آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج/

اجرای عدالت مهم‌ترین خواسته مردم است

کارشناس روابط عمومی ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سی و یکم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سی و یکم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره سی و یکم خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۶۰ هجری شمسی، بیان داشت: شهید چمران یک شخصیت بی‌نظیر و مؤمن بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران، بیان داشت: در این حادثه تروریستی اراده خدای متعال بر این بود که مردم از نعمت رهبری، رهبر معظم انقلاب محروم نباشند.

وی در ادامه افزود: هرروز که می‌گذرد جایگاه و نقش ولی‌فقیه در نظام اسلامی روشن‌تر می‌شود و سی سال است که این جایگاه در اختیار کسی است که باعزت و صلابت از اسلام و انقلاب و ارزش‌های دینی باروحیه انقلابی دفاع کرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بازتاب رسانه‌ای دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: واشنگتن‌پست در توصیف موضع مستحکم و باصلابت رهبر انقلاب نوشت: در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت‌الله خمینی را می‌توان شنید که گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

طرح «بررسی اموال و دارایی مسئولان» نویدبخش تحولات جدید در دستگاه قضایی است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به یکم تیرماه آغاز هفته قوه قضاییه بیان داشت: از همه زحماتی که عزیزان در دستگاه قضایی می‌کشند تشکر کنم. کار سخت و پراهمیتی را بر عهده‌دارند؛ برقراری عدالت، به عدالت حکم کردن، دست ظالمان و طاغوتیان را کوتاه کردن کار سختی است.

وی بابیان اینکه طبق روایات قاضی بر لبه‌ی جهنم نشسته و اگر حکم غلطی کند وضعیت اش مشخص است، خاطرنشان ساخت: قوه قضاییه پناهگاه مردم است و باید این‌گونه نیز باشد. باید عدالت‌خانه باشد و مستقل از دخالت‌ها به‌حق حکم کند که امیدواریم با تغییرات جدید در قوه قضاییه اتفاقات مبارکی به نفع مردم و نظام رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه بشارت‌های خوبی از قوه قضاییه به گوش می‌رسد، تصریح کرد: قانون «اعاده اموال نامشروع مسئولان» با عنوان «از کجا آورده‌اید؟» مطلب خوبی است که برسی اموال مقامات و مسئولین کشور دستور قرار گرفت که خود طرح دوباره موضوع که چهارده سال از تصویب آن گذشته ولی اجرانشده امیدواری زیادی را ایجاد کرده و اگر عمل شود انشاء الله اعتماد را برمی‌گرداند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: باید قوانینی دیگری هم برای بازگرداندن اموال نا مشروحی که بعضی از مسئولین کسب کردند تصویب شود تا چرخه عدالت کامل شود.

وی مهم‌ترین خواسته مردم را گسترده شدن عدالت برشمرد و گفت: جا دارد از همین‌جا از عزیزان دستگاه قضا در استان البرز از ریاست محترم، دادستان‌ها، دادرسان ها تشکر کنم که با جدیت فراوانی اموری که متوجهشان هست را پیگیری می‌کنند خصوصاً در هفته گذشته مواردی را داشتیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

نسل جوان جامعه هدف اصلی دشمن در حوزه اعتیاد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: هجمه قرار دادن جهان اشکال مختلفی دارد که یکی از آن‌ها تولید و توزیع مواد مخدر در بین جوانان است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به قبل ۵۰ برابر شده است، ادامه داد: این هجمه آسیب‌های اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را به دنبال دارد.

وی با بیام اینکه در دنیا ۸۰۳ نوع مواد مخدر عرضه می‌شود گفت: با فرهنگ‌سازی و آموزش و همچنین فراهم کردم شرایط اشتغال و ازدواج باید گرایش جوانان به مواد مخدر را کم کنیم.

پایانی عبرت‌آموز برای دل‌بستگان به آمریکا

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به درگذشت محمد مرسی اولین رئیس‌جمهور منتخب مردم مصر بعد از سرنگونی حسنی مبارک، بیان داشت: سرنوشتی که برای آقای مرسی در دل بستن به وعده‌های عربستان و آمریکا پیش آمد برای حکام منطقه و دیگران هم کسی که در آن سطح هست باید درس‌آموز باشد که اگر به وعده آمریکا دل‌خوش کنید چه عاقبتی خواهید داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: محمد مرسی فکر کرد که اگر آمریکا و عربستان را تحویل بگیرد در قدرت می‌ماند و قدرتمند می‌شود، مردم و مقاومت را رها کرد و خودش و انقلابیون مصر را اسیر کرد.

