گزیده بیانات/

شاخصه های انتخاب صحیح

فضای مجازی ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰

شاخصه های انتخاب

شناخت خواسته ی دشمن

انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای سلامی در پیش است و همه میدانید و اهمیت او را توجه دارید که در انتخاب باید دقت کرد.

توجه داشته باشید که “دقیق انتخاب بکنید که خواب پریشانی را که بعضی‌ها برای انقلاب دیدند هرگز تعبیر نشود”…

۰۴/۱۰/۹۴

دقت در انتخاب

دو انتخاب مهم را در پیش داریم. این‌ها را مواظبت کنید (که با بی‌دقتی در انتخاب افراد) بعضی وقت‌ها آینده یک منطقه به باد خواهد رفت.

الان ما در این شهر (کرج) یک جا را درست می‌کنیم جای دیگر خراب درمی‌آید. بررسی می‌کنیم “می‌بینیم دوستان آنجایی که باید انتخاب می‌کردند، آنجایی که باید حواسشان را جمع می‌کردند، حواس‌جمعی نکردند”…

۱۱/۱۰/۹۴

اهل توجه و فکر باشید

مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نقش مهمی دارند. خودتان اهل توجه و فکر باشید. خدای‌نکرده اشتباه عمل نکنید…

دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کارهایشان را با دقت انجام دهند که بحمدالله می‌دهند و این را هم بدانند که امین مردم باید باشند. آراء مردم امانت در دست آن‌هاست و باید به اهلش برسانند…

۲۷/۰۹/۹۴

مجلس متدین و متخصص

شرایط این دوره انتخابات حساسیت ویژه‌ای را به خودش گرفته است. همه باید کمک کنند تا به‌خوبی “مجلسی متدین، متخصص، بصیر، استکبارستیز و قدرتمند” تشکیل شود.

تلاش‌های زیادی می‌شود که این مجلس و مجلس این دوره تراز انقلاب اسلامی نباشد. به خیال خام خودشان قصد دارند “ولو با لباس روحانیت”، لیبرالیسم یا سکولاریسم و امثال‌ذلک را در ارکان کشور نفوذ دهند.

۰۹/۱۱/۹۴

پروژه ی استحاله

یکی از صحنه‌های مهم که (دشمنان) از مدت‌ها قبل برای آن طراحی کرده‌اند و برنامه‌ریزی دقیقی برای آن دارند انتخابات است که از این طریق به دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نزدیک بشوند و وارد شوند و به کمک افراد ترسو و بزدل غرب‌گرا و واداده‌ی داخلی -کسانی که باز اینجا به تعبیر رهبری دلشان دنبال حرف آمریکاست- پروژه‌ی استحاله از درون را اجرایی کنند.

۰۹/۱۱/۹۴

رسیدگی به کار مردم؛ وظیفه ی اصلی مسوولین

“اگر کسی در زمان مسئولیت خودش آن کاری را که وظیفه‌اش است انجام ندهد و رسیدگی نکند خیانت به خودش و اجتماعش کرده” و عندالله هم معذور نیست. این بحث بحث سیاسی نیست.

 (اگر) به شما منصبی دادند باید کار مردم را رسیدگی کنید؛ (نه اینکه) رها کنید و از آن فرصت برای کار دیگری استفاده کنید.

بروید آیات و روایاتی که در این رابطه آمده است را بخوانید…

۰۶/۰۹/۹۴

با دین خود و مردم بازی نکنیم

همه نامزدها و طرفداران آن‌ها ادب و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند. از تخریب و غیبت و تهمت و دروغ جداً خودداری کنند؛ که این چندروزه دنیا قیمتی ندارد که انسان سفره ابدی خودش را آلوده کند. حساب آخرت بسیار سنگین است. پس دادن این حساب به‌شدت سخت و طاقت‌فرساست. خدای‌نکرده برای اینکه یک ریاست اعتباری چندروزه به دست بیاید با دین خود و دین مردم بازی نکنیم. توجه به آن سفره ابدی داشته باشیم که تا زمانی که خدا خدا است بر سر آن سفره باید زندگی کنیم.

۲۳/۱۱/۹۴

رزومه ی کاری

عزیزانی که می‌دانند رأی ندارند واگذار کنند تا فرصت را به دیگران بدهند. بگذارند که افراد دیگر با رأی بالا و محکم وارد عرصه بشوند. شما هم به‌عنوان‌ کسانی که می‌خواهید رأی بدهید، توجه به وعده‌ها و عملکردهای سابق افراد کنید. این را زیاد عرض کردیم.

