آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به سخنان ظریف درباره مذاکره با آمریکا:

الآن زمان آرایش جنگی است؛ حتی در دیپلماسی / به اسم دیپلماسی باعزت ملت بازی نکنید

کارشناس روابط عمومی ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دوازدهم بهمن‌ماه سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) به ایران در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: دشمنان بسیار تلاش کردند که مردم ایران نتوانند این روزها را جشن بگیرند اما همه تیرهایشان تا امروز به سنگ خورده است و برای مردم و نظام مشکلات و دردسرهای فراوانی هم درست کردند اما به حمدالله تا امروز پیروز نشدند.

تیر دشمنان برای ناامیدی مردم از نظام به سنگ خورده است

وی بابیان اینکه عده‌ای از جامعه شناسان معتقدند که انقلاب اسلامی هم مثل بقیه پدیده‌های دنیا که یک تولد و یک مرگ دارند این انقلاب هم مستثنا نیست و روزی از بین می‌رود و دوره‌اش به پایان می‌رسد، اظهار داشت: ما بنا بر آموزه‌های قرآنی، وعده‌های الهی و روایات معصومین علیهم‌السلام این‌طور اعتقادداریم که اسلام عالم‌گیر خواهد شد و همه دنیا تحت پوشش اسلام و معارف اسلامی قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه تحقق وعده‌های خدای تعالی با شرایط مربوطه مثل ایمان، عمل صالح، توکل، صبر و در یک کلمه استقامت محقق می‌شود، عنوان کرد: برای بقاء انقلاب باید این شروط رعایت شود لذا همه ما باید در این مسیر قدم برداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: هر وقت از این شروط غفلت شد شکست قطعی شد و هر جا دشمن غلبه کرد، عزت و کرامت انسان‌ها به‌خصوص مسلمین را از بین برد و با سران کشورها مثل نوکر، برده، غلام و خدمتکار رفتار کردند چه برسد به خود مردم.

ضرورت مطالعه تاریخ پیش از انقلاب اسلامی ایران

وی با تأکید بر اینکه خوب است جوان‌ها تاریخ خودمان را به‌خصوص قبل از انقلاب را مطالعه کنند، اذعان داشت: یک نمونه از بدبختی‌های پیش از انقلاب در بحث انتخابات این است که یک لیستی از نمایندگان مجلس شورای ملی آن موقع توسط سفیر آمریکا و در یک مقاطعی انگلیس تعیین می‌شد و می‌گفتند که این‌ها باید از صندوق دربیایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه عنصر اصلی که در کنار ایمان مردم مقدمات پیروزی بر طاغوت را فراهم کرد مقاومت بود، اضافه کرد: مقاومت ضرورتی است که سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند و تعالی، خوشبختی و سربلندی انسان در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، مادی و معنوی در سایه مقاومت امکان‌پذیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با طرح چند پرسش، خاطرنشان ساخت: اگر انسان در مقابل نفسش که او را به دنیای مذموم و انواع هوس‌ها دعوت می‌کند مقاومت نداشته باشد نتیجه‌اش درراه شناخت خدا و اطاعت از دستورات الهی که با موانعی مواجه می‌شود چه خواهد بود و اگر استقامت لازم را نداشته باشد آیا به مقصد می‌رسد؟

وی با اشاره به آیه شریفه از سوره مبارکه فصلت که می‌فرماید «ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه» تصریح کرد: خدای تعالی توحید را در کنار مقاومت قرار داده که اگر موحد بودی و اهل مقاومت، بشارت بهشت داری و این نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد که ایمان در سایه مقاومت در مقابل امیال، خواسته‌های نابجا و پیروزی بر هواهای نفسانی محقق می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم مقاومت روحیه ایثار و فداکاری را در انسان تقویت می‌کند و به او عزت و کرامت نفس می‌دهد و بین افراد جامعه همدلی ایجاد می‌کند و عزت اجتماعی را بالابرده و به نابودسازی باطل و کفر سرعت می‌بخشد و در عرصه‌های اجتماعی ضمن دفاع از مظلوم خطرها و تهدیدات دشمنان و متجاوزان را دور می‌کند و از بین می‌برد لذا مسئله و نظریه مقاومت یک امر ریشه‌دار است.