سرنگونی پهباد آمریکا نماد افول نظامی آمریکا است

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه چهارستون اصلی قدرت آمریکا اعم از قدرت نظامی، قدرت اقتصادی، قدرت نرم و قدرت نهادها در حال فروریختن است، اظهار داشت: با آغاز انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا شکست و با تسخیر لانه جاسوسی وجه آن خراب و مقدمات افول این کشور فراهم شد.

وی گفت: آمریکا به‌واسطه خوی تجاوزگری باید دائماً توان نظامی خود را بالا نگاه دارد و سالیانه مبالغ هنگفتی را به این موضوع اختصاص می‌دهند، بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور بالغ‌بر ۷۵۰ میلیارد دلار در بخش نظامی بوده و از مجموع بودجه ژاپن هند، انگلیس، فرانسه، روسیه، عربستان و چین نیز بیشتر است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز افزود: اخیراً آمریکا از افغانستان و عراق شکست‌هایی خورد و مشکلات اقتصادی این کشور نیز در تزلزل نظامی این کشور مؤثر است، درنتیجه باید به برخی داخلی‌ها که مردم را می‌ترسانند گفت هیچ خبری از جنگ نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیبا خواند، گفت: جا دارد به همه فرزندان اسلام خدا قوت و تبریک عرض کنم.

وی با تأکید بر اینکه وقوع جنگ با آمریکا قطعاً رخ نخواهد داد، تصریح کرد: دشمن هراسی اقدام درستی نیست، جنگ اتفاق نخواهد افتاد و دشمن هراسی امروز خیانت بار ترین اقدام علیه مردم است.

مسئولان تسویه‌حساب‌های جناحی و سیاسی را کنار بگذارند

رئیس بنیاد غدیر استان البرز تصریح کرد: امروز روز اتحاد در برابر دشمن است و وقت تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی نیست و مسئولین ارشد نباید بی‌تدبیری و سوء مدیریت را به گردن دیگران بیندازند و مردم را ناامید کرده و ناکارآمدی را القا کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته هیئت دولت، بیان داشت: کدام عاقل قبول می‌کند این گفته را که «با تشکیل وزارت بازرگانی هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می‌شود و اگر مجلس تصویب نکند پس مجلس مسئول است» و یا «امروز داریم ارزن می‌گیریم و کوه منافع ملی را از دست می‌دهیم. فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است». خود این حرف‌ها دلیل بر ناکارآمدی است چراکه مدیر توانا این‌گونه سخن نمی‌گوید.

وی در ادامه افزود: دوباره معیشت مردم را به «F.A.T.F» گره زدند و برای بهتر شدن روابط بانکی بین‌المللی، تقاضای تصویب لوایح استعماری را کردند و مسئولیت را به گردن تشخیص مصلحت انداختند که این عمل وقت و سرمایه را از بین بردن است، بدتر آنکه استدلال می‌کنند به خاطر بحث‌های جزئی و منافع بسیار ناچیز منافع بسیار کلان را از دست می‌دهیم.

شعارهای مردم ایران بر مبنای حفظ منافع ملی و بر مبنای شعور و اراده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز خاطرنشان ساخت: می‌گویند منافع ملی برای ما اهمیت دارد شعار مهم نیست. درحالی‌که شعارهای ما بیان منافع ملی ماست و باشعور و اراده همراه است. یکی از شعارهای ما استقلال بوده و هزاران شهید برای این استقلال داده‌شده آیا زندگی مردم را می‌خواهید برخلاف شعار استقلال که داده‌اند اداره کنید؟

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شعارهای ملت از روی عقل و مبناست و اثر دارد، تصریح کرد: همین شعار مرگ بر آمریکا را ببینید که بعضی از افراد با انحراف می‌خواستند نسبت دهند که امام هم نمی‌پسندیده چگونه فراگیر شده و چه آتشی به جان دشمنان انداخته که رئیس‌جمهور مفلوک آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که ایرانی‌ها در زمان امضای توافق هسته‌ای برجام در دوران اوباما شعار «مرگ بر آمریکا» سرمی‌داده‌اند، درحالی‌که الآن این کار را انجام نمی‌دهند.

وی در خاتمه تأکید کرد: خیلی کری که صدای مردم را در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و روز قدس و هر هفته در نمازهای جمعه و هرروز بعد از نمازهای یومیه در مساجد نمی‌شنوی. نقداً این هفته را از مصلای کرج بشنو که مردم نمازگزار چگونه یک‌صدا و محکم می‌گویند: مرگ بر آمریکا.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.