به‌قول‌معروف “رزومه‌ی کاری را در مورد افراد بررسی کنید”…

۲۳/۱۱/۹۴

دقت در مسائل پیرامونی

بصیرت خودتان را نسبت به افراد بیشتر کنید. مسائل پیرامونی را بی‌توجه از آن نگذرید.

مثلاً من بعضی وقت‌ها نگاه می‌کنم می‌بینم که درجایی ۲۰ نوع روزنامه توزیع می‌شود از هر نمونه ۵۰ تا ۱۰۰ تا -بیشتر یا کمتر- می‌گویم که هرکدام از این‌ها مثلاً ۱۰۰۰ تومان باشد؛ این پول را چه کسی داده؟ برای چه چیزی داده؟ چرا اینجا دارد مصرف می‌کند؟ چه هدف مهمی دارد؟!

و بعد روزنامه را که ورق می‌زنیم، می‌فهمیم چرا…

این‌ها را باید دقت کنید؛ حرکت‌هایی که افراد دارند، رفت‌وآمدهایی که دارند و ان‌شاءالله با تمام بصیرت وارد شوید انتخاب کنید.

۲۷/۰۹/۹۴

حواستان را جمع کنید. خصوصاً در این دوره!

در این دوره تصمیم بر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام‌دارند.

توجه خودتان را جمع کنید و بصیر باشید. با توجه کامل به‌پای صندوق بیایید. آن را عبادت بدانید. بسم‌الله بگویید. با وضو رأی خودتان را داخل صندوق بیندازید و بدانید که پیش خدای تعالی هم مأجور هستید اگر درست عمل کرده باشید.

۲۳/۱۱/۹۴

فکر نکنید هر رأیی دادید بی‌اثر است…

قصد قربت کنید و وضو بگیرید به‌عنوان عبادتی از عبادات، با قصد قربت وقتی وارد شوید؛ امر صبغه‌ی عبادی پیدا می‌کند؛ ولو عبادت نیست اما ثواب دار خواهد شد.

بروید و این رأی خودتان را با عنایت و توجه با توجه به اینکه اگر روز قیامت از شما سؤال کردند به چه علت به این آقا رأی دادید، بتوانید جواب دهید؛ رأیتان را در صندوق بیندازید.

۳۰/۱۱/۹۴

مجلسی درست شود که مرعوب غرب و آمریکا نباشد

انتخابات پیش رو از جهات مختلف اهمیت دارد. هم در مسائل داخلی هم در امور خارجی.

به تذکرات رهبری خوب گوش کنید. مواردی را که ایشان بیان می‌کند و کدهایی را که می‌دهد خوب در نظر بگیرید. این‌ها را در زندگی خودتان و در آن مراحلی که باید تصمیم بگیرید که انتخابات یکی از آن موارد است به کار ببندید.فرمودند اگر مجلسی درست شود که مرعوب غرب و آمریکا باشد و به دنبال حاکمیت اشرافی گری باشد مملکت را بدبخت می‌کند. مگر این‌ها از شورای نگهبان عبور نکردند؟ چرا کردند. اگر ما به این‌ها رأی بدهیم احتمال این‌که ما را بدبخت کنند هست؟ بله هست. با این بیان هست؛ یعنی باید دقت کنیم.

مگر در مجلس ششم این‌ها از فیلتر عبور نکرده بودند؟! کرده بودند؛ اما تا آنجایی پیش رفتند که خواستند اصل ولایت‌فقیه را از قانون اساسی حذف بکنند. جام زهر به رهبری بخورانند و امثال‌ذلک.آن نامه‌ای که نوشتند، برای همه شما مشهود است. در خاطر شریفتان هست؛

مواظب باشید به چه کسی رأی می‌دهید. افرادی را که به‌اندازه سرسوزنی با مسائل نظام و آرمان‌های نظام و ارزش‌های نظام و انقلاب و اسلام زاویه‌دار هستند را به‌هیچ‌وجه قبول نکنید.

۳۰/۱۱/۹۴

خوب رصد کنید

یک عده‌ای میلیاردی خرج می‌کنند برای خدا که وارد مجلس بشوند برای خدا و ان‌شاءالله برای خدا کار کنند.

این‌که دارم می‌گویم منظورم این است، یعنی “با یک مقدماتی که خدا نمی‌پسندد و خدا راضی به آن کارها نیست با کلک و حقه‌بازی و خرج کردن پول‌های که ریشه آن پول‌ها معلوم نیست کجاست، تلاش می‌کنند که وارد جایی بشوند که برای خدا کار کنند” !

