امام‌جمعه کرج:

خاورمیانه‌ی اسلامی در حال شکل گرفتن است

فضای مجازی ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ۰

خاورمیانه‌ی اسلامی در حال شکل گرفتن است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: در بیان رسول اکرم (ص) مزاح و شوخی تا حدی مقبول است که طرف مقابل احساس نکند به او توهین شده است و ایشان زیاده‌روی در شوخی را نشانه‌ی حماقت دانسته‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، اظهار داشت: بی‌آبرویی، کم شدن ارزش اجتماعی، هدر رفتن عمر، زمینه‌سازی برای درخواست‌های نابجا از انسان، از بین رفتن ایمان و باز شدن روی دیگران به انسان، ازجمله اثرات شوخی زیاده از حد در روایات اسلامی است که راه درمان آن نیز توجه و تقید به حدود دینی و حقوق افراد است.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به تصویب “اعلامیه حقوق بشر” سازمان ملل در دهم دسامبر ۱۹۴۸ میلادی و نام‌گذاری این روز به نام روز جهانی حقوق بشر، گفت: از همان زمان، حقوق بشر به حربه در دستان مستکبرین بدل شد تا به این وسیله، حاکمیت طاغوتی خود بر جوامع دیگر و محروم کردن سایر ملل از حقوقشان را عملی کنند.

امام‌جمعه کرج، بیان داشت: حقوق بشر، امری قراردادی نیست که عده‌ای بنشینند و آن را تعیین و تصویب کنند، بلکه تدوین این حقوق، تنها به دست یک انسان‌شناس کامل یعنی خالق و رب، قابل انجام است که در طول تاریخ، انبیای الهی به‌عنوان مدافعان راستین حقوق بشر، از سوی خداوند متعال مأمور به ارائه و عملی کردن این حقوق گردیده و برای احقاقشان مبارزه و جهاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حق انسان، توحید و پرستش پروردگار یگانه است، اظهار داشت: آنانی که خود را مدافع حقوق انسان‌ها می‌خوانند، انواع بیماری‌های روحی و اخلاقی را به نام حقوق بشر، ترویج می‌کنند و در مقابل، با بسیاری از فضایل اخلاقی و کرامت‌های انسانی، مقابله کرده و آن‌ها را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره ریشه عمیق توجه به حقوق بشر در دین مبین اسلام، خاطرنشان ساخت: زمانی که هیچ نامی از حقوق بشر وجود نداشت، اسلام نه‌تنها برای انسان که حتی برای حیوان و گیاه نیز حق قائل بود و رساله حقوق امام سجاد (ع)، گواه روشن این مدعاست.

وی یادآور شد: همان‌ها که داد حقوق بشر سر داده‌اند، در پناه همین شعارها، هواپیمای مسافربری را سرنگون می‌کنند و به ضارب آن‌هم مدال شجاعت می‌دهند؛ کودکان مظلوم و بی‌دفاع را زنده‌زنده در آتش می‌سوزانند و به مجری آن نشان صلح می‌دهند؛ زیرساخت‌ها و منابع حیاتی کشوری را نابود کرده و به جنایتکار آن نشان لیاقت می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: امروز بیشترین ثروت بشر، توسط مستکبرین مدافع حقوق بشر، برای نابودی بشر و در قالب تجارت مواد مخدر و سلاح و مسائل این‌چنین صرف می‌شود.

وی افزود: امروز نزدیک هفتادسال است، صهیونیست‌ها با کمک و پشتیبانی دولت استعمارگر انگلیس، در قلب جهان اسلام، یعنی سرزمین حاصلخیز فلسطین و قدس شریف واردشده‌اند؛ آن را اشغال کرده و تمام منابع حیاتی و زیرساخت‌های آن را به دست گرفته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: امروز صهیونیست‌ها و حامیان مستکبر آن‌ها برای تصاحب کامل قدس –که آرزوی دیرینشان است- جدی‌تر شده‌اند و اخیراً این واقعیت در سخنان رئیس‌جمهور هرزه‌گوی آمریکا نیز نمود یافت.

وی خاطرنشان ساخت: این اظهارات، خبر از توطئه‌های سنگینی علیه جهان اسلام می‌دهد که متأسفانه در این فضا بسیاری از دولت‌های اسلامی نیز یا خواب بوده یا خود را به خواب‌زده‌اند که این‌گونه بی‌تفاوت هستند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اهداف استکبار از طرح موضوع پایتختی قدس برای اسراییل، تصریح کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشور قدرتمندی در منطقه تشکیل شود، لذا با توجه به راهکار استفاده از فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه نظامی در خاورمیانه، اسراییل مهره اصلی غرب در این طرح امنیتی منطقه‌ای خواهد بود.

وی یادآور شد: آمریکا می‌خواهد امنیت و برتری نظامی اسراییل حفظ شود و بر تمام منابع استراتژیک منطقه دسترسی یابد؛ لذا تلاش می‌کند به بهانه مقابله با تروریسم، مخالفین این رژیم نامشروع را از بین ببرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: بیان رئیس‌جمهور آمریکا، کاملاً حساب‌شده و برای محک دنیا است تا ببینند که بازخورد این حرف چگونه خواهد بود و در مقابل آن طرح‌ریزی متناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز، سکوت مسلمین، عامل خسارات غیرقابل‌جبران جهان اسلام است، گفت: هرچند علاج اساسی دخالت و هجوم آمریکا و اسراییل به فلسطین، در داخل همین کشور و به دست خود فلسطینیان است؛ اما قدس مربوط به همه‌ی انسان‌های موحد و آزاده‌ی جهان است و همه باید به هر مقدار که در توان دارند درراه آزادسازی این مکان مقدس، تلاش و مجاهده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه صهیونیست‌ها و کسانی که دستشان به خون بی‌گناهان فلسطینی آلوده است، نباید احساس امنیت کنند، تأکید کرد: تحریم کالاهای اسراییلی توسط مردم آزاده جهان، امری اثرگذار بر ادامه‌ی حیات این غده‌ی سرطانی منطقه و بلکه جهان است.

وی یادآور شد: وضعیت اسراییل ازلحاظ اقتصادی، نظامی، سیاسی، جمعیتی، امنیتی و حتی حیثیتی، خوب نیست، او در محاصره و تیررس مخالفین گرفتار است و اگر مسلمین همت کنند نفس اشغالگران پلید صهیونیست، برای همیشه بریده خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: امروز جهان غرب نیز که حامی این جرثومه فساد است به پایان کار خود رسیده است؛ نفوذ سیاست‌های او در منطقه از بین رفته و نشانه‌ی آن‌هم سقوط داعش است.

وی یادآور شد: دشمنان به‌خوبی دریافته‌اند که خاورمیانه‌ی اسلامی در حال شکل گرفتن است و ساختار سیاسی و اجتماعی جهان، به‌سوی اسلام حقیقی و به پرچم‌داری ایران اسلامی، در حال تغییر است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به آیه ۱۲۶ سوره مبارکه آل‌عمران و وعده‌ی نصرت الهی برای مؤمنان، خاطرنشان ساخت: دیدید که در سال‌های اخیر و در دوران انتفاضه، فلسطینیان، از پراندن سنگ به ساخت و پرواز پهپاد رسیده‌اند؛ البته کشورهای اسلامی باید یک‌صدا از مردم فلسطین دفاع کنند و نگذارند منافع جهان اسلام از میان برود.

وی خاطرنشان ساخت: دشمنان تلاش می‌کنند فلسطین را از جهان اسلام و قدس را از فلسطین جدا کنند، اما بدانند که قدس برای همیشه پایتخت فلسطین خواهد ماند و این، حرفِ تمام امت اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ایران اسلامی را مرکز حمایت از مستضعفان عالم دانسته و گفت: اگر حرفی که رئیس‌جمهور آمریکا زده، عملی شود، ناخواسته موجب شده است تا اسرائیل از موعد بیست‌وپنج‌ساله نیز زودتر از بین برود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به خنثی شدن فتنه آل سعود و دولت‌های امریکا و انگلیس و امارات در یمن، تصریح کرد: چهره منافقان در حوادث اخیر یمن آشکار شد و با کشته شدن آن شخص، اتحاد مردم این کشور بیشتر شد.

وی ادامه داد: ۳۳ ماه قتل و کشتار و خونریزی و بمباران مظلومان و بی‌گناهان، در برابر اراده‌ی ملت یمن، راه به‌جایی نبرد و تلاش دشمن برای شکستن این اراده نافرجام ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر ۱۳۶۳، بیان داشت: متأسفانه کم‌کاری‌ها و ندانم‌کاری‌ها در فرهنگ و مسائل فرهنگی فراوان است و هر کس خود را دارای صلاحیت ورود به این عرصه می‌داند، درحالی‌که این کار کاملاً تخصصی و مهم است.

وی با گلایه از عملکرد ضعیف شورای انقلاب فرهنگی، گفت: متأسفانه این شورا، کمتر در سطح نیازهای جامعه عمل کرده و حرکت بسیار کندی دارد؛ درعین‌حال در عینیت بخشیدن و محقق کردن خواسته‌های رهبری نیز ضعیف بوده است

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: این شورا باید راهبرد تهاجمی در مسائل فرهنگی را جایگزین انفعال و عملکرد تدافعی نماید.

وی گفت: انقلاب اسلامی با اتکا به مبانی فکری و فرهنگی خود، سکولاریسم و اومانیسم را به چالش جدی کشیده است، حال نمی‌شود با توجه صرف به مسائل عادی و روزمره، در این میدان حضور مؤثری داشت.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: گفتمان شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید گفتمان توسعه، تبلیغ و تهاجم باشد و محدوده‌ی عملکرد این شورا نیز باید به عرصه‌ی جهانی گسترش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: شورای انقلاب فرهنگی باید برنهادهای علمی و فکری کشور نظارت داشت ه باشد و این مهم را به دستگاه‌های دیگر حواله ندهد تا فرصت دور زدن و فرار مسئولین از پاسخگویی فراهم نشود؛ درعین‌حال باید درخواست نظارت و رصد مجموعه‌ها توسط سایر ناظرین را هم داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: امروز دشمن با دقت تمام و با برنامه‌ی قدم‌به‌قدم در حال پیشروی است؛ از سبک زندگی مصرف‌گرای غربی، تا عادی‌سازی روابط خلاف شرع در جامعه، همه جزو برنامه‌های دشمنان‌اند که در آن‌ها توفیقات زیادی هم داشته‌اند

وی افزود: اخیراً نیز بازیگران معلوم‌الحال را از کشورهای خارجی برای بازی در فیلم‌های ایرانی، وارد کشور کرده‌اند و هیچ مسئول فرهنگی نیز پاسخگوی این ناهنجاری‌ها نیست؛ البته وقتی دسته بیل و سنگ‌پا وارد می‌کنند، بازیگر واردکردن چیز عجیبی نیست!

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: فضای مجازی، مدیریت ذهنی و فکری قشر عظیمی از افراد جامعه را به دست گرفته است و متولیان فرهنگی باید سواد رسانه و ایجاد محتوا را در دستور کار اصلی و جدی خود قرار دهند؛ البته دغدغه‌ی کافی در آقایان دیده نمی‌شود که نمونه‌ی آن‌هم مسائل فرهنگی همین استان البرز است.

وی تصریح کرد: بنده به‌عمد شورای فرهنگ عمومی استان را تعطیل کردم تا فرهنگ استان تحرکی کرده و از وضع فعلی رهایی یابد؛ ولی متأسفانه نه وزرای وقت تکانی خوردند و نه در استان حرکت و جنب‌وجوشی دیده شد که نشان از دغدغه مند نبودن و بی‌اهمیتی موضوع برای آقایان دارد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به قانون جدید منع مهاجرت ایرانیان به آمریکا، گفت: این قانون به علت اثرات منفی اقتصادی که برای ایران دارد، ناقض ماده ۲۹ برجام است.

وی گفت: همین حرکت، فرصتی برای محک قابل‌اعتماد بودن اروپایی‌ها است؛ در ظاهر ادعای همراهی می‌کنند و در جای دیگر صحبت‌های دیگری می‌کنند که نمونه آن ادعاهای وزرای خارجه آلمان و فرانسه نسبت به مسئله ساخت موشک‌های بالستیک و توطئه‌های احتمالی ایران در منطقه و تهدید ایران به وضع تحریم‌های جدید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تاکید کرد: در برابر این کارشکنی‌ها، مسئولان باید عزتمندانه و قدرتمندانه عمل کنند؛ فکر و روحیه‌ی تمام مسئولان کشور، باید استقلال کشور باشد و اجازه ندهند که دشمن خود را برای دخالت در کشور و تصمیم‌گیری در امور داخلی ما محق بداند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.