خطبه های 15 آبان 1394 شهر کرج:

نامه ی ۹ ماده‌ای که رهبری درباره برجام مرقوم فرمودند، بسیار بسیار حائز اهمیت است

فضای مجازی ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۱۵ آبان ۹۴

salat-Jome

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

اوصیکم و نفسی بتقوی الله ایها المومنون . اگر به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت توجه کرده باشید می‌بینید که تأکید دارند بر مداومت عمل و اینکه کاری را شروع کردید حتماً آن را تمام کنید . که قطعاً آثار فراوانی را به همراه خودش دارد. مثلاً در آیه ۱۳ سوره مبارکه احقاف ” ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ” یا در آیه شریفه ۳۰ از سوره مبارکه فصلت و یا آیه ۱۶ از سوره مبارکه جن ”  و ان لو استقاموا علی الطریقه لاسقیناهم ماء غدقا ” این آیات و شبیه این آیات همگی توصیه می‌کنند کاری را که به نام خدا شروع کردید با تمام توان و سعی ادامه بدهید و آن را به پایان ببرید. اهل تقوا این‌گونه عمل می‌کنند . کار را نیمه رها نمی‌کنند .مگر تکلیف ساقط شود و از آنها گرفته شود. امام باقر علیه‌السلام در بیانی فرمودند ” احب الاعمال الی الله عزوجل ما داوم العبد علیه و ان قل ” بهترین اعمال و دوست‌داشتنی‌ترین اعمال نزد خدای تعالی آن عملی است که دوام داشته باشد به پایان برسد و اگرچه آن عمل کم باشد. در جنگ تبوک حضرت آماده می‌شدند که بروند برای جنگ رسول خدا آنجا که از مدینه خارج می‌شدند سخنرانی کردند در ضمن سخنرانی ایشان بیان کردند که ارزش کار به پایان و نهایت آن بستگی دارد ملاک عمل خاتمه آن است این است که ما در دعاها می‌خوانیم که خدایا آخر کار ما را خیر قرار بده علتش همین است که پایان کار همیشه مهم است .خدای تعالی خاتمه کار همه ما را منتهی به خیر بگرداند ان‌شاءالله .

بحث ما در عدالت اجتماعی است از منظر امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در نهج‌البلاغه .چون هفته قبل رسیدیم به نامه ۵۳ و اشاره کردم در آن نامه که حضرت به کارگزار خودشان مالک اشتر نخعی به مصر می‌فرستد ایشان را برای امارت درباره عدالت اجتماعی نکاتی را در آن منشور بیان کردند من آن قسمت را می‌خوانم .ای مالک بدان مردم از گروه‌های مختلف می‌باشند که صلاح هر گروه جز با گروه دیگر درست نشود .انسان‌ها گروه‌های مختلف اجتماعی با همدیگر در تعامل هستند یک عده ای عده دیگر را کمک می‌کنند هیچ گروهی از گروه دیگر بی‌نیاز نیست بعضی از آن‌ها لشگریان خدا بعضی نویسندگان عمومی بعضی نویسندگان خصوصی ,قضات دادگستری ,کارگزاران عدل و نظم اجتماعی,  شروع می‌کند گروه‌های مختلف انسانی را بیان کردن بعضی  تجار و بازرگانان بعضی صاحبان صنعت, گروهی طبقات پایین جامعه از نیازمندان و مستمندان می‌باشند که برای هر یک خدای تعالی سهمی مقرر داشته است و مقدار آن را در قرآن یا سنت تعیین کرده که پیمانی از طرف خداست و نگهداری آن بر ما لازم است .