مقاومت؛ گفتمان انقلاب از اول تا به امروز

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بر مبنای بیانات حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب نظریه مقاومت هم مبنای دینی و هم قانونی دارد، مطرح کرد: بر اساس همین نظریه است که بر تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در داخل کشور و خارج اهتمام جدی داریم و صدور انقلاب را با تکیه‌بر اصل امربه‌معروف و نهی از منکر جزو اهداف انقلاب می‌دانیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه ریشه نظریه مقاومت نفی ظلم و ظالم بوده و در این مسیر قدم برمی‌داریم، بیان داشت: مخاطبین پیام ملت‌ها هستند و با دریافت پیام اقدام آن‌ها قطعی است و علیرغم میل استکبار و عوامل سرسپرده داخلی و خارجی‌اش که در همه‌جا وجود دارند انقلاب اسلامی بدون اینکه در امور داخلی کشورها دخالت داشته باشد این انقلاب صادرشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه پیام انقلاب را مسلمین تحت ستم و همه آزادگان عالم دریافت کردند، اظهار داشت: باید این نظریه را به‌عنوان یک وظیفه انقلابی ترویج کنیم کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم یک دستور این‌چنینی داده‌اند و در سیره امام به‌عنوان یک رهبر انقلابی و مؤسس انقلاب صدور انقلاب را به‌عنوان یک تاکتیک تهاجمی علیه دشمنان انقلاب به جهت دور کردن خطر آن‌ها یک ضرورت به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) در سال ۵۹ در یک بیانی فرمودند: «ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‌کنیم کنار بگذاریم زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفان جهان است از طرفی دیگر تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها کمر به نابودی ما بسته‌اند و اگر ما دربسته بمانیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد. ما باید حسابمان را صریحاً با قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها یکسره کنیم و به آن‌ها نشان دهیم که با تمام گرفتاری‌های مشقت باری که داریم با جهان برخورد مکتبی می‌کنیم.»

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان دیگری از امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۴، تصریح کرد: امام (رضوان‌الله علیه) فرمودند: «اسلام صادر شد در سرتاسر دنیا از سیاه‌های عزیزی که در آمریکا هستند و تا آفریقا و شوروی و همه‌جا نور اسلام تابیده است و توجه مردم به اسلام شده است و مقصود ما از صدور انقلاب همین بود و تحقق پیدا کرد و ان‌شاءالله اسلام در همه‌جا غلبه بر کفر پیدا خواهد کرد».

وی در ادامه افزود: انقلاب که پیروز شد امواج محکم و توفنده انقلاب همه کشورهای اسلامی را فراگرفته و گسترش اسلام در اروپا و اقبال جوانان آن‌ها به اسلام هم شد اما همه کشورهای اسلامی و ملل مستضعفین که سال‌های طولانی زیر یوغ استکبار و شرق و غرب بودند را درنوردید و بارقه‌ای از امید و بیداری اسلامی را برای آن‌ها به ارمغان آورد و البته سران کشورها به‌سرعت آرایش سرکوب ملت‌هایشان را گرفتند.

گفتمان انقلاب اسلامی نهادینه‌شده است

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم در این کشورها نهادینه شد، اظهار داشت: اسرائیل رسماً در مقابل مردم لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین شکست خورد چراکه نظریه مقاومت جواب داده بود و استراتژی‌های منطقه‌ای که آمریکا در این منطقه داشت یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد لذا در مقابل مقاومت دست به اقداماتی زدند و هزینه‌های زیادی درست کردند و جنگ‌های نیابتی را برای سرکوب این حرکت فراهم کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: به برکت مقاومت، نیروهای مردمی در تمام سرزمین‌های هدف تشکیل شد و از حزب‌الله لبنان تا حماس و انصار الله یمن و حشد الشعبی و قوات الدفاع الوطنی سوریه و نیروهای مردمی افغانستان و پاکستان و نیجریه و کشمیر و جاهای دیگری که بوده است همه از برکات مقاومت است.

وی بابیان اینکه امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب دولت مقاومت تشکیل‌شده است، گفت: نظریه مقاومت که یک هسته مقاومت بود رشد کرد و بزرگ شد و دولت مقاومت تشکیل شد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره بیانی از رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبری دربیانی می‌فرمایند: «برادران عزیز من فرزندان عزیز من جوانان عزیز من ما امروز دولت مقاومت هستیم جمهوری اسلامی دولت مقاومت است دولت مقاومتی که سیاست دارد اقتصاد دارد نیروی مسلح دارد حرکات بین‌المللی دارد منطقه نفوذ وسیع در درون کشور و بیرون کشور دارد دولت مقاومت نه اهل تجاوز است نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌اندازی به ملت‌ها و کشورهاست نه اهل فرورفتن در لاک دفاعی و موضع انفعال است».

