آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

حـذف نام «شهـید» از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است / نظام اسلامی با راهبرد مقاومت در اوج عزت قرار دارد/ در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنم

کارشناس روابط عمومی ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روش امام باقر (ع) در توسعه و تولید علم می‌تواند راهبردی برای جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: رهبری از جوانان خواستند شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند زیرا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید از سیره علمی و عملی اهل‌بیت (ع) بهره برد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر «امید به آینده» و «استفاده از جوانان در رده‌های مختلف مدیریتی» تأکید کردند و اینکه با استفاده از راهبرد «مقاومت» می‌توان بر مشکلات پیروز شد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیروزی بر مشکلات را در «مقاومت» می‌دانند، تصریح کرد: رهبری در این دیدار خاطرنشان کردند که برخلاف خواسته‌های دشمن باید بر شعارهای انقلابی پافشاری داشت و تأکید کردند که نباید به اروپایی اعتماد کرد و مسئولین ملاک عمل را بی‌اعتمادی به دشمن قرار دهند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امروز نظامی اسلامی با به‌کارگیری راهبرد مقاومت در عرصه‌های مختلف در اوج عزت قرار دارد، خاطرنشان ساخت: کشورهای استکباری تلاش می‌کنند تا با فشارهای اقتصادی و سیاسی ایران را در موضع ضعف قرار دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیانیه سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران را خبیثانه خواند و گفت: سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس بعدازاینکه با رئیس‌جمهور کشورمان جلسه طولانی داشتند ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان دانستند و بعد هم مسئله مذاکره را دوباره بیان کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن کشورهای غربی و اروپایی، تأکید کرد: عزت امروز ایران نتیجه ایثارگری، مجاهدت و مقاومت ملت انقلابی و رشادت و شجاعت نیروهای مقتدر و باصلابت ارتش، سپاه، بسیج و رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

قدرت امروز ما حاصل گفتمان مقاومت است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تلاش‌های اروپا برای مذاکره ایران و امریکا را ناشی از قدرت گفتمان مقاومت دانست و گفت: دیدید چگونه آن‌ها به تقاضا افتادند و در همین روزهایی که رئیس‌جمهور در سازمان ملل بود دنبال می‌کردند که با او جلسه بگذارند و مذاکره کنند که این روش ناشی از دیپلماسی نیست و این قدرت گفتمان مقاومت است والا دیپلماسی همچین خاصیتی برای ما نداشته است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه توجه به داشته‌های داخلی و نیروهای مدیر و جهادی کار را برای کشور درست خواهد کرد، یادآور شد: امروز عزت ایران،  غرب را به بن‌بست رسانده و هر ترفندی هم که به کار می‌بندند و شکل‌های مختلفی را که امتحان می‌کنند با شکست مواجه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: امروز غرب برای دوشیدن برخی کشورهای منطقه سعی می‌کند به نحوی وانمود کند که آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران است اما با وضعیتی که آمریکا دچار شده با قاطعیت عرض می‌کنیم آمریکا وجود حمله به ایران را ندارد.

صدای خرد شدن استخوان‌های امپریالیسم شنیده می‌شود

رئیس بنیاد غدیر استان البرز یکی از نشانه‌های بدبخت شدن آمریکا و به بن‌بست رسیدن صهیونیست‌ها را نتایج انتخابات اسرائیل برشمرد و گفت: با تلاشی که آمریکا کرد که هم‌پیاله خودش را نجات دهد نتیجه برایش مطلوب نبود و هر دو باهم در گل گیر کردند و نتیجه هم روشن است که صدای خرد شدن استخوان‌های امپریالیسم و نابودی آن‌ها به‌خوبی شنیده می‌شود و اگر مقداری توجه شود فروپاشی این قسمت از این فکر و این روشی که هست نزدیک است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیاناتشان به نفوذ و اقدامات فرهنگی فعال دشمن اشاره کردند که اشکال مختلفی دارد و باید هوشیارتر عمل کرد.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب نکته مهمی هم درباره حفظ نیروهای انقلابی فرمودند که امکان حضور این افراد در مراکز حساس برای همه فراهم شود که به نظر اولین فرصت مجلس است و باید فضا را برای حضور افراد انقلابی، مؤمن و متخصص فراهم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز یادآور شد: باید دولت و مجلس جوان، کارآمد، باانگیزه، مجاهد، پاک دست، حامی مستضعفان و ضد دشمن و مستکبران به وجود بیایید تا بتوانند به مردم و نظام خدمت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اتمام فصل کشت دانه‌های روغنی کلزا در استان البرز، گفت: کشاورزان محترم دقت کنند که برای رونق تولید و خودکفایی کشور در مسئله روغن این دانه‌های روغنی کمک می‌کند لذا در تولید این محصول که در این منطقه هم عمل می‌آید دوستانی که توان آن رادارند حتماً اقدام کنند.

حذف نام شهدا، مصداق نفوذ فرهنگی است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جریان حذف نام شهید در ایام محرم و سالگشت دفاع مقدس، اظهار کرد: این کار از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری بدان اشاره کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار را به‌جایی رساندند که دیگر مخفی‌کاری هم ندارند و علناً اقدام به حذف نام شهید می‌کنند، بیان داشت: بعید است کسی در ایران زندگی کند و نداند که شهید چه ارزشی برای مردم دارد.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه حذف نام شهدا دشمنی با محرم است، گفت: این عمل دشمنی با دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای الهی است چراکه نام شهید تا ابد مشعشع و نورانی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: این عزتی که امروز رئیس‌جمهور ما می‌تواند در سازمان ملل به‌راحتی از کیان ملت دفاع کند و محور مقاومت می‌تواند از آمریکا، اسرائیل و منفورین منطقه برائت بجوید و آن‌ها را خوار و ذلیل کند و ده‌ها دستاورد دیگر همه به برکت خون شهداست.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در کرج نیز حرکتی شروع‌شده بود، گفت: در چند نقطه دست‌کاری‌های صورت گرفت، بنده متوجه شدم و تذکر جدی دادم و دوستان نیز جبران کردند و اطمینان دادند که اشتباه شده و الا بنده رها نمی‌کردم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اقدام بچه‌های حزب‌الله و ارزشی تهران در نصب و زدن نام شهید بر روی تابلوها را قابل‌تقدیر برشمرد و تصریح کرد: اگر من آنجا بودم هرگز نمی‌گذاشتم که بچه‌های ارزشی این کار را بکنند و مجبور می‌کردم کسی را که کنده خودش نصب کند و بعد هم از آن مسئولیتی که داشت عزلش می‌کردیم چراکه مگر به همین سادگی‌ها می‌شود از این امور عبور کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه از هفته دوم حضورم در استان خواندن وصیت‌نامه شهدا در مصلی را باب کردم، گفت: خوب است که این مسئله کشوری و در همه مساجد انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: باید نام شهدا را زنده نگه داشت و همه وظیفه‌داریم سر سفره شهدا و امام شهیدان نشسته‌ایم ناشکری نکنید.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در پیامشان فرمودند «همه وظیفه‌داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد»

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نسبت به شهدا باید کرنش داشت، گفت: به‌صورت کاملاً روشن و تظاهر گونه به در خانه شهدا بروید سرکشی کنید و حال و احوال کنید و در ارزیابی مسئولین کسی که اهتمام به رشد و گسترش ارزش‌های انقلابی دارد و نسبت به شهدا حالت کرنش دارد باید نمره قبولی داد.

وی بابیان اینکه شهدا کشور را بیمه کردند، خاطرنشان ساخت: در «گام دوم» انقلاب باید نام شهید و ارزش کار شهید از گام اول پررنگ‌تر باشد و آموزش‌وپرورش نباید از این مهم غفلت کند.

در انتخابات با رصد دقیق و سنجش حرف‌ها و عملکردها رأی دهیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بخش پایانی با اشاره به انتخابات پیشرو، گفت: باید مراقب باشیم تحت تأثیر تبلیغات رأی ندهیم، رصد دقیق داشته باشیم و حرف‌ها و عملکردها را بسنجیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کاندیداها باید مواظب باشند از چشم مردم نیفتند، گفت: امام خمینی (ره) دربیانی فرمودند «نصیحتی است از پدری پیر به‌تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت هدف از انتخابات درنهایت حفظ اسلام است اگر در تبلیغات همه مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود؟»

در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنم

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه بنده از هیچ آقا و خانمی در جهت انتخابات تا امروز حمایت نکرده و نمی‌کنم، گفت: اگر جایی شنیدید گفتند بنده از کسی برای مسئله انتخابات حمایت کرده و به او توصیه کرده‌ام که حتماً باید در انتخابات شرکت کنید، بدانید این حرف‌ها دروغ است.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به اینکه در برخی محافل عکس گرفته می‌شود، گفت: عکس دلیل بر حمایت نیست، توجه داشته باشید اگر کسانی مدعی شوند که مورد تأیید فلانی هستیم این حرف همه‌اش کذب است.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: برخی به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و جویای نظر بنده هستند، بنده می‌گویم اگر فرصت و توانش رادارید، بر شما وظیفه شده به وظیفه‌تان عمل کنید اما اینکه این گفته حمایت از کسی باشد و تذکر به این باشد که تو باید بروی و بعد او این را وسیله‌ای قرار دهد، هرگز این‌طوری نیست و از خانم‌ها و آقایانی که این نکات را می‌گویند تقاضا می‌کنم که برای خودشان مسئولیتی درست نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.