گزیده بیانات/

بهار طبیعت، جلوه‌ی رستاخیز الهی

فضای مجازی ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰

بهار - نوروز

باید با دقت به ایام تحوّل در عالم طبیعت و نو شدن سال و رویش دوباره‌ی گیاهان و درختان و از همه مهم‌تر دگرگون شدن احوال انسان‌ها توجه کرد. در دستورات دینی به ما فرموده‌اند اهل غفلت نباشیم و به همه‌چیز با دقت و تدبر نگاه کنیم و عبرت بگیریم.

این روزها خوب به اطراف خودتان نگاه کرده‌اید؟! کانّه رستاخیزی در عالم به وجود آمده، قیامتی و محشری برپاشده، زمین مرده بیدار شده، همه‌جا سبز شده. قیامت هم زنده شدن مردگان است. هرسال در فصل بهار خدای تعالی ما را به یاد مرگ می‌اندازد. با یک جلوه‌ی بصری و دیدنی، البته در طول شبانه‌روز دائماً این کار تکرار می‌شود؛ اما بهار جلوه‌ای دیگر دارد.

لذا در روایات فرمودند با آمدن بهار زیاد به یاد مرگ باشید، چون سازندگی آن برای انسان فراوان است و بیشتر بدبختی انسان اگر بررسی شود مربوط به فراموشی اوست. غفلت بزرگ‌ترین عامل تباهی انسان است چه قدر آیه و روایت داریم که نهی می‌کنند که از غافلان نباشیم.

(آیه‌ی ۴۶ سوره مبارکه ص) وَ اذکُرٍ عبادَنا ابراهیمَ و اسحاق وَ یعقوبَ اُولی الاَیدی و الابصار اِنَّا اخلصناهُم بخالِصَهٍ ذکرَی الدار…

یاد خانه، فراموشی منزل، این‌که از کجا آمده‌ایم و منزل ما کجاست را ندانیم، نتایج بدی را به همراه دارد. این‌که انسان مرغ باغ ملکوت است را نباید فراموش کند.

به‌هرتقدیر از این ایام و از شادابی درختان و سبزه‌ها بهره ببرید اما غفلت نکنید، بهار را هم وسیله رشد و کمال خود قرار دهید.

۱۳۹۳/۰۱/۰۱

اگر توجه داشته باشیم و قلب خودمان را در اختیار خدای تعالی قرار دهیم مسلماً این دل تغییر خواهد کرد؛ اما اگر پیروی از نفس و هواهای نفسانی داشته باشیم چیزی به‌جز گذر ماه و سال نصیب ما نخواهد شد. پس چه‌بهتر در لحظات تحویل سال، با توجه و دقت از خدای مقلب‌القلوب بخواهیم که در همین ابتدای سال، حال ما را به بهترین حال تغییر بدهد.

نکته دیگر اینکه هرکس برای رسیدن به اهداف خودش لازم است برنامه‌ریزی داشته باشد و از گذشته خود پند بگیرد و برای آینده‌اش استفاده کند.

سالی که گذشت با همه فرازوفرودهایی که داشت می‌تواند برای ما درسی باشد تا آینده خود را بر اساس آن ترسیم کنیم. خوب است در همین ابتدای سال باهم پیمان قلبی ببندیم برای تحوّل، چه در مسائل فردی و چه اجتماعی، تلاشمان برای پیشرفت خودمان و جامعه‌مان باشد.

سال آینده مصادف است با دو انتخاب مهم، یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و یکی مجلس خبرگان رهبری که هر دو از مسائل مهم سال آینده هستند. از ابتدای سال باید شاخص‌ها را توجه داشت و افرادی را که در مظان انتخاب هستند، رصد کرد تا در سال جاری حماسه دیگری را انشالله به وجود بیاوریم.

نکته مهم دیگری هم که عرض می‌کنم، این است که همه‌ی موفقیت انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی ما در وحدت بین مردم و مسئولین بوده و این وحدت باید دائماً برقرار باشد تا با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات معظم له این مسیر طی شود.

در سال جدید، نام‌گذاری‌ای که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، نصب العین همه‌ی ما و مردم و مسئولین قرار بگیرد و انشالله در پیشبرد اهداف عالی اسلام همه باهم با وحدت و یکپارچگی اقدام کنند.

۱۳۹۴/۰۱/۰۱

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.