لازمه‌ی مذاکره، استقلال کشور و اقتدار نظامی و اقتصادی آن است

فضای مجازی ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰

مذاکره موشک نظامی اقتصاد گفتگو نماز جمعه

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، طی سخنانی پیرامون اوصاف حضرت مهدی (عج) و یاران ایشان، بیان داشتند: لازمه‌ی آمادگی برای یاری حضرت این است که منتظران او آمادگی کافی و بصیرت لازم را برای شناخت اوضاع سیاسی زمان خود داشته باشند و به‌موقع اقدام کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی افزودند: یاران حضرت از افرادی هستند که با قرآن انس دارند و به آن عامل‌اند؛ کسی که با مفاهیم قرآن ارتباط دارد در مسائلی که برای او پیش می‌آید غافلگیر و اسیر فتنه‌ها نمی‌شود.

ایشان ولایت‌پذیری را ویژگی اصلی یاران صاحب‌الزمان (عج) دانسته و تأکید کردند: اصحاب حضرت عموماً از جوانان هستند؛ شیران روز و نیایش کنندگان شب که در برابر مولای خود مطیع و فرمان‌بردارند و در راه انجام مأموریت قاطع و نترس هستند و از دشمن هراسی به دل راه نمی‌دهند.

امام‌جمعه کرج در خطبه‌ی دوم نماز با اشاره به سابقه‌ی ۱۳ فروردین به‌عنوان روز طبیعت بیان داشتند: بر طبق آیات الهی قرآن کریم، خداوند، طبیعت و هرچه در آن است را مسخر انسان قرار داده است ولی انسان با سهل‌انگاری و زیاده‌خواهی‌های خود اقدام به تخریب این نعمات می‌کند.

ایشان با اشاره به اینکه تمام بلاهایی که بر انسان‌ها نازل می‌شوند، نتیجه‌ی عملکرد بد خود انسان است، خاطرنشان ساختند: منابع طبیعی از مهم‌ترین نیازهای زندگی انسان است و باید حفظ و تقویت این منابع و جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری غلط از آن‌ها به شکل فرهنگ دربیاید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) اظهار داشتند: در این بیانات، نکات مهمی درباره‌ی تغییر باورها در افکار جوانان جامعه و سرمایه‌گذاری کلان غرب برای تحقق این مطلب، وجود داشت؛ همین‌طور راجع به جنگ روانی دشمن و توان موشکی کشور مسائل مهمی مطرح شد.

ایشان اظهار داشتند: گاهی بعضی افراد یا منسوبین به آن‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند تا بازخورد آن‌ها را ببینند و بسنجند؛ و بعدازآن هم به شکلی و با بهانه‌هایی این سخنان را تکذیب و نفی می‌کنند؛ آقایان سعی کنند با حرف‌هایشان برای غرب خوراک درست نکنند و منافع ملی کشور را به خطر نیندازند.

ایشان ادامه دادند: دیدید که کشورهای غربی بعد از آزمایش‌های موشکی ایران هیاهو به راه انداختند و ان را مخالف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خوانده و درخواست وضع تحریم‌های جدید علیه ملت ایران کردند؛ در چنین زمانی چرا شما حرفی می‌زنید که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: آقایان! در تفکر و عمل خود را یک مسئول نظام اسلامی بدانید؛ اگر هم تصمیم گرفته‌اید به‌نظام خدمت نکنید لااقل برای نظام هزینه درست نکنید.

ایشان با مخاطب قرار دادن تمام افراد علاقه‌مند به اعتلا و رشد نظام و کشور، خاطرنشان ساختند: چرا سکوت کردید؟! دست از محافظه‌کاری و کم‌کاری بردارید؛ اگر گفتمان انقلاب اسلامی امروز در میدان نباشد، بدانید چیزی جز استحاله‌ی انقلاب و کشور باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به‌صراحت بیان رهبری در موضع‌گیری‌های اخیر خود، با گلایه از بعضی از نیروهای انقلابی و ارزشی، تصریح کردند: دلیل ورود مستقیم رهبری به بعضی مسائل، نتیجه‌ی کم‌کاری و پا پس کشیدن عده‌ای از افراد انقلابی و ارزشی است؛ چرا سکوت کردید؟! چرا به‌موقع سخن نمی‌گویید که رهبری خود وارد میدان نشود و هزینه نکند؟!

