیتکبر راه میروند و چون نادانان ایشان را مورد خطاب قرار دهند و سخنان نابخردانه گویند بهملایمت پاسخ میدهند.
اگر با کلام خدای تعالی در قرآن کریم آشنا باشید این را میدانید که خداوند به جهت تشویق و ترغیب افراد برای به دست آوردن صفات عالی، آنان را عنوان میدهد مثلاً محسنین، مفلحین، منفقین، مستغفرین، مومنین، متقین، سابقین، ابرار، صالحین و امثال اینها بعد برای هرکدام خصائص و ویژگیهایی را بیان میکند
مثلاً در آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت فرمود: «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ» و آنها که درراه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راههاى خود، هدایتشان خواهیم کرد و خداوند با نیکوکاران است. خداوند معیت خودش با محسنین را بیان فرموده و اینکه محسنین کسانی هستند که اهل اخلاص در عمل هستند و در همه اعمال خود بخصوص جهاد در راه خدا بدون اخلاص قدم برنمیدارند.
راجع به صفات دیگر هم همینطور در قرآن کریم بیانشده است. یکی از آن عناوین عبادالرحمن است. موارد مختلفی در قرآن کلمه عباد به تنهائی بکار رفته و در مواردی هم کلمه عباد را به خودش اضافه کرده است. مثلاً عبادَ الله، عبادی، عبادِنا و … و با همین ترکیب ارزش ویژه و بار معنائی خاصی در کلمه به وجود آورده است.
وقتی خداوند بندهاش را به خودش نسبت میدهد خیلی اثر تربیتی بالائی دارد. پدر وقتی به فرزندش میگوید دلبندم عزیزم چقدر اثرگذار است. همه شما لطافت آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره را با جان خود حس میکنید وقتی خدای تعالی بنده خود را از روی مهر اینگونه ترغیب به درخواست از خودش میکند: «وَإِذا سَأَلَکَ عِبادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون». اوج مهربانی و لطافت است این آیه شریفه. مردم بنده من هستند من به آنها نزدیکم حاجاتشان را از من طلب میکنند و من برآورده میکنم.
البته توجه به این نکته هم لازم است که گاهی منظور از کلمه عباد در قرآن کریم همه بندگان خدا هستند مثلاینکه گفته میشود «واللهُ بصیرٌ بالعباد». خداوند نسبت به بندگانش بیناست. در بحث ما یعنی عبادالرحمن، عباد به معنای همه بندگان خدا، مدنظر نیست. ولو همه مردم بندگان خدای رحمان هستند؛ اما اینجا گروهی از بندگان خاص که ویژگیهایی را در خود محقق کردهاند و توجه به اموری دارند و از امور دیگر فاصله گرفتهاند که به خاطر همین توجهات موردعنایت خداوند قرارگرفته و شرافت پیداکردهاند، مدنظر است.
کسانیکه سراسر وجودشان را از آن خدای تعالی میدانند و از خود چیزی ندارند و برای خود چیزی قائل نیستند. خود را حقیقتاً ملک خدا و عبد او میدانند و البته این مسیر بندگی را با اراده و اختیار خود طی کردهاند و به این مقام یعنی عبد خدا بودن رسیدهاند؛ و این کمال را همه ندارند و عدهای درست مسیر مقابل بندگی خدا یعنی بندگی شیطان را طی میکنند و از هوی و هوس خود پیروی کرده، هلاک میشوند.
لذا قرآن کریم هشدار داده است بندگی خدا صراط مستقیم است و غیرازآن بندگی شیطان رجیم. در آیه ۶۰ و ۶۱ سوره مبارکه یس فرمود: «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ * وَأَنِ اعْبُدُونِی هذا صِراطٌ مُسْتَقِیم» اى فرزندان آدم، مگر با شما عهد نکردم که شیطان را نپرستید، زیرا وى دشمن آشکار شما است؟ و اینکه مرا بپرستید که این است راه راست؟ بنابراین هرکس برخلاف راه خدا حرکت کند، گرفتار شیطان میشود و او بر شخص مسلط میشود و او را به فراموشی از خدا میکشاند و درنتیجه درراه شیطان حرکت میکند. در آیه ۳۴ سوره مبارکه بقره فرمود: «اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِکْرَ اللهِ أُولئِکَ حِزْبُ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُون».
