امام‌جمعه کرج:

کلان‌شهر کرج، مدیریت جهادی می‌خواهد

فضای مجازی ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۰

اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرج، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله حسینی همدانی، ضمن تبریک ایام مبارک عید قربان و غدیر و تقدیر از عملکرد اعضای شورای شهر سابق شهر کرج، بیان داشت: خداوند متعال به‌وسیله‌ی رأی مردم به شما فرصتی برای خدمت‌رسانی اعطا فرموده است که امیدواریم در این ۴ سال، در کارنامه‌ی عملکردی شما در شورای پنجم، مطالب خوب، نورانی و پر اثری ثبت شود.

وی اظهار داشت: اداره‌ی شهر، با توجه به نیازها و گرایش‌ها و خواسته‌های مختلف تک‌تک افراد جامعه، کار سخت و حساسی است که یک نظام جامع و طراحی‌شده برای مدیریت شهر را طلب می‌کند که بنده به عملکرد مثبت شما در این حوزه امیدوار هستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: متأسفانه مبلمان شهری کرج، مناسب نیست، درصورتی‌که عبور و مرور در شهر باید آرامش روانی مردم را تخریب نکند و این مسئله به دلیل نبود نظام جامع مدیریت شهری برای تنظیم عملکرد شوراها و شهرداری‌ها در ادوار گذشته است.

وی با بیان اینکه بدون داشتن یک چشم‌انداز مناسب، بهبودی در وضعیت شهر به وجود نخواهد آمد، تأکید کرد: در ترسیم چشم‌انداز و طرح نظام جامع مدیریت شهر، نباید فقط امروز و چهار سال بعد را دید، بلکه باید به ده سال و صدسال آینده‌ی شهر توجه کرد تا شرایط با نواخت صحیحی اصلاح شود و این کار، بزرگ‌ترین خدمتی است که شورای پنجم می‌تواند برای اهالی کرج داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه کارها باید قابل ارزیابی باشند، تأکید کرد: گذشته از قرار گرفتن در مسیر چشم‌انداز و نظام جامع شهر، فازبندی و برنامه‌ریزی سالانه برای فعالیت‌ها، برای قابل ارزیابی بودن آن‌ها لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با وجود امکانات و ظرفیت‌های فراوان، متأسفانه امروز کرج، چهره‌ی مناسبی ندارد و بافت ساختمانی درهم‌ریخته‌ای در آن به وجود آمده که این مسائل باید در وضع قوانین شهری و برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرارگرفته و با استفاده از علوم مختلف در معماری -که امروزه به‌عنوان معماری منظر شناخته می‌شود- به نحو مناسبی اصلاح شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه کرج در گذشته یک باغ شهر بوده، گفت: امروز تمام معابر و خیابان‌های شهر با بنرها و بیلبوردهای مختلف، اشغال‌شده است؛ درحالی‌که با وجود شرایط آب و هوایی این منطقه، باید کرج یک شهر سرسبز و تمام خیابان‌ها و معابر آن پر از درخت باشد که خود یک ثروت ملی است.

وی یادآور شد: گسترش بی‌رویه و ازدیاد بالای تبلیغات محیطی در سطح شهر عامل آزار عابران بوده و ثمره‌ی تبلیغی نیز ندارد؛ این حجم گسترده از بیلبوردها باید جمع‌آوری‌شده و نقاط محدودی، با مکان‌یابی دقیق و حساب‌شده به این امر اختصاص یابد تا چهره‌ی پریشان کرج، از این جنبه، اصلاح شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کلان‌شهر کرج، مدیریت جهادی می‌خواهد، اظهار داشت: جهادی عمل کنید، نیتتان را از اول کار، الهی کنید، امکان خدمت به مردم را یک فرصت برای خود بدانید، پرکار باشید، تلاش کنید تا شهر را به نمای صحیح و تراز درست برسانید و در کارهایتان از نیروهای متخصص و درعین‌حال متعهد به انقلاب و اسلام و مردم کمک بگیرید.

