آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

مدیران دست از ویژه خواری بردارند

کارشناس روابط عمومی ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دهم آبان ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دهم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) گفت: در این هفته شهادت امام حسن عسگری (ع) است که در طول شش سال امامت خود فعالیت‌های بسیاری را درزمینهٔ مبارزه با ستمگران داشت.

وی افزود: این امام بزرگوار علاوه بر ترویج دین و مبارزه با ستمگران وظیفه آماده‌سازی جامعه برای عدم انحراف و سردرگمی مردم در زمان غیبت آخرین منجی را نیز داشت.

حرکت ضد استکباری ایران ریشه در حکومت حق و عدالت دارد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره پانزدهم آبان ماه روز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام در سال ۲۶۰ هجری قمری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه، بیان داشت: باید انتظار کشید و خود را آماده کرد تا طلعت رشیده آن حضرت نمایان شود و آخرین حلقه مبارزاتی حق علیه باطل تکمیل گردد، عدالت پیروز شود و همه عالم بر اساس عدالت و اخلاق سامان یابد.

وی بابیان اینکه تمام مبارزاتی که برای برقراری عدالت در طول تاریخ انجام‌گرفته در همین مسیر بوده، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی، تربیت اولیاء دین و به‌خصوص نهضت کربلا همین مسیر را طی کرد و حماسه‌ها آفرید.

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و بعد دوران دفاع مقدس و امروز هم رزمندگان و مجاهدان خط مقاومت در سرزمین‌های اسلامی از ایران و عراق و لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و پاکستان و کشمیر و نیجریه و جاهای دیگر در مسیر برقراری عدالت حرکت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه حرکت ضد استکباری ملت ایران ریشه در مقدمه سازی حکومت مهدوی دارد، گفت: این را بدانید هر فریاد مرگ بر استکبار شما و هر حرکتی در مسیر نابودی ظلم و فساد، یک‌قدم نزدیک شدن به دولت کریمه و استقرار تمدن نوین جهانی است.

انقلاب اسلامی صلابت آمریکا را شکست

وی بابیان اینکه چهل سال است که ملت و دولت ایران در حال مبارزه با استکبار است، گفت: در این مبارزه چهل‌ساله با آمریکا آنکه بیشترین هزینه را داده و کمترین بهره را برده آمریکا بوده و ایران مقاوم‌تر و مجهزتر و به آینده امیدوارتر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه بیشترین پیشرفت را در دوران تحریم‌های سخت به دست آوردیم، گفت: اگر در این دوران تسلیم‌شده بودیم قطعاً چیزی نداشتیم به‌خصوص آمریکا آن صلابت ابرقدرتی که داشت شکست و دیگرکسی به او گوش نمی‌دهد؛ دنیا بیدار شد و قدرت و ابتکار عمل امروز دست ایران است و خط مقاومت روزبه‌روز قوی‌تر شد و در مقابل دشمن ایستاده و دشمن در داخله اش هم رو به افول و نابودی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آمریکا دولت فریب و حقه‌بازی است، تأکید کرد: آمریکا در طول حیاتش برای صدر قدرت بودن از هیچ جنایتی فروگذار نکرد و خودش گروه‌های تروریستی ایجاد کرد، پول داد، خرج کرد، گسترش داد، تعلیم داد و هزینه‌ها را پرداخت تا زمان انقضا که رسید که خودش از آن قصه بهره‌برداری کند برداشت خود را داشته باشد که به عینه در جریان داعش و سرکرده او و قبلاً هم در مورد طالبان و سرکرده او دیدید و این چرخه ادامه دارد و خاموش نمی‌شود.

وی با اشاره به سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی و ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: این مبارزات تا امروز کم‌رنگ نشده و همچنان ادامه دارد و باتحمل تمام سختی‌ها که برای ما به وجود آوردند، بااقتدار و سربلند در مقابل تمام دنیای آنان ملت ایران ایستاده و هرروز شاهد عقب‌نشینی آنان با عناوین گوناگون درصحنه‌های مختلف هستیم.