ایشان تأکید کردند: حرف بزنید! دفاع کنید! تحت تأثیر جنگ روانی دشمن قرار نگیرید! اگر بزرگان سکوت کنند، نتیجه خوبی به دست نخواهد آمد؛ بدانید که مماشات و هزینه کردن از مقام و جایگاه رهبری کار درستی نیست.

ایشان خاطرنشان ساختند: حزب‌الله و بدنه‌ی مردم ملاحظاتی دارند و خویشتن‌داری می‌کنند، اما مماشات هم حدی دارد؛ داخل و خارج بدانند این هشدار جدی است که ما برای دفاع از اسلام ناب و انقلاب و ارزش‌هایی که برای به دست آوردن آن‌ها خون بهترین و باارزش‌ترین انسان‌ها را داده‌ایم با کسی عقد اخوت نبسته و ملاحظه‌ی هیچ‌کس را نخواهیم کرد.

امام‌جمعه شهر کرج با اشاره به سرنوشت امثال بنی‌صدرها و منتظری‌ها و لزوم توجه به حرکت نکردن در چنان مسیرهایی، تصریح کردند: نکند عده‌ای کاری کنند که چنین سرنوشت‌هایی برایشان رقم خورد.

ایشان با اشاره به برد بالای موشک‌های نظامی و غیرنظامی کشور، یادآور شدند: این روشن است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا توان دفاعی و تسلیحاتی ما ضعیف باشد و از این توان بالا هراس دارند؛ این توان قدرت مانور را از دشمن گرفته است و اکنون می‌خواهند با روش غیرمستقیم دست ما را ببندند؛ ولی بدانند که این بار برخلاف مسئله‌ی هسته‌ای، یک‌قدم از داشته‌ها و توانایی‌های موشکی خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساختند: اگر مذاکره میدان دادوستد است، باید متاعی برای عرضه و پشتیبانی برای حمایت از خود داشته باشیم، وگرنه کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد، بدون استقلال و اقتدار نظامی نمی‌شود مذاکره کرد.

ایشان با بیان اینکه آیات جهاد و دفاع مربوط به چه موقعیتی است؟ آیات مربوط به مقاتله و نبرد با دشمن برای کی و کجا آمده است؟! اظهار داشتند: آیا اجرایی شدن این آیات مقدمه و آمادگی نمی‌خواهد؟! آیا مؤمن مسلمان نباید خود را برای این عرصه‌ها آماده نگاه دارد و سلاحی برای خودش تهیه کند؟! مگر دشمن ما دائماً رجز نمی‌خواند و از گزینه‌های روی میز خودش سخن نمی‌گوید؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین در لزوم حفظ آمادگی در برابر دشمن بیان داشتند: طبق بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، اگر انسان در برآوردن حاجات خود از دشمن یاری بجوید، از رسیدن به آن‌ها بازخواهد ماند.

ایشان افزودند: می‌بینید که بیشترین میزان تولید و استفاده از ادوات جنگی در دنیا مربوط به خود آمریکاست؛ دشمن آشکار و علنی‌ای که دائماً ما را تهدید می‌کند و آنگاه در مقابل چنین موجود عنودی که از هیچ عملی برای تضعیف ما کوتاهی نکرده است، بگوییم که دنیای فردا دنیای گفتمان است و نه موشک‌ها؟!

ایشان این بیان را نادرست دانسته و تأکید کردند: این بیان یعنی امروز صلاح و اسلحه‌ی خود را زمین بگذاریم و دست از داشته‌های خود برداریم؛ خودمان را عملاً خلع سلاح کنیم و سپس به دشمن بگوییم بیا تا مذاکره کنیم؛ این کار اگر نگوییم خیانت است، عین جهالت نیست که انسان در مقابل دشمن تادندان‌مسلحی که دائماً تهدید به نابودی و جنگ می‌کند، خودش را خلع سلاح کند و امید به مذاکره داشته باشد؟!

امام‌جمعه کرج با اشاره به سابقه‌ی طولانی اقدامات دولت و مجلس آمریکا برای مقابله با ایران و تخریب نظام اسلامی و گزارش اخیر رییس‌جمهور این کشور به کنگره آمریکا در رابطه با اقدامات ضد ایرانی دولت ایالات‌متحده، خاطرنشان ساختند: در این گزارش اشاره مستقیم به نفوذ در متن جامعه‌ی ایران به کمک گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های ضداجتماعی می‌شود و آقای اوباما این مسئله را مهم‌ترین دستاورد خود در این زمینه می‌داند.

ایشان ادامه دادند: خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود اشاره‌ی مستقیم به سرمایه‌گذاری‌های کلان آمریکا برای پیشبرد و موفقیت فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ ایران و مسائل مربوط به آن می‌کند که مراجعه به این کتاب برای مطالعه و آگاهی در این زمینه مفید است.

ایشان خاطرنشان ساختند: با وجود عمق بغض دشمنان به جمهوری اسلامی ایران، دل‌خوش کردن به نوشته‌های روی کاغذ کسی که قابل‌اعتماد نیست و به بدعهدی معروف است، سادگی و خوش‌بینی نیست؟! آیا هر انسان عاقلی تأیید نمی‌کند که باید توان دفاعی خود را در مقابل چنین جرثومه‌ی فسادی بالا ببریم؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دغدغه‌های مطرح‌شده توسط رهبر انقلاب در ابتدای سال جدید، عنوان داشتند: در مسئله‌ی برجام و انرژی هسته‌ای که اگر بنا بود دیگران گل بگیرند ما سیمان گرفتیم، آیا طرف مقابل به تعهد خودشان عمل کردند؟! بارها گفته‌شده بود که ساختار تحریم‌ها طوری بسته‌شده است که لغو نشود و اگر هم می‌شود بازگشت‌پذیر است، مثل همین تحریم سوئیفت که از ماه‌ها قبل گفته‌شده بود که آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند رفع تحریم در این زمینه عملی بشود و عملاً هم همین‌طور شد.

ایشان ادامه دادند: می‌بینیم که تحریم‌ها همچنان ادامه دارد؛ می‌گویند سوئیفت بازشده است ولی جلوی هر بانکی را به شکلی بسته‌اند و نمی‌گذارند معامله‌ای انجام بشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه رهبری از همان ابتدا فرمودند که برداشتن تحریم‌ها باید جزئی از مذاکره باشد نه نتیجه‌ی آن، اظهار داشتند: متأسفانه در عمل این‌طور نشد و این‌طور به نظر می‌رسد که بعضی از مسئولین از دشمن می‌ترسند و روی این ترس نظر می‌دهند و عمل می‌کنند؛ بعضی از جریانات نیز در این موضوعات بر اساس نظر دشمن اقدام می‌کنند که نتیجه و هدف این‌گونه نظرها و عمل‌ها استحاله‌ی نظام و از بین بردن روحیه انقلابی مردم است؛ اما به فضل پروردگار انقلاب زنده است و با همت مردم و رهنمودهای رهبری با قدرت و افتخار به سمت قله‌های پیشرفت و افتخار در همه‌ی جهات در حال حرکت است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سنت نیک اردوهای جهادی، اظهار داشتند: این حرکت‌ها که از ابتدای انقلاب آغازشده بود و اکنون هم به‌نوعی و قالبی جدید گسترش‌یافته، آثار و برکات فراوانی داشته است و در استان هم قریب ۲۵ گروه از استان البرز مشغول فعالیت‌های مختلف سازندگی در داخل و خارج از استان هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.