نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

زیارت عاشورا، شرح نفوذ اندیشه‌های منحرف در سطوح حاکمیتی نظام اسلامی است

فضای مجازی ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ۰

شورای اداری استان البرز
 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در شورای اداری استان البرز که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (علیه‌السلام) بیان داشتند حسین (علیه‌السلام) مربی و معلم کمالات و مناقب الهی و به فعلیت رساننده‌ی فضیلت‌های انسان است که همه آن‌ها با محبت او شکوفا می‌شوند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: هرکسی از منظر خود به واقعه‌ی کربلا بنگرد، مجموعه‌ای از معرفت‌ها را به دست می‌آورد، در عرفان، مسائل اخلاقی و اجتماعی و حتی سیاسی، مطالب مختلفی از این واقعه استفاده می‌شود.

ایشان افزودند: امام (علیه‌السلام) خود را اسوه و الگوی جامعه معرفی می‌کنند؛ یعنی در کنار ایشان بودن انسان را به مقصد و کمالات انسانی می‌رساند که یکی از آن‌ها عزت مداری در انسان است.

ایشان تصریح کردند: مکتب حسینی، انسان را عزیز می‌کند، غیرقابل نفوذ می‌سازد و عاملی برای مغلوب نگردیدن او به وجود می‌آورد؛ این صفت برای خداست که با حکمت خود آن را fi مؤمنین نیز عطا می‌فرماید و شرط کسب این عزت، گام برداشتن در مسیر رضای الهی و تبعیت از دستورات او و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: غیرقابل نفوذ بودن
در مقابل دشمنان درونی و بیرونی و کژی‌ها و ناراستی، در تمام مراحل زندگانی حسین (علیه‌السلام) و اطرافیان او، یعنی شاگردانی که در محضر او تربیت‌یافته‌اند؛ نشانی از عزتمندی آن‌هاست.

ایشان افزودند: امام در بیان “مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَه” این خط عزت را برای تمام نسل‌های بعد از خود نیز اصل و اساس دانسته و باید توجه داشت که این عزت نیز تنها در یک بعد نیست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ابعاد فردی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی عزت، بیان داشتند: طبق فرهنگ اهل‌بیت (علیه‌السلام)، هیچ جامعه‌ای نباید و نمی‌تواند سلطه و نفوذ بیگانگان را بپذیرد و بر اساس دستورات قرآن کریم، عزت سیاسی همواره باید محفوظ بماند.

ایشان اظهار داشتند: اگر در مسیر حرکت سیاسی طوری عمل شود که این عزت سیاسی زیر سؤال برود، با آیه‌ی “نفی سبیل” یعنی آیه ۱۴۱ سوره‌ی مبارکه نساء، آشکارا مخالفت گردیده است؛ در مسائل فرهنگی و سایر مسائل نیز همین‌طور است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: کشورهای مستکبر عموماً شعار آزادی و عزت و برابری حقوق را مطرح می‌کنند، ولی در عمل برخلاف این مسائل حرکت می‌کنند و مخالفت امثال امام (ره) با لایحه‌ی کاپیتولاسیون یا میرزای شیرازی با قرارداد تنباکو یا شیخ فضل‌الله نوری با انحرافات مشروطه، همه ریشه در این تربیت حسینی و عزت حاصل از آن دارند.

ایشان بیان داشتند: یکی از مسائلی که روحیه‌ی عزتمندی را در انسان تقویت می‌کند، اهتمام به زیارت عاشوراست؛ زیارتی که گوینده‌ی آن خداست و مجموعه‌ی معارف دین در آن خلاصه‌شده است و تمام روش سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و تربیتی اسلام در آن گنجانده‌شده است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: این زیارت از دشمنان آشکاری مانند یهود بحث نمی‌کند، بلکه از کج اندیشان داخلی حکایت می‌کند و نشان می‌دهد که ضربه‌های نیروهای معاند داخلی بر پیکر اسلام و مدیریت ولایت در جامعه، به‌مراتب سنگین‌تر از خطر یهود در جامعه است.

ایشان افزودند: زیارت عاشورا، ترازوی اعمال و اعتقادات شیعه در مسائل فردی و اجتماعی و شرح کوتاهی است از همه‌ی جریاناتی که تا دروازه‌ی قیامت برای هر مسلمانی رخ خواهد داد؛ کودتای فرهنگی و سیاسی که با انحراف عقیده آغاز شد و تا قتل و اسارت اولیای الهی پیش رفت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: زیارت عاشورا به ما می‌گوید که چهره‌های مهم جامعه چگونه به خاطر صفاتی چون ترس و محافظه‌کاری و منافع شخصی و جاه‌طلبی و رفاه گرایی و دنیاپرستی و انحراف اندیشه، ضربات غیرقابل جبرانی به وجود آورده و انقلاب اسلامی پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را منحرف ساختند.

ایشان ادامه دادند: زیارت عاشورا، شرح نفوذ اندیشه‌های منحرف در سطوح حاکمیتی نظام اسلامی است و اینکه چگونه با رخنه در مراکز تصمیم گیر و تصمیم‌ساز، مسیر انقلاب اسلامی پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را به‌جایی رساندند که سر پسر او و جانشین بر حق او بر بالای نیزه رفته و مسلمین در سکوت نظاره‌گر این فاجعه‌ی تاریخ باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: این زیارت شریف که شرح زمینه‌های واقعه‌ی عظیم عاشوراست، نشان می‌دهد که طیف‌های سیاسی و نهادهای مدنی در تضعیف و دفع و تخریب مقام و جایگاه ولایت چگونه عمل می‌کنند و اینکه اگر مردم در برابر این مسئله قیام و ایستادگی نکردند، براندازی و ازاله ی این جایگاه صورت خواهد پذیرفت.

*تصاویر خبر آرشیوی هستند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.