 این حقه‌بازی نیست؟! این گول زدن خودش نیست؟! گول زدن اطرافیان نیست؟! خوب رصد کنید؛ خوب دقت کنید؛ صلاحیت افراد را ببینید.

۰۶/۰۹/۹۴

خرج بی رویه!

ببینید، خوب رصد کنید، مگر می‌شود میلیاردی خرج ‌کنند بعضی از افراد؟ میلیونی خرج کنند؟ خرج بی‌رویه! -بالاخره انتخابات خرج‌هایی را دارد- ولی بی‌رویه خرج بکند که برود برای خدا، برای مردم، کار کند؟!

باید بصیر باشید…

۱۱/۱۰/۹۴

به کسی رأی بدهید که محرومیت را چشیده باشد

حضرت امام -رضوان‌الله تعالی علیه- فرمودند: “رئیس‌جمهور و وکلای مجلس، از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند نه از سرمایه‌داران، زمین‌خواران، صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.” این بخشی از وصیت‌نامه حضرت امام بود که حواستان باشد جایی که می‌خواهید رأی بدهید “به کسی رأی بدهید که خودش اهل محرومیت باشد محرومیت را چشیده و کشیده باشد و مسائل را خودش لمس کرده باشد”…

۱۶/۱۱/۹۴

 

سلامت نفس و تقوا

منتخب شما باید کسی باشد که سلامت نفس داشته باشد، اهل تقوا باشد.

یادم است یک‌بار یک بنده خدا از آقای بهجت پرسید ما می‌خواهیم رأی بدهیم به چه کسی رأی بدهیم؟ آقا فرمود: مرد باشد. آن بنده خدا گفت الان دیگر بحث زن و مرد نیست الان فضا فضای دیگری است. حاج‌آقا در سیاست نیست. ولی متوجه نشد که آقا چه گفت!

اینکه مرد باشد یعنی “بتواند مردانه عمل کند”. بتواند از حق دفاع کند. بتواند جلوی ظلم را بگیرد. بتواند منشأ خیر و اثر باشد. نه اینکه خودش برود مسئولیت را طعمه‌ای بداند که بگوید در این چند سالی که هستم بتوانم برای خودم کاری کنم…

۱۱/۱۰/۹۴

برای انتخاب افراد باید حجت شرعی داشته باشید…

ما مسلمان هستیم. مسلمان نمی‌تواند هر طور دلش خواست عمل کند. برای کاری که می‌کند خصوصاً جاهایی که جهات مهمه پشت سر آن هست باید حجت شرعی داشته باشیم.

یعنی “باید بتواند بگوید به چه دلیل فلان کس را انتخاب کردم” و به چه دلیل دیگری را قبول نکردم.

۰۹/۱۱/۹۴

اینکه (شخصی بگوید این نامزد انتخاباتی) برادرم بود، همسایه ما بود، ما برای فلان گروه و فلان قبیله هستیم؛ چند هزار نفر هستیم، این‌ها غیر از من به کسی رأی نمی‌دهند و امثال‌ذلک؛

کسانی که این‌گونه رأی می‌دهند “بدانند که حجت شرعی ندارند” و عندالله عذری ندارند.

۰۹/۱۱/۹۴

تک‌تک شما باید برسید به این نتیجه که به چه کسی باید رأی بدهید. نه جامعه روحانیت، نه جامعه مدرسین، نه هیچ‌کس دیگری، -این را شفاف می‌گویم که همه متوجه بشوید- نمی‌تواند به شما بگوید که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید.

خود شما باید حجت شرعی داشته باشید؛ می‌شناسید، می‌گردید، پیدا می‌کنید و می‌گویید به این دلیل و به ان دلیل به این رأی می‌دهم و به آن رأی نمی‌دهم…

۱۶/۱۱/۹۴

کسانی که در اثر احساسات و تعصبات قومی و حزبی به افراد رأی می‌دهند توجه داشته باشند که “از منافع ملی غفلت دارند”

 این افراد در کشتی نشستند اما دارند جای خودشان را سوراخ می‌کنند و فکر می‌کنند که مربوط به خودشان است، اما کل جامعه و کل آن کشتی غرق خواهد شد، همه را غرق می‌کنند.

اگر صلاحیت و لیاقت دارد باید رأی بدهید. با او زندگی کردی سالیان سال، می‌دانی باید رأی بدهی. نه اینکه چون بچه‌محله ما است. بچه‌محل بودن به درد نمی‌خورد. روز قیامت نسبت‌ها همه به هم می‌خورد. اینکه او پدر من است و او مادر من است به هم می‌خورد. چه برسد به بچه‌محل بودن.

