امام جمعه کرج:

ضربه زدن به انقلابیون با هر عنوانی، ضربه زدن به حافظان و مدافعان انقلاب و کشور است

فضای مجازی ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰

 جمعیت جمعه (13)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی، بیان داشتند: اهل تقوی در همه احوال به قرآن تمسک می‌جویند، چراکه در بیان خود قرآن این کتاب، شفا برای عالمیان است و در بیان حضرت امیر (ع) دوای نافعی است که ناخوشی در پی نخواهد داشت.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بزرگداشت ۱۳ جمادی‌الثانی که روز ارتحال حضرت ام‌البنین است، اظهار داشتند: این روز به احترام این اسوهی فداکاری و ایثار، روز بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است؛ مادران و همسران شهدا الگوی شجاعت و ایستادگی و صبر برای جامعه‌اند و این افراد هستند که می‌توانند فرزندانی با این خصوصیات و سجایای اخلاقی تربیت کنند.

ایشان با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان روی این قشر مهم جامعه خاطرنشان ساختند: می‌بینید که با انواع ترفندها درصدد آسیب رساندن به این قشر هستند و روی دختران ما که مادران آینده‌ی جامعه هستند به چه شکلی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: اگر این قشر از جامعه منحرف شود، جامعه‌ی آینده‌ی ما دچار خسران و خلل خواهد شد؛ صدای دلسوزان نیز در این زمینه بلند است ولی به‌جایی نمی‌رسد چراکه عده‌ای از متولیان و مسئولان فرهنگی متأسفانه یا در خواب هستند یا اینکه خود را به خواب‌زده‌اند؛ عده‌ای نیز رسماً می‌گویند به ما ربطی ندارد، ما که مسئول بهشت و جهنم کسی نیستیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ترویج احترام به مادر و همسران شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشتند: این مسئله الگویی برای تربیت نسل‌های آینده است و به جامعه سلامت و عزت و آبرو می‌دهد و ایام نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای اهتمام به این مسئله است.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی تلاش‌های رزمندگان اسلام در عملیات فتح المبین در ۲ فروردین ۱۳۶۱، تصریح کردند: آزادسازی بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر از اراضی اشغال‌شده‌ی ما در این عملیات باعث شد که امام (ره) در پیامی خطاب به این ایثار گران فرمودند که در این عملیات دست خدا بالای دست شما قرار داشت و شما دین خود را نسبت به اسلام ادا نمودید.

ایشان با اشاره به ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ و نام‌گذاری آن به‌عنوان روز ملی شدن صنعت نفت، اظهار داشتند: می‌بینید بعد از حدود هفتادسال از این واقعه‌ی ملی هنوز دست از تلاش برای وابستگی ایران برنداشته‌اند و از فشارهای آن‌ها چیزی کم نشده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: البته تلاش‌های دشمن برایش تاکنون ثمر نداشته است و بسیاری از پیروزی‌های انقلاب اسلامی و ایران در طی این سال‌ها که یکی از آن‌ها تولید داخلی بیش از نود درصد نیازهای ما در این زمینه است، گواه روشنی بر این مدعاست.

ایشان افزودند: البته آن‌ها دست از کارهای خود برنمی‌دارند؛ چراکه سلطه‌ی نفتی بر کشور ما برای آن‌ها یک اصل است تا از آن به‌عنوان اهرم فشاری برای دخالت در مسائل سیاسی ما استفاده کنند.

ایشان تصریح کردند: در این فضا بیانات رهبری مبنی بر تلاش مردم و مسئولین کشور برای عدم اتکای اقتصاد بر مسائل نفتی، جایگاه خودش را نشان می‌دهد که برای این منظور تنها راه نجات ما اتکا به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است تا دیگر نوسانات قیمت نفت و بازی‌های سیاسی جهانی نتواند به اقتصاد ما ضربه بزند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به موضع‌گیری‌های قبلی خود در رابطه با قراردادهای نفتی دولت موسوم به “قراردادهای I.P.C” خاطرنشان ساختند: این مسئله و آسیب‌های این قراردادها بر آینده‌ی اقتصاد و صنعت نفت کشور سؤالی است که هرچند بارها مطرح کرده‌ایم ولی هنوز پاسخ شایسته و روشنی از طرف دولتمردان به ان داده نشده است.

ایشان با اشاره به آغاز سال جدید شمسی و مقارنت آن با ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، گفتند: امسال نیز بهار ما و سال ما سال فاطمی است و انشالله با الگو گیری از زندگی حضرت و سیره‌ی ایشان، در عمل نیز زندگی خود را در سال جدید فاطمی نماییم.

ایشان با بیان اینکه ایام نوروز، روزهای تحول طبیعت و جهان خلقت و روزهای بیداری از خواب زمستانی است، تأکید کردند: سعی کنیم از این مسائل به‌سادگی نگذریم و از آن‌ها درس بگیریم؛ عید واقعی وقتی است که ما نیز ا خواب غفلت بیدار شویم و بتوانیم با ایجاد تحولی در خود برای آینده به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که نتیجه‌ی آن در پایان کار کسب رضایی الهی باشد.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه استان البرز با بیان اینکه تمام زندگی دنیا درواقع جزوی از بهار زندگی است، یادآور شدند: ما در دنیا تابستان عمر خود را نمی‌بینیم؛ تابستان فصل برداشت و حصول نتیجه است و تابستان زندگی انسان پس از گذر او از این جهان آغاز خواهد شد که همانا عالم آخرت است.

