امام‌جمعه کرج:

سکوت و عدم اعلام برائت نامزدها از افراد و جریانات غرب گرا، یکی از نشانه های تشخیص تفکر آنها است

فضای مجازی ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰

نماز جمعه (11) (1000x562)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، با دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، بیان داشتند: زندگی زهرای اطهر (س) در عین کوتاهی، الگویی برای بشریت است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: روش زندگی حضرت، همسر داری او، تربیت فرزندانش، مشی سیاسی او، موضع‌گیری‌هایش، رعایت مسائل اقتصادی او، روش علمی و بیان احکام الهی او، همگی الگو هستند و هر بعدی از ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار درسی برای انسان‌هاست.

ایشان با اشاره به مشی سیاسی حضرت در برخورد با اطرافیان بیان داشتند: رفتار ایشان کاملاً حساب‌شده بود و گاهی در قالب اعتراض، گاهی بی‌اعتنایی، گاهی به محاکمه و استیضاح کشیدن و حتی زمانی با گریستن و شکوه به مزار رسول خدا (ص). انجام شد؛ حتی اشک و گریه‌ی حضرت (س) هم سیاسی است و می‌خواهد ذهن و فطرت خفته‌ی جامعه را بیدار کند و حتی با جنازه‌ی خود نیز ابزاری برای شناساندن دشمنان ولایت در طول تاریخ پدید می‌آورد.

ایشان با اشاره به اهمیت خطبه‌ی تاریخی صدیقه‌ی طاهره (س)، افزودند: گویندگان بزرگوار حتماً زمان‌هایی را به شرح و ترجمه‌ی محتوای خطبه‌ی حضرت اختصاص بدهند؛ چراکه راه مبارزه‌ی با طاغوت و احکام و مبانی کلام اسلامی را بیان می‌نماید؛ هم به اخلاق توصیه می‌کند و هم راه متخلق شدن را به انسان نشان می‌دهد.

امام‌جمعه‌ی شهر کرج با اشاره به بیان حضرت زهرا (س) در پاسخ به عیادت کنندگان از ایشان مبنی بر اینکه “کسانی که به راه باطل رفتند زیان‌کار خود را می‌بینند و آیندگان عاقبت آنچه را که گذشتگان تأسیس کردند، خواهند دید”، تصریح کردند: این کلمات باید برای امروز ما هم درس باشد و بیاموزیم که اگر به خاطر امیال و خواسته‌هایمان، از حق بگذریم و درعین‌حال که حق را می‌بینیم به خاطر حزب و دسته گروه، حق را زیر پا بگذاریم، خذلان و بدبختی و بی‌عزتی گریبان ما را خواهد گرفت.

ایشان تأکید کردند: میزان اطاعت ما از رهبر انقلاب نشانگر میزان پایبندی ما به این حدیث شریف است؛ دیده‌بان با گرایی که از دشمن و اهداف می‌دهد بسیاری از مسائل را به ما گوشزد می‌کند؛ که اگر به آن‌ها عمل نشود، تاریخ برای ما نیز تکرار خواهد شد و خسارات حاصله جبران‌ناپذیر خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم در دیدار اخیر با مردم تبریز، بیان داشتند: تأکید ایشان بر تبیین جایگاه شورای نگهبان بیانگر تلاش مداوم دشمن برای تخریب این جایگاه است.

ایشان با اشاره به اینکه “تخریب‌کنندگان شورای نگهبان از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند”، اظهار داشتند: این مسئله می‌تواند ملاکی برای بررسی خود کاندیداها نیز باشد؛ وقتی افرادی این‌چنین به شورای نگهبان حمله می‌کنند و می‌تازند، سکوت و حرفی نزدن در برابر آن‌ها نشانه‌ی عدم شایستگی است.

ایشان ادامه دادند: فلانی آمده هر چه دلش می‌خواسته به شورای نگهبان گفته، نظام را زیر سؤال برده، دستگاه قانونی یک کشور را متهم کرده، ان وقت به این نامزدی که خود را برای مجلس شورا یا خبرگان کاندیدا کرده می‌گوییم از این اشخاص اعلام برائت کن، بگو من با او ارتباطی ندارم؛ در پاسخ می‌گوید آقا خدماتی هم داشته و اعلام برائت نمی‌کند؛ این‌طور بیان نشانه‌ی محبت به افرادی است که با نظام زاویه پیداکرده‌اند و رأی دادن به چنین شخصی شایسته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه دادند: این نوع بیان نشان‌دهنده‌ی ابتدای نفوذ است؛ خیلی خب، آقا خدماتی داشته، از خدماتش دفاع کنید، ولی جلوی خلاف او هم بایستید و از آن برائت بجویید.

ایشان ادامه دادند: در شرایط کنونی، رأی دادن به افرادی که کوچک‌ترین زاویه با نظام داشته و یا در مقاطع مهم و حساس به‌جای دفاع از نظام، سکوت کرده است، الان هم اعلان انزجار و تبری از این جریانات نمی‌کند، ولو اینکه از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده باشند؛ با بودن کسانی که چنین مشکلاتی ندارند، هیچ دفاعی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو در مسائل داخلی و امور خارجی؛ تصریح کردند: برنامه‌هایی که استکبار برای مهار ایران درصحنه‌های جهانی در نظر دارد بسیار گسترده و پیچیده است؛ آمریکایی‌ها به دنبال نظم موردنظر خود برای تأمین امنیت برای رژیم غاصب اسراییل در منطقه و غارت منابع و ثروت کشورها و توسعه‌ی سبک زندگی غربی و لیبرالی منفعل در این کشورها هستند و برای این کار نیاز به اموری دارند که توافق هسته‌ای با ایران تنها یک بخش از اهداف کلان آن‌ها است.

ایشان با اشاره به هدف غرب مبنی بر مهار جمهوری اسلامی ایران به‌وسیله‌ی ورود عناصر خود به هیئت حاکمه و نهادهای اصلی نظام اسلامی، تصریح کردند: کمترین هدف آمریکا، ایجاد مشکلات داخلی برای از دست رفتن فرصت‌ها و توقف رشد علمی و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور است.

ایشان مهم‌ترین خطر پیش روی نظام را جریانات غرب‌گرای داخلی و وابسته خوانده و تصریح کردند: کسانی که خود را ملتزم به ولایت و آرمان‌ها و اصول می‌دانند ولی در واقعیت این‌گونه نیستند، کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت وابستگی دارند، تلاش خواهند کرد تا جریان اصیل انقلاب اسلامی را منحرف نموده و از میان بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تأکید کردند: در بیان رهبری “اگر مجلسی تشکیل بشود که مرعوب غرب و آمریکا و دنبال حاکمیت اشرافی گری باشد، مردم را بدبخت می‌کند”؛ این اخطارها بسیار مهم است و باید موردتوجه جدی قرار گیرند.

ایشان بیان داشتند: عملکردهای گذشته و ارتباطات را ببینید، بدانید این آقایان سر سفره‌ی چه کسانی می‌نشسته‌اند، با چه کسانی رفت‌وآمد داشته‌اند، خرج‌هایشان چگونه است و شعارهای امروز را با عملکردهای قبلی افراد مقایسه کنید.

ایشان تأکید کردند: دشمن تلاش برای نفوذ در دستگاه تصمیم‌ساز دارد، به بیان رهبری توجه کنید و هرکس را که مورد تأیید و حمایت دشمن است و یا سرسوزنی با آرمان‌های نظام زاویه دارد، به‌هیچ‌وجه قبول نکنید تا پروژه‌ی نفوذ خنثی شود.

امام‌جمعه‌ی کرج با تأکید بر تأثیرگذاری رأی مردم در تعیین سرنوشت و آینده‌ی جامعه، تأکید کردند: قبلاً هم عرض کردیم، رأی دادن را با توجه و قصد قربت و با نگاه عبادی انجام دهید و حتی با وضو این کار را بکنید که انشالله نزد پروردگار مأجور خواهید بود.

ایشان با اشاره به اظهارات بعضی از کاندیداها مبنی بر “رفع حصر سران فتنه در صورت وجود یک مجلس یکدست”، بیان داشتند: این‌ها هنوز وارد مجلس نشده برای نظام خط‌ونشان می‌کشند و نسخه‌های بیگانگان را سردست گرفته‌اند؛ جالب اینکه وزارت خارجه‌ی آمریکا هم همین مسئله را دنبال می‌کند؛ این‌ها در داخل شعرش را می‌گویند و آن‌ها در خارج برایش قافیه می‌سازند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: این‌ها نشانه‌ی این است که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد؛ او به دنبال اهداف خود است و انشالله پاسخ عملی را مردم در هفتم اسفند به او خواهند داد که تبلور همان مرگ بر آمریکا است.

ایشان با اشاره به وضعیت انتخابات در استان نیز اظهار داشتند: من به وظیفه‌ی خود عمل کردم و آنچه به صلاح مردم و کشور بود طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته گفتم، ملاک‌ها و شاخص‌ها را شفاف گفتم و فقط از افراد اسم نبردم که همه بتوانند تشخیص درستی داشته باشند و همان‌طور که رهبری بنا بر بیان خود از گفتن حقیقت خسته نمی‌شوند، انشالله نماینده‌ی ایشان نیز به فضل پروردگار از تبیین حقایق خسته نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: انتخابات یعنی جلوه‌ی حضور و مشارکت برای تعیین و تأکید بر آرمان‌ها و انشالله هفتم اسفند مردم سراسر ایران حماسه‌ای به‌یادماندنی به‌جای خواهند گذاشت و بار دیگر علی‌رغم میل جبهه‌ی استکباری و هواداران مزدور داخلی با اقدام خود چشم بدخواهان نظام اسلامی را کور خواهند کرد.

ایشان با تأکید بر محوریت اخلاق و قانون در فعالیت‌های انتخاباتی، بیان داشتند: افراد در مقام معرفی خود، دیگران را تخریب نکنند و این را یک نمره‌ی منفی برای اشخاص بدانید؛ دشمن به‌اندازه‌ی کافی با ما دشمنی می‌کند و ما دیگر نباید به سراغ این کارها برویم؛ الحمدالله فضا الان خوب است و همین‌طور حفظ بشود؛ درعین‌حال چون تصرف در اموال دیگران بدون اجازه جایز نیست، سعی کنید حتماً تبلیغات در محل‌های از پیش تعیین‌شده باشد و چهره‌ی شهر هم در این ایام آسیب نبیند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر غفلت نکردن از مسائل اقتصادی به بهانه‌های سیاسی در انتخابات، خاطرنشان ساختند: باید به این نکته توجه داشت، اگر نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند به وظایف خود آشنا باشند، مطالبات مردم را دنبال می‌کنند؛ بعضی می‌گویند مجلس و دولت یکدست شوند، اتفاقاً این خوب نیست چون جوی تضارب آرا و رفع خطاها را می‌گیرد و کسی پیگیر وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود نخواهد بود.

ایشان ادامه دادند: الان بحث اشتغال تورم، رکود و مسائل اقتصادی بسیار مهم است و اگر مجلس عملاً وارد این قضیه نشود، آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود؛ مجلس باید جلوی تناقضات را بگیرد، مثلاً یک سال گذشته را ببینید، اردیبهشت گفتند لایحه‌ی خروج از رکود تصویب شد؛ شهریور گفتند از رکود عبور کردیم؛ مهرماه گفتند وجود رکود در آستانه‌ی بحران است؛ همان ماه گفتند بسته خروج از رکود را ارائه کردند؛ دی‌ماه گفتند برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند؛ به فاصله‌ی چند هفته گفتند بزرگ‌ترین مشکل کشور رکود است؛ بهمن دوباره گفتند از رکود خارج شدیم و معضل رکود حل شد…

ایشان افزودند: این اظهارنظرهای متناقض امید جامعه را از بین می‌برد، مردم را سردرگم می‌کند و علامت روشن بی‌تدبیری است؛ برگردید به دستور رهبری، اقتصاد مقاومتی را نصب العین کار خود قرار دهید و با کار و تلاش پیگیر و همت مضاعف اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنید؛ سه سال از زمان کارتان گذشت، قدر این فرصت‌ها را بدانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت آیت‌الله محلاتی در یکم اسفندماه و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار داشتند: نقش روحانیت در تاریخ ایران اسلامی روشن و مشهود است؛ این قشر از قبل از انقلاب نقش جدی در بیداری و مبارزات مردم داشتند و در دفاع مقدس همگام با سایر اقشار جامعه به نبرد در برابر متجاوزین بعثی پرداختند.

ایشان با اشاره ه بیش از ۳۰۰۰ شهید روحانی دفاع مقدس، خاطرنشان ساختند: درحالی‌که از تمام اقشار به‌طور میانگین ۴ شهید از هر هزار نفر داریم، از هر هزار روحانی شرکت‌کننده در جبهه‌ها، ۴۰ شهید تقدیم نظام اسلامی شده است که بیانگر حضور شجاعانه این عزیزان در خطرناک‌ترین مأموریت‌ها و خطوط مقدم نبرد با دشمن است.

آیت‌الله حسینی همدانی، طراحی و ساخت ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر، از یاران اباعبدالله الحسین (ع) را نشانه‌ی وفادار و ارادت مردم البرز به خاندان عترت و اصحاب ایشان دانسته و بیان داشتند: این شاهکار فاخر و اثر هنری ماندگار نشانه و یادگار مردم البرز در کنار ضریح نورانی سیدالشهدا (ع) خواهد بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.