آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به انتشار ویدئوهایی از پخش آهنگ در برخی مدارس:

وزیر آموزش‌وپرورش پاسخگو باشد / عفت زدایی از جامعه برنامه دشمن برای تباهی نسل‌ها است

کارشناس روابط عمومی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، اظهار داشت: متقین رفتارشان را با دیگران بر اساس دستورات الهی و سفارشات نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تنظیم می‌کنند.

وی افزود: باید کاری کرد که گشایشی در کار مؤمنان حاصل شود.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه برخی اعمال کوچک و کار خیر آثار و برکات بسیار بزرگ و قابل‌توجهی دارد، بیان کرد: نیکی کردن به هر مقدار کفایت می‌کند و خدمت برای برادران دینی تفضل الهی است و شخص عاقل باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را بنماید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تبریک ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: درک این فرصت‌ها برای انسان نعمت ویژه خداوند است که شکر ویژه دارد و بهترین تشکر از خدا استفاده صحیح از نعمت‌ها است.

وی بابیان اینکه متقیان به دنبال کسب علم و آگاهی هستند، عنوان کرد: متولیان امور فرهنگی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان بهره گیرند و برای مردم برنامه‌های ویژه داشته باشند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه عده‌ای با جلسات لغو و تقلید صدا و غفلت به اسم جشن رمضان برنامه‌های غیرفرهنگی اجرا می‌کنند، گفت: عده‌ای سودجوی پول‌پرست که فقط به جیب خودشان فکر می‌کنند از این اقدامات حمایت می‌کنند و فرصت ذکر را به‌غفلت تبدیل می‌کنند، خدای تعالی در حرام شفا قرار نداده، متأسفانه دستگاه‌های ناظر با هنجارشکنان برخورد نمی‌کنند و جای تأسف است که در مسیر طراحی‌شده دشمن حرکت می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز بابیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در جمع قاریان قرآن باید موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: دشمن همه‌چیز ما را می‌خواهد از بین ببرد و عفت زدایی و غیرت زدایی از برنامه‌های دشمن است، اصناف و اماکن استان البرز وضعیت رستوران‌ها را در شهر کنترل کنند، قانون برای روزه‌خواری جرم در نظر گرفته است و باید احترام این ماه مبارک حفظ شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمن سعی در نابود کردن اعتقادات و باورهای ما دارد گفت: در رابطه با اتفاقات اخیر حوزه آموزش‌وپرورش و انتشار کلیپ‌های دانش آموزان در مدارس مختلف باید هوشیار عمل کنیم و متخلفین شناسایی شوند.

وی بابیان اینکه وزیر مربوطه اصل موضوع را انکار می‌کند درحالی‌که انتظار می‌رود پاسخگوی شرایط موجود باشد، اظهار کرد: از وزیر و مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم با مراجعه به مدرسه مقابل مصلی بررسی کنند که این اتفاق افتاده است یا خیر؟ مادر یکی از دانش آموزان به بنده مراجعه کرد و تصاویری مبنی بر تأیید این ادعا در دست داشت.

امام‌جمعه کرج اضافه کرد: چرا یک سیاست غلط باید موجب شود تا قشر جوان آینده خود را خراب کنند؟ قشر جوان تمدن ساز هستند و نباید آینده آن‌ها تخریب شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اذعان کرد: در برخی شرایط به مسؤولین اعلام می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنند اما مدتی بعد اعلام می‌کنند که اشتباهی وجود نداشته و غرض‌ورزی در کار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: این بیانیه که خطاب به پنج کشور باقی‌مانده در برجام اعلام شد، کشورهای اروپایی را عصبانی کرد و به هراس انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: هنگامی‌که آمریکا قصد نقض برجام را داشت اقداماتی ازجمله تحریم، مصادره اموال کشورمان، تصویب برخی موارد علیه ایران، خروج از برجام و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را انجام داد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ایران می‌توانست اقداماتی متقابل انجام دهد اما آقایان به‌جای عبرت گرفتن، دل خود را به وعده‌های اروپاییان خوش کردند، عنوان کرد: حتی شرط‌های مقام معظم رهبری برای ارتباط با اروپاییان نیز نادیده گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره همراه و همدل مسئولانی خواهند بود که برای اقتدار کشور در تلاش هستند، بیان کرد: دولت‌های مستکبر باید بدانند که تا رسیدن به نتایج مطلوب از مبارزه علیه آن‌ها دست نخواهیم کشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به جریانات اخیر پیش‌آمده در کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط بحرانی دوستان و دشمنان مشخص می‌شوند؛ چین و روسیه از ایران حمایت کردند و عراق نیز فشارهای آمریکا علیه ایران را نپذیرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی اذعان کرد: ما اسلام وطنی هستیم و هرجایی که مسلمانان باشند وطن ما است اما به‌یک‌باره مسئولی در بدنه نظام می‌گوید اگر فشار تحریم‌ها ادامه پیدا کند برادران افغان را از کشور بیرون خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدتی است صحبت‌های غربی پسند در کشور صورت می‌گیرد و خطاب به مسئول مذکور اظهار کرد: ما هدف شمارا می‌شناسیم اما باید بدانید کجا را خراب می‌کنید. این بیانات همسو با سخنان رئیس‌جمهور آمریکا است. این چه ادبیاتی است که شما دارید؟

