مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شهر کرج /

اهمیت حضور حداکثری در انتخابات / رأی دادن خارج از استان، خیانت به استان است

کارشناس روابط عمومی ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۱/۱۱/۹۸

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

ایها المومنون و المومنات اوصیکم و نفسی بتقوی الله اهل تقوا فقرا و محرومان را در قسمتی از اموال خود شریک می‌کنند. حق سوم از افعال (نمازوروزه بیان شد) و دوازدهمین حق در رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام حق صدقه و زکات است. این بخش هم از مواردی است که مهم است و در ایات و روایات مفصل به آن پرداخته‌شده و دایره وسیعی را به خود اختصاص داده و فقط انفاقات مالی واجب و مستحب را شامل نمی‌شود. تقریباً همه کارهای خیر ما و هر کار برای خدا در زیرمجموعه صدقه می‌تواند قرار بگیرد حتی نگاه از روی رحمت و رأفت به پدر و مادر، اصلاح بین الناس، برای ما صدقه نوشته می‌شود. رسول خدا به ابو ایوب انصاری فرمودند: تو را راهنمایی بکنم به صدقه‌ای که خدا و رسول خدا آن را دوست دارند؟ اگر بین مردم مفسده‌ای پیداشده، بین آن‌ها را اصلاح کن؛ و آن‌ها را به هم نزدیک کن اگر بینشان جدائی افتاده. صدقه موجب گسترده شدن رحمت الهی، تألیف قلوب، گسترش محبت، مؤانست و مؤاخات و برادری بیشتر می‌شود و از طرف دیگر جلو خیلی از مفاسد به‌خصوص اقتصادی را می‌گیرد. البته باید معنای صدقه را بیان کنیم تا شبهه و سوءتفاهمی پیش نیاید.

صدقه از ریشه صدق است به معنای مالی که انسان به‌قصد تقرب به خدای تعالی و خالصانه به دیگران که نیاز دارند بپردازد؛ یعنی صدقه عطائی است که به نیازمندان می‌شود؛ و نشانه صدق ایمان و صداقت مؤمن است. امام سجاد در رساله حقوق دو شرط کلی را به‌عنوان حق صدقه بیان فرمودند: اول اینکه پنهانی باشد و دوم اینکه همراه منت نباشد؛ که در چند نوبت به آن می‌پردازم. قبل از این‌که فرازهای این بخش را توضیح دهم خوب است چند روایت در فضیلت صدقه بیان شود. رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: زمین قیامت یکپارچه آتش است به‌جز سایه‌ی مؤمن، زیرا صدقه‌اش بر او سایه می‌افکند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: صدقه سپری در برابر آتش است. همان‌طور که سپر انسان در حملات دشمن حفظ می‌کند، صدقه هم انسان را از شراره‌های آتش حفظ می‌کند. رسول خدا فرمودند: همانا صدقه خشم خداوند را فرونشاند.

دراین‌بین صدقه‌ای که مخفیانه و از روی اخلاص پرداخت شود فضیلت بالاتر و آثار ارزشمندتری دارد. اولاً خدای تعالی در آیه ۲۷۱ سوره مبارکه بقره فرمود: صدقه مخفی قسمتی از گناهان را از بین می‌برد. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: جلو چشم مردم صدقه نده تا تو را ستایش کنند، چون در این صورت پاداش خود را گرفته‌ای، بعد حضرت برای تأکید بر پنهان‌کاری فرمودند: بلکه اگر با دست راستت صدقه دادی دست چپت خبردار نشود؛ زیرا آن‌کسی که به خاطر او پنهانی صدقه می‌دهی، پاداش تو را آشکارا خواهد داد. قطعاً صدقه دادن عمل صالحی است که شیطان در کمین است که اخلاص را از آن بگیرد و خرابش کند و برای صاحب عمل چیزی نماند. لذا باید مواظب بود به ریا و سمعه این عمل مستحبی خراب نشود. امام صادق علیه‌السلام در همین رابطه برای تشویق و بیان قسمتی از آثار صدقه پنهانی فرمودند: صدقه شبانه (کنایه از مخفی بودن است) خشم پروردگار را فرومی‌نشاند و گناه بزرگ را پاک می‌کند و حساب را آسان می‌گرداند و صدقه روزانه مال و ثروت را به بار می‌نشاند و عمر را زیاد می‌کند.

