آیت‌الله حسینی همدانی در اجتماع و راهپیمایی مردمی در محکومیت تخریب‌ها و آشوب گری سلطه گران:

مردم گله‌مندند/ دولت به مطالبات به‌حق مردم توجه کند / مردم اجازه سوءاستفاده به دشمنان نمی‌دهند

کارشناس روابط عمومی ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: مردم گله‌هایی دارند و گله‌مند هستند، اگر به خاطر سوءاستفاده دشمنان به خیابان‌ها نمی‌ریزند به این معنا نیست که دغدغه‌ای ندارند و مشکلاتشان برطرف شده بلکه پیرو رهبر معظم انقلاب هستند و شما هم به نجابت مردم اهمیت دهید و برای بهبود و رفاه حال مردم برنامه بریزید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در اجتماع و راهپیمایی مردمی در محکومیت تخریب‌ها و آشوب گری سلطه گران، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم بابیان اینکه خدای تعالی به تمام قدم‌هایی که تا امروز جهت رشد، تقویت و تثبیت نظام اسلامی برداشتید جزای مضاعف دهد، بیان داشت: این سیل جمعیت و عظمت وجودی که امروز در این خیابان و در این منطقه به وجود آوردید بی‌بدیل است.

مردم انقلابی ایران در دفاع از اسلام باکسی مدارا ندارند

وی با اشاره به آیه سی سوره فصلت که می‌فرماید «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ» اظهار داشت: امروز ملائکه در کنار و همراه شما بودند و خواهند بود که در طول این چهل سال در همه عرصه‌ها حاضر بودید و برای حفظ انقلاب از بذل جان هم دریغ نکردید لذا درود خدای تعالی و ملائکه‌اش بر شما که پاسداری از خون‌های ریخته شده شهیدان را فراموش نکردید.

امام‌جمعه کرج در ادامه خطاب به مردم افزود: سلام و درود خدای تعالی و ملائکه مقربش بر شما که برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های الهی صحنه‌های گوناگون را خالی نمی‌کنید و در دفاع از اسلام باکسی مدارا ندارید.

مردم اجازه سوءاستفاده به دشمنان نمی‌دهند

آیت‌الله حسینی همدانی این اجتماع عظیم مردم در کرج و سایر نقاط کشور را بیانگر علاقه مردم به کشور، نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: این تجمع عظیم امروز بیانگر این است که مردم عزیز ما برای دفاع از همه این ارزش‌ها به میدان می‌آیند و از آن دفاع می‌کنند.

وی در ادامه اذعان کرد: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی به‌خصوص استان البرز در مقاطع مختلف نشان دادند که در چرخه ترفندهای خبیثانه استکباری نمی‌افتند و اجازه سوءاستفاده به احدی را نمی‌دهند. در ماجرای اخیر، آمریکا، اسرائیل و ارتجاع کثیف منطقه از آشوب گران به‌عنوان مردم یادکرده و آن‌ها را مردم ایران خطاب کردند اما بلافاصله مردم به‌فرمان رهبر معظم انقلاب صف خود را از آشوب گران جدا و چهره خبیث آن‌ها را برملا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح چند پرسش عنوان کرد: آیا عده‌ای که مسجد، حوزه و قرآن کریم را به آتش می‌کشند و اموال عمومی و خصوصی مردم را به غارت می‌برند و به آن‌ها خسارت وارد می‌کنند مردم هستند؟ مردم این‌گونه اعمال را انجام می‌دهند؟ اگر هویت دستگیرشدگان و اعتراف کنندگان را در موقعیتی مناسب نشان دهند موارد بسیاری را می‌توان دریافت.

اغتشاشگران ‌دوره‌های خاص‌ تخریب دیده‌ بودند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای از دستگیرشدگان از اتباع بیگانه هستند و دوره‌های خاصی را آموزش‌دیده بودند، گفت: دشمنان توطئه عظیمی را طراحی کرده بودند و مشاهده کردید که چگونه امنیت کشور را برهم زدند؟ در مناطق مختلف کشور و به‌عنوان‌مثال، کرج، فردیس و محمد شهر عده‌ای داعش گونه با ابزارآلات مختلف و آموزش‌های فراگرفته آماده تخریب، صدمه زدن و جنایت شدند.