پس ما دو بندگی داریم یک بندگی خدا و دیگری بندگی غیر خدا و شیطان. آن عده از افراد که دنبال آزادی از همهچیز هستند و فکر میکنند خودشان دارند با علم و اراده و قدرت تفکری که دارند برای زندگی و مسائل مختلفشان برنامه میریزند و در قید بندگی خدا نیستند، نمیدانند که بهشدت در بندِ بندگی هوای نفس و شیطان قرار دارند و دستورات شیطان را تبعیت میکنند. آنکه میگوید: به نظر من، خودم، دلم میخواهد و امثال اینها یعنی اختیار خودشان را به شیطان سپردهاند. هر کس بنده خدا بود آزاد است.
این بحث ادامه دارد فقط این روایت را بخوانم. امام صادق علیهالسلام فرمود: امام حسین علیهالسلام بر اصحابش وارد شد و فرمود: ای مردم، خداوند عزوجل بندگان را نیافرید مگر تا او را بشناسند چون او را شناختند او را بپرستند و چون او را بپرستند از پرستش غیر او بینیاز میشوند… یعنی باید عبد خدا شد.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. متقین در ناگواراییهایی که برایشان پیش میآید نزد کسی شکوه نمیبرند. امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت ۲۱۹ از پنج ویژگی که هرکدام آثار بدی دارند ما را بر حذر کردهاند. در بخش دوم فرمودند: «وَ مَنْ أَصْبَحَ یَشْکُو مُصِیبَهً نَزَلَتْ بِهِ، فَقَدْ أَصْبَحَ یَشْکُو رَبَّهُ»؛ و کسى که از مصیبتى که بر او واردشده نزد دیگران شکوه کند، از پروردگارش شکوه کرده است.
چون همانطور که در نوبتهای قبل به مناسبت عرض کردیم هیچ امری از امور خارج از اراده خداوند و تدبیر الهی نیست بهخصوص مصیبتها و ابتلائات که اساساً برای امتحان افراد صورت میگیرد. لذا باید بدانیم که خدای تعالی جز خیر برای بندهاش نمیخواهد. بعلاوه این شکوه بردن نزد دیگران مشکلی را حل نمیکند جز اینکه موجب تضعیف شخصیت شکوه کننده خواهد بود. در همه حال خدا را در نظر بگیریم و شاکر نعمتها و راضی به قضای الهی باشیم.
امروز ۲۰ جمادیالثانی سالگشت ولادت بانوی بینظیر و برگزیده عالم خلقت، امابیها زهرای اطهر سلاماللهعلیها است؛ که به روز زن و روز مادر نامگذاری شد تا از شخصیت بانوان تکریم شود.
بنده این روز فرخنده را و همچنین سالگشت ولادت حضرت امام را به همه شما بزرگواران بهویژه بانوان ارجمند و گرامی استان و بالاخص نمازگزاران محترمه تبریک و تهنیت عرض میکنم.
در بیان شخصیت زهرای اطهر به یک روایت از رسول خدا بسنده میکنم و کمی توضیح میدهم. حضرت فرمودند: «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَکَانَتْ فَاطِمَهَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَهَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ کَرَماً». اگر حُسن و نیکی و زیباییهای عالم هستی، بهصورت شخصی درآید آن شخص، قطعاً فاطمه است. بلکه او اعظم از حُسن است، بهراستی دخترم فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است.
این روایت را خوب در ذهن داشته باشید تا به نکتهای از قرآن اشارهکنم تا معنای روایت روشنتر شود. در آیه ۶۱ سوره مبارکه آلعمران یعنی آیه مباهله، تعبیر نسائنا که جمع است در آیه تطبیق با صدیقه طاهره دارد یعنی آیه شریفه پیام مهمی را به گوش عالم میرساند. نسائنا که جمع است برای فرد بکار برده شده که در قرآن مکرر اینگونه است.
