سخنرانی/

آیین اختتامیه همایش جمعیت،خانواده،سبک زندگی

روابط عمومی ۱۰ دی ۱۳۹۴ ۰

نماینده ولی فقیه در استان البرز در آیین اختتامیه همایش جمعیت،خانواده،سبک زندگی که توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز برگزار گردید با تبریک ایام ولادت رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام به طلاب و سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار داشتند: امیدوارم همه ما در مسیر نشر و تبلیغ آثار اهل بیت علیهم السلام موفق باشیم و بتوانیم در توسعه معارف الهی قدم های موثری را برداریم.هم چنین روز بصیرت و آگاهی، یوم الله ۹ دی، این روز مهم و اساسی در تاریخ انقلاب اسلامی را به همه شما عرض تبریک و تهنیت دارم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اگر باور های ما عوض بشود رفتارها عوض میشوند، خاطر نشان ساختند: اساسا کار دشمن همین است که باور ها عوض بشود و به واسطه آن،سبک زندگی عوض شود.

ایشان در ادامه با بیان جایگاه انسان گفتند: انسان موجودی است که وقتی خدا او را خلق کرد، به عنوان خلیفه الهی خلق کرد.این یک لقب الهی است.انسانی که به تعبیر قرآن همه از شناخت او عاجزند،تمام فرشتگان الهی در مقابل او زانو میزنند و سجده می کنند. این انسانی که خدا به فرشتگانش امر به تعظیم او کرد.موجودی که تمام خلقت مامور خدمت به او هستند.همه عالم را مسخر او کرد.موجودی که خداوند از حقیقت خودش او را سیراب کرد. ” فنفخت فی من روحی ” موجودی که به تنهایی بار امانت الهی را به دوش کشیده،موجودی که هرچه کمال در عالم است مثل نبوت و امامت و ولایت در اختیار اوست.این موجود بی نظیر عالم که احسن مخلوقات است،از دامن خانواده رشد می کند.و از دامن خانواده این قوه به به فعلیت تبدیل میشود و منشا آثار و برکات فراوان برای شخص و جامعه است لذا رهبری فرمودند : خانواده کلمه طیبه است.خانواده در اسلام جایگاه خاصی دارد.هم اصل تشکیل او و هم تحکیم و حفظ او. هرچیزی باعث حفظ و استحکام او بشود و هرچیزی جلوگیری کند از سست و تضعیف شدن او مهم است و مورد تاکید اسلام است.

امام جمعه شهر کرج با اشاره به اینکه خانواده اگر سالم باشد،جامعه سالم خواهد بود اظهار داشتند: دشمنان روی خانواده سرمایه گذاری کرده اند.رواج بی بند و باری و فساد یعنی مرگ خانواده.خانواده پاک نباشد،انسان بی هویت خواهد بود و انسان بی هویت،شکار صیادان خواهد شد.برای از بین بردن خانواده نقشه های اساسی روی ارکان خانواده کشیده اند و مهم ترین آن ها مادران و دختران هستند.نوع پوشش،خوراک،آرایش،همسرداری.الان به سمتی می رود که خانواده تشکیل نشود یا اگر شد، به سمت تکثیر خانواده نمی رود.جالب است ایران از دارو و مواد اولیه تحریم است ولی دشمن بسیاری وسائل جلوگیری کننده از تکثیر نسل را با ثمن بخس وارد کشور میکند.

ایشان در ادامه گفتند: چرا اینهمه آزادی خانواده را ترویج می دهند؟ ترویج ازدواج سفید می کنند! مسائل همجنسگرایی ! این به چه قیمتی؟هدفشان از بیان اینها چیست ؟ به اسم آزادی و دوستداران آزادی حرکاتی را در جامعه نشر می دهند! قصدشان چپاول منابع و سلطه بر کشورهاست.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه عالم به زمان یعنی شناخت سیاست های حاکم بر جهان  و منطقه ادامه دادند: چرا افراد دچار بی بصیرتی می شوند و در زمان خاصی نمی توانند تصمیم درست بگیرند،چون عالم به زمان نیستند. عالم به زمان یعنی الان بفهمیم چه باید بکنیم! این هجمه ای که در همه عرصه ها علیه دین انجام می شود،اگر توجه به آن نداشته باشیم دچارآفات و مشکلات میشویم. لذا سبک زندگی اسلامی،انسان را در برابر هجمه واکسینه می کند. دستورات مؤکد قرآن درباره تربیت خانواده را باید،نشر و گسترش داد و برای مردم بیان کرد. ما اگر به سمت تمدن بزرگ اسلامی در حال حرکت هستیم _ که هستیم _  باید لوازم آن را مهیا کنیم.قسمتی به عهده ما طلبه ها است که باید آگاه باشیم و در تبلیغ کوشش کنیم و یک قسمتی هم به عهده حاکمان است.

گزیده ای از تصاویر همایش:

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.