راهبرد استکبار تضعیف و تخریب دستگاه‌های محاسباتی باهدف تغییر تشخیص نفوذ است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دیگر توجه آمریکا نسبت مسئله اقتصاد تمام‌شده، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هر تلاشی که می‌توانستد کردند اما امروز راهبرد تغییر و تخریب محاسبات جزو دستور کارشان قرارگرفته و به این مطلب دل بستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، عنوان کرد: روز قبل رهبر معظم تذکر دادند که دشمن برای دست‌کاری و تخریب دستگاه محاسباتی کشور چه مردم (ما را هم می‌خواهد منحرف کند با سیستم بمباران خبری که دارد) و چه افرادی که تأثیرگذار فکری هستند و چه مسئولین تلاش می‌کند، به‌طوری‌که نتوانند منافع حقیقی و ملی خودشان را به‌درستی تشخیص بدهند.

وی در ادامه افزود: دیدید بعضی وقت‌ها از منافع ملی صحبت می‌کنند که هویت ملی زیر سؤال می‌رود. لذا باید دائماً هوشیار بود و راه‌های نفوذ را شناسایی کرد و بست. می‌خواهد مردم را نسبت به مسیری که تا امروز آمده‌اند و افتخاراتی که کسب کرده‌اند بدبین کرده نسبت به آینده ناامید کند و مسئولان را خسته و از تدبیر امور بازدارد تا بتواند نسخه سازش بپیچد؛ اما کور خوانده است و ملت عاشورائی ما که در مکتب علوی و فاطمی تربیت‌شده‌اند تا نابودی کامل او از پا نخواهند نشست.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری گفت: شانزدهم آبان فرصت دیگر اروپا تمام خواهد شد و گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای باید برداشته شود اروپا اگر بخواهد هم نمی‌تواند برخلاف میل اربابان خودش قدم بردارد و در این مدت همه دیده‌اید که چگونه فرصت سوزی کرده و اگر هم فرصت پیدا کند و زمینه‌اش باشد به‌جای اینکه کمک کند تهدید می‌کند.

گام چهارم را برمبنای نهایی سازی مصلحت مردم و نظام قرار دهید

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مسئولان باید گام چهارم را گام نهایی این عزت سوزی قرار دهید و مصلحت مردم و نظام را در نظر بگیرید و حکیمانه و قاطعانه به خدا توکل کنید و همه آنچه را که خودتان به دست خودتان خراب کردید به حالت اولیه برگردانید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: در طول این قصه برجام خیلی از داشته‌ها و خواسته‌ها از بین رفت و دشمن ما هم در مقابل ما ایستاد و گفت انجام نمی‌دهم یک سال بعد ما شروع کردیم به برگرداندن تعهدات گام‌ها راداریم برمی‌داریم حالا خود این گام برداشتن نشود یک جریانی به نظر می‌رسد که این گام چهارم را باید بسیار حکیمانه و قاطعانه برداشت و آن خرابی‌هایی که تا حالا شده به‌صورت اولیه‌اش برگرد ان‌شاءالله.

ابتذال نباید در جامعه عادی‌سازی شود

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی، عنوان کرد: راجع به این مهم باید بیشتر صحبت کنیم اما مبتلابه سکوت و بی‌توجهی هستیم و در سایه همین رخوتی که هست متأسفانه ابتذال در جامعه عادی‌سازی و ولنگاری ترویج می‌شود.

وی ضمن گلایه از عملکرد صداوسیما در رابطه با موضوعات فرهنگی و مذهبی، گفت: صداوسیما به‌راحتی به کسانی که حریم می‌شکنند و در داخل و خارج احکام اسلامی را به سخره می‌گیرند فرصت خودنمایی می‌دهد و به‌جای اینکه تنبیه کند و اجازه ندهد که دیده شوند از آن‌ها تشکر می‌کند و فضای اکران به آن‌ها می‌دهد.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به اکران فیلم‌های غیرفرهنگی در سینماهای کشور، یادآور شد: قسمتی از سینماهای ما با تمام توان به فرهنگ، عقاید و اخلاق مردم آب بستند و همین اخیراً چند فیلم اکران شد که یکی برداشته شد و بعضی از آن‌ها را که می‌خوانیم می‌بینیم که عقیده، اخلاق و همه‌چیز را زیر سؤال می‌برد و مسئولین هم توجهی ندارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در ادامه بابیان اینکه بنده قبول نمی‌کنم که بی‌توجهی است و این کار از روی غفلت نمی‌دانم، افزود: ظاهراً بناست که مسئولین کاری نکنند درحالی‌که می‌بینید که در حوزه زنان و در بحث فیلم و موارد ابتذال چگونه وارد شدند، بدانند که همه این‌ها پاسخگویی عندالله را برای آن‌ها خواهد داشت.

