نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز:

در مسائل اقتصادی، دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل نکنند

فضای مجازی ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰

اتاق بازرگانی البرز (3)

رییس و اعضای اتاق بازرگانی استان البرز، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج، گزارشی از فعالیت‌های این اتاق در طی سال گذشته ارائه نمودند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در این دیدار با اشاره به لزوم اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در استان، بیان داشتند: اصول اقتصاد مقاومتی که بندهای ان ثمره‌ی هزاران نفر ساعت کار دقیق کارشناسی خبرگان اقتصادی کشور و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر رهبر معظم انقلاب است، فقط در حد ابلاغ و شعار باقی‌مانده است و در دولت اهتمامی به اجرایی کردن آن دیده نمی‌شود.

ایشان با اشاره به ضعف‌های بنیادی و ساختاری لایحه‌ی برنامه‌ی ششم توسعه، اظهار داشتند: در این برنامه نه‌فقط اصولی مانند اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های ابلاغی نظیر سیاست‌های جمعیت نیز نادیده گرفته‌شده است.

ایشان ادامه دادند: بیان اینکه “اگر کالایی را می‌توانیم بخریم چه نیازی به تولید آن وجود دارد” از سوی مسئولان، گرچه در ظاهر حرف قشنگی باشد، اما دقیقاً مطابق الگوی رفتاری کشورهایی مانند عربستان سعودی است و با وجود اقلیم‌های مختلف موجود در کشور که هرکدام توانایی تأمین بخشی از نیاز کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، عمرانی و سایر حوزه‌های موردنیاز را دارند و با وجود ظرفیت کار عظیم و بالقوه‌ی جوانانی که در کشور بیکار هستند؛ این سخن منطقی و عقلانی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به قراردادهای نفتی جدید دولت، موسوم به قراردادهای I.P.C، خاطرنشان ساختند: این قراردادها و نحوه‌ی اجرایی کردن و انعقاد آن‌ها خلاف روشنی است که اثرات زیان‌بار آن، در سال‌های بعد، آشکار خواهد شد.

ایشان با اشاره به ظرفیت عظیم استان البرز و مقام اول این استان در درآمدهای کشور، تأکید کردند: برای حل مشکلات کار در این استان، گام اول جزیره‌ای عمل نکردن و گام دوم عدم وابستگی به سیاست‌های عمومی کار در کشور است، چراکه استعدادهای این استان در تولید و صنعت، با تمام کشور تفاوت دارد و باید اتاق فکری با محوریت استانداری، با ارزیابی دقیق و برنامه‌ریزی هوشمندانه، این استعدادها را بارور کند.

امام‌جمعه‌ی کرج با تأکید بر عدم نگاه سیاسی به مسائل اقتصادی استان، تصریح کردند: جهت‌گیری‌های جناحی یکی از دلایل اصلی مشکلات کنونی اقتصاد است و اگر مسائل سیاسی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی وارد شوند، نباید امید اثربخشی و نتیجه گرفتن از این برنامه‌ها و اقدامات داشت.

در ادامه گزیده تصاویر این دیدار را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.