دقت بفرمایید بحث ما در عدالت اجتماعی است و منظرهای مختلفی دارد از ابعاد گوناگون باید به آن پرداخت ما کلمات مولایمان امیرالمومنین را از نهج‌البلاغه در این رابطه برای شما اشاره می‌کنیم. حضرت فرمودند انسان‌ها گروه‌های مختلفی هستند در جامعه ,هر کدام از این‌ها سهمی دارند که باید سهم آنها پرداخته شود همین‌طور اعلام می‌کنند که اقشار مختلف مردم و کار و فعالیت هر کدام را بیان می‌کنند و نقش هر گروه در اجتماع را و بهره‌ای که هر کدام از اجتماع می‌برند و بهره‌ای که به جامعه می‌دهند همگی اینها مظاهری از عدالت اجتماعی است. نکته‌ای که در تعبیرات امام علیه‌السلام در تقسیمات مردم هست ثبت کارها و اعمال گروهی است از اجتماع. یعنی گروه‌های اجتماعی اعمالشان باید ثبت شود این در تنظیم رفتار عادلانه آنها نقش دارد و مهم است. مثلاً فرموده است گروهی به عنوان دبیر و نویسنده باید عملکردها و حقوق هر کس را بر اساس عملی که داشت مشخص و پرداخت نماید که حق دیگران ضایع نشود. بعضی‌ها کار کنند و اجرت بگیرند بعضی‌ها کار نکرده اجرت بگیرند. خیر, باید یک عده‌ای باشند که اینها را ثبت کنند. می‌فرماید حکومت موظف است رفاه عمومی را با برنامه‌ریزی دقیق تامین کند . و لو در  این بین بعضی از مشاغل دقت کنید امیرالمومنین به چه ظرافت‌هایی اشاره می‌کند ولو در این بین بعضی از مشاغل به خاطر حساسیتی که دارند بهره بیشتری داشته باشند کارش کار خاصی است حساس است باید آن را تأمین کرد اگر قضات در جامعه تأمین نباشند عدالت از بین می‌رود اگر نیروهای نظامی و انتظامی در جامعه تأمین نباشند عدالت از بین می‌رود مسائلی برای آنها پیش می‌آید باید به این‌ها دقت کرد. امیرالمومنین در بیانشان به این نکات توجه کردند دستور می‌دهند حضرت در همین نامه ۵۳ که نیروهای مسلح را باید مستقیماً خودت رسیدگی کنی به مالک می‌گوید ارتش در اختیار خودت باشد و به مسائل آنان توجه خاص داشته باش که ” فالجنود باذن الله حصون الرعیه و زین الولاه و عز الدین و سبل الامن و لیس تقوم الرعیه الا بهم ” خیلی عبارات عبارات سنگینی است متأسفانه این منشور در جامعه ما منسوخ است کسی به آن توجه نمی‌کند سازمان ملل آن را جزو نامه‌های برگزیده انتخاب کرده یک سالی در یادم هست و توجه داد  جهان را که به این نامه بپردازید نکات دقیق و عمیقی را بیان کرده که من بُعد عدالت اجتماعی آن را عرض کردم. بعد به  کارگزار خودش توصیه می‌کند که به افراد کم درآمد و بی‌بضاعت جامعه توجه جدی داشته باشید فرمود ” ثم الله الله فی الطبقه السفلی من الذین لا حیله لهم من المساکین و المحتاجین” طبقه پایین که مسکین هستند و فقیر هستند هیچ چاره‌ای ندارند این‌ها را تحت پوشش خودت قرار بده برای آنها حقوقی مقرر کن تحت کنترل باشند همین مطلب را در حکومت‌ها بیان می‌کنند حضرت تا می‌رسد به مسئله زمان حضرت حجت سلام الله علیه در خطبه ۱۳۸ به حکومت حضرت حجت اشاره می‌کند که عدالت‌محور است  “الا و فی غد و سیاتی غد بما لا تعرفون” با این عبارت شروع می‌شود . آگاه باشید فردایی که شما را از آن هیچ شناختی نیست زمامداری حاکمیت پیدا می‌کند که غیر از خاندان حکومت‌های امروزی است .عمال و کارگزاران را بر اعمال بد آنها کیفر خواهد کرد زمین میوه‌های دل خود را, منظور طلا و نقره است ,برای او بیرون می‌ریزد کلیدهایش را به او می‌رساند او روش عادلانه در حکومت حق را به شما نمایان خواهد کرد حکومت عدل عدالت اجتماعی کتاب و سنت پیغمبر را که تا آن زمان متروک است بیان می‌کند .در قسمتی از نامه ۲۷ که به محمد بن ابی بکر که قبل از مالک حاکم مصر بود در آنجا هم نامه را حضرت نوشتند و فرستادند که درباره بُعد دیگری است از عدالت. با مردم فروتن باش نرم خو و مهربان گشاده رو و خندان باش در نگاهت و در نیم نگاهت  و خیره شدن مردم به تساوی رفتار کن یعنی فقط به یک گروه نگاه نکن و به گروه دیگر نگاه نکنی. زیرچشمی نگاه کردی به همه نگاه کن حتی در نگاه کردن, تا ناتوانان در عدالت تو مأیوس نشوند .توجه دارید که حضرت حتی در نوع رفتار با دیگران از نظر نگاه کردن و خندیدن و امثال ذلک دستور به رعایت می‌دهد که اینها به عدالت نزدیک است البته انسان است و بعضی وقت‌ها از دستش در می‌رود و خیلی کاملاً ملموس و محسوس است پیش می‌آید بعضی‌ها هم که جرئت می‌کنند و می‌آیند و می‌گویند که شما آنجا بودین به آن نگاه کردید به من نگاه نکردید. انتظارش هست معلوم می‌شود اینجا که حضرت بیان می‌کند یک خواسته اجتماعی را بیان می‌کند به زمامدار و حاکم دستور می‌دهد که در رفتارت با مردم چگونه باشد در نامه ۵۹ که به اسود بن قطبه سردار سپاه آن حضرت در حلوان بود حلوان نزدیک سرپل ذهاب فعلی است از حوالی عراق بود  که در دوران سلجوقیان آنجا را به آتش کشیدند از بین بردند در سال ۶۴۰ میلادی آنجا توسط اعراب گرفته شده در آنجا سپاه داشتند که حضرت به فرمانده آن سپاه می‌گوید این اسود بن قطبه چه شخصیتی داشته و چه کسی بود که من در تاریخ پیدا نکردم که وضعیتش چگونه بوده ولی از بیان امیرالمومنین به تعبیر مرحوم فیض به دست می‌آید که آدم نیک رفتاری بوده حضرت می‌فرماید” اما بعد فان  الولی  اذا اختلف هواه منعه ذالک کثیرا من العدل ” خیلی عبارت قشنگ است زمامدار در گرایش عاطفی اگر به دوگانگی دچار شود بسا باشد که همین گرایش او را از عدالت باز دارد پس باید که کار مردم را در آنچه که حق است نزد تو یکسان باشد چرا چون در ستمکاری بهایی را برای عدالت پیدا نمی‌کنی از آنچه همانند آن را بر دیگران نمی‌پسندی پرهیز کن در یک قسمت دیگر آن که پایان صحبت من در این بخش باشد فرمود اندازه توان در امور مردم تلاش کن زیرا آنچه در این راه نصیب تو می‌شود  برتر از آن است که از نیروی بدنی خود از دست می‌دهی تا می‌توانی برای مردم کار کن و هرکس در هر جایی که قرار گرفت و مسئولیتی داشت که در ارتباط با مردم بود تا حد توان کار کند فکر نکند که جسمش از دست رفت حضرت می‌فرماید آن چیزی که از جسمت از دست میدهی در مقابل چیزی که از خدای تعالی به دست می‌آوری ارزشش بیشتر خواهد بود این‌ها موارد اندکی بود از بیانات امیرالمؤمنین در این بخش از عدالت تا به بخش دیگری از عدالت بپردازیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک فی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و شما عزیزان نمازگزار  را  به رعایت تقوای الهی و تقویت آن دعوت می‌کنم. در خطبه اول عرض کردم که اهل تقوا در مداومت بر عمل در مداومت بر کار تا رسیدن به نتیجه اهتمام دارند و آن را از روایات می‌شود فهمید. مولانا امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه فرمودند” تمام العمل استکماله ” تمام عمل و تمامی کار به کامل کردن آن است در بیان دیگری بر بی‌نتیجه بودن کارهایی که انجام می‌دهیم و رها می‌کنیم تأکید می‌کنند که این کار نشود. بیانی ‌دارند که بیان زیبایی است شما دیدید که در هوایی که ظلمانی است تاریک است و شب تار است ابری هم هست شما در وسط بیابان راه را گم کرده‌اید در این فضای تاریک و ظلمانی بخواهید دنبال راه بگردید چقدر کار سخت است تصور کنید که آن لحظه برقی بزند برق رعد و برق بزند یک لحظه مسیر روشن بشود انسان برای پیدا کردن راه خودش از برق استفاده نمی‌کند راه باید روشن باشد حضرت فرمودند ” لیس فی البرق الخاطف مستمتع لمن یخوض فی الظلمه ” از برقی که در شب ظلمانی زده می‌شود آن برق جهنده کسی بهره نمی‌برد بعد این را در مقام کار فرمودند اگر کار را  مداومت نداشته باشید و به پایان نرسانید هیچ ثمری ندارد مثل همان برقی است که در شب تاریک زده شده برای شما ثمره‌ای ندارد مومن کارش را که شروع کرد بسم الرب شروع کند و تا پایان کار مگر عذر شرعی برای او پیش بیاید رها نکند و تا آخر کار انجام بدهد که خدای تعالی همگی ما را موفق به انجام اعمالمان بگرداند و خاتمه عمل همه ما را خیر قرار دهد .

مهم‌ترین مناسبت این هفته ۲۵ محرم الحرام شهادت حضرت زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام است بنابر نقلی. دوران زندگی امام سجاد دوران سختی بود بعد از شهادت امام حسین علیه السلام مأموریت آن حضرت شروع شد دوران رعب و خفقان و وحشت و ظلم در حجاز و عراق حاکم شد کسی از مردم جرئت حمایت از اهل بیت را نداشت خیلی سخت بود و امام سجاد خودشان فرمودند در تمام مکه و مدینه ۲۰ نفر ما را دوست ندارد ۲۰ نفر که فدایی باشند جان بر کف باشند و بخواهند کمک ما بکنند ۲۰ نفر نیستند در بعضی از روایات دارد که بعد از حسین علیه السلام مردم مرتد شدند الا ۳ نفر آنهایی که پای کار باشند و بیایند وسط میدان و تا آخر بمانند این گونه بود خیلی دوران بدی بود دورانی که بنی‌امیه علیه العنه اسبان خودشان را می‌آوردند کنار قبر پیغمبر در مسجد پیغمبر می‌بستند و این زمان حضرت سجاد علیه‌السلام است امام ۲۱ سال از دوران امامت خودشان را در دوران حاکمیت و خلافت یک پلیدی سپری کردند که بخواهم اینها را برای شما توضیح بدهم خیلی فرصت می‌گیرد عبدالملک مروان خیلی شخصیت عجیبی است قبل از حکومتش بیشتر اوقاتش را در مسجد ساکن بود به او حمامه المسجد می‌گفتند کبوتر مسجد. دائم در مسجد مشغول قرآن خواندن بود پدرش مروان بن حکم می‌دانید که در زمان امام حسین یزید بود بعد از یزید معاویه بن یزید حاکم شد که مدت کوتاهی حاکمیت داشت بعداز او  مروان بن حکم بعد از