اعتراض امام‌جمعه کرج به مسئولی که چادر از سر دانش‌آموز کشید

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به نکات استانی، بیان داشت: دریکی از مدارس استان یکی از مسئولین مدرسه چادر و مقنعه از سر دانش آموزان کشیده و این واقعاً قابل‌تحمل نیست و قطعاً آموزش‌وپرورش باید دقت خود را بیشتر کند و فقط به تذکر اکتفا نکند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولی که جرئت کرده به هر دلیلی از سر دانش آموزان چادر و مقنعه را بکشد باید تنبیه شود، اظهار داشت: با ارسال بازرس صوری و برگزاری چند جلسه سخنرانی کار درست نمی‌شود و آموزش‌وپرورش باید حتماً عذر آن مربی را بخواهد، چراکه نظام آموزشی به چنین اشخاصی نیاز ندارد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه این افراد باید تنبیه و پاک‌سازی شوند، خطاب به مسئولین مربوطه تصریح کرد: این شخص را جابه‌جا کنید؛ شما که برای هر چیزی جابه‌جا می‌کنید چه طور به اینجا که می‌رسد فقط به تذکر ختم می‌شود؛ این‌ها مسئله حساس و مهمی است.

مدیران استان البرز دست از ویژه خواری بردارند / تذکر درباره ساخت‌وسازها

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مدیران دست از اشرافی گری و ویژه خواری بردارند، خاطرنشان ساخت: در ساخت‌وسازها منافع عمومی در نظر گرفته شود نه نفع شخصی؛ وقتی در استان این‌همه مشکل‌داریم و مردم گرفتار هستند مدیری که برای خودش آسانسور شخصی می‌سازد باید او را عزل کرد تا کار به‌جاهای باریک‌تر نرسیده و مشکلات بیشتری برای استان به وجود نیاورده است.

وی در ادامه افزود: ساخت‌وسازهایی که خلاف دارد صورت می‌گیرد بحث دیگری است که قبلاً تذکر دادیم اما این‌ها مسائلی است که مربوط به خود دستگاه است دستگاهی که برای خودش دارد ساخت‌وساز می‌کند معلوم نیست که این آقایان در این کشور زندگی نمی‌کنند؟ یا در گوششان پنبه گذاشته‌اند که تذکرات را نمی‌شنوند از همین تریبون مکرر تذکر داده‌شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز گفت: بعضی وقت‌ها می‌شنویم که بعضی از مسئولین به اسم رفتن به کربلا و اربعین مرخصی گرفتند اما تصاویرشان از آنتالیا بیرون آمده است و باید با او برخورد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی اذعان داشت: این مطالب را گفتم که آن دوستانی که دنبال می‌کنند و مسئول پیگیری این امور هستند دنبال کنند چراکه آستانه تحمل مردم در موضوعات فساد، خلاف، بی‌بندوباری و ولنگاری محدود است، می‌بینید که الآن در بعضی از کشورهای منطقه بعضی از حرکت‌ها شروع‌شده است بعد همان موقع دشمن می‌آید روی آن سوار می‌شود باید مواظب بود که به اینجاها نرسد.

کاندیداها فضای انتخابات را ملتهب نکنند

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکات انتخاباتی، گفت: مواظب باشید فضای انتخاباتی را از همین الآن ملتهب نکنید چراکه همه موظف هستیم فضا را به نحوی جلو ببریم که مردم حداکثری شرکت کنند یعنی آن چیزی که افتخار و توفیق ماست حضور حداکثری مردم در انتخابات است که باید اصل اول این باشد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه افزود: مراحل بعدی آن این است که به چه کسی و چگونه رأی دهیم که داریم دنبال می‌کنیم و بنده هم شاخص‌ها را می‌گویم اما چیزی که مهم است این است که فضا باید فضایی باشد که همه بتوانند و مشارکت داشته باشند و خودشان را در سرنوشت خودشان شریک بدانند از چهار ماه مانده به انتخابات بعضی‌ها شروع به دوقطبی کردن و ملتهب کردن جامعه نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.