این مثل عصبیت جاهلیت می‌ماند…

۲۳/۱۱/۹۴

موقعی که می‌خواهید رأی بدهید حواستان را جمع کنید. بصیر باشید. “روی دوست و رفیق و قبیله و فامیل و هم عشیره بودن و این‌ها رأی ندهید”.

روی رودربایستی رأی ندهید…

۱۱/۱۰/۹۴

اگر توانستید برای خودتان حجت شرعی پیدا کنید به این دلیل و آن دلیل به نتیجه رسیدید که باید به فلان کس رأی بدهید همان برای شما لازم است.

اگر نتوانستید و لازم شد که از دیگران بپرسید؛ آن موقع “باید از اهل بپرسید”، کسی که مصلحت را می‌داند، کشور را می‌شناسد، افراد را می‌شناسد، حقایق افراد را می‌داند که چگونه است، از آن‌ها باید بروید مراجعه کنید و بپرسید.

و الا با بی‌گدار به آب زدن یک رأی خواهید داد و مسئولیت‌هایی را به گردن خودتان می‌اندازید.

۰۹/۱۱/۹۴

یک‌وقت هست که نمی‌توانید (پیدا کنید که به چه کسی رأی بدهید)، قدرتش را ندارید، آدم‌ها را نمی‌شناسید، فرصتش را ندارید، به هر دلیلی نمی‌توانید به آن حجت شرعی برسید.

آنجا وظیفه‌دارید از یک مرجعی که به او اعتماد می‌کنید از او بپرسید -در هر زمینه‌ای که هست چه مجلس شورا و چه مجلس خبرگان- به آن‌کسی که اعتماد می‌کنید و می‌توانید در قیامت بگویید که من به او اعتماد داشتم او به من گفته بود و من طبق نظر او عمل کردم (رجوع کنید)…

۱۶/۱۱/۹۴

من می‌خواهم مواردی را بگویم که به چه کسانی رأی ندهید…

گاهی افراد برای اینکه رأی بیاورند به افرادی که نفوذ (در بعضی جاها) دارند پیشنهادهایی می‌دهند؛ که مثلاً اگر انتخاب شدم به فلان مسئول در فلان جا فشار بیاورم تا تو را در آنجا به کار بگیرند. این اول فساد است. رصد کنید ببینید اگر در بین کسانی که نامزد هستند افرادی این‌چنین هستند، -که هستند- رأی ندهید.

رأی دادن به این‌ها “خلاف شرع” است…

 ۲۳/۱۱/۹۴

روحیه ی انقلابی

سلامت نفس جزء معیارهای اصلی شما باشد. روحیه انقلابی داشتن و بصیر بودن جزو ملاک‌های اصلیتان باشد.

انقلابی این نیست که این روزها درجاهای مختلف شهر مراسمی که گرفته می‌شود چهره‌هایی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند بیایند در اول آن صف جمعیت بنشینند خودشان را به مردم نشان بدهند بعد بگویند که دیدید که ما چه انقلابی هستیم. البته همه این‌طور نیستند…

۱۱/۱۰/۹۴

پاک دستی افراد

یکی از آن مسائل مهم پاک دستی است. “نماینده نباید اهل سوءاستفاده باشد”. سوءاستفاده مالی برای خود و اطرافیانش. این را بررسی کنید. سوءاستفاده مالی فقط دزدی نیست. گاهی با بی‌توجهی هم آسیب‌هایی به اموال عمومی زده می‌شود. مثلاً در جایی که خلافی صورت می‌گیرد این آقایی که شما نماینده‌اش کردید و به مجلس فرستاده‌اید، -در هرکدام از این مجالس- سکوت می‌کند و به خاطر این سکوتش ضرری به بیت‌المال می‌رسد، حقی ناحق می‌شود.

این آدم، آدم درستی نیست! به او رأی ندهید…

۲۳/۱۱/۹۴

بررسی عملکرد

عملکرد طرف را ببینید. در مقاطعی که باید انقلابی عمل می‌کرده آیا عمل کرد یا نکرد؟ آنجایی که باید حرف می‌زد حرف زد یا نزد؟ آنجایی که باید دفاع می‌کرده دفاع کرد یا نکرد؟ آنجایی که باید سکوت می‌کرد سکوت کرد یا نکرد؟

“فقط در یک جلسه‌ای آمدن و نشستن، این توهین به فهم مردم است”. رفتن و در مجالس شرکت کردن به نیت رأی اگر باشد!