وی با تأکید بر لزوم قانون‌گرایی در عملکردها، گفت: در مدت مدیریت خود، قانون را محور اصلی برنامه‌ها قرار دهید و درعین‌حال با توجه به اصل عدالت، طوری طرح‌ریزی کنید که حقوق مردم از بین نرود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: نکته‌ی دیگری که باید موردتوجه شورای پنجم باشد، توجه به ظرفیت‌های شهر و استعدادهایی است که در این منطقه، در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و تبلیغی و امثال‌ذلک وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز، عده‌ای تلاش می‌کنند البرز را به خاطر قوم‌گرایی‌ها و نحله‌ها و فرقه‌های مختلف، بی‌هویت نشان دهند؛ درحالی‌که هویت البرز به مفاخر و فرهیختگان او در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی است که این‌ها باید طور ساختاری و زیربنایی موردتوجه قرارگرفته و برجسته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد ساختار بنیان شورای پنجم شهر کرج، گفت: البته کارهای تظاهراتی مانند همایش‌ها نیز اگر به‌اندازه باشند، محاسن خود را دارند، ولی رویکردها باید ساختاری و زیربنایی بوده تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

وی مبارزه با فساد و سلامت اقتصادی را یکی دیگر از مسائل مهم شورای شهر دانسته و تأکید کردند: در این حوزه هم نظارت‌ها را دقیق‌تر کنید و هم تقویت روش‌های پیشگیری از وقوع فساد را موردتوجه قرار دهید تا عرصه برای وقوع تخلفات بسته شود که شفاف‌سازی عملکردها و کوتاه کردن مسیرهای اداری و عملیاتی در این زمینه، مؤثر و مفید است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل فرهنگی کلان نباید ازنظر شورای شهر دور بماند گفت: امروز کرج ازنظر تعداد و کیفیت سینما مشکل دارد یا مثلاً کتابخانه‌ی تخصصی در شهر وجود ندارد؛ این‌ها زیرساخت‌هایی است که باید در مباحث کلان دیده شوند و البته در کنار توسعه‌ی فیزیکی، باید به تأمین محتوای مناسب برایشان هم اندیشید و الا کار ناقص خواهد ماند.

وی با تأکید بر نظارت دقیق بر شهردار به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه‌ی شورای شهر، تصریح کرد: اگر می‌خواهید حافظ منافع مردم و رشد و ارتقای جامعه باشید، باید در عین ارتباط و همراهی سازنده، نظارت و حساب کشی دقیق از شهردار را موردتوجه قرار دهید که نظارت دقیق شورا و پاسخگو بودن شهردار، عامل پیشرفت شهر است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: هرچند هر فردی می‌تواند جهت‌گیری سیاسی خاص و وابستگی‌هایی در حیطه‌ی نظام اسلامی داشته باشند؛ اما پس از عضویت در شورای شهر و کسوت خدمت‌رسانی، مردم عملکردها و اقدامات شما را می‌بینند و تذکراتی هم که ما می‌دهیم، فارغ از این نگاه‌های سیاسی و معطوف به همین عملکردها است.

وی با بیان اینکه سلایق و تفکرات حزبی و جناحی نباید جایی در خدمت به جامعه نداشته باشند، افزود: با توجه به همین اصل، اینکه مثلاً دیده شود جایی بیت‌المال و منابع، برای تقویت یک نگاه سیاسی و حزبی مورداستفاده قرار گیرد؛ قطعاً این کار خلاف است و در راستای خدمت به مردم نیست.

وی خاطرنشان ساخت: تعیین یک سخنگو و گزارش دوره‌ای به مردم، عامل تقویت امیدواری جامعه است و ان‌شاءالله این نکته نیز در برنامه‌های آتی شورای شهر قرار گیرد.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.