امام‌جمعه کرج:

راه نجات و برون‌رفت از مشکلات امروز، حرکت جهادی و مدیریت انقلابی است

فضای مجازی ۰۸ تیر ۱۳۹۷ ۰

وظیفه امروز جهان اسلام، حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی استنماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی، باید کار و فعالیت جهادی داشت و از هر چیزی که عامل رکود و زمین‌گیر شدن اقتصاد است جلوگیری نمود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به احتکار، به‌عنوان یکی از آسیب‌هایی که بر مصالح عموم جامعه اثر می‌گذارد، اظهار داشت: طبق روایات اسلامی، کسی که در بازار مسلمین دست به احتکار بزند، همانند کسی است که کتاب خدا را انکار نموده است و محتکر و آدمکش، در جهنم، در یک درجه و طبقه جای می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کنترل بازار و مقابله با احتکار، یکی از وظایف دولت و حکومت است، خاطرنشان ساخت: به بیان تاریخ، در مقطعی امیرالمؤمنین (ع) دستور به آتش کشیدن گندم‌های احتکار شده -ای که به معیشت جامعه آسیب رسانده بودند- را صادر نمودند و اگر امروز هم در مسائلی مانند احتکار، یا کالای قاچاق که رهبری دستور به آتش کشیدن آن‌ها را صادر کردند، با جدیت و بدون کوتاهی و مصلحت‌اندیشی عمل می‌شد، اوضاع بهتر می‌بود.

امام‌جمعه کرج با بزرگداشت سالگرد جناب عبدالعظیم حسنی در ۱۵ شوال ۲۵۲ قمری، گفت: ایشان محضر ۳ و یا ۴ امام معصوم را درک کرد، زمان‌شناس، با اخلاص و آشنا به معارف و احکام دین بود که بااین‌وجود، اعتقادات و عرض حال خود را نزد امام زمان خود عرضه داشت که یکی از ویژگی‌های اوست و به خاطر آن از سوی امام نیز موردستایش قرار گرفت.

وی با الگو دانستن رفتار حضرت عبدالعظیم حسنی در مراجعه به امام، تأکید کرد: لازم است همه، در هر سطحی، باید متناوباً اعتقادات و باورهای خود را نزد متخصص دینی و آگاه به مبانی اعتقادی و رفتاری ببرند تا خود را با اصول اساسی دین محک زده و از ایجاد انحراف و کج روی در مسیر خود جلوگیری کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امروز عده‌ای شعار جدایی دین از سیاست سر می‌دهند و این مسائل اعتقادی در تناقض آشکار با دستورات صریح دین در خصوص لزوم اطلاع و آشنایی با مسائل سیاسی – البته سیاست مؤمنانه، نه سیاست رایج در دنیای امروز- است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی، بساط سلطه گری کشورهای استکباری بر خودش را از بین برد، قدرت استکبار را در منطقه متزلزل کرد و جهان را تحت تأثیر قرارداد؛ لذا یک موج مخالفت، بخصوص از طرف آمریکا و اتباعش علیه او به وجود آمد که نمونه‌ی آن همین جنایاتی است که در روزهای تیرماه علیه ما انجام شد و درعین‌حال که دائماً، دم از حقوق بشر می‌زنند، با اقداماتی چون ترور و حمله به هواپیمای مسافربری ما در دوازدهم تیرماه سال ۶۷، تلاش کردند تا حرکت مردم را متوقف یا کند کنند.

خطیب جمعه کرج گفت: همه‌ی این جنایات برای این است که ملت ما بدون لحظه‌ای توقف در مقابل استکبار ایستاده است، البته برخلاف تصور برخی افراد ساده‌لوحِ دنیازده‌ی رفاه‌طلب، اگر مردم دست از آرمان‌های انقلاب، مانند اصل ولایت‌فقیه، استقلال، استکبارستیزی و عزت و اقتدار بردارند و نظام سلطه را هم بپذیرند و تن به ظلم دنیا هم بدهند، باز آن‌ها دست از سر ما بر نخواهند داشت و ما را آسوده نمی‌گذارند.

وی افزود: می‌بینید که گاهی به‌صراحت و یا به‌طور غیرمستقیم، با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌کنند؛ لذا امروز دشمن‌شناس بودن و عملِ به‌موقع، نیاز همه‌ی مردم و مسئولین است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تأکید کرد: امروز بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست و تنها بحثی که مطرح است، انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است و نیاز امروز کشور، بصیرت انقلابی است.

