امام‌جمعه کرج تاکید کرد:

لزوم توجه جدی مجلس و دولت به کنترل واردات کالاهای دارای مشابه داخلی

فضای مجازی ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: اهل تقوا، اهل استغفار و طلب مغفرت از خدای تعالی، برای خود و دیگران هستند و ماه رجب، یکی از بهترین ایام برای طلب استغفار از محضر پروردگار متعال است.

وی افزود: طبق روایات اگر خداوند به کسی توفیق استغفار داد او را از آمرزش محروم نمی­کند؛ و کسی که به او اجازه استغفار داده‌شده هرگز نباید مأیوس از رحمت الهی باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث خطراتی که از جانب دشمنان متوجه انقلاب و اسلام می‌گردد، اظهار داشت: یکی دیگر از توطئه­ها این است که ما را از پیشرفت­های نظامی بازدارند و در وقت مناسب غافلگیرمان کنند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم در آیاتی چون ۱۰۲ سوره مبارکه نساء، به ما هشدار می­دهد که در همه حال هوشیاری و غافل نبودن از وضعیت دشمن لازم است ولو در حال نماز که امری معنوی و عبادی است.

وی افزود: دشمن تلاش می­کند تا هویت انقلاب اسلامی را تغییر دهد و اگر بتواند این کار را بدون دخالت نظامی انجام دهد، حتماً خواهد کرد و لذا جنگ نرم و عدم غفلت در این نبرد از جنگ سخت مهم­تر است.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک آغاز ماه مبارک رجب و ماه بندگی الهی تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) در سومین روز از این ماه، گفت: امام علیه­السلام از ۸ سالگی به امامت رسید و ۳۳ سال امام بودند و در شرایط کاملاً نامساعد فرهنگی، با برگزاری مناظرات و پاسخ‌گویی به شبهات و نوشتن نامه­های روشنگرانه و تبیین صحیحِ مکاتبِ منحرف که عقاید شیعه را نشانه رفته بودند و هرروز جریان تازه­ی کلامی و اعتقادی راه می‌انداختند، محققان و دانشمندان بزرگی را تربیت کرد و علوم و معارف شیعی و اسلام ناب را به آنان آموخت و آنان توانستند مآثر اهل‌بیت را به نسل بعد برسانند.

وی افزود: در آن دوران نیز درست مانند امروز به‌منظور تضعیف بنیان شیعه و از کار انداختن محور مقاومت و مبارزان شیعی، امام (ع) و یارانشان را در شدیدترین محاصره‌های اقتصادی قراردادند؛ از زمان غصب فدک این جریان شروع شد و دائماً در زمان­های مختلف کم‌وزیاد داشت؛ مثلاً در آن زمان آن‌قدر سخت گرفتند که نوشته­اند گروهی از بانوان علوی در مدینه یک پیراهن کهنه برای نماز داشتند که به‌نوبت می­پوشیدند؛ و با نخ­ریسی روزگار می­گذراندند.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین‌ماه، اظهار داشت: امام (ره) این روز را عید اسلامی و از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی نامیدند. چون در این روز بود که بعد از سال­ها مجاهدت و شهادت و مبارزه با طاغوت و شیاطینی که بر ایران سلطه داشتند، مردم پیروز، با شور و شعف پای صندوق­های رأی رفتند و قاطعانه به جمهوری اسلامی رأی دادند و دست دشمنان را از کشور کوتاه کردند.

وی خاطرنشان ساخت: البته دشمن، دائماً به دشمنی مشغول است ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم؛ دیدید که همین روزها بحث تحریم­های جدید را دوباره مطرح کردند.

وی گفت: اهل‌فن و مطّلعین، تحریم­های جدید را نقض چندباره برجام می­دانند، لازم است هیئت نظارت بر برجام دقت کافی را داشته باشند و ورود کنند که برجام که تا الآن که خسارت محض بود، خسارت­های بیشتری به کشور تحمیل نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانی فرمودند که “در سراسر این دوره‌ هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای -ازجمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر- توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ مجلس، اقدام­های لازم را انجام دهد و فعّالیّت­های برجام را متوقف کند” و فرمودند: “هرگونه تحریم، نقض برجام بوده و باید مقابله‌به‌مثل کرد”.

وی تصریح کرد: دشمن حیله­گر است و سعی می­کند با طرح عناوین دیگری مثل حقوق بشر و امثال‌ذلک هم تحریم‌های قبلی را حفظ کند و نقض برجام را منحرف کند و هم تحریم جدید برای ما درست کند. باید مقابله کنید و این را هم توجه داشته باشید که در مقابله‌به‌مثل باید جدی و باقوت وارد شد، والا تحریم چند شرکت که اصلاً با آن­ها معامله­ای نداشته­ایم که مقابله نیست.

امام‌جمعه کرج گفت: در همین راستا، بیان معاون اول رئیس‌جمهور که بعد از ۴ سال مذاکره و هزینه‌های فراوان، بگوید “تحریم­ها مهم نیست چون داریم روی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی اقتصادی کار می­کنیم” جای تعجب دارد؛ در صحبت‌هایتان دقت کنید که مردم را مأیوس نکنید.

وی تأکید کرد: عزیزان! باید به داخل اعتماد کنیم؛ مسئولان اجرائی باور کنند که می­توانیم؛ بیایید تولید داخلی را اهمیت بدهید، حکم حکومتی رهبری را ساده نگیرند و بدانید عمل نکردن به حکم حاکم اسلامی، حرام شرعی است.

ی افزود: اگر حکومت اسلامی هم نبود، باید روی بحث حرمت واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می­شود کار جدی صورت بگیرد و مجلس و دولت جدی ورود کنند که امروز عمل به حکم رهبری بر مردم و بیشتر از آن‌ها بر مسئولین، واجب است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نشست پژوهشگران صهیونیست و اعراب در قدس، گفت: در آنجا پیرامون راه‌کارهای سازش اعراب با اسرائیل برای مقابله با ایران به بحث نشستند و ایران و داعش را در کنار هم مطرح کرده و دشمن خود دانستند.

وی اظهار داشت: می‌بینید که چگونه موذیانه عمل می‌کنند، لذا باید در مقابل این شیطنت‌ها انسجام و وحدت داخلی حفظ شده و قدرت اقتصادی داخلی و نظامی کشور تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به گذشت دو سال از حمله عربستان به یمن که تحت اشراف تلقین اسرائیل صورت پذیرفت، گفت: در این دو سال علاوه بر کشته شدن بیش از ۱۲ هزار نفر و مجروح شدن ده­ها هزار نفر و از بین رفتن زیرساخت­های یمن چه چیزی به دست آوردند؟!

وی تأکید کرد: حمله عربستان به یمن، در راستای طرح نابودی مسلمانان به دست خودشان است و در این فضا ایران باید قدرت و عزت خود را که به برکت انقلاب و ریخته شدن خون انسان­های پاک به‌دست‌آمده همچنان حفظ کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.