دیدار هفتگی امام‌جمعه کرج با خانواده شهدا

کارشناس روابط عمومی ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی دیدارهای هفتگی خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور در منزل خانواده شهیدان «غلام عباس قره داغی» و «بهمن کمالی زاده» با خانواده این شهیدان دیدار و گفتگو کرد.

شهید «غلام عباس قره داغی» در ١٢ بهمن‌ماه سال ١٣۴۰ در میانه دیده به جهان گشود. این شهید والامقام دارای ملیت ایران و مذهب اسلام شیعه بود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و به عضویت ارتش درآمد. این شهید گران‌قدر سرانجام در ٢۵ مردادماه سال ١٣۶١ در سن ٢١ سـالگی توسط ضدانقلاب در سلماس به شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه ٢۶ ردیف ٧۵ شماره ٢ بهشت‌زهرا (س) قرار دارد.

شهید «بهمن کمالی زاده» هم در سال ۱۳۴۰، در خانواده‌ای مذهبی و متدین در حصارک کرج دیده به جهان گشود. تا سن هفت‌سالگی مانند بقیه بچه‌ها در کنار والدین خود پرورش یافت و در همین سن به مدرسه رفت. پس از پایان دوره ابتدائی، دوره راهنمایی را نیز سپری کرد و وارد دبیرستان شد. با ورود او به دبیرستان قیام مردم شروع گردید و آن موقع ایشان سرپرست کتابخانه مسجد محل بود و در پخش اعلامیه‌های امام که از خارج می‌آمد شرکت فعالانه داشت. در همان زمان طرفداران طاغوت پس از شناسایی وی را تهدید به معرفی به ساواک می‌نمودند. او هیچ‌وقت اعتنایی به این حرف نداشت و پیوسته در راهش جدی‌تر قدم برمی‌داشت.

تا اینکه انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال ۱۳۵۷، به پیروزی رسید و بعدازآن دیگر آزادانه فعالیت می‌کرد. بچه‌های محل را تشویق به نگهداری از دستاوردهای انقلاب می‌نمود و بعد از فرمان تاریخی امام برای به وجود آمدن ارتش بیست‌میلیونی وارد بسیج شد و شب و روزش را صرف سازمان دادن به این نهاد انقلابی نوپا می‌کرد. همیشه طرف بحث منافقین بود تا اینکه جنگ ایران علیه عراق شروع شد. این شهید نیز از آن‌هایی بود که دلش همیشه درراه خدا می‌تپید و با شنیدن «ندای هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان خمینی کبیر را لبیک گفت و به همین منظور در پادگان امام حسین یک دوره فشرده نظامی را طی نمود و سرانجام وارد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردید. تا اینکه در تاریخ هفتم مهرماه ۱۳۶۱، در منطقه عملیاتی شوش با اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. تربت پاکش در امامزاده محمد کرج نمادی از ایثار و استقامت درراه وطن است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.