البته نیت افراد را خودشان می‌دانند…

۱۱/۱۰/۹۴

بررسی مواضع راجع به سران فتنه

سابقه‌ها، خط‌مشی‌ها، این‌ها را در نظر بگیرید و “حتماً ببینید کاندید موردنظر شما موضع‌گیری راجع خطوط نظام چه بوده و مواضعش راجع به سران فتنه و پدران معنوی فتنه راجع منحرفین و راجع تحریف‌کنندگان امام و نظام چه بوده”، بعد رأی بدهید.

“ممکن است بعضی‌ها در زمان کاندیداتوری حرف‌هایی بزنند، (ولی) این حرف‌ها ارزشی ندارند” و باید سابقه آن‌ها را دید!

۰۴/۱۰/۹۴

نگاه به سابقه افراد

بعضی‌ها هستند که کاملاً مشهود است سابقه‌شان، شما می‌بینید. رسماً هم اعلام می‌کند که من با فلانی هستم و از او دفاع می‌کنم. چهره او کاملاً مشخص است که کیست و الان دارد برای چه کسی کار می‌کند و آب به آسیاب چه کسی می‌ریزد. شما مجاز نیستید به یک چنین کسی که از آن‌ها طرف‌داری می‌کند رأی بدهید. عندالله مأجور نیستید…

۲۳/۱۱/۹۴

مراوده با فتنه گران

به عملکردهای گذشته خوب دقت کنید. بعضی‌ها با نظام زاویه‌دارند. به دستگاه‌های نظارتی بی‌احترامی کردند. نسبت به رهبری زاویه‌دارند. “با فتنه‌گران مراوده دارند یا خود از فتنه‌گران هستند”. به کسانی که دلداده‌ی این افراد هستند رأی ندهید…

۲۳/۱۱/۹۴

اعتماد به دشمن

تأکید دوباره بر “عدم اعتماد به دشمن” که در بیان رهبری در جمع مردم بود؛ هشدار دیگری بود!

سخنان بعضی از نامزدها را توجه کنید… می‌گویند اگر مجلس یکدست باشد پرونده فتنه را به شورای امنیت ملی می‌بریم! هنوز وارد مجلس نشده برای نظام خط‌ونشان می‌کشد! هنوز وارد نشده‌اند، دارند ترغیب می‌کنند و تشویق می‌کنند! رادیوهای بیگانه را کلماتشان را بشنوید که چگونه دارند نسخه می‌پیچند؛ این ‌یکی از صحنه‌های امیدوارکننده‌ی آن‌هاست، اگر با بصیرت وارد میدان نشویم…

۳۰/۱۱/۹۴

توجه به زورمداران

کسانی که “تمام توجه آن‌ها به زورمداران و صاحبان قدرت است و از مردم غافل هستند” به آن‌ها رأی ندهید.

۲۳/۱۱/۹۴

زاویه داران با نظام

در این مقطع، رأی دادن به کسی که کوچک‌ترین زاویه را با نظام داشته و در مقاطع مهم که باید حرف می‌زده و دفاع می‌کرده؛ نه‌تنها دفاع نکرده، سکوت هم کرده و الان هم اعلام انزجار و تبرّی نمی‌کند – با بودن کسانی که این مشکلات را ندارند- مردم برای رأی دادن به یک چنین افرادی معذور نیستند.

ولو اینکه این افراد از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده باشند؛ ما نمی‌توانیم به کسانی که این‌گونه هستند رأی بدهیم، با دیدن مشی و روشی که دارند.

۳۰/۱۱/۹۴

اتمام حجت

اینجا هم -در این ظهر جمعه- من عرض می‌کنم که خدایا! در این ظهر جمعه تو شاهد باش؛

آنچه به صلاح بود در این باره (انتخابات) برای مردم عرض کردم و به آن وظیفه‌ای که داشتم عمل کردم.

در طول این مدت ملاک‌ها را بیان کردم -به چه کسانی رأی بدهید و به چه کسانی رأی ندهید-  بعضی‌ها را شفاف شفاف گفتم؛ فقط اسم نبردم که دیگر خودتان این‌ها را متوجه باشید…

آقا فرمودند از گفتن بیان حقیقت خسته نمی‌شوند. بدانید که نماینده ایشان در البرز هم ان‌شاءالله و به فضل پروردگارریال در گفتن و تبیین مواضع خسته نخواهد شد…

۳۰/۱۱/۹۴

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.