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنان با تمام توان در مقابل نظریه مقاومت قرار گرفتند، اظهار داشت: دشمنان برای انسجام خودشان و روحیه بخشیدن به نیروهایشان و اذنابشان طرح‌های مختلفی را برای ایران و منطقه طرح‌ریزی می‌کنند لذا همین طرح معامله قرن را درست کردند.

وی در ادامه افزود: بیش از دو سال است به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف از آن رونمایی می‌کنند تا شاید گشایشی شود و بهره‌ای ببرند اما راه نجاتی برای آن‌ها متصور نیست و باید بروند و اگر خودشان منطقه را ترک نکنند جبهه مقاومت با ارتش بدون مرزی که دارد آنان را با خفت و ذلت برای همیشه از منطقه بیرون خواهد کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل از مقاومت سیلی خورده‌ و در مقابل او به‌شدت ضعیف شده‌اند، گفت: به لطف مقاومت ماهیت ابرقدرتی آمریکا را درهم ریختیم و امروز رئیس‌جمهور آمریکا در بین مردم خودش هم آبرو ندارد.

مقاومت همزاد انقلاب است / رمز پیروزی ملت ایران گفتمان مقاومت است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مقاومت همزاد انقلاب است، تأکید کرد: در طول این سال‌ها تا پیروزی و دوران دفاع مقدس و گرفتاری‌های بی‌شماری که استکبار برای مردم فراهم کرد تا امروز در همه عرصه‌ها مقاومت همراه ما بوده است و جوان‌هایی به شهادت رسیدند و انسان‌های مقاوم شکنجه شدند و به اسارت رفتند و فرزندانی یتیم شدند و مادران و همسرانی داغدار شدند تا امروز که این درخت تنومند پرثمر به بار نشسته است.

وی با تأکید بر اینکه عزت و صلابت امروز نظام اسلامی نتیجه مقاومت است، اظهار داشت: مردم اجازه نمی‌دهند عده‌ای بی‌غیرت سیاسی و غرب‌زده دنباله‌رو اجنبی با پوز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی به اسم مذاکره با این عزت بازی کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با طرح چند پرسش افزود: چرا با حرف و عمل نسنجیده به کمک محتضر می‌روید و مرده زنده می‌کنید؟ چرا منفعل عمل می‌کنید؟ نباید در گفتار و رفتارمان در دشمن نسبت به خودمان طمع ایجاد کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای گفتند «دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد ما همچنان در میز مذاکره هستیم»، گفت: هنوز چهلم قاسم سلیمانی نشده است. دنبال چه هستید؟ راجع به چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید؟

الآن زمان مذاکره نیست/باید آرایش جنگی داشته باشید

وی با تأکید بر اینکه این دیپلماسی بی‌غیرتی را جمع کنید، گفت: باید از جواب آمریکا به خودتان و تحقیری که شده‌اید از شرم می‌مردید. به اسم دیپلماسی بعضاً باعزت ملت بازی می‌کنید. از مردم عذرخواهی کنید.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه در این خصوص تصریح کرد: می‌توان برای کار وزیر محمل هم درست کرد؛ اما محمل‌هایی که درست می‌شود مربوط به زمان خودش است. شما باید در حالت جنگی آرایش جنگی داشته باشید، ولو در دیپلماسی. دیپلماسی هم خودش آرایش جنگی دارد. بلدید!

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آمریکایی‌ها اگر از موفقیت‌های محور مقاومت هراس نداشتند حاج قاسم را به شهادت نمی‌رساندند، گفت: الآن وقت سخن گفتن از موضع ضعف نیست. چرا نعمت خدای را که به شما ارزانی داشته هدر می‌دهید؟ استراتژی ما را رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا باید از این منطقه خارج شود و دنیا هم لبیک گفت.

