امام‌جمعه کرج:

کمیته‌ی اجرایی راهکارهای ده‌گانه‌ی رهبری در استان البرز تشکیل شود

فضای مجازی ۰۶ فروردین ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه 23 بهمن کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۵ شهر کرج با تبریک فرارسیدن سال نو شمسی، با اشاره به تقارن آغاز و پایان این سال با سالروز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها)، بیان داشتند: بجاست در این سال که سالی فاطمی است، به بررسی سیره و شخصیت حضرت و توسعه‌ی ابعاد وجودی خود، متناسب با این بانوی بزرگوار عالم خلقت بپردازیم.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تبریک روز مادر و روز زن در ۱۱ فروردین، با اشاره به نام‌های ذکرشده برای حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) اظهار داشتند: این نام‌ها بیانگر قسمتی از ویژگی‌های شاخص آن حضرت هستند که بعضی از آن‌ها به‌طور شاخص و مشهور مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ایشان با اشاره به نام “مبارکه” از نام‌های حضرت، خاطرنشان ساختند: مبارکه به معنای چیزی است که می‌ماند و خیر آن ماندگار است و نشان‌دهنده‌ی وجود مبارک و پربرکت این شخصیت عظیم است که آثار وجودی او تا همیشه در عالم باقی خواهد بود.

امام‌جمعه‌ی کرج، ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) را که فرزندان آن حضرت هستند یکی از این برکات دانسته و اظهار داشتند: انقلاب اسلامی در عصر ما نیز توسط یکی از فرزندان آن حضرت آغاز شد و به دست فرزند دیگرش رهبری می‌شود که همه‌ی این‌ها نشأت‌گرفته از برکات وجودی آن حضرت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به انتخابات سراسری ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و دستور حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه حق تعیین سرنوشت توسط انتخابات و خود مردم در این روز انجام پذیرد، اظهار داشتند: در شرایطی که فقط ۵۰ روز از عمر انقلاب اسلامی می‌گذشت و هنوز انقلاب در کشور تثبیت نشده بود و گروهک‌ها به تبلیغات فراوان برای مصادره‌ی انقلاب مشغول بودند، امام از مردم خواست پای صندوق‌های رأی بیایند و ساختار جدید سیاسی و اجتماعی کشور را تعیین کنند.

ایشان افزودند: با مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات نیز جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رأی اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق جامعه تعیین شد و شکل گرفت؛ امام نیز این روز را عیدی ملی و اسلامی نام نهادند و با این کار امیدی شیرین در ذائقه‌ی مردم ایران و تمام مظلومان جهان شکل گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی ایشان و در حریم قدس رضوی (علیه‌السلام) در روز اول سال نو، تأکید کردند: رهنمودهای رهبری چراغ راه انقلاب است و مانند سکان‌دار و ناخدای کشتی انقلاب است که تخلف از فرامین ایشان به معنای خسران قطعی است.

ایشان اظهار داشتند: گاهی رهبری برای تنبّه مطالبی را بیان می‌کنند که نشان می‌دهد عده‌ای بدیهیات را هم فراموش کرده‌اند؛ مرّ مواضع رهبری در مسائل داخلی بر پرده‌پوشی و به اشاره سخن گفتن است ولی پیام نوروزی ایشان و بیاناتشان در حرم رضوی قطعی و صریح و روشن بود؛ اینکه برجام خسران محض بود، اینکه خطوط قرمز در برجام شکسته شد، اینکه سلسله‌ی برجام ها برای ما نفعی نداشته و نخواهد داشت و اینکه تفکر و جریانی خاص در داخل کشور به‌طورجدی مشغول دشمنی با اصل انقلاب هستند و درصددند  تا انقلاب را از اهداف خود دور ساز‌ند.

ایشان تأکید کردند: باید در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب فعال بود و این خواسته‌ها را به شکل مطالبه درآورد؛ ایشان در پیام خود هم مسیر سال را مشخص کردند و هم مسائل مهم و کلیدی نیازمند توجه را بیان فرمودند؛ البته نسبت به بعضی از این مسائل در طول دهه‌ی گذشته بارها تذکر داده‌شده ولی متأسفانه موردتوجه جدی قرار نگرفته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه تمام تلاش غرب در ایران، از بین بردن نظام اسلامی یا بی‌محتوا کردن و استحاله از درون است، تصریح کردند: برای این منظور طرح‌های جدی در داخل و خارج از کشور ریخته‌اند و مرحله‌به‌مرحله نیز در حال اجرا کردن این طرح‌ها و پیشروی هستند.

ایشان بیان داشتند: آنچه از بیان استراتژیست های غربی در مسئله‌ی هسته‌ای و مذاکرات می‌بینیم، این است که برای براندازی نظام اسلامی اولاً به دنبال تسخیر افکار عمومی در پسابرجام به نفع خود هستند، درعین‌حال به دنبال تقویت غرب‌گرایان و تضعیف گفتمان انقلاب و مقاومت هستند؛ درعین‌حال استفاده و توسعه‌ی مدل برجام برای مذاکره بر سر مسائل دیگری که موردنظر غربی‌هاست، تلاش برای تغییر رفتار دولت‌ها و ایجاد فاصله بین متن جامعه و نظام اسلامی از دیگر اصولی است که غربی‌ها به‌روشنی بر آن‌ها تصریح می‌کنند و از گفتن آن‌ها نیز ابایی ندارند.

ایشان خاطرنشان ساختند: این نوع سخن گفتن نشان می‌دهد که این‌ها به تغییر در داخل کشور امید بسته‌اند و الا تن به امضای حتی همین توافق ضعیف هسته‌ای هم نمی‌دادند.

استاد حوزه علمیه استان البرز با بیان اینکه بیانات معصومین باید چراغ راه ما در هر شرایطی باشند، اظهار داشتند: در بیان امیر المومنین (علیه‌السلام) می‌خوانیم که “از دشمن خود، حتی بعد از صلح با او نیز بر حذر باش؛ چون او در حین دوستی و صلح ظاهری خود نیز از پشت به تو خنجر میزند؛ چراکه بنای او بر نابودی توست و هرگز نباید با حسن ظن به دشمن از او غفلت نمود”.

ایشان با اشاره به بیانات سال گذشته‌ی رهبر معظم انقلاب در اسفندماه، اظهار داشتند: بنده به دیپلمات‌های خودمان گفتم که دشمنان نظام از اسم جمهوری اسلامی باکی ندارند، حتی از این‌که یک عمامه به سری در رأس جمهوری اسلامی باشد نیز باکی ندارند و چنان چه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد با آن کنار می‌آیند.

ایشان با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهور آمریکا به کشور کوبا و وقایع جالب‌توجه این سفر، اظهار داشتند: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنان نظام با محتوای انقلاب اسلامی دشمنی دارند و نمونه روشن این جریان کشور کوبا است؛ رئیس‌جمهور آمریکا به کوبا که نشانه‌ی مبارزه با استکبار آمریکا بود، سفر کرده و کنار عکس فردی که در راه مبارزه با آمریکا کشته شد عکس یادگاری می‌گیرد و جمعی کف و سوت می‌زنند؛ عده‌ای در داخل ایران هم خواب این را می‌بینند که رئیس‌جمهور آمریکا روزی وارد کشور شود، اما بدانند تا آمریکا، آمریکا است این خواب تعبیر نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی استحاله کوبا را نشانه‌ای از نتیجه‌ی اعتماد به امریکا دانسته و تأکید کردند: ایران اسلامی مهد آزادگان و احرار است، ایران اسلامی نشانه‌ی استقلال و عزت است، یعنی جان می‌دهیم ولی از ایمانمان دست برنداشته و زیر بار ظلم نمی‌رویم و همه‌ی این‌ها را از مکتب حسین (علیه‌السلام) آموخته‌ایم که فرمود “هیهات من الذله”.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: دشمن امروز در مقابل نظام اسلامی دچار ضعف و زبونی شده است و قدرت مقابله با آن را ندارد؛ به همین دلیل عاجزانه سعی می‌کند با ابزار دیپلماسی راه نفوذی برای خود بیابد؛ آن‌وقت عده‌ای نادان بزدل غرب‌گرای لیبرال واداده‌ی عیاش هوسران شکم‌پرست خیال می‌کنند اگر از مبانی و اصول خود کوتاه بیاییم و تن به مسیری که دشمن برای ما معین کرده است بدهیم مشکلات ما حل می‌شود.

