نماینده ولی‌فقیه در استان البرز؛

پروژه صحن حضرت زهرا (س)، نماد معماری اصیل “اسلامی – ایرانی” در عتبات عالیات است

فضای مجازی ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۰

پروژه صحن حضرت زهرا (س)، نماد معماری اصیل "اسلامی - ایرانی" در عتبات عالیات است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در تشرف یک‌هفته‌ای به عتبات عالیات عراق، از پروژه‌ی بزرگ صحن حضرت زهرا (س) در آستان قدس علوی (ع) بازدید کرد.

آیت‌الله سید محمد حسینی همدانی در حاشیه این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای طرح و احداث این پروژه بزرگ بیان داشت: این پروژه، کار عظیم و ارزشمند و ماندگاری است که در عین فرصت کوتاه احداث، دارای همه شاخصه‌ها بوده  و ظرافت کامل و طراحی زیبایی دارد.

وی پروژه صحن حضرت زهرا (س) را نماد معماری اصیل “اسلامی – ایرانی”  در عتبات عالیات دانسته و تصریح کرد: همه‌ی ظرفیت‌های معماری اصیل ایرانی، چون رنگ و نور و سایر شاخصه‌های بصری، به‌خوبی در این پروژه مورداستفاده قرارگرفته، به‌طوری‌که امضای “کار ایرانی” در تمام معماری آن به چشم می‌خورد.

طراحی و ساخت‌وساز این پروژه در خارج از کشور، قطعاً با مشکلات فراوانی روبرو بوده و هست ک ه از همه عزیزان دست‌اندرکار تشکر می‌کنیم و ان‌شاءالله این کار باقیات‌صالحاتی برای ایشان بوده و از جزا و قدردانی امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) بهره‌مند خواهند بود.

گفتنی است پروژه صحن حضرت فاطمه (س) یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ عتبات عالیات به شمار می‌رود که طراح, مجری و بانی این پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمهوری اسلامی ایران است.

صحن حضرت فاطمه (س) با مساحتی بالغ‌بر ۶۱ هزار مترمربع (چهار برابر صحن قدیم حرم مطهر)،  یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه و ساماندهی فضای حرم مطهر علوی به شمار می‌رود که شامل ۴ طبقه و دارای چندین رواق بزرگ است.

این پروژه در ضلع غربی حرم مطهر در حال اجراست و تا آرامگاه صافی صفا و مقام امام زین‌العابدین(ع) امتداد دارد.

پروژه بزرگ صحن فاطمه (س) علاوه بر فضاهای عبادتی و زیارتی شامل دو ساختمان، موزه به‌منظور نگهداری و نمایش آثار تاریخی و عتیقه‌جات موجود در خزینه‌ی حرم مطهر و ساختمان بخش‌های اداری و کتابخانه آستان، با ظرفیت یک‌میلیون کتاب و مجهز به کارگاه‌ترمیم نسخ خطی. همچنین یک شبستان بزرگ به‌منظور برگزاری دروس حوزوی و سخنرانی‌های دینی است.

مهم‌ترین بخش این پروژه فضای عبادتی و زیارتی آن بوده که ۵۰ درصد از کل مساحت را تشکیل می‌دهد. فضای عبادتی و زیارتی شامل یک مصلای بزرگ است و تمامی خدمات رفاهی از قبیل مهمانسرای زائران و سرویس بهداشتی و غذاخوری خادمان حرم در آن در نظر گرفته‌شده است.

برای مشاهده تصاویر این بازدید اینــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.