وی تصریح کرد: تحرکات دشمنان را خوب رصد کنید که چگونه با تقسیم‌کار بین خودشان تلاش می‌کنند ملت بزرگ ما را به تسلیم وادار کنند، البته طی این چهل سال، چیزی جز خفت نصیبشان نشده است و امروز هم به آن‌ها می‌گوییم، بدانید مردم ما در این نقشه شوم تحریم اقتصادی هم با اتحاد و انسجام خود، ذلیلتان خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: قرآن کریم وعده‌ی یاری خداوند را به مؤمنین ثابت‌قدم می‌دهد و مردم ما، با هوشیاری خود، به آینده روشن و درخشان ایران امیدوارند، چراکه به خداوند متعال و وعده‌های او ایمان‌دارند.

وی اظهار داشت: بحمدالله گفتمان مسئولین در چند روز اخیر، گفتمان کار و تلاش و مقابله با مشکلات شده است که هرچند دیر، ولی بازهم خوب است و ان‌شاءالله این سخنان در مقام عمل هم اجرایی شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری چهلمین سال انقلاب اسلامی در استان البرز خاطرنشان ساخت: راه نجات و برون‌رفت از مشکلات و جنگ اقتصادی که بیگانگان – مانند ایام دفاع مقدس – بر ما تحمیل کرده‌اند، حرف و سخنرانی نیست، بلکه حرکت جهادی و مدیریت انقلابی است.

وی تأکید کرد: همه باید وسط میدان باشند و اگر روزی امام (ره)، جنگ را در رأس امور دانستند، امروز هم باید جنگ اقتصادی را در رأس امور بدانیم و همه خود را در حال دفاع ببینند و حول محور راهبردهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

خطیب جمعه کرج گفت: همه باید به دنبال عمل به راهکارهای رهبری باشند و خوب است ستادی تشکیل شود تا پیگیر اجرای این راهکارها باشد و ببیند که این راهکارها تا چه مقدار پیش رفته و انجام‌شده است که بسیار مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: لازم است دولت محترم تیم اقتصادی خود را ترمیم کند و اینکه مسئولین دولتی امروز از وحدت و انسجام سخن می‌گویند، بسیار خوب است به شرطی که محور این اتحاد، منویات رهبری باشد و همه به دنبال اجرای آن‌ها باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به مردم و کشور استفاده می‌کند، گفت: دیدید که اخیراً بعضی از چهره‌های اروپایی با امضای طوماری، خواستار حذف آیات مربوط به یهود از قرآن کریم شده‌اند تا با این حربه، نشان دهند که احتمال تحریف در قرآن کریم وجود دارد و ممکن است در طول تاریخ هم تغییراتی در قرآن پدید آمده باشد.

وی ادامه داد: اخیراً نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قالب جنگ روانی و با مقایسه تلاش تیم فوتبال ایران با اغتشاشات خیابانی، مردم را به اغتشاش تشویق می‌کند و با شیطنت تمام، حمایت از سوریه و یمن را هدر دادن پول مردم می‌خواند، درحالی‌که اگر همین حمایت‌ها نبود، پس از سقوط سوریه و یمن عراق، نوبت ایران می‌رسید.

وی تأکید کرد: با تمام تلاش‌های دشمن، بحمدالله بازار که هدف نقشه‌ی جدید دشمن قرارگرفته بود، به دشمنان تودهنی زد و مردم هم ثابت کردند با تمام مشکلات و اعتراضاتی که به بعضی کم‌کاری‌ها و عملکردهای غلط دارند، هرگز اجازه اخلال در امور کشور و از بین رفتن آرامش و امنیت کشور را به فتنه گران نمی‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به پیام تقدیر رهبر انقلاب از تلاش فوتبالیست‌های ایرانی در جام جهانی، گفت: مفهوم این پیام این است که اگر کسی تلاش کرد، ولو موفق هم نشود، تلاش و کوشش او مقدس و قابل‌تقدیر است و به مسئولین گوشزد می‌کند، اگر شما تلاشتان را بکنید، حتی اگر نتیجه هم نگیرید، مردم از شما حمایت خواهند کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.