آیت‌الله حسینی همدانی:

تمرکز برنامه‌های اربعین، بر ترویج فرهنگ اصیل شیعی باشد

فضای مجازی ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۰

جلسه شورای هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، با حضور استاندار و مسئولین استانی، پیش از ظهر امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد.

در این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: انشاءالله همه از فزرصت های ارزشمند این ماه بهره‌مند شویم و آنات و لحظات ان را به غفلت نگذرانیم.

وی بیان داشت: خدمت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شقوق مختلفی دارد و زمینه‌هایی چون توسعه‌ی معارف معصومین (ع)، تقویت مجالس بیان سیره ایشان و درعین‌حال تعظیم شعائر و مراقد این بزرگواران را در بر می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج با تقدیر از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: خدمات خوبی توسط این مجموعه در سطح کشوری و استانی انجام‌گرفته است که انشالله باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به گسترش دامنه فعالیت‌های بازسازی و توسعه ساخت‌وسازها در اعتاب مقدسه کشور عراق خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می‌شود که در قبول و تعهد خدمات برای استان البرز، مشخصاً فعالیت‌هایی که مرتبط با خود اهل‌بیت (ع) هستند، به عهده گرفته شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: موکب زدن در ایام اربعین حسینی برای پذیرایی از زائران یا ساخت راه و جاده، در جای خود اقدامات ارزنده‌ای است، اما باید توجه داشت که با توجه به حضور چند ده میلیونی شیعیان جهان در ایام اربعین در کشور عراق و ظرفیت عظیم فرهنگی این حرکت عظیم، تمرکز برنامه‌ها بر بهره‌برداری سازنده از این فضا جهت معرفی فرهنگ ناب شیعی و به دور از تحریفات به جهان، معطوف شود.

وی یادآور شد: دشمنان به این فضا توجه داشته‌اند و در مسیر پیاده‌روی اربعین دیده‌اید موکب‌هایی که در قالب پذیرایی از زائران به ترویج شیعه انگلیسی می‌پردازند و درواقع شیعه‌ای را معرفی می‌کنند که اصلاً روح شیعه در آن وجود ندارد و “ضد شیعه” است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: حضور پیروان ادیان و مکاتب دیگر در حرکت عظیم اربعین و درعین‌حال مسلمانانی که به علت محدودیت‌های مختلف، دسترسی کافی به منابع فرهنگ اسلامی و علی‌الخصوص شیعی ندارند، لزوم توجه بیشتر به این راهبرد را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

وی گفت: درعین‌حال فعالیت‌ها در بحث خدمات‌دهی نیز باید تخصصی شوند تا کیفیت خدمات بالا رفته و درعین‌حال هزینه‌ها تعدیل شوند؛ به‌عنوان نمونه می‌شود برپایی و مدیریت تمام حمام‌های مسیر، توسط یک استان به عهده گرفته شود و استان دیگر خدمت دیگری را قبول کند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از مسئولین ستاد بازسازی عتبات استان و سایر مسئولین مرتبط با گردهمایی اربعین، تحت مدیریت استانداری البرز تشکیل گردد تا برنامه‌ریزی‌ها برای مراسم معنوی اربعین با دقت و قوت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: درعین‌حال برای حفظ و تداوم فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، باید محلی جهت استقرار این مجموعه در نظر گرفته شود که البته توافقاتی در سطح استانداری و شهرداری برای این منظور صورت گرفته است ولی هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

برای مشاهده تصاویر این جلسه اینـــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.