آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

مجلس یازدهم باید مجلس تراز «گام دوم» انقلاب باشد / برای برطرف کردن مشکلات کشور نباید منتظر اروپا بود

کارشناس روابط عمومی ۱۴ تیر ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم تیرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حج را به‌عنوان مظهر و نموداری از جامعه اسلامی و تمدن نوین که به بشریت هدیه می‌شود تعبیر کردند.

وی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «حج یک عمل سیاسی و عین تکلیف دین است»، اظهار داشت: حج همه‌اش سیاسی است؛ اگر روح حج وحدت جهان اسلام را دنبال می‌کند این وحدت یک امر سیاسی است، دفاع از مظلومین عالم و برائت از مشرکان کار سیاسی است و عین تعالیم اسلام است.

امام‌جمعه کرج یکی دیگر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب را «الفت و برادری اسلامی» و «شرکت در اجتماعات و نمازهای جماعت» برشمرد و عنوان داشت: وحدت امت اسلامی مورد تأکید اولیا دین بوده و اهل‌بیت عصمت و طهارت همه‌شان بر این مسئله تأکید فراوان داشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به‌حکم انتصاب رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در این حکم به «اعتلای بسیج و فرهنگ مقاومت»، «زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت نوجوانان بسیجی»، «تعمیق ارزش‌های انقلابی» و «تقویت بسیج اقشار» تأکید شده است.

اینستکس در چارچوب تحریم‌های آمریکا عمل می‌کند

وی توقیف محموله نفتی ایران را نشانه غیرقابل‌اعتماد بودن اروپا دانست و تصریح کرد: اتفاقاتی که می‌افتد غیرقابل‌اعتماد بودن اروپا را تقویت می‌کند و اینکه اروپا بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد را یقینی‌تر می‌سازد لذا نباید منتظر اروپا برای حل مشکلات کشور بود چراکه این اشتباه راهبردی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به رو به پایان بودن مهلت ۶۰ روزه ایران به اتحادیه اروپا، خاطرنشان ساخت: اروپایی‌ها هنوز وعده می‌دهند و قطعاً راهکار اینستکس نیست که منافع مشترک آمریکا و اروپا در او علیه ایران لحاظ شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به‌تصریح سازوکار اینستکس پرداخت و گفت: اگر خوب به این سازوکار این شرکت خصوصی دقت شود مشهود است که همه‌ی اینستکس در چارچوب تحریم‌های آمریکا عمل می‌کند و نمی‌تواند در مقابل تحریم‌ها عمل کند.

وی در ادامه بابیان اینکه سازوکار این کانال مالی بر اساس تبادل نفت درازای دریافت کالاهای غیر تحریمی است، عنوان داشت: تا آمریکا مجوز خرید نفت به اتحادیه اروپا را صادر نکند نمی‌توانند از ایران نفت بخرند و درنتیجه این شرکت هم نمی‌تواند حسابی برای باز کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به راه‌اندازی خط اعتباری چند میلیون یورویی اروپا با ایران، گفت: این خط اعتباری یعنی یک بدهی مالی دیگری که در آینده ایران باید با سودش به آن‌ها بپردازد برای ما درست می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اساس تحریم نسبت به بعضی از نهادها وجود دارد که نمی‌توانند طرف معامله باشند لذا این خط اعتباری ازاین‌جهت هم بسته است.

وی تأکید کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشورمان این است که به‌دوراز هرگونه ساده‌انگاری و با هوشمندی راه‌های توطئه برعلیه ایران را ببندند و به‌هیچ‌وجه راضی به انجام تعهدات ناقص اروپایی‌ها در قبال برجام نباشند که گرفتاری‌مان بیشتر شود.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه عمل کامل به اینستکس تنها بخشی از تعهدات اروپا است، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز، ارائه خدمات بیمه‌ای، کشتی‌رانی، فروش و انتقال فناوری‌ها و امثال‌ذلک بخش دیگری از تعهدات اروپاست که با این راهکاری که می‌گویند درست نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: باید بر اساس گفتمان اقتدار با قاطعیت تمام به غنی‌سازی اورانیم بپردازیم و سقف تعیین‌شده را نادیده بگیریم تا طرف‌های مقابل به‌خصوص اروپایی‌ها بدانند که ایران بر تصمیم خود مصمم است و به فرموده رهبرمان بر سر مسائل ناموسی خود به کسی باج و امتیاز نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود: «ایران! مراقب این تهدیداتت باش. ممکن است [این تهدیدات] برگردند و تو را طوری بگزند که تا الآن کسی این‌طور گزیده نشده است!»، اظهار داشت: به آمریکا عرض می‌کنیم فعلاً باید سربازانی را تربیت کنی که در مواجهه با ایران خودشان را خیس نکنند چراکه پهپاد فوق پیشرفته‌ات را هنوز نفهمیدی کی وارد خاک ایران شد، متلاشی شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: به انگلیس عرض می‌کنیم چیزی را که تجربه کرده‌ای دوباره تجربه نکن؛ و به بعضی از داخلی‌ها به‌خصوص رسانه‌ها میگوییم که دست از همکاری با روباه پیر بردارید، عاقبت‌به‌خیر نمی‌شوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به یاوه‌گویی‌های وزیر امور خارجه رژیم آل خلیفه ‏در حمایت از رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن، گفت: برخی از مرتجعین منطقه مانند وزیر خارجه بحرین سعی دارند برای اسرائیل وجاهتی درست کنند. این مقام بحرینی گفته بود اسرائیل بخشی از میراث تاریخی این منطقه است و مردم یهود در اینجا جایگاه دارد و باید بین اعراب منطقه با اسرائیل گفت‌وگو برقرار شود و ایران است که تهدید منطقه است. البته این اظهارات با واکنش کشورهای مختلف منطقه روبرو شد و نشان داد این اندیشه چقدر سخیف است.

وی در پایان با اشاره به اینکه انتخابات آینده در ایران نخستین انتخابات در «گام دوم» انقلاب اسلامی است متذکر شد: مجلس یازدهم باید مجلس طراز «گام دوم» انقلاب باشد؛ یعنی بتواند مشکلات مردم و کشور را حل کند و در مسیر اهداف گام دوم و تمدن بزرگ اسلامی قانون‌گذاری کند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در ادامه افزود: مجلس طراز «گام دوم» باید  در برابر فشارهای غرب و بخصوص آمریکا مقاوم باشد و حامی مقاومت در داخل و منطقه باشد که ما می‌بینیم متأسفانه مجلسی که الآن داریم در این بخش واداده است و عمل نمی‌کند. اگر باید دولت اسلامی تشکیل شود که باید بشود، این مهم بدون مجلس اسلامی ممکن نمی‌شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.