وی در ادامه تأکید کرد: شما باید به دنبال تحقق این هدف باشید و دائم قدرت و ارتش منطقه‌ای و دولت مقاومت را جلوی چشم دشمن بیاورید، چرا قدرت ما را ضعیف نشان می‌دهید؟

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه من با گفتمان خفت و ذلت کاردارم که مربوط به‌نظام اسلامی نیست، گفت: بنده با شخص و تضعیف وزارتخانه و وزیر کاری ندارم لذا فردا عده‌ای نیایند بگویند که وزیر را تضعیف کردید چراکه من با این گفتمان بحث دارم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب و نظام اسلامی، گفتمان مقاومت، عزت، صلابت، مقابله با ظلم و استکبار بوده است، گفت: این گفتمان همانی است که حضرت آقا در یک بیانی گفتند در مقابل سازش نپذیرفتن و امثال‌ذلک گفتمان مذاکره گفتمان بی‌غیرتی است و خود ایشان بیان کردند لذا زمان مذاکره نیست و این را هرکسی می‌فهمد از این نعمت‌های الهی که خدا برای شما فراهم می‌کند تا ضربات نهایی را به دشمن وارد کنید استفاده کنید.

وی در بخش دیگری گفت: آقایان تلاششان این است که تا آخر دوره‌ای که هستند هرچند روز یک‌بار حرف‌هایی بزنند که پر از حاشیه باشد تا مثل بنده مشغول پاسخ گفتن به آن حاشیه‌ها باشم تا مطالبه گری‌ها را به فراموشی بسپاریم لذا هرچند وقت یک‌بار از تریبون رسمی حرف‌هایی زده می‌شود که تعجب‌برانگیز است.

امام‌جمعه کرج افزود: توصیه من این است که توجه نکنید ولو بار سیاسی اجتماعی دارد و اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کند حتی این حرف‌ها به نظر من ارزش جواب دادن هم ندارد چون خیلی از موضع عبدی برخورد می‌شود اما بعضی حرف‌ها گاهی سنگین است و بنده به‌نوبه خودم از تهمتی که به‌نظام زدند و انتخابات و سلامت انتخابات را مثل بزرگشان مورد خدشه قراردادند، نمی‌گذرم.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: بنده به‌عنوان کسی که در این نظام بوده است و دوران انقلاب و زحمات را دیده‌ و چشیده‌ایم نمی‌گذرم و حرف‌های بی‌پایه و سخیف ایشان را هم تکرار نمی‌کنم و البته این سؤال رادارم که چرا برای افکار عمومی راجع به وضعیت معیشتی کار، تولید، تورم، کارخانه‌های تعطیل‌شده، وضعیت ورود کالاهای قاچاق، اجازه ثبت سفارش و ورود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و ده‌ها مسئله دیگر شما چیزی نمی‌گوید.

وی افزود: عزیزان توجه داشته باشید که تا انتخابات و بعد از انتخابات دوقطبی‌هایی درست می‌کنند و می‌خواهند ما را در این دوقطبی‌ها بیندازند مثل دوقطبی «مذاکره و عدم مذاکره» و دوقطبی «معیشت و امنیت» و دوقطبی‌های این‌چنینی لذا به‌هیچ‌وجه کسی وارد نشود و جواب هم ندهد چراکه می‌خواهند مردم را سردرگم کنند اما به فضل الهی مردم تا امروز نشان دادند که هوشیار هستند و این را هم متوجه شدند که اگر در مقاطعی اشتباه کردند اشتباه خودشان را در آینده جبران کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نکته استانی گفت: می‌خواستم راجع به نماینده عالی دولت در استان هم بگویم و به خاطر بعضی از حرکات و عزل و نصب‌های سیاسی و امثال‌ذلک و به کار گرفتن بعضی از افراد که فاسدند و عزل شدند درجاهای دیگر که آن‌ها را به کار گرفتند و بعضی از خطاهای دیگری که دارند هم‌سخن بگویم اما چون بنایم بر این است که انشا الله با وفاق و همدلی امید دشمنان که می‌خواهند ما را به جان هم بیندازند ناامید کنیم این را کنار می‌گذارم و این صحبت‌ها را به‌وقت دیگری حواله می‌دهم.

فرد اصلح تحت تأثیر قدرت و ثروت قرار نگیرد/ اهمیت سواد قانون‌گذاری

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای مطالب نادرستی را در فضای مجازی ترویج می‌دهند، گفت: در فضای مجازی عده‌ای می‌گویند افرادی که برای استان تائید شدند، قابلیت رأی دادن ندارند و برویم تهران یا جای دیگر رأی دهیم. این حرف درستی نیست. این‌ها سیاه نمایی است. گوینده این حرف خائن به استان است. چرا این کار را بکنید؟! چرا سطح مشارکت مردمی را از این استان کم کنید؟! هرگز این حرف را نزنید. کسانی که این حرف را می‌زنند دلسوز به این استان نیستند. باید باشید و بشناسید و رأی بدهید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.