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه چرا با این بیانات قدرت نرم نظام را نشانه می‌گیرید، گفت: برای رفع مشکلات کشور با همین کشورهای منطقه وارد فعالیت‌های اقتصادی شوید و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را فعال و تقویت کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز تشکیل اسرائیل اشاره کرد و گفت: این جرثومه کثیف به‌زودی از نقشه تاریخ حذف می‌شود؛ ریشه اصلی این نکبت را انگلیس خبیث ایجاد کرد و امروز نیز آمریکا قصد دارد معامله قرن منطقه را باهدف تشکیل یک کشور یهودی ایجاد کند.

وی به پیروزی چند روز قبل جبهه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طی این اقدام با بیش از ۶۹۰ موشک جواب اسرائیلی‌ها داده شد و آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند؛ این مقاومت بیانگر این است که حتماً پیروز اصلی این مبارزات مردم و مبارزان فلسطین هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر لزوم مقاومت جهان اسلام با تمام توان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی مقام معظم رهبری پیروزی با مجاهدان است و به‌زودی مسلمانان جهان در قدس شریف نماز را به پا خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جای سؤال دارد که چگونه عده‌ای تصور می‌کنند که با ساز و موسیقی می‌توان جشن نزدیکی باخدا در ماه مبارک رمضان گرفت؟ این جشن‌ها در اماکن بیت‌المال برگزار می‌شود و هزینه بیت‌المال را صرف چنین امور بیهوده‌ای می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای سودجو اصرار به برگزاری این‌گونه برنامه‌ها دارند و دستگاه‌های ناظر و بازدارنده نیز با این حرمت‌شکنان باقوت برخورد نمی‌کنند که این جای تأسف دارد.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان اینکه این راه حرکت در مسیر دشمن است، ادامه داد: شاهدیم که افراد ارزشی بی‌حس شده‌اند و کسی اقدامی انجام نمی‌دهد؛ اقدامات اشتباه از مراکز آموزشی آغاز می‌شوند و درنهایت به خانواده‌ها می‌رسند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به احتکار اشاره کرد و گفت: افرادی که در این برهه از شرایط اقتصادی سعی در پر کردن جیب خوددارند به جامعه ظلم می‌کنند وعده‌ای سودجو برخلاف انسانیت و اسلامیت به دنبال کسب منفعت هستند.

وی با اشاره به تلاطم درزمینهٔ مسکن و تأمین کالاهای اساسی تصریح کرد: دولت و مسئولان باید به این مسائل ورود کنند و اقدامی جدی داشته باشند؛ هر چیزی که بتواند عرصه را به مردم تنگ کند قابلیت رسیدگی جدی دارد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز دولت را بدون برنامه مدون خواند و عنوان کرد: سودجویان از این بی‌برنامگی دولت استفاده می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز مردم را رها کرده‌اند. چرا جو بی‌اعتمادی در جامعه به وجود آمده است؟

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید اقلام احتکار شده در اختیار مردم قرار گیرد چراکه موجب گشایش در زندگی آحاد جامعه خواهد شد، اظهار کرد: انتظار داریم دادستان مرکز استان همچون گذشته با قاطعیت به مقابله با سودجویان بپردازد و به فکر رعفت نباشد چراکه سودجویان جایی برای رعفت نگذاشته‌اند.

وی بابیان اینکه اگر با مفاسد مقابله نشود در جای دیگر سر بازخواهد کرد، گفت: در برخی شرایط شاهد حضور مفاسدی هستیم که به دلیل حمایت‌های برخی افراد با آن‌ها مقابله نمی‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی مجلس را مرور و بررسی کنید، نمایندگان درجایی که باید ورود کنند دخالتی ندارند. انتخاب باید با دقت توسط ما انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مدیرکلی تخلف می‌کند و زمانی که می‌گوییم باید عوض شود می‌شنویم آقایان در جای دیگر وساطت می‌کنند تا فرد در جایگاه خود باقی بماند.

وی اظهار کرد: انتظار نداریم ائمه جمعه در عزل و نصب‌ها دخالت کنند اما برخی اوقات چنین مسائلی به گوش می‌رسد که باید اصلاح شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.