نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دستور سیره رضوی (ع) برای مسئولین، مقابله با سوء استفاده بستگان و نزدیکان است

فضای مجازی ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰

نیروی انتظامی (1)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان البرز، با تبریک ایام ولادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) و دهه کرامت، بیان داشتند: ائمه‌ی بزرگوار ما، همه در حقیقت نوری واحد هستند؛ البته هرکدام بسته به موقعیت خود و زمانه روشی را برای نشر دین و توسعه‌ی معارف الهی انتخاب کردند که منافاتی با اتحاد روش و سیره‌ی آن‌ها ندارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در این برنامه که به مناسبت میلاد ثامن‌الائمه (علیه‌السلام) برگزارشده بود، اظهار داشتند: امام در پرستش خدای تعالی، یگانه دهر بود، در عبادت بی‌نظیر بود و هرچند پدرانش چون امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، تنها در یک کلاس، ۴۰۰۰ شاگرد داشت، ولی او را “عالم آل محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم)” نامیدند.

ایشان بیان داشتند: اصرار مأمون عباسی، برای پذیرش ولایتعهدی توسط امام، بر اساس نیت پلید او در متهم کردن امام (علیه‌السلام) ب جاه‌طلبی بود؛ ولی امام با بی‌توجهی تمام، این نقشه را خنثی نمود و در جایی فرمود “این امر هرگز چیزی بر من اضافه نکرد؛ زمانی که در مدینه بودم، دست خطم در شرق و غرب عالم نفوذ داشت، در آن زمان بر استر سوار می‌شدم و با آزادی در مدینه حرکت می‌کردم و این حالت از هر چیز برایم گواراتر بود”.

امام‌جمعه کرج، خاطرنشان ساختند: از واجباتی که حضرت بر آن تأکید داشتند و در انجام آن تأخیر نمی‌کردند، امربه‌معروف و نهی از منکر بود و ایشان هرگز در این مسئله ملاحظه و مسامحه و مداهنه نداشتند.

ایشان اظهار داشتند: امام (علیه‌السلام) حتی به بستگان نزدیک نیز فرصت و مجال سو استفاده از مقام و جایگاه امامت را نمی‌داد و مثلاً در جلسه‌ی رسمی این مطلب را اعلام و آن شخص را به همه می‌شناساند؛ درحالی‌که اکنون متأسفانه در همین زمینه‌ها اشکالاتی را در افراد مدعی اسلام و انقلاب می‌بینیم؛ مثلاً بااینکه جرم بستگانشان آشکارا به اثبات رسیده است، بازهم از آن‌ها حمایت می‌کنند و با توجه به سیره‌ی روشن ائمه معصومین (علیهم‌السلام) چنین مسائلی به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست.

ایشان تأکید کردند: اگر ما از خط اهل‌بیت و روش زندگی‌شان فاصله بگیریم، طاغوت هستیم، مخصوصاً اگر در پست و جایگاه حساسی قرار داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، گفتند: امام (علیه‌السلام)، برای افراد احترام قائل بود و جایگاه انسانی‌شان را زیر سؤال نمی‌برد؛ حقوق برابر برای انسان‌ها قائل بود و از تحقیر غلامان و سیاهان جلوگیری می‌کرد؛ تواضع او به حدی بود که بسیاری ایشان را نمی‌شناختند.

ایشان افزودند: برای خروج از گمراهی و ضلالت چاره‌ای جز تبعیت از قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیست و اگر هر کس حتی به بخشی از سیره‌ی این چراغ‌های هدایت، عمل نکند، به کمال غایی خود نخواهد رسید.

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.