مروان عبدالملک مروان شد. مروان حکم که مرد و بنا شد که حاکمیت به عبدالملک برسد  عبدالملک در مسجد مشغول قران خواندن بود به محض اینکه خبر را به او رساندند که پدرت مرد و بیا تو الان حاکمی قرآن را بوسید و کنار گذاشت گفت دیگر رابطه من از امروز با تو قطع شد دیگر ما با تو کاری نداریم و بعد از اینکه به مکه آمد عبدالله بن زبیر را شکست داد به مدینه برگشت یک سخنرانی کرد و در ضمن آن سخنرانی گفت من نه مثل خلیفه خوار شده هستم خلیفه خوار شده منظورش عثمان است نه مثل خلیفه سهل گیر هستم که منظورش معاویه است نه مثل خلیفه سست خرد هستم که منظورش یزید است از این به بعد بین من و مردم  شمشیر حاکم است و شروع کرد به کشتن از اعوان او یکی حجاج بن یوسف است که چقدر سر علویان را از بدن جدا کرد. این دوران دوران امام سجاد علیه‌السلام است دوران بسیار سنگین .فرصت تبیین آن زمان نیست اما حضرت دست از مبارزه برنداشت امام در هر مقطعی باید وظیفه‌ امامت خودش را که تبیین و گسترش دین و توسعه معارف اسلامی و الهی است داشته باشد امام شروع به مبارزه کرد در عرصه جهاد فرهنگی .جهاد فیزیکی به معنای جنگ سخت نمی‌شد انجام داد. وارد جنگ فرهنگی شدند افشای فساد بنی‌امیه بارور ساختن یاد و خاطره حماسه‌سازان عاشورا درون جامعه مبارزه با گروه‌های فکری مثل غلو گرایان مثل جبر گرایان هدایت منحرفان حمایت از مبارزینی که آماده می‌شدند بعضا در مقاطع مختلف برای اینکه انتقام بگیرند آماده کردن زمینه انقلاب فرهنگی فرزندش امام باقر علیه السلام تربیت نیرو و شاگردان و شاگردان مبرزی را ۱۷۰ شاگرد تربیت کرد حضرت سجاد علیه‌السلام که هر کدام از آنها مناره‌های از علم و تقوا هستند .مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی گسترش اعتقادات دینی در قالب دعا و مناجات. صحیفه سجادیه امام سجاد یک کتاب ارزشمند تربیتی در ابعاد مختلف است یک وقتی عرض کردم صحیفه سجادیه یک دوره کامل از مبانی حکومت اسلامی از ابتدا تا انتها وظایف حاکم و رعیت همه این‌ها را در آن بیان کرده یکی از آثار مانده از حضرت سجاد علیه‌السلام رساله حقوق آن حضرت است و دیوان شعری که منسوب به امام سجاد است اینها گوشه ای از فعالیت‌های دوران ۳۵ ساله امامت امام سجاد علیه‌السلام است جا دارد که دوستان اگر فرصت دارند به بازخوانی آن دوران بپردازند نه فقط این دوران که دوران اهل‌بیت کلّهم یک دوره کامل آشنا بشوید بسیاری از جریانات تاریخی تکرار می‌شود مطالعه تاریخ به ما نحوه برخورد با مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی که در طول زمان پیش می‌آید را به ما آموزش می‌دهد مستقیم و غیرمستقیم لازم است که زندگی اهل بیت را عزیزان یکبار لااقل مطالعه داشته باشند که بسیار مفید است البته امام سجاد علیه‌السلام در طول این ۳۵ سال از روضه بر اباعبدالله غافل نبود و هر زمینه‌ای که فراهم می‌شد زمینه نشر و گسترش واقعه عاشورا را انجام می‌داد و آن را زمینه قرار می‌داد برای معارف عاشورا و بسیار در این زمینه اقدام کرد که دیگر وارد آن بحث نمیشوم .

جا دارد که اینجا من از همه مردم ایران عموماً از مردم خوب استان خصوصاً و از مردم کرج بالاخص تشکر و قدردانی کنم از حضور گسترده و معناداری که در روز ۱۳ آبان داشتید پیام ۱۳ آبان را به خوبی به تمام دنیا رساندید که مبارزه با استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ عالم آمریکای جنایتکار هنوز تمام نشده در دوره‌ای که هستیم عده‌ای تلاش می‌کنند دشمن بودن آمریکا را کتمان کنند یا رنگ و لعابی بدهند و چهره آن را عوض کنند اما حضور یکپارچه و بی‌سابقه مردم جوانان و نوجوانان همه را از بین برد و به همه نشان داد شعاری که از روی عقیده و ایمان و باور واقعی که از جان انسان‌های آزاده به صورت فریاد درآمد و نشانه استقلال و آزادی ماست همان شعار مرگ بر آمریکاست و ما هرگز طرف دوم را که مأموریتش جنگ و جنایت است و کودک کشی است و این روزها دور جدیدی از ستمکاری را شروع کرده است فراموش نکرده و ابراز نفرت و انزجار خود را بر علیه او با شعار مرگ بر اسرائیل اعلام خواهیم کرد لعن و نفرین بر اعداء دین عبادت است  این را ما از معارفمان یاد می‌گیریم که دشمنان دین را لعن کنیم و نفرین کنیم یعنی آن‌ها از رحمت خدا دور هستند و جایگاهی ندارند یکی از اعداء دین که الان مشغول دشمنی با دین است بایّ نحوٍ رژیم پلید و دست‌آموز و سگ تعلیم دیده استکبار رژیم پلید و منحوس آل سعود است . که تلاش می‌کند با عِده و عُده دین را از بین ببرد این روزها چهلم قربانیان جنایت بی‌سابقه حجاج بیت‌الله الحرام در بلد امن  الهی است بین شش تا ۷٬۰۰۰ نفر حاجی همه محرم به احرام حج به خاطر بی‌کفایتی و بی عرضگی و جنایت از پیش تعیین شده باید گفت برنامه‌ریزی شده و طراحی شده که قریب به ۴۵۰ نفر از آنها از هم‌وطنان ما بودند که به شهادت رسیدند همه با لب تشنه شبیه مولای شان حسین علیه السلام به لقای پروردگار رفتند که خدای تعالی روح همه آنها را با شهدای کربلا محشور بگرداند.

به هر تقدیر حضور شما مردم در مراسم ۱۳ آبان بسیار ستودنی است البته بی‌نظمی‌هایی معمولاً دیده می‌شود در این جور مراسم که باید درباره اش بیشتر کار کرد و این ضعف‌ها ان‌شاءالله در آینده جبران شود همه عزیزانی که شرکت کرده بودند بنده به نوبه خودم تشکر می‌کنم از مسئولین و مردم  و غیره که آمدند آنهایی هم که نیامدند احتمالاً بی اعتقاد نبودند قطعاً و قصد بی‌اعتنایی هم نداشتند ان‌شاءالله کار مهم‌تری داشتند آنهایی که نیامدند. واقعاً اگر کسی در این کشور یا در هر جای عالم که زندگی می‌کند یک نگاهی بکند به جنایات بیش از ۶۰ ساله آمریکا نسبت به ایران را شمارش کند و باز آن را دشمن ملت و اسلام و قرآن و  انقلاب نداند حتماً باید به طبیب مراجعه کند چون قوه عاقله او و شعورش مشکل دارد خود آمریکا ما را دشمن می‌داند اعلام می‌کند و رسماً می‌گوید که شما دشمن ما هستید آن وقت چگونه است که یک عده‌ای در کشور خواب هستند خوب است که این عده چشم دلشان را باز کنند که نمی‌توانند با بصیرت ببینند و که آمریکا و رژیم غاصب دیگر کارشان تمام شده است .آبرویی در دنیا ندارند در داخل خودشان هم مشکلات عدیده‌ای دارند و یک مقدار توجه بیشتری کنند اینها مرده‌ای بیش نیستند البته در حال جان کندن هستند و مرده‌ای که جان می‌کند معمولاً آسیبی می‌زند لگدی پرت می‌کند گرفتاری درست می‌کند .مطلب بعدی دیداری است که مسئولین داخلی و خارجی وزارت امور خارجه با رهبر معظم انقلاب داشتند که حاوی نکات مهم و قابل توجه بود که متخصصانه ایشان بیان کردند مطالبی را .تبیینی که معظم‌له داشتند خیال کسانی را که فکر می‌کردند حالا موقعیتی پیش آمد و بعد از برجام لفت و لیسی خواهند داشت همه را برهم زد .نکته‌ای که فرمودند و مهم بود این بود که سیاست خارجی جمهوری اسلامی از قانون اساسی گرفته شده و دولت‌ها نمی‌توانند آن را تغییر بدهند این مسئله مهمی بود ان‌شاءالله مد نظر همه کسانی که مسئولیت دارند و عمل می‌کنند ان‌شاءالله باشد. در تاکتیک اشکال ندارد اما فکر نکنند که می‌توانند حرکاتی را در اصل مبنا داشته باشند. بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه و حافظ منافع ملت است باعث تکریم و عزت است. نامه ۹ ماده‌ای را که درباره برجام مرقوم فرمودند بسیار بسیار حائز اهمیت است چرا توجه نمی‌کنند آقایان؟ ایشان با صراحت در متن نامه نوشتند برجام نقاط ابهام دارد ضعف ساختاری دارد بدون مراقبت دقیق لحظه به لحظه خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده کشور به همراه خواهد داشت لحظه به لحظه . چرا این‌گونه عمل می‌شود ؟سؤال من اینجاست چرا روند اجرایی برجام را بدون رعایت دستورات رهبری شروع کردید ؟ پیمان کارها را برای جمع‌آوری ساختارها و زیر ساخت هسته‌ای و  انرژی هسته‌ای ما فرستادند و آن‌ها مشغول جمع کردن هستند و با صراحت دوستان مصاحبه می‌کنند که ما کار را شروع کردیم این عجله برای کسب اعتماد دشمن که هیچ اعتمادی به او نیست برای چیست؟ چرا هیچ کس فریاد نمی‌زند؟ چرا هیچ کس سخن نمی‌گوید؟ ۲۱۳ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس‌جمهور اعتراض کردند اما اینها کافی نیست فقط اعتراض به درد نمی‌خورد شما اعتراض می‌کنید دیگران هم می‌گویند بله بله و کار خودشان را انجام می‌دهند. بند ۹ دستورالعمل رهبر چرا اجرایی نشده است؟ بدون اینکه آن را اجرایی کنید شروع به کار کردید. بند ۹ را من یک بار برای شما بخوانم ایشان در بند ۹ فرمودند وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریب‌کاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است تشکیل شود کلمه به کلمه این بند و کلاً این نامه محل گفت و گو و بحث است با دقت تمام و به نظر بنده با عنایت الهی این قسمت‌ها نوشته شده است ترکیب و وظایف هیئت باید در شورای امنیت ملی تعیین و تصویب شود تمام تلاش برای این است که وحدت جامعه حفظ شود خدای نکرده عزیزان جور دیگر عمل نکنند و سعی نکنید طوری عمل کنید که جامعه را به سمت دوقطبی شدن بکشانید. همان طور که در زبان خود مطیع رهبر هستید و خود را مطیع رهبر می‌دانید در مقام عمل هم این گونه باشید عمل به نامه رهبر معظم انقلاب به نفع ملت است به نفع نظام و اقتدار و عزت جامعه است و همگی مردم خواستار اجرایی شدن مفاد آن هستند در همان نامه معظم‌له تأکید می‌کنند که گشایش اقتصادی و بهبود معیشت است و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود. اقدام عملی اقتصاد مقاومتی کجاست؟ چرا به تولید بها داده نمی‌شود؟ توجه به تولید داخلی اساس کار ماست. ۱۸ آبان همین روزهایی که در پیش داریم روز کیفیت است تولید داخلی با کیفیت بالا باید شعار کشور باشد برای تولید داخلی لازم است که غیرت ملی تحریک شود  و یک شور و هیجان ایجاد شود که همه و همه تولید داخلی را مصرف کنند مگر وجود نداشته باشد تولید داخلی بالا نرود اشتغال ایجاد نمی‌شود تورم کم نمی‌شود رکود جبران نمی‌شود رشد اقتصادی به دست نمی‌آید. ابتکار و استعداد ایرانی در دنیا بی‌نظیر است چرا به خواست بیگانگان ما عمل میکنیم امروز اگر کسی قصد خدمت به مردم و آینده کشور را دارد در تولید داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن آن باید گام بردارد در استان خودمان در سطح کلانش و در جزئیاتش چیزی دیده نمی‌شود و اگر هم هست بیان نمی‌شود اگر هست بیان کنند لااقل مردم امیدوار شوند .