آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، خرید کالای ایرانی است / حماسه ۹ دی سرمایه اجتماعی نظام را نشان داد

کارشناس روابط عمومی ۰۷ دی ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بیان داشت: ضایعه ارتحال عالم و فقیه مجاهد، اخ شهدا، حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را که رهبر معظم انقلاب ایشان را به استاد بزرگ حوزه و کارگزار باوفای نظام وصف کردند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی گذشته از فعالیت‌های علمی مهمی که در مراکز علمی داشتند دارای شخصیتی خدوم، حلیم ،خلیق ،  فعال، مسئولیت‌پذیر و خلاق بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در این ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ مراکز تصمیم‌ساز در آمریکا رویکردهای مختلفی را در مواجهه و مقابله با ایران داشته‌اند، تصریح کرد: در ابتدا سعی کرده‌اند ایران را تشویق به همکاری و تسلیم کنند.

 وی در ادامه افزود: وقتی دیدند زمینه‌ای برای همکاری نیست، سعی کردند جلوی سرعت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بگیرند، ایجاد محدودیت کنند و در عرصه‌های مختلف سنگ‌اندازی کنند مثل محدودیت‌های علمی، فنی، منطقه‌ای و… که ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه وقتی دشمن از گزینه نظامی ناامید شد به روش تغییر نظام از درون روی آورد، تصریح کرد: استحاله از درون، تغییر باورهای دینی و ملی، سبک زندگی و تغییر در رفتار افراد ازجمله برنامه‌های دشمن برای تغییر ساختار است و این روش هنوز ادامه دارد.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: بازخوانى نقشه ‏هاى دشمن در مقابله با نظام اسلامى، به‌خصوص در ایجاد اغتشاشاتی مثل سال ۷۸، ۸۸، دی ۹۶ و تیر ۹۷ مى‏تواند ما را نسبت به توطئه ‏هاى آتی دشمن بیدارتر می کند.

وی بابیان اینکه بررسی فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی خیلی در این مورد کارساز است، گفت: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی، حضور دائمی و نقش اساسی مردم در عرصه‌های مختلف به‌خصوص مدیریت کشور است که دشمن را آزار می‌دهد، بنابراین سعی می‌کند بین مردم و نظام فاصله بیندازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: در فتنه ۸۸ با دروغ‌گویی، اتهام زنی، کودتاهای مخملی و اردوکشی خیابانی می‌خواستند بین مردم و نظام فاصله بیندازند و مردم‌سالاری دینی را با باطل کردن انتخابات قانونی، زیر سؤال ببرند و به تعبیر رهبری تودهنی به مردم بزنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مردم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، پای‌کار ایستادند و یک‌قدم از اصول عقب‌نشینی نکردند، عنوان کرد: دی سال قبل رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی کنگره اشاره به حمایت از آشوب سال ۸۸ کرد و از عزم کشورش بر دامن زدن و تداوم این تحرکات گفت و اینکه آمریکا در کنار مردم ایران در مبارزه شجاعانه ‏شان براى آزادى مى‏ ایستد.

وی بابیان اینکه در سال جاری هم از برهم زدن برجام شروع کردند، تصریح کرد: آمریکا سعی داشت با برهم خوردن اقتصاد نارضایتی عمومی در بین مردم را تشدید کرده و عوامل داخلی استکبار هم از مردم سوءاستفاده کرده و با سوء تدبیر و ضعف مدیریتی که در برخی قسمت‌ها وجود دارد بین مردم و نظام فاصله بیندازند و برای ترساندن مردم از تحریم‌های کمرشکن سخن به میان آوردند.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه هیچ کدام‌یک از این تحریم‌ها تاکنون جواب نداده و ملت ایران در مقابل تحریم‌ها سر خم نخواهد کرد، متذکر شد: هجمه به‌نظام و سیاه نمایی و تلاش برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و مذاکره برای موشک‌ها هنوز هم ادامه دارد و اتحاد و بصیرت مردم با تمام کمبودها آمریکا و دوستانش را عصبانی کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آن چیزی که آمریکایی‌ها به‌شدت از آن عذاب می‌برند این است که علی‌رغم تلاش و هزینه‌های که می‌کنند نتوانستند اوضاع داخل ایران را به هم بزنند، تصریح کرد: ۹ دی به خاطر حضور مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند یوم‌الله شد.

وی بابیان اینکه ۹ دی متعلق به هیچ جریان حزب و دسته‌ای نیست و به همه تعلق دارد، تخاطرنشان ساخت: حضور پرشور مردم در ۹ دی امسال ان‌شاءالله صورت آمریکا و اذناب پلیدش را سیاه خواهد کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که ۹ دی را کمرنگ کنند، گفت: برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و مردم باید بصیر و دشمن‌شناس باشند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه آمریکا هرروز در مسیر افول و نابودی سرعت می‌گیرد، اظهار داشت: می‌بینید که چقدر جایگاه  او از قدرت و زورگویی که داشتند تنزل کرده و رو به انزال است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سفر سرزده ترامپ به عراق، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا شبیه قطاع الطریق شبانه وارد عراق شد و با حول و ترس در منطقه عین الاسد از سربازان آمریکایی دیدن کرد و دزدانه برگشت.

وی بابیان اینکه این سفر چهره دیگری از یاغی‌گری آمریکا و محترم نشناختن حقوق ملت و دولت‌ها را نشان داد، تصریح کرد: ترامپ با این سفر حاکمیت کشور عراق را نقض کرد و به مردم و مسئولین عراقی توهین کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تعطیلی بخشی از دولت آمریکا تصریح کرد: آمریکا از درون در حال متلاشی شدن است اگرچه از بیرون هم کسی برای او وقعی قائل نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه آمریکا باوجود مشکلات داخلی فراوان سعی در مدیرت جهان دارد، افزود: عده‌ای در داخل کشور همه‌ی همشان آمریکا است اما این را بدانند که آمریکا دیگر تمام‌شده و باید این آقایان به فکر جای دیگر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: استان البرز از استان‌هایی است که در نداشتن بی‌سواد نمونه است و نسبت به‌کل کشور در باسوادی جلوتر از بقیه‌ی استان‌هاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای که اخیراً با روزنامه خراسان انجام داده بود، بیان داشت: واقعاً خیلی ناراحت‌کننده است و ما سؤالمان این است که واقعاً منظور وزیر امور خارجه از این سخنان چیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به بخشی از سخنان ظریف که گفته بود: «هدف از برجام اصلاً اقتصادی نبود»، اظهار داشت: این سخنان بسیار سنگینی است درحالی‌که همه می‌دانیم خود آقایان تصریح کردند که همه‌ی تحریم‌های بانکی و مالی بلافاصله در روز اجرای توافق برداشته خواهد شد.

وی در ادامه بابیان اینکه در طول این سال‌ها ده‌ها مطلب دیگر راجع به برجام گفتند و مردم هم به‌خوبی به خاطر دارند، تصریح کرد: این‌که بگوییم دولت مجبور شد سرنوشت برجام را با اوضاع اقتصادی مردم گره بزند تا مطالبات را برای انعقاد قرارداد بالا ببرد، این حرف درستی نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز این‌گونه رفتار را بازی با اعتماد مردم خواند و تأکید کرد: این فکر یعنی ما خودمان  را در مقابل دشمن خلع سلاح کنیم، دائماً آقایان اقدام به تحریف کاری که کردند نپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حساسیت‌های بودجه امسال و عدم روشن بودن وضعیت فروش نفت تصریح کرد: باید شفافیت بیشتری در بخش درآمدها و هزینه‌ها وجود داشته باشد، لذا به نظر می‌رسد زمان خوبی است که برای رها شدن از وابستگی به نفت اقدام کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از داشته‌های فراوان اعم از نیروی انسانی و منابع در جهت نجات اقتصاد کشور اظهار داشت: توفیقاتی که استان البرز در تولید دارد کم‌نظیر است اما باید همت کرد و چرخ‌ها را به حرکت درآورد تا سرمایه‌گذاری‌ها صورت بگیرد؛ و مردم هم قصد جدی‌شان خرید کالای ایرانی باشد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز افزود: قسمتی از تولیدات همین استان در موضوعات مختلف از نمونه‌های خارجی‌اش ارجح است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر خرید کالای ایرانی عنوان کرد: بدانید اگر هرکدام از ما کالای مشابه ایرانی نخریم به وابستگی کشور، بیکار شدن کارگران و ازکارافتادن کارخانه‌ای کمک کرده‌ایم لذا برای مبارزه با آمریکا کالای ایرانی بخرید این را شعار و به حرف رایج تبدیل کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.