وی در ادامه به بیان اهداف دشمنان پرداخت و یادآور شد: همه این حرکت‌ها از جنگ نظامی، جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی تا جنگ اقتصادی که در این چهل سال برعلیه ملت ما انجام دادند برای یک مسئله بوده و آن اینکه ما را به عقب برگردانند و اسلام و انقلاب را از ما بگیرند و دوباره بر ما مسلط شوند.

پاسخ ملت ایران در مقابل استکبار هیات من الذله است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه تصور دشمنان این است که مردم ایران کنار می‌کشند، ادامه داد: شاید این حرکات خساراتی را بر مردم وارد کرده باشد و شهید و جانباز و مجروح داده باشیم اما پاسخ ما در مقابل تمام این زورگویی‌ها و فشارهایی که برای تسلیم شدن در مقابل استکبار و اذناب پلید آن‌ها به مردم وارد می‌شود «هیات من الذله» است. دشمنان قسم‌خورده ملت در هر فرصتی که فراهم شود ضربه خود را به این ملت خواهند زد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: در جریان گران شدن و سهمیه‌بندی شدن بنزین که تصمیم سران قوا بود و طرحی که با پشتوانه کارشناسی برای برون‌رفت از برخی معضلات اقتصادی باید انجام می‌شد در نحوه بیان، زمان و کیفیت اجرا نگرانی‌هایی را برای عامه مردم به وجود آورد. مستقیماً بار سختی معیشت، گرانی، تورم، رکود و بیکاری را مردم به دوش می‌کشند و این گرانی بنزین نیز بار و مشکلی افزون بر مشکلات گذشته آن‌ها شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه چون از قبل این موضوع به‌صورت کامل توضیح داده نشده بود و نظر مردم نیز جلب نشده و نخبگان نیز توجیه نشده بودند، این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا مردم برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند و مشکلات خود را در قالب اعتراض مدنی بیان کنند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز افزود: در این میان دشمن فرصت‌طلب و خائن نیز با نیروهای آماده و تعلیم‌دیده شرایط را برای شرارت مناسب دید و دستور رخنه در صفوف مردم را داد و جریان را به انحراف کشاند و مردم را به‌سوی مقاصد خود سوق داد و از شور و هیجان جوانان و نوجوانان استفاده کرد و از این فرصت بهره برد، کینه‌های دیرینه خود را بیرون ریخت و شروع به مفسده کرد.

 مسئولان کشور موظف به کنترل بازار هستند

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اذعان کرد: سخنان ایشان در چند جمله خلاصه شد که یکی از آن‌ها مصوبه گرانی و سهمیه بنزین بود که در این رابطه فرمودند: متکی به پشتوانه کار کارشناسی است و باید حمایت کرد.

وی ادامه داد: دوم اینکه مسئولان کشور موظف به کنترل بازار هستند زیرا گرانی بنزین مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد و نباید سختی‌های این ملت مضاعف شود. سوم اینکه صف مردم از اشرار جداست زیرا شرور تخریب‌گر اموال است و چهارم اینکه مردم برای رسیدن به مطالبات به‌حق صف خود را از آشوب گران جدا کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه تصریح کرد: این بیانات شیرازه کار دشمنانی که طرح‌های پیچیده‌ای را تنظیم کرده بودند را به هم‌ریخت و آینده‌ای را که برای ادامه‌دار شدن این جریان ترسیم کرده بودند از بین برد اما سؤالاتی را نیز برای جبهه حق، مؤمنین، حزب‌الله، نیروهای ارزشی و متدینین به وجود آورد که لازم است صاحب‌نظران با بصیرتی که دارند حکمت‌های این سخنان را تبیین کنند تا فرصت‌طلبان فرصت دیگری را برای فتنه فراهم نکنند.

روش امام و رهبری حمایت از ساختارهای قانونی کشور است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اگر معنای امام و ولایت را به‌خوبی بفهمیم بسیاری از امور برطرف می‌شود، عنوان کرد: روش امام و رهبری دائماً این بوده است که ساختارهای قانونی کشور را حمایت کنند و این‌یک عملکردی بود که در مقاطع مختلف انجام شد که صیانت از قانون کنند چون نگاه رهبری، مقطعی و تنها به مسائل جاری نیست بلکه ایشان کلان را رصد می‌کنند و هرگز راضی نخواهند شد که با آشوب و فشار عقب‌نشینی کنند.

وی با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) بیان داشت: زمانی که رزمندگان در جبهه حق می‌جنگیدند پذیرفتن این قطعنامه بسیار عجیب بود اما امام راحل (ره) فرمودند: کارشناسان و مسئولان نظامی تشخیص داده‌اند که باید پذیرفته شود و بدین ترتیب جام زهر را نوشیدند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در ادامه اظهار داشت: در این فتنه اخیر نیز رهبر معظم انقلاب خودشان را به‌ظاهر انزوا بردند چون بعضی‌ها سخنانی را گفتند ولی تبعات سنگین آن بر مردم را قطع کردند و با این بیانات امنیت کشور را حفظ و از سقوط مجلس و دولت جلوگیری کردند؛ این‌ها حکمت‌هایی است که در آن بیان چندکلمه‌ای ایشان وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این شرایط سه اقدام را بیشتر نمی‌توانستند انجام دهند، مطرح کرد: در حالت نخست ایشان می‌توانستند با مخالفت صریح با این طرح، دستور توقف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را صادر کنند زیرا این گرانی به‌یک‌باره ایراداتی داشت که در این صورت با هدایت رسانه‌هایی که دست دشمنان و استکبار است حاکمیت دوگانه در کشور اعمال می‌شد و مسائل دشوار و غیرقابل‌تحملی به وجود می‌آمد و بهانه به دست کسانی می‌داد که درصدد بودند که بگویند ما می‌خواستم کارکنیم اما نگذاشتند کارمان را انجام بدیم و سنگ بنای نادرستی گذاشته می‌شد که رهبر معظم انقلاب دائماً باید ورود و مسائل را حل می‌کردند.

وی در ادامه به تبیین حالت دوم پرداخت و گفت: حالت دوم این بود که سکوت کنند که این کار نیز به مصلحت کشور نبود و جایگاه رهبری نیز چنین انتظاری را ندارد و چنانچه مجلس با طرح دوفوریتی و سه فوریتی توقف طرح را اعمال می‌کرد اختلافات و مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آمد؛ مشکلاتی که در کشور بود و این اختلافات دامنه‌دار می‌شد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز اظهار داشت: سومین اقدام این بود که رهبر معظم انقلاب با اصل طرح موافقت کنند و اختیارات را به نظرات کارشناسی واگذار کنند که این صحیح‌ترین راهی بود که می‌توانستند انجام دهند بنابراین سخنرانی رهبر معظم انقلاب باید شخصیت ایشان را برای ما محبوب‌تر کرده باشد زیرا ایشان یک فرد انقلابی هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان می‌خواهند ما را از ولی زمانمان جدا کنند، یادآور شد: ما در دفاع و حمایت از رهبر معظم انقلاب و امام جامعه، نائب الامام (علیه‌السلام) سرسوزنی کم نخواهیم گذاشت و تا جان در بدن داریم از ولایت دفاع می‌کنیم.

«صداقت انقلابی» اولین ویژگی یک شخصیت انقلابی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخصه‌های انقلابی پرداخت و خاطرنشان ساخت: یک شخصیت انقلابی در مرحله اول «صداقت انقلابی» دارد؛ رهبر معظم انقلاب می‌توانستند در سخنانشان گله‌مندی و نسبت به طرح مدیریت مصرف سوخت اعتراض کنند اما صادقانه فرمودند که بنده تخصصی در این زمینه ندارم و جزئیات کار در اختیار دیگران است؛ این صداقت انقلابی است.

«عقلانیت انقلابی» حافظ ساختارهای قانونی کشور

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز ادامه داد: «عقلانیت انقلابی» به‌عنوان اصلی‌ترین حافظ ساختارهای قانونی کشور است و عقلانیت این اقتضا را دارد که برای حفظ نظام در حال و آینده این‌گونه عمل کنیم و رهبر معظم انقلاب این‌گونه عمل کردند.

«بصیرت انقلابی» رهبری مانع از بروز اتفاقات ناگوار

آیت‌الله حسینی همدانی «بصیرت انقلابی» را به‌عنوان سومین شاخصه برشمرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب دیده‌بان کل نظام است و به همه حوادث کوچک و بزرگ ایران و جهان اسلام اشراف کامل دارد و به همه جهان اسلام نگاه می‌کند لذا سخنان ایشان در وهله اول برای برخی افراد قابل‌قبول و قابل‌درک نباشد اما ایشان منتظر درک ما نمی‌مانند.

وی در ادامه اذعان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب خطر را احساس کنند هشدار می‌دهند به‌طور مثال اعلام می‌کنند که امروز زمان اختلاف نیست و باید با اتحاد و وحدت و همدلی کمر دشمن را بشکنیم و پس از گذشت زمان متوجه خواهیم شد که این کلمات و جملات چه آثاری داشته‌اند.

دشمن وحدت اجتماع و ارکان نظام را مورد هدف قرار داده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به اینکه رهبری و مدیریت انقلابی ویژگی‌هایی دارد که یکی از آن‌ها مدیریت در شرایط حساس و بحرانی است، افزود: در شرایط بحران و لحظات سخت باید بتوان به‌خوبی تصمیم گرفت که این ویژگی در امام جامعه نمایان است. زمانی که شعله‌های اختلاف به جان وحدت جامعه می‌افتد و امنیت کشور را هدف قرار می‌دهد در این شرایط همه باید به فکر دفع تهدیدات دشمن باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: در سه روز اول فتنه اخیر، دشمن با سرعت، خشونت، دقت، قساوت داعشی و ارعاب گری بی‌سابقه وحدت اجتماع و ارکان نظام را مورد هدف قرارداد که رسالت اصلی مدیریت کلان جامعه حفظ این ارزش‌هاست که این امر در این شرایط به‌خوبی صورت گرفت.

مردم گله‌مندند / ملت ایران هرگز صحنه را برای دشمن خالی نمی‌کند

وی در بخش پایانی بیانات خود اذعان کرد: مردم گله‌مندند و مطالباتی دارند که باید به‌صورت ویژه به آن‌ها دقت و توجه شود، باید مسلح به سلاح تولید داخلی شد زیرا این سلاح راهبرد اساسی مصون‌سازی اقتصاد کشور از آسیب تحریم‌ها است. ملت ایران یاد گرفته که همیشه در کنار رهبری جامعه باشد حتی در جنگ اقتصادی که شرایط سخت می‌شود هرگز صحنه را برای دشمن خالی نخواهد کرد.

دولت به مطالبات به‌حق مردم توجه کند

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز متذکر شد: این شرایط سپری شد اما بر دولت، دولتمردان و مسؤولین لازم است که درد مردم را مدنظر قرار دهند، به مطالبات به‌حق آن‌ها توجه و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند زیرا امروز معیشت و زندگی اقشار مختلف جامعه دشوار شده بنابراین باید تمام طرح‌ها و لوایح در مسیر رفع این سختی و مشکلات باشد و باید در این مسیر قدم برداشت.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: مردم گله‌هایی دارند و گله‌مند هستند، اگر به خاطر سوءاستفاده دشمنان به خیابان‌ها نمی‌ریزند به این معنا نیست که دغدغه‌ای ندارند و مشکلاتشان برطرف شده بلکه پیرو رهبر معظم انقلاب هستند و شما هم به نجابت مردم اهمیت دهید و برای بهبود و رفاه حال مردم برنامه بریزید، صادقانه عمل کنید و چشم به بیگانه نداشته باشید خدا را یاری کنید که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم».

«مرگ برآمریکا»، بهترین شعار ملت ایران

وی در ادامه گفت: امروز که مقدمات برداشتن «گام دوم» فراهم‌شده با عزم راسخ و همتی بالا مردم این مسیر طی خواهند و از خدای تعالی توفیق بیشتر را خواستارند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز در پایان خاطرنشان ساخت: هدف آمریکا این است که مردم ایران دست از انقلابی گری بردارند اما این مردم یک شعار بیشتر ندارند و آن‌هم مرگی است که بر آمریکا می‌خواهند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.