خوب است بدانید وقتی صدقه می‌دهید مستقیماً در دست خدا قرار می‌گیرد. در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه توبه فرمود: «أَلَمْ یَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ هُوَ یَقْبَلُ التَّوْبَهَ عَنْ عِبَادِهِ وَیَأْخُذُ الصَّدَقَاتِ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ» آیا ندانستند که تنها خداست که توبه بندگانش را می‌پذیرد و صدقات را می‌گیرد و خداست که توبه پذیر و مهربان است؟ در ذیل همین آیه شریفه امام صادق علیه‌السلام فرمودند: خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید: هیچ‌چیزی نیست مگر این‌که کسی را مأمور گرفتن آن کرده‌ام به‌جز صدقه که آن را با دست خودم به‌سرعت می‌ربایم.

با توجه به روایات خوانده‌شده حالا معلوم می‌شود که چرا امام سجاد علیه‌السلام در رساله حقوق شرط اول را مخفی بودن صدقه بیان فرموده: «وَ أَمَّا حَقُّ الصَّدَقَهِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهَا ذُخْرُکَ عِنْدَ رَبِّکَ»؛ و اما حق صدقه این است که بدانى این صدقه پس‏انداز (ذخیره) تو است نزد پروردگارت. «وَ وَدِیعَتُکَ الَّتِی لَا تَحْتَاجُ إِلَى الْإِشْهَادِ» و سپرده‌گذاری است که بى‏نیاز از گواه و شاهد است. «فَإِذَا عَلِمْتَ ذَلِکَ کُنْتَ بِمَا اسْتَوْدَعْتَهُ سِرّاً أَوْثَقَ بِمَا اسْتَوْدَعْتَهُ عَلَانِیَهً» و چون به این (مطلب) عقیده‏مند شوى (و باور داشته باشی) به آن چیزی که در نهانى بسپارى بیشتر اعتماد دارى تا به آنچه آشکار باشد. «وَ کُنْتَ جَدِیراً أَنْ تَکُونَ أَسْرَرْتَ إِلَیْهِ أَمْراً أَعْلَنْتَهُ» و سزاوار و شایسته است که کار سرّی که می‌خواهی عیان شود را به خدا بسپاری. «وَ کَانَ الْأَمْرُ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ فِیهَا سِرّاً عَلَى کُلِّ حَالٍ»؛ و این راز میان تو و او باشد درهرحال. (هیچ‌کس را بر آن مطلع نکنی) «وَ لَمْ تَسْتَظْهِرْ عَلَیْهِ فِیمَا اسْتَوْدَعْتَهُ مِنْهَا بِإِشْهَادِ الْأَسْمَاعِ وَ الْأَبْصَارِ عَلَیْهِ بِهَا کَأَنَّهَا أَوْثَقُ فِی نَفْسِکَ لَا کَأَنَّکَ لَا تَثِقُ بِهِ فِی تَأْدِیَهِ وَدِیعَتِکَ إِلَیْکَ» و در آنچه به او سپارى از گواهى گوش‌ها و دیده‏ها علیه او پشتیبانى نخواهى به‌حساب این‌که به این‌ها بیشتر اعتماد دارى نه به‌حساب این‌که در پرداخت سپرده به خدا اعتماد ندارى.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوی در تعظیم شعائر اسلامی که از نشانه‌های تقواست دقت لازم رادارند؛ و به مرگ و احوالات آن اهمیت می‌دهند. در حکمت ۱۱۸ امیرالمؤمنین علیه‌السلام از عمل خلاف اخلاق و بی‌نزاکتی کسی که شئون تشیع جنازه را رعایت نکرده بود و در حال تشیع خندیده بود، فرمودند: «کَأَنَّ الْمَوْتَ فِیهَا عَلَى غَیْرِنَا کُتِبَ» گویا مرگ در دنیا براى دیگران، مقررشده است، «وَ کَأَنَّ الْحَقَّ فِیهَا عَلَى غَیْرِنَا وَجَبَ» و گویا حق تنها بر دیگرانى به‌جز ما، حتمى گشته است، «وَ کَأَنَّ الَّذِی نَرَى مِنَ الْأَمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِیلٍ إِلَیْنَا رَاجِعُونَ» و گویا مردگانى که مى‏بینیم مسافرانى هستند که به‌زودی نزد ما برمى‏گردند، «نُبَوِّئُهُمْ أَجْدَاثَهُمْ وَ نَأْکُلُ تُرَاثَهُمْ» ایشان را در قبر نهان مى‏کنیم و میراثشان را مى‏خوریم، گویى بعد از آن‌ها زنده جاودانه‏ایم که همه پنددهندگان را از یاد برده‏ایم و دچار همه آفت‌های سخت شده‏ایم، خوشا کسى که نفسش را خوار و کسب‌وکارش را شایسته و نیتش را پاک و پسندیده و خوى خود را نیکو گرداند و زیادى مال و ثروتش را انفاق کرد و زبانش را از پرگویى نگه داشت و شرش را از مردم بازگرفت‏ و به‌جای آوردن سنت پیامبر اکرم بر او آسان بود و به بدعت منسوب نگشت. بحث قشنگی دارد که فرصت دیگری می‌طلبد خداوند همه ما را از متقین قرار دهد.

