حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با آیت الله حسینی همدانی:

روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند/ بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند / حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند

کارشناس روابط عمومی ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰

مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: با وجود اینکه بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند، کسانی مثل شما و عزیزان همراه شما به میدان می آیند که کارتان بسیار بسیار مهم و اثر گذار است. حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ،عصر روز گذشته (شنبه) نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با آیت الله العظمی نوری همدانی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند که از جمله آن مرزبانی عقیدتی است که هزاران بار از دفاع از ابدان بالاتر است.

ایشان خطاب به آیت الله حسینی همدانی افزودند: با وجود اینکه بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند، کسانی مثل شما و عزیزان همراه شما به میدان می آیند که کارتان بسیار بسیار مهم و اثر گذار است. حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود عنوان کردند: باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسؤولان به صورتی که لازم است به میدان نمی آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، این در حالی ست که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: نیروهای انقلابی باید با دلسوزی به میدان آمده و به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنند و فعالیت های تأثیرگذار انجام دهند، در ایران اسلامی ولی فقیه در رأس است و همه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کامل کنند.

ایشان اضافه کردند: رهبر معظم انقلاب با کمال تدبیر کشور را مدیریت می کنند و اجازه سوء استفاده و نفوذ دشمنان را نمی دهند، باید قدرت و عزت خود را در برابر دشمن حفظ کنیم و با اتحاد مشتی محکم بر دهان دشمنان یاوه گو بکوبیم.

این مرجع تقلید در ادامه بر هجرت علما به شهرها برای تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت تأکید کردند و افزودند: امروز مساجد فراوانی وجود دارد که از امام جماعت محروم هستند، نباید مساجد از حضور روحانیت خالی باشد، و لازم است که در مساجد ۳ نوبت نماز جماعت برگزار شود.

معظم له با تأکید بر این که در کنار مردم بودن و با تواضع برخورد کردن روحانیت بسیار اثرگذار است، اظهار داشتند: باید برای مساجد امام جماعتی معین شود که آگاه به زمان بوده و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: متأسفانه امروز شهرهای کشوراز وجود فقهای بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهرها از روحانیت و فقهای بزرگ چاره اندیشی کند، حوزه های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

معظم له بیان داشتند:  عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، می توانند وزنه ای در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند برا یاین بود که عالم و فقیه بودند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به سخنان امام راحل در مورد عدم موفقیت انقلاب مرحوم آیت الله کاشانی اشاره کردند و گفتند: امام راحل در مورد مرحوم آیت الله کاشانی فرمود «اگر آیت الله کاشانی درقیامشان موفق نبودند چون مرجع نبودند و هدف شان از قیام، برای ملی کردن نفت بود، ولی هدف ما از انقلاب، اسلام و با پیشتوانه مرجعیت است».

معظم له با اشاره به وضعیت فرهنگی منطقه طالقان افزودند: شهر و مردم طالقان از زمان های گذشته در اسلام اثر گذار بوده و هستند و همواره برای ترویج دین تلاش کردند و سختی های زیادی برای ترویج دین تحمل کردند.

 ایشان در ادامه افزودند: هرکاری که درنظام و انقلاب انجام می شود، باید با طراحی و برنامه ریزی باشد. اگر این گونه پیش رفتیم، اثرگذار خواهیم بود. باید کار، اساسی و اثر گذار باشد تا مورد ملامت قرار نگیریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان اظهار داشتند: مسئولیت امام جمعه، مسئولیت بسیار سنگینی است و باید برای اثرگذاری بهتر و قویتر، ائمه جمعه باهم متحد باشند و نسبت به ارتباط نزدیک تر با مردم اهتمام کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.