ایشان ادامه دادند: این خیالی است که از فکر مسموم و هوس آلوده‌ی شیطان‌صفت عده‌ای تراوش می‌کند؛ لذا هم این گروه در داخل و هم اربابان غرب نشین شان بدانند، مردم ایران درصحنه هستند و با مال و جان از نظام اسلامی دفاع می‌کنند و به فضل پروردگار ذره‌ای از اصول و مبانی اسلامی انقلاب عقب‌نشینی نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی به همه‌ی مردم به‌خصوص مسئولین ارشد نظام توصیه کردند: در صحبت‌های خود طمع دشمنان را تحریک نکنید، از گفتمان انقلاب و رهبر فاصله نگیرید.

ایشان با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند برای از بین بردن اصول و مبانی انقلاب، جمهوری اسلامی سکولار و لیبرال و دمکراتیک را ترویج کنند، تأکید کردند: باید همه به‌خصوص حزب‌الله برای تقویت و ترویج مبانی اصیل انقلاب و ارزش‌های اسلامی تلاشی مضاعف کنند؛ این کار فرهنگی بزرگی است که مجموعه‌های مردمی خودجوش می‌توانند آن را دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه در انتظار اقدام دستگاه‌ها و مسئولین هم نباشند.

امام‌جمعه‌ی کرج با اشاره به فشارها و تحریم‌های اخیر غربی‌ها در رابطه با مسئله‌ی موشکی ایران و امید آن‌ها به تأثیرگذاری این‌گونه تحریم‌ها به علت برخی بزرگ‌نمایی‌های اشتباه در داخل کشور، اظهار داشتند: بعد از نابودی زیرساخت‌های هسته‌ای ما، امروز می‌بینید که دشمن روی توان دفاعی و نیروی موشکی ما متمرکزشده است؛ پس ما چاره‌ای نداریم که در همه‌ی مسائل به‌خصوص در اقتصاد به خودکفایی و ثبات داخلی برسیم.

ایشان تکیه‌بر فرامین رهبری در بیانات نوروزی ایشان را راهکار خروج کشور از مشکلات اقتصادی و سایر فشارهای موجود دانسته و بیان داشتند: این راهکارهای ده‌گانه باید موردتوجه جدی مسئولین در همه‌ی سطوح قرار گیرند و به‌سرعت وارد فاز اجرایی و عملیاتی شوند.

ایشان با بیان اینکه از مسئولان استانی خواستیم که ارائه گزارش عملکردی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری داشته باشند تا مردم مطلع شوند، اظهار داشتند: رسانه‌ها این امر را دنبال نکردند اما امید است امسال این مهم به شکل مطالبه دربیاید تا شاهد اقدام عملی در این حوزه باشیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امید است در راستای اجرایی شدن ۱۰ خواسته مقام معظم رهبری کمیته استانی در البرز تشکیل داده شود، گفت: در نظر داریم از این طریق ۱۰ خواسته و دستور مقام معظم رهبری بومی ‌شود، توانایی‌های استان البرز به حدی است که می‌تواند با تکیه‌بر کشاورزی و صنایع خود، کل کشور را اداره کند و این صحبت از روی اطلاع دقیق و با توجه به آمارهای موجود است و با توجه به این مسئله وجود معضل بیکاری و سایر مسائل اقتصادی در استان بی‌معناست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.