توجه دارید در قرآن کریم در ضمن آیاتی، نام ۱۲ زن مقدس بالصراحه یا باالکنایه برده شده که همگی دارای ویژگیهای خاص هستند. خودتان به آیات مراجعه کنید. نام حوا همسر حضرت آدم که از تائبات بود، سارا همسر حضرت ابراهیم و مادر حضرت اسحاق که از قائمات بود، هاجر همسر حضرت ابراهیم و مادر حضرت اسماعیل که از سائحات بود (زنان مهاجر)، رحمه همسر ایوب که صابر بود، یوکابد مادر موسی و هارون که از متوکلات بود، صفورا دختر شعیب و همسر موسی که با حیاء بود، آسیه همسر فرعون که از مؤمنات بود، بلقیس ملکه سبا و همسر سلیمان که نمونه عقل و درایت بود، یاصابات یا الیزابت همسر زکریا و مادر یحیی که از خاشعات بود، حنّا همسر عمران و مادر مریم که از متصدقات بود، مریم مادر عیسی که ۳۴ مرتبه در قرآن برده شده و صفات فراوانی دارد و ام المومنین خدیجه که همسر رسول خدا نمونه ایثار بود.
در قرآن کریم در شان زهرای اطهر لااقل ۳۵ آیه نازل شده است. حالا مقداری از سرّ آیه مباهله که زهرای اطهر را نسائنا تعبیر کرده معلوم میشود که آن بانوان گرامی هرکدام فضیلتی از فضائل صدیقه طاهره سلاماللهعلیها را بروز دادهاند؛ یعنی حضرت مظهر بروز همه خوبیها و ویژگیهایی است که زنان مقدس عالم در طول تاریخ بشر داشتهاند و قرآن از آن بر زبان رسولش تعبیر به زنان ما کرد تا به همه آنان اشارهکرده باشد.
ولادت صدیقه طاهره فرصت مغتنمی است تا ارزشهای متعالی بانوان ازنظر اسلام بازگو شود؛ و آنچه نظام اسلامی برای پیشرفت همهجانبه بانوان و ارزشگذاری برای زن مسلمان در نظر داشته و اعمال کرده بررسی شود تا کلام نابجای یاوهگویانِ بیگانه و بیگانهپرست روشن شود.
همهساله حضرت آقا مطالب نغز و دقیقی راجع به زنان بیان میکنند و امسال هم فرمودند که قطعاً ملاحظه کردید و جای طرح دوباره نیست. آنچه از فرهنگ دینی و الهی ما فهمیده میشود این است که نقشهای مختلف بانوان را باید خوب تبیین کرد. زن در خانواده، زن بهعنوان همسر، زن بهعنوان مادر و امثال اینها و میبینیم که دریایی از معارف در اینجا هست که اگر به دنیا عرضه شود بساط خیلی از حرفها برچیده خواهد شد.
به نظر ما وقتی زنِ مسلمانِ تربیتشده توسط فرهنگ اسلامی، مدیریت خانواده را در دست میگیرد، جامعه را اصلاح و تربیت میکند. لذا ازنظر اسلام زن باید حضور سیاسی و فعالیت اجتماعی، علمی و اقتصادی داشته باشد اما تحقیر و خدشهدار شدن شخصیت زن در اجتماع ممنوع است.
همین موضوع را ببینید که دشمنان ما چگونه کار میکنند که در جامعه این زن هیچ ارزش و اعتباری جز بهرهدهیهای مادی نداشته باشد. با حجاب که فرمان خداست و مهمترین عامل حفظ بانوان و یک نوع مصونیت اجتماعی است، مقابله میکنند چون میدانند اگر حجاب برود عفت میرود و نتیجهاش این است که مرکز تربیت تخریب میشود.
ببینید همین روزها چگونه به این اصل قرآنی میتازند یعنی حجاب. همهکسانی که کوتاهی میکنند مسئولاند. قانون را اجرا کنید و از هیچچیز نترسید. از خدا بترسید که به شما توان و قدرت داد و باید اقدام درست و بهموقع داشته باشید. دشمن، دشمن است و دشمنی میکند نباید مرعوب شد. او نقطه عزیمت را در اینجا دیده باید با این سنگر را حفظ کرد با برنامه و با دقت عمل کرد.
برای ضعیف الحجابها به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید برنامههای ایجابی و اقناعی داشت اما آنکه قانون را زیر پا میگذارد و کشف حجاب میکند و در زمین دشمنان حرکت میکند باید طبق قانون عمل کرد. الان در همین کرج فروشگاههای بزرگ و بعضی از مراکز تجاری، بعضی از مجتمعها، بعضی از داروخانهها، بیمارستانها و بعضی از اماکن، هر کس وارد شود فکر نمیکند در یک کشور اسلامی وارد شده.
و من همینجا ضمن تشکر از آقای دادستان که چند هفته قبل راجع به گرانی و چند قیمتی نکاتی عرض شد ایشان کارگروهی را تشکیل دادند و با قوه وارد شدند تا مردم ازاینجهت آسیب نبینند و حتی بحث مالیات بر ارزشافزوده را هم که بعض این فروشگاههای بزرگ تخلف میکنند را دنبال میکنند که قدردانی میکنم.
اما راجع به این موضوع خاص عرض میکنم با توجه موارد قانونی که درزمینهٔ مراکز مختلفی که قانون را رعایت نمیکنند وجود دارد و بنده هفته گذشته به نیروی انتظامی عرض کردم که دنبال کنند، نحوه دنبال کردن را هم به این بزرگواران گفتم؛ و همچنین به دوستان ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر که بروند با مدیران این مراکز صحبت کنند؛ بالاخره اول باید گفتگو کرد. تذکرات لازم را بدهند و بخواهند که خودشان رعایت کنند و الا باقدرت و باصلابت جلوی تخلف و گناه باید در جامعه گرفته شود. هیچ تعارفی هم نداریم. متأسفانه این دوستان رفتند و گفتند و ظاهراً گوش شنوا نیست. لذا این خواسته مردم است با تکبیری که میفرستند، هرچه زودتر نسبت به پلمپ و یا لغو پروانه و هر اقدام قانونی دیگر که بازدارندگی لازم را داشته باشد دستگاه قضایی و انتظامی استان اقدام لازم را داشته باشند.
متأسفانه مراکز تجاری را مرکز فساد کردند. اینهمه در روایت گفته میشود که کاسب حبیب خداست و محل کسب او محل عبادت اوست. قدیم اینطور بود؛ طرف وضو میگرفت، یک زیارت عاشورا میخواند، یک توجهی میکرد، بعد مغازه را باز میکرد؛ اما الان کردند آنجا را مرکز فسق و فجور. ببینید چه افتضاحی درست کردهاند. همین است که برکت از زندگیها میرود و شرارت زیاد میشود و خداوند قبض میکند نزولاتش را.
حضرت آقا در همین چندروزه تأکید کردند که وحدت حفظ شود، امیدآفرینی در جامعه توسعه پیدا کند، باید امید را در جامعه تزریق کرد. اینها باید در مقام عمل صورت بگیرد. کسی که گرانفروشی میکند، کسی که حقوق مردم را ضایع میکند، کسی که در ادارهاش کمکاری میکند، کسی که توجه به خواستههای اربابرجوع ندارد، کسی که تخلف از قانون میکند، چنین کسی امید را در جامعه از بین میبرد و وحدتی که باید در جامعه وجود داشته باشد این ارتباط اجتماعی را از بین میبرد. آقا فرمودند هر کس این کار را بکند خیانت کرده است.
باید قانون فصل الخطاب باشد. همه نسبت به قانون کرنش داشته باشند. مغازهدار و کاسب و اداری و همه و همه تا روح امید ایجاد شود. فقط یک بعد و یک بخش ندارد. ابعاد مختلفی دارد این مسئله. بههرتقدیر میخواهیم که این مسئله به جد دنبال شود و دنبال هم میکنیم و از آن کوتاه نمیآییم و چون دارد با یک نواختی پیش میرود جلوگیری خواهد شد انشاءالله.
رهبر معظم انقلاب و قبل از ایشان حضرت امام دائماً از وحدت مردم سخن گفتهاند این وحدت آثاری دارد یکی از مهمترین آثار آن در دوران انقلاب و سال ۵۷ فرار شاه خائن و مفلوک در ۲۶ دیماه بود که درنتیجه مقاومت و وحدت مردم در مقابل طاغوت به تعبیر حضرت امام اولین پیروزی محقق شد و مردم غرق در شادی و سرور شدند.
پنجاه سال خودش و پدرش و اطرافیانشان تمام منابع ایران را تاراج کردند و دست بیگانگان را در تعدی به کشور باز گذاشتند و همه تاریخ و فرهنگ و دانش ایران را از بین بردند و البته در این نوبت مردم نگذاشتند که مثل سال ۳۲ که فرار کرده بود و با کودتا دوباره او را برگرداندند، برش گردانند.
حکومت طاغوت ریشهاش از کشور کنده شد. نظام جدیدی از حکمرانی به دنیا ارائه شد که مستکبرین را خوش نمیآمد و لذا از همان اول شروع به توطئه کردند تا این نظام را ساقط کنند و ۴۳ سال است هرچه ترفند داشتهاند بهکاربردهاند تا جمهوری اسلامی را نابود و یا تضعیف و یا منزوی کنند و همیشه دچار اشتباه محاسباتی نسبت به عملکرد مردم و هدایتهای حکیمانه رهبری درباره خودشان شدهاند و نتوانستهاند به خواستههایشان برسند و هرروز در دنیا منفورتر و نقش آنان در منطقه کمرنگتر و خودشان به افول و نابودی نزدیکتر شدهاند و ایران هرروز قدرتمندتر شده با دستیابی به مؤلفههای اصلی قدرت، در قامت یک قدرت بینالمللی قیام دارد.
این سنت الهی است اگر کسی خدا را ولی خود بداند و طبق دستور خدا حرکت کند نتیجه خروج از ظلمت است که فرمود: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» (بقره: ۲۵۷).
همیشه همینطور است اگر تحت ولایت اللهی حرکت شود، حرکت از تاریکی و جهل به سمت نور است و کمال، یعنی همان هدف خلقت؛ اما اگر کسی و یا امتی ولایت طاغوت را پذیرفت و اهل کفر شد، قطعاً حرکت به سمت قهقرا و سقوط خواهد بود و فطرت الهی که نورانیت هست را ازدستداده و تاریک و ظلمانی میشود. طاغوت او را جهنمی میکند.
دقت در آیهالکرسی را از دست ندهید مطالب بلندی دارد بنا بر بیان آیه نیست ولی اجمالاً توجه دارید که وقتی از اهل ایمان سخن گفته میشود اشاره به ولی است اما در مورد اهل کفر بیچارهها دچار اولیاء هستند که همگی یکی هستند طاغوت نه طواغیت یکی است؛ شیطان.
طاغوت و استکبار بعدازاینکه دید هرچه تلاش میکند به ثمر نمینشیند بهخصوص در این اغتشاشات اخیر که همکاری مردم در از بین بردن فتنه بینظیر بود، از روی عصبانیت و کینه اقدام کرد به لجنپراکنی و اهانت به ساحت رهبر معظم انقلاب و مرجعیت دینی، کسی که رهبری او را آزادیخواهان جهان پذیرفتهاند. توسط هفتهنامهای با سابقهای روشن از توهین و ناسزاگوئی به انبیاء الهی و رهبران دینی، آنهم در کشور فرانسه که خود را مهد و نماد بهاصطلاح تمدن و آزادی میداند.
اگر کسی کمی تاریخ فرانسه را مطالعه کند بهخوبی میفهمد که مدافع حقوق بشر بودنشان دروغی بیش نیست. فقط جمجمه هزاران مسلمان کشتهی انقلاب الجزایر از مرد و زن و کودک بیگناه که در موزه مردمشناسی پاریس نگهداری میشود برای رسوایی آنان کافی است.
همینکه میزبانی تروریستهای جنایتکاری را که ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند میکنید برای منفور شدن شما در نزد ملت ما کافی است، بیشتر از این خود را منفور و مورد خشم ملت ایران قرار ندهید در نوبت قبل هم اشاره شد باید جبران کنند.