از فردا یعنی دوازدهم بهمن امسال چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود. روز بازگشت حضرت امام رحمه الله علیه بعد از تبعید ۱۵ ساله به ایران. خیلی تلاش کردند که مردم ایران نتوانند این روزها را جشن بگیرند؛ اما همه تیرهایشان تا امروز به سنگ خورده است و برای مردم و نظام مشکلات و دردسرهای فراوانی هم درست کردند اما به حمدالله تا امروز پیروز نشدند. عده‌ای از جامعه شناسان می‌گویند که انقلاب اسلامی هم مثل بقیه پدیده‌های دنیا که یک تولد و مرگ دارند این انقلاب هم مستثنا نیست و روزی از بین می‌رود و دوره‌اش به پایان می‌رسد؛ اما ما بنا بر آموزه‌های قرآنی و وعده‌های الهی و روایات معصومین علیهم‌السلام این‌طور اعتقادداریم که اسلام عالم‌گیر خواهد شد و همه دنیا تحت پوشش اسلام و معارف اسلامی قرار خواهد گرفت. این را هم می‌دانیم که تحقق وعده‌های خدای تعالی با شرایط مربوطه مثل ایمان و عمل صالح توکل و صبر و در یک کلمه استقامت محقق می‌شود. لذا برای بقاء انقلاب باید این شروط رعایت شود. همه ما باید در این مسیر قدم برداریم. تاریخ را نگاه کنید هر وقت از این شروط غفلت شد شکست قطعی شد. هر جا دشمن غلبه کرد عزت و کرامت انسان‌ها به‌خصوص مسلمین را از بین برد و با سران کشورها مثل نوکر و برده و غلام و خدمتکار رفتار کردند، چه برسد به خود مردم. جوان‌ها خوب است تاریخ خودمان را به‌خصوص تاریخ قبل از انقلاب را مطالعه کنید. چه فضاحتی بود! یک نمونه از بدبختی در بحث انتخابات بود که یک لیستی از نمایندگان مجلس شورای ملی آن موقع توسط سفیر آمریکا و در یک مقاطعی انگلیس؛ اما بیشتر در اواخر، توسط آمریکا تعیین می‌شد و می‌گفتند که این‌ها باید از صندوق دربیایند.

