نماینده ولی فقیه در استان البرز:

زمینه های مشارکت عمومی در توسعه ی مدارس، گسترش یابد

فضای مجازی ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰

شورای آموزش و پرورش استان البرز

اولین جلسه‌ی شورای آموزش‌وپرورش استان البرز در سال ۱۳۹۵، ظهر امروز و باحضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، استاندار و مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان البرز و با موضوع مدیریت منابع حاصل از حمایت‌های خیرین مدرسه‌ساز، در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تأکید بر لزوم همکاری بیشتر شورا با جامعه‌ی خیرین استان، بیان داشتند: مشارکت در امور خیریه مانند مدرسه‌سازی فقط مختص متموّلین جامعه نیست و نیاز نیست تا یک خیّر هزینه‌ی ساخت یک مدرسه کامل را به عهده بگیرد.

ایشان افزودند: دریا با تمام عظمت خود از اجتماع قطرات آب تشکیل‌شده است؛ مردم معمولی شاید توان مالی بالایی نداشته باشند، اما با تجمیع امکانات خرد خود می‌توانند کارهای بزرگی را به انجام برسانند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نباید از بدنه‌ی مردم غافل بود؛ تأکید کردند: باید فضاهایی برای مشارکت بیشتر مردم و استفاده از ظرفیت‌ها فراهم شود تا همه مردم خود را خیر مدرسه‌ساز دانسته و در این زمینه اقدام کنند.

ایشان اظهار داشتند: تقسیم کردن هزینه‌ی پروژه‌های بزرگ به مقادیر اندک و محدود؛ انگیزه و امید مردم برای شرکت در امور خیر را بالا می‌برد؛ درعین‌حال باید از این مشارکت‌ها نیز به شکل مناسبی تقدیر و تجلیل به عمل آید.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه تشویق به مشارکت مردم در امر خیری مانند مدرسه‌سازی هنر است، تصریح کردند: خیلی از افراد دارایی دارند ولی نیاز به  جلب مشارکت دارند و نیاز است که در این زمینه دقت صورت گیرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در خیلی از مناطق کشور، اغلب مدارس با مشارکت مردمی و کمک خیرین ساخته‌شده‌اند، خاطرنشان کردند: یکی از اقداماتی که باید توسعه داده شود؛ فرهنگ‌سازی برای اموری مانند مدرسه و کتابخانه ‌سازی و اقدامات خیر مشابه است؛ در ایران برخی مناطق هستند که در موضوع مدرسه‌سازی تنها از ظرفیت‌های خیرین کمک گرفته‌شده و دولت  هیچ سرمایه‌گذاری‌ای انجام نداده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وجود اقوام مختلف از سراسر کشور در استان البرز، ظرفیت مناسبی برای ترویج امور خیری چون مدرسه‌سازی و اقدامات مشابه است، گفتند: لازم است که این ظرفیت عظیم موردتوجه قرار گیرد تا بتوان در نقاطی که نیاز به کمک خیرین در بحث مدرسه وجود دارد، اقدامات مناسب صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: ظرفیت‌های واحدهای صنعتی استان نیز از دیگر پتانسیل‌هایی است که می‌توان از آن‌ها در منطقه استفاده کرد.

ایشان با بیان اینکه تعامل با این واحدهای صنعتی و تولیدی برای ساخت پروژه‌های اصلی لازم است، تأکید کردند: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و عایدات حاصل از برگزاری مراسمات فرهنگی نیز می‌تواند در بخش ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان موردتوجه قرار گیرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.