آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

اربعین، مظهر یک حرکت پرقدرت اجتماعی در جهت مبارزه با ظلم و استکبار است

کارشناس روابط عمومی ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ۰

امام‌جمعه کرج گفت: اجتماع حماسی میلیون‌ها انسان عاشق در اربعین که همه آن‌ها هدف واحدی دارند نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب و خواب راحت آن‌ها را پرشان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هفتم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به تحرکات دشمنان اسلام و شیعه برای تضعیف و تخریب اربعین بیان داشت: دشمنان از چند ماه گذشته با شایعه‌پراکنی و ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق سعی در تضعیف این حرکت عظیم داشتند، چراکه اربعین قدرت‌های استکباری دنیا را به چالش کشیده و نگران کرده است.

وی در ادامه اربعین را قدرت عظیمی خواند که می‌تواند توده‌های انسانی را بدون نیاز به تبلیغ و مقدمات سازمان‌دهی کند و تصریح کرد: دشمنان به دلیل نگرانی از نتایج این حرکت عظیم آن را زیر سؤال می‌برد و منحرف می‌کنند.

امام‌جمعه کرج حضور ده‌ها میلیون نفر با تنوع مذهب و قومیت را قدرت شیعه در نجات وحدت در منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام جلوداری شیعه در ایجاد وحدت را نمی‌پذیرند و سعی در آسیب رساندن به این وحدت و اخوت دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اجتماع حماسی میلیون‌ها انسان عاشق در اربعین که همه آن‌ها هدف واحدی دارند نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب و خواب راحت آن‌ها را پرشان می‌کند.

وی افزود: قدرت جهان اسلام و تبیین نهضت امام حسین (ع) و تبلور عینی آموزه‌های کربلا مانند عزت، کرامت، ایثار، ظلم‌ستیزی و امثال‌ذلک بااهمیت دادن و بزرگ داشت اربعین تکریم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حضور پرشور و پرشمار جوانان در اربعین حسینی را عامل جلوه گری این حرکت عظیم برشمرد و عنوان کرد: باوجود حضور همه‌ی اقشار در اربعین اما قشر علم‌دار و جلودار این حرکت بزرگ جوانان هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اربعین، مظهر یک حرکت پرنشاط و پرقدرت اجتماعی در جهت مبارزه با ظلم و استکبار است.

وی بابیان اینکه نباید اربعین را منحصر به یک جریان شیعی دانست، تأکید کرد: نباید در مسیر دشمن حرکت کرد چراکه دشمن با انتصاب حرکت اربعین به شیعه به دنبال شیعه هراسی است.

 خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر توجه به افق‌های بالاتر این سفر معنوی، گفت: زائران اربعین این شور و شعور را به افق‌های بالاتر مسائل مهم جهان اسلام مانند حمایت از مظلوم و مستضعفین، آزادی قدس شریف متصل کنند و زمینه گفتمان جهانی انقلاب اسلامی، آینده بشر، فرهنگ انتظار و مهدویت را طرح، تبیین و تبلیغ کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی پیام مهم این حضور و اجتماع عظیم برای استکبار را این‌گونه مطرح کرد: آمریکا و آمریکا دوستان بدانید ملتی که دست در دست امام حسین (ع) گذاشت، هرگز تسلیم هیچ یزیدی نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز استکبار و صهیونیست‌ها با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیاردارند در بین افراد جامعه تردید و شبهه ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند تا مردم را از نظام، انقلاب و آینده مأیوس کنند و کارآمدی نظام را زیر سؤال ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به ۹ صفر و شهادت عمار یاسر بیان داشت: امروزه در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن لازم است عده‌ای مانند عمار به روشنگری، آگاهی بخشی و بصرت افزایی بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تصویب لایحه استعماری C.F.T در مجلس و بررسی آن در شورای نگهبان گفت: عده‌ای در این فضا اقدام به القا مطالب کذب، بزرگ‌نمایی و جنگ روانی برای مردم و شورای نگهبان کرده‌اند که اگر این قرارداد تائید نشود وضعیت اقتصاد کشور بدتر خواهد شد، ما را از لیست سیاه خارج نمی‌کنند، بازار ارز از این هم بدتر خواهد شد و موارد دیگر می‌خواهند به شورای نگهبان فشار بیاورند که مصوبه را تائید کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت عنوان تحریم‌های ضد تروریستی، عنوان کرد: کینه‌توزی آمریکا نسبت به ایران تمام‌شدنی نیست چرا عده‌ای این را نمی‌فهمند؛ آن‌ها عملاً نشان دادند که حرف وزیر خارجه اساسی ندارد و این را فهماندند که بهانه آن‌ها به این چیزها بریده نمی‌شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بابیان اینکه بهانه اصلی استکبار، اسلام و نظام اسلامی است، گفت: آن‌ها می‌خواهد اصلاً ما نباشیم چرا خودتان را به خواب می‌زنید. بیایید در بین جامعه و با مردم زندگی کنید و ببینید با تمام مشکلاتی که برای آنان ازنظر اقتصادی و معیشتی به وجود آمده و نگرانی خودشان را هم ابراز می‌کنند بازهم حاضر نیستند در مقابل استکبار سر خم کنند و با تمام قوا در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان خاطرنشان ساخت: به نیروهای نخبه کشور اعتماد کنید و آنان را در امور مشارکت دهید و به تصویرسازی غلطی که دشمن از اوضاع کشور ترسیم می‌کند اعتماد نکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.