آن عنصر اصلی که در کنار ایمان مردم، مقدمات پیروزی بر طاغوت را فراهم کرد مقاومت بود. مقاومت ضرورتی است که سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند. تعالی، خوشبختی و سربلندی انسان در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی، مادی و معنوی در سایه مقاومت امکان‌پذیر است. اگر انسان در مقابل نفسش که او را دعوت می‌کند به دنیای مذموم و انواع هوس‌ها مقاومت نداشته باشد نتیجه‌اش چه چیزی خواهد بود؟ درراه شناخت خدا و اطاعت از دستورات الهی که با موانعی مواجه می‌شود اگر استقامت لازم را نداشته باشد آیا به مقصد می‌رسد؟ شما در همین آیه شریفه از سوره مبارکه فصلت زیاد شنیدید که «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» قاعده کلی است که توحید را خدای تعالی در کنار مقاومت قرار داده. اگر موحد بودی و اهل مقاومت، بشارت بهشت داری؛ و این نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد که ایمان در سایه مقاومت در مقابل امیال و خواسته‌های نابجا و پیروزی بر هواهای نفسانی محقق می‌شود. اساس آیات قرآن کریم مقاومت، روحیه ایثار و فداکاری را در انسان تقویت می‌کند. به او عزت و کرامت نفس می‌دهد. بین افراد جامعه همدلی ایجاد می‌کند. عزت اجتماعی را بالا می‌برد. به نابودسازی باطل و کفر سرعت می‌بخشد و در عرصه‌های اجتماعی ضمن دفاع از مظلوم خطرها و تهدیدات دشمنان و متجاوزان را دور می‌کند و از بین می‌برد. لذا می‌بینید که مسئله مقاومت و نظریه مقاومت ریشه‌دار است.

جلسه قبل به جایگاه مقاومت و قانون اساسی اشاره کردم و عرض کردم که این بحث، بحث مفصلی است. باید در چند جلسه به آن پرداخت. بعضی از بندهای قانون اساسی را هم خواندم که نظریه مقاومت در نظام اسلامی ما در چه جایگاهی قرار دارد. با توجه به بیانات حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب هم که مطالعه کرده‌اید نظریه مقاومت هم مبنای دینی دارد و هم قانونی. نتایج مهمی هم بر آن مترتب است. بر اساس همین نظریه است که بر تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در داخل کشور و خارج اهتمام جدی داریم. صدور انقلاب را با تکیه‌بر اصل امربه‌معروف و نهی از منکر جزو اهداف انقلاب می‌دانیم. ریشه نظریه مقاومت نفی ظلم و ظالم بوده و در این مسیر قدم برمی‌داریم. مخاطبین این پیام ملت‌ها هستند و با دریافت پیام اقدام آن‌ها قطعی است؛ یعنی وقتی بشنوند و بفهمند این پیام مقاومت را اقدام می‌کنند و علیرغم میل استکبار و عوامل سرسپرده داخلی و خارجی‌اش که در همه‌جا وجود دارند، انقلاب اسلامی بدون اینکه در امور داخلی کشورها دخالت داشته باشد صادرشده است. پیام او را مسلمین تحت ستم و همه آزادگان عالم دریافت کردند. پس باید این نظریه را به‌عنوان یک وظیفه انقلابی ترویج کنیم. کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم یک دستور این‌چنینی داده‌اند.

در سیره امام به‌عنوان یک رهبر انقلابی و مؤسس انقلاب، صدور انقلاب به‌عنوان یک تاکتیک تهاجمی علیه دشمنان انقلاب به جهت دور کردن خطر آن‌ها یک ضرورت به‌حساب می‌آید. من بعضی از عبارت‌های ایشان را که لااقل در دو مقطع گفته‌شده بیان می‌کنم دقت کنید. در سال ۵۹ در یک بیانی فرمودند: «ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‌کنیم کنار بگذاریم (چون آن موقع یک عدد گفتند چرا باید انقلاب را صادر کنیم و ایشان زود موضع گرفتند) زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نیست و پشتیبان تمام مستضعفان جهان است. از طرفی دیگر تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها کمر به نابودی ما بسته‌اند و اگر ما دربسته بمانیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد. ما باید حسابمان را صریحاً با قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها یکسره کنیم و به آن‌ها نشان دهیم که با تمام گرفتاری‌های مشقت باری که داریم با جهان برخورد مکتