گزیده بیانات/

نفوذ در جامعه مسلمین و انحراف حرکت جامعه از رشد و تعالی

روابط عمومی ۰۹ آبان ۱۳۹۶ ۰

انقلاب اسلامی دست آمریکا را که زمانی در همه عرصه‌های اداره کشور نقش داشت کوتاه کرد. هر ترفندی را که زدند تا انقلاب را ساقط کنند در همان اوایل نتوانستند. لذا آمدند روش خودشان را بعد از فتنه ۸۸ تغییر دادند.

طرح بازگشت به‌وسیله نفوذ را پیش گرفتند. در این طرح ۱۰ ساله آمریکا سعی می‌کند با رعایت مراحل پنج‌گانه‌ای که پیش‌بینی‌شده‌ی در طرح است با قدم‌های مشخص اول انقلاب را مهار کند، بعد با تغییر رفتار ساختار نظام را تغییر بدهد؛ یعنی سه کار می‌کند; یک، مهار و دو، تغییر رفتار و سوم تغییر ساختار.

یعنی در مرحله اول باید نگرش مردم ایران تغییر کند و بشود غرب‌گرایانی که در جامعه منزوی شدند آن‌ها را به صحنه برگرداند. برای رسیدن به این مرحله باید قدم‌هایی را برداشت. مثلاً فتنه‌گران با روشی که در پیش گرفتند منافع ملی و امنیت ملی را طوری به خطر انداختند و مطالبی را گفتند حرکاتی را انجام دادند که بیگانگان بتوانند علیه ما تحریم‌های جدید و هدفمندی را اعمال کنند. ما تحریم بودیم اما این نحوه تحریم هم‌زمان با فتنه شروع شد.

در قدم بعد شروع کردند به تضعیف اقتصاد و کاهش ارزش پول تا به معیشت مردم فشار بیاید. زندگی سخت شود. مردم تحت‌فشار باشند. بعد شروع کردند به القای این مفهوم که چاره‌ای نداریم جز اینکه در سیاست خارجی یک تغییراتی بدهیم. اگر به همان روش بخواهیم ادامه دهیم نمی‌شود. وضعیت معیشت مردم از این‌که هست بدتر خواهد شد. کذا و کذا. وارد قدم بعدی شدند.

در قدم بعدی شروع کردند علیه گفتمان انقلاب اسلامی حرف زدن. تا بتوانند به اصول نظام ضربه بزنند و هم بتوانند در منصب‌های تصمیم‌ساز نظام نفوذ کنند. وقتی‌که مسیر جلو آمد در جامعه یک نگرش جدیدی آمد و تغییر گفتمانی حاصل شد. در آنجا می‌توانند افرادی که حرف‌هایی می‌زنند در انتخابات، در گزینش‌ها، درجاهای مختلف، در مسئولیت‌ها وارد سیستم شوند. در همین رابطه در همان روزها روزنامه‌های آمریکایی مطالبی می‌نوشتند من بخواهم موارد را برای شما بگویم زیاد است. یکی که معروف است دریکی از روزنامه‌های آمریکایی است گفته تلاش‌های کنونی برای ایجاد فشار اقتصادی بر ایران باید با تلاش برای حمایت از اپوزیسیون داخلی همراه شود؛ یعنی کاری کنیم آن‌هایی که الآن منزوی شدند آن‌ها بالا بیایند. این‌ها همه بر اساس آن طراحی‌هایی است که می‌شود و شده است. انجام می‌گیرد و قدم‌به‌قدم پیش می‌آید.

این‌که تأکید می‌شود بصیر باشید، بینا باشید، اطراف را ببینید، بر اصول و گفتمان انقلابی و حفظ آرمان‌ها ایستادگی داشته باشید، چون همه این‌ها موردتهاجم دشمن است و موردتهاجم هم قرارگرفته است. مرحله اول مهار است. بعد تغییر رفتار است. بعد تغییر ساختار است. برای این کار ریل‌گذاری می‌کنند. برای حرکت، برنامه تنظیم می‌کنند. آن‌وقت چشم بصیر امت فریاد می‌زند، سیاست‌های غرب را افشا می‌کند، بیان می‌کند، مسیر را روشن می‌کند، اما کو گوش شنوا!

مثلاً یکی از مسیرهای تعیین‌شده را که در گزارش باز یکی از مراکز خاورمیانه‌ای که هرچند یک‌دفعه گزارش می‌دهند در آنجا منتشر کردند و تعیین کردند این است که ببینید چطور گفته است حالا من خلاصه آن‌ها را برای شما می‌گویم. اولاً آمریکا تحت این شرایط نباید بپذیرد که ایران کشور اول منطقه باشد. ثانیاً باید برنامه هسته‌ای ایران منتفی شود. ثالثاً باید حمایت از حزب‌الله و حماس و امثال‌ذلک منتفی شود. رابعاً تغییر نقشه وضع موجود که از سوی ایران دنبال می‌شود در منطقه، او باید کنار گذاشته شود. این را آن‌ها در برنامه‌شان گفته‌اند؛ یعنی مسیری را که تعیین کردند این‌ها را بیان کردند. لذا روی این موارد تأکید می‌کند.

روی چه چیزی تأکید می‌کنند؟ الآن می‌بینید و می‌شنوید تأکید می‌کنند که اولاً ایران قدرت برتر منطقه برای اینکه نباشد باید موشک نداشته باشد یا تقلیل پیدا کند و محدود باشد. ثانیاً باید تحریم تسلیحاتی شود تا نتواند گروه‌های مقاومت در منطقه را تسلیح کند و تجهیز کند و حمایت کند. ثالثاً برای اینکه که کلاً هسته‌ای ایران از بین برود باید بازرسی و کنترل‌های بی‌سابقه و محدودکننده و محدودیت‌های زمانی آشکار و پنهان زیاد شود. رابعاً باید با مکانیزم ماشه که یک‌وقتی اینجا تعریف کردم که منظور چیست تحریم‌ها را برگشت‌پذیر کنیم تا بتوانیم رفتار ایران را در منطقه کنترل کنیم.

خب این هم این مرحله است. در مرحله بعد می‌گویند باید از طریق تعامل، وقتی این‌ها را انجام دادیم حالا بیاییم وارد تعامل شویم. وارد تشویق شویم تا رفتار ایران را نسبت به خودمان تغییر بدهیم. برای این کار نقش آن غرب‌زده‌های داخلی خیلی مهم است. خودشان می‌گویند آن‌هم از طریق مسائل فرهنگی وارد شوند. از طریق مسائل بعضاً اقتصادی وارد شوند. خب بعد هم می‌بینید که در داخل یک عده چطور سخن می‌گویند. آمریکا را چگونه بزک می‌کنند. چگونه ترسیم می‌کنند و یا مردم را از حمله احتمالی آمریکا می‌ترسانند. بالاخره یک‌جوری عمل می‌کنند تا آن تشویق و تغییر رفتار به وجود بیاید. در مرحله پایانی هم می‌گویند حالا که این مراحل را انجام دادیم به خیال خودشان ایران تغییر پیداکرده است. دیگر حالا می‌شود او را در جامعه جهانی پذیرفت و آمریکا تعیین می‌کند که نقش ایران در جامعه جهانی چه باشد و در کجای جامعه قرار بگیرد.

این طرح که خیلی خلاصه به مواردی از آن اشاره کردم توسط عده‌ای تصمیم‌ساز نفوذی و تعدادی استحاله شده و بریده از آرمان‌های انقلابی و امام دنبال می‌شود تا بتوانند منافع ملی و هویت دینی و انقلابی و امنیت ما را از بین ببرند؛ اما رهبر معظم انقلاب این چشم بینا و بصیر انقلاب و این فخر جهان شیعه و عالم اسلام با آن رصد دقیق و عمیق تلاش‌های دشمن و رفتار دشمن را بیان می‌کند و به‌موقع مردم را آگاه می‌کند و مطلع می‌کند. نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

مثلاً در یک بیانی ایشان این‌طور فرمودند من قسمتی را برای شما می‌خوانم «نقشه‌ی دوّم دشمن نفوذ است؛ می‌خواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ می‌خواهند این را بازسازی کنند. در کشور ما هم قصدشان همین است؛ در ایران هم نیّتشان این است. آن‌ها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای نیّت آن‌ها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به‌طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آن‌ها را، نه حضور سیاسی آن‌ها را، نه نفوذ فرهنگی آن‌ها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد»

تحلیل غلطی که غربی‌ها دارند این است که فکر می‌کنند می‌توانند با فشارهای اقتصادی و نظامی ملت ما را وادار به تسلیم کنند بااینکه تجربت جنگ تحمیلی را دیده‌اند باز خیال باطل در سردارند. البته اگر ما کوتاه بیاییم پر رو می‌شوند. این روش آن‌هاست چون سگ هستند، یک‌وقت هم اینجا تعبیر کردم سگ این‌طور است که کوتاه بیایی حمله می‌کند. نگاه کنی نگاهت می‌کند. دنبالش کنی فرار می‌کند؛ اما ملت باایمان ایران با تکیه‌بر خدای تعالی و با اتحاد و یکپارچگی با اطاعت از رهبری از هیچ قدرت دنیایی هراس نداشته و باصلابت تمام به راه خود ادامه خواهد داد.

نکته مهمی که همه باید به او توجه داشته باشیم این است که تا زمانی که نظام اسلامی باقدرت درونی و پایدار خودش آن‌ها را مأیوس نکرده دشمنی علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد. این باید موردتوجه باشد واپسگراهای داخلی با طرح مسائلی از این قبیل که دوران استقلال و آرمان‌خواهی گذشته است و مربوط به قبل بوده باید جور دیگری تعامل داشته باشیم و یا با تحریف چهره امام و اندیشه‌های حضرت امام تلاش می‌کنند تا عزت ملی و استقلال کشور را با بعضی از گفتمان‌ها به حراج بگذارند. این مسیر آن‌ها است که طی می‌کنند. ما باید چه‌کار کنیم؟ باید گوش‌به‌فرمان ولی باشیم و از او تبعیت کنیم تا به اسلام و انقلاب و نظام آسیب نرسد. ملتی که زن و مردش بزرگ و کوچکش شهادت را برای خودش زندگی می‌داند در مقابل زور و ستم که کوتاه نمی‌آید. مگر می‌شود آن‌ها را با این تحلیل‌ها عقب زد.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.