ما در این استان کم نداریم که می‌شود فعال کرد به حرکت انداخت و دوستان دیگرمان این کار را کردند و شده است در سطح کلان چرا صورت نمی‌گیرد؟ با اینکه گفته می‌شود نقدینگی کم است اما با صحبت‌هایی که با کارشناسان می‌شود می‌گویند که نه آنقدرها هم کم نیست اتفاقاً نقدینگی جلو زده است اما در بخش تولید نقدینگی تزریق نمی‌شود کمبود نقدینگی رنج می‌دهد بخش تولید را. عده‌ای از وزرا برای اینکه در آینده پاسخ گو نباشند دیدید که البته اگر عزلشان نکنند نامه‌ای را به رئیس‌جمهور نوشتند و در آنجا وضعیت رکود و تورم را هم بیان کردند خروج از رکود و تورم و رشد اقتصادی با توجه تام و تمام و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با توجه به درون و جوانان و دانشمندان و سرمایه‌های داخلی است ولی متأسفانه جریانی خزنده تلاش می‌کند به هر وسیله‌ای شده ایران را در دامن غرب بیندازد این چه حرفی است که بعضی از وزرای بزرگوارمان که حالا اسم نمی‌برم بیان می‌کنند در آن جلسه و همایش گفته است  به اینکه همان‌طور که ما مربی خارجی برای ورزش می‌آوریم خوب است که مدیر بیاوریم برای اقتصاد مدیر بیاوریم تا بتوانیم در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشیم. بعضی‌ها قشنگ حرف می‌زنند اما حرف قشنگ نمی‌زنند. این یعنی مستشار اقتصادی و صنعتی در کشور وارد کنیم این نفوذ اقتصادی است این یعنی نفوذ. رهبری می‌فرماید به داخل توجه کنید به سرمایه‌های داخلی توجه کنید از مدیران داخلی استفاده کنید وزیر می‌گوید ما باید از خارج مدیر بیاوریم این چه بیانی است که دوستان دارند؟! این است تدبیر !؟ عزیزان دولتی در نظریه‌هایی که می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند بنده چون وظیفه‌ام روشنگری است و تبیین مسائل است والله العلی الاعلی را در این جایگاه قسم می‌خورم که از قدیم‌الایام و تا الان وابسته به هیچ فرقه و گروه حزب و دسته‌ای نبوده ام مستقل مستقل فکری و سیاسی هستم  تابع رهبری و امام امت رضوان‌الله تعالی علیه از افکار آنها استفاده می‌کنم حرفی را که می‌زنم مطلبی است که به‌زعم خودم درست است و باید این‌گونه عمل شود والا مربوط به حزب و گروه و دسته‌ای نیست بعضی‌ها بعضا نکاتی را می‌گویند. دقت بیشتری داشته باشند عزیزان بی‌دقتی ها فرصت‌ها را از بین می‌برد فرصت از بین رفت جز افسوس چیزی نخواهد بود که مولای ما امیرالمومنین فرمودند ” اضاعه الفرصه غصه ” از بین رفتن فرصت‌ها غصه است . این گستره نفوذ معنوی ایران که الان در قسمت زیادی از کره زمین ایران نفوذ دارد و حضور دارد این نفوذ عقبه ای نزدیک ۴۰ سال دارد امام امت و رهبر معظم انقلاب روش‌هایی را به کار بردند مردم حرکاتی را داشتند حمایت‌های داشتند که این نفوذ به دست آمده خدای نکرده در مجامع بین‌المللی با بد عمل کردن و با بد حرف زدن و با بد موضع گرفتن این نفوذ از بین نرود الان شما ببینید در قضیه عرصه‌های بین‌المللی در بحث کنفرانسی که چند وقت قبل بود که درباره سوریه می‌خواهند تصمیم بگیرند سال گذشته سوریه انتخابات مردمی با نظارت بین‌المللی در آن انجام شد حالا آنها مدام دارند همان حرف را می‌زنند حرف خوبی هم هست که مردم سوریه خودشان باید برای خودشان تصمیم بگیرند خب مگر تصمیم نگرفتند ؟ سال گذشته تصمیم گرفتند خود شما هم نظارت داشتید انسان احساس می‌کند که می‌خواهند از ایران و جایگاه پرنفوذی که در منطقه دارد برای تضعیف خود ایران استفاده کنند و این دقت بالای عزیزان را می‌طلبد . خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار . قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.