من کمی اشارهکنم که چرا اینها با هتاکی بهصورت خورشید خاک میپاشند. کسی که در طول سالهای رهبریاش با هوشمندی تمام، سیاستها و راهبردهای دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است. ناراحتاند میدانند که تدبیرهای امام خامنهای است که ایران را تبدیل کرد به کشوری که از دانش و فناوری صلحآمیز هستهای برخوردار است. آنان بهخوبی میدانند سیاستهای استحالهای آنان و سیاست نفوذ و جنگ نرمی که سالهاست راه انداختند و به طرق مختلف دنبال از بین بردن نظام از درون هستند و همین توطئه بزرگ و پیچیده اخیر را که همه کشورها با همه داشتههایشان حمایت کردند، تیزبینی و هوشیاری رهبری و همکاری و در میدان بودن مردم خنثی و از بین برد.
اینها هدایتهای حضرت آقا را بهخوبی میبینند. یک سخنرانی در دانشگاه افسری یک سخنرانی در حسینیه حضرت امام تمام بافتههای آنان را پنبه میکند لذا باید دشمنی کنند و تضعیف کنند. نبرد بین اسلام و نظام سلطه در حوزههای مختلف جدی است و در جریان است کسی که مقابل سلطهگر ایستاده و جبهه را هدایت میکند رهبری است.
ببینید مقاومت اسلامی در سطح منطقه چه آنجا که محوریتش با حزبالله لبنان است و چه در آنجا که محور فلسطین است و گروههایی مثل حماس و جهاد اسلامی در مقابل صهیونیستها هستند به توصیه و ارشاد رهبری عمل میکنند.
در مقابل طرحهای متعدد سلطهگرانه نظام سلطه مثل جهانیسازی، حضرت آقا احیای امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید را مطرح کردند و در حقیقت موج بیداری اسلامی که سال ۸۹ از شمال آفریقا آغاز شد را به سمت درست هدایت کردند. خب ناراحت میشوند.
یا در همین جریان جنگ روسیه و اوکراین که سال گذشته ایشان در آغاز جنگ این را فرمودند: «راه در مقابل ناتو باز باشد حدومرزی نمیشناسد و اگر جلوی آنان در اوکراین گرفته نمیشد مدتی بعد به بهانه کریمه همین جنگ را راه میانداختند». تأکید ایشان این بود که غربیها با روسیه قوی مخالف هستند و امروز میبینیم تلاشهایی که میکنند این است که همین مسئله به وجود بیاید که روسیه قوی نباشد. به او سلاح میدهند، او را کمک میکنند و دیگری را تضعیف میکنند تا نگذارند که او بالا بیاید.
بههرتقدیر رهبریهای حضرت آقا عمق استراتژیک نظام اسلامی را گسترده و تقویت کرد. تمام عالم این را فهمیدهاند که اسلام منهای رهبریِ جامع نه هدایتگر جامعه است و نه با منافع و سلطه مستکبران تضاد و تقابلی دارد، پس تلاش میکنند چنین شخصی رهبری جهان اسلام را به عهده نداشته باشد. حرکت میکنند، خاک میپاشند، بیاحترامی میکنند، اهانت میکنند.
اما به فضل الهی، خدای تعالی روزبهروز بر عزت و اقتدار و نفوذ کلمه این فخر جهان اسلام افزوده و لذا ضمن توصیه به دولت فرانسه که دست از پادوئی صهیونیستها و خوشرقصی برای آمریکائیها بردارد و خود را بیشتر از این خوار نکند، عرض میکنیم، مردم بهطور جد از دستگاه دیپلماسی میخواهند در این فقره طوری عمل کند که دولت فرانسه اقدام جدی داشته، ضمن جبران اهانت به مرجعیت و مقدسات دینی فرصت اقدام جدیدی را نداشته باشند.
باز هوا سرد شده اگر در سطح شهر گرمخانهها کفاف نمیدهند، هنوز مصلای کرج آمادگی این را دارد که تعدادی از عزیزانی که جا ندارند و سرپناه ندارند را به عهده بگیرد و در طول هفته از اینها پذیرایی کند؛ در همین فصل سرما طبق کاری که سال گذشته انجام شد و آثار خوبی هم داشت انشاءالله امسال هم موقعیتش فراهم است.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