ایشان با تأکید بر عدم غفلت و ابتلا به سیئات در این ایام، بیان داشتند: در ایام نوروز و در کنار تفریحات و تفرجات معمول، از رسیدگی به وضع اطرافیان غافل نشده و یاد گذشتگان را فراموش نکنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به دیدار اعضای مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب در سالگرد حمله‌ی عوامل رژیم طاغوت به مدرسه‌ی فیضیه در سال ۴۲، اظهار داشتند: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات تنظیم‌شده توسط قدرت‌های بزرگ در جهان را به هم زد و بخصوص ایران که در منطقه تأثیرگذار بود و تأثیرگذاری‌اش پس از انقلاب بیشتر هم شد؛ لذا تمام تلاش عوامل استکبار در منطقه و طی این سال‌ها نابودی و یا کاستن این تأثیرگذاری است.

ایشان با اشاره به بیان رهبری مبنی بر اصلی و فرعی کردن مسائل جامعه و پرداختن به مسائل اصلی بیان داشتند: این مسائل، مانند اقتصاد مقاومتی و نفوذ و فرهنگ و … در بیان رهبری به‌وضوح قابل‌مشاهده است و اخیراً هم تأکید بر انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن دارند که در یک سال گذشته فراوان به آن پرداخته‌اند.

ایشان با اشاره به بعضی سخنان مطرح‌شده در رسانه‌ها و فضای جامعه مبنی بر ارتباط با همه‌ی جهان و بخصوص آمریکا، اظهار داشتند: بعضی‌ها تلاش می‌کنند ذائقه‌ی مردم را عوض کنند و می‌خواهند روحیه استکبارستیزی مردم را به یک موضع سازشکارانه‌ی ضعیف تبدیل کنند و در این راه حتی از تفسیر نادرست و غرض ورزانه ی معارف اصیل اسلام مانند صلح امام حسن و قیام امام حسین (علیهم‌السلام) نیز ابایی ندارند.

امام‌جمعه‌ی کرج افزودند: حتی سعی در تحریف اصول انقلاب و امام نیز دارند و تلاش می‌کنند به مردم القا کنند که آمریکا آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم بد نیست و دائماً از هضم شدن در هاضمه‌ی آمریکا و اروپا و نظم جهانی می‌گویند.

ایشان ادامه دادند: گویندگان این خزعبلات غافل از آن‌اند که عزت و ذلت در دست خدای تعالی است و کسی با تعامل با کدخدای بی‌خدا در جهان عزیز نخواهد شد؛ چراکه او به چیزی جز نابودی و تضعیف تو راضی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هشدارهای جدی رهبری در این مورد، اظهار داشتند: طبق بیان ایشان اگر نظام اسلامی هویت انقلابی خود را از دست بدهد شکست خواهد خورد؛ البته به حمد الهی حزب‌الله بر اساس مبانی قرآن، چه امروز و چه در آینده دست از مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ نکشیده و نخواهد کشید.

ایشان با اشاره به حضور نیروهای مکتبی و حزب‌اللهی در میدان‌های دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها در سراسر جهان، بیان داشتند: امروز همین جوانانی که به آن‌ها اتهام تندروی و افراطی‌گری می‌زنند با تمام وجود از مرزهای ایمان و شرف و استقلال دفاع می‌کنند؛ در کدام صحنه‌ی ایثار و شهادت کسانی که اشرافی زندگی کرده و غرب کعبه‌ی آمال آن‌هاست حضور یافته‌اند؟!

ایشان ادامه دادند: دشمنان به‌خوبی دریافته‌اند تفکری که مدافع انقلاب و عزت و استقلال کشور است، نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی که همان تفکر اصیل انقلابی حزب‌الله است؛ این تفکر معیار و ملاک‌های دقیق روشنی دارد و برخلاف حزب‌های و جناح‌های سیاسی، هرکس نمی‌تواند خود را انقلابی بداند و بنامد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به بیان بعضی از معیارها و نشانه‌های فرد انقلابی پرداخته و تأکید کردند: انقلابی دروغ نمی‌گوید؛ آرمان‌گرا و ارزش‌مدار است؛ اشرافی نیست و ساده زیستی را در عمل پیاده می‌کند؛ اهل خدمت صادقانه است؛ استکبارستیز است و از مظلوم دفاع می‌کند؛ اهل امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ از اصول دینی و شرعیات الهی فاصله نمی‌گیرد و همه‌ی این‌ها را نه در شعار که در عمل ثابت می‌کند و لذا تنها تفکری که می‌تواند از کشور و ملت در برابر دشمنان دفاع کند همین تفکر انقلابی است.

ایشان افزودند: ضربه زدن به انقلابیون با هر عنوانی مثل تندرو و افراطی، ضربه زدن به حافظان و مدافعان انقلاب و کشور است

 ایشان به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ روحیه انقلابی در حوزه علمیه اشاره‌کرده و گفتند: برخی تلاش می‌کنند تفکر غیرانقلابی را در حوزه علمیه گسترش دهند؛ چرا که نقش حوزه در حفظ سلامت جامعه و روحیه ی انقلابی افراد بسیار مهم است و اگر حوزه و روحانیت آسیب ببیند، انحراف و نابودی جامعه قطعی است.

آیت الله حسینی همدانی در پایان با ااشاره به خروج روسیه از میدان نبرد سوریه، اظهار داشتند: جمهوری اسلامی ایران تا هنگامی که وضعیت این کشور به ثبات برسد و حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود به رسمیت شناخته شود، دست از حمایت از سوریه نخواهد کشید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.