آیت‌الله حسینی همدانی:

پیامبر اسلام (ص) بر جمیع انسان‌ها در تمام ادوار گذشته و آینده تاریخ، برتری و فضیلت دارد

فضای مجازی ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۰

چهارمین همایش قرآنی نور تا نور، در شب ولادت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و با حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی کشور، در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در این برنامه طی سخنانی، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، بیان داشتند: قرآن باید در زندگی ما نقش داشته و حاضر باشد و صرف نگاه‌داشتن قرآن، به معنای بهره بردن از این کتاب عظیم نیست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به آیات ۱۸ و ۱۹ سوره‌ی مبارکه حشر و تأثیر تربیتی این آیات بیان داشتند: این آیات که اشاره به لزوم تقوی و پرهیزگاری و مراقبت از اعمال و قوای انسان دارد؛ برای تربیت روحی، تعالی و رشد معنوی، حرکت در مسیر انسانی و رسیدن به مقصد معنوی انسان بسیار کارساز و اثرگذار است و اهل معرفت، از آن به‌عنوان آیه‌ی مراقبه و مواظبت نفس یاد می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حقیقت رسول خدا، تجسم عینی قرآن کریم است، گفتند: طبق آیه ۲۵۳ سوره‌ی بقره، بعضی از رسولان بر بعضی دیگر فضیلت داده‌شده‌اند که رسول خدا (ص) در بالاترین درجه از این فضایل قرار دارد.

ایشان خاطرنشان ساختند: ما توان شناخت رسول خدا را نداریم و حتی جبرائیل که امین وحی است، نیز در مقامی، توان معرفت به جایگاه پیامبر مکرم اسلام (ص) را ندارد و از همراهی با او در معراج بازمی‌ماند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: بر اساس قرآن کریم، رسول خدا خاتم انبیای الهی است که این مفهوم، هم به معنای نگین انگشتری و هم به معنای پایان دهنده‌ی رسالت انبیاست و پیامبر اسلام (ص) بر جمیع انسان‌ها در تمام ادوار تاریخ و تا روز قیامت، برتری و فضیلت دارد.

ایشان تصریح کردند: بعد از رسول خدا (ص) هیچ بشری بافضیلت تر و بلندمرتبه‌تر نخواهد آمد که اگر این‌گونه بود او باید به مقام پیامبری می‌رسید و مردم از او تبعیت می‌نمودند و این مسئله با آیه چهلم سوره‌ی احزاب در تضاد است.

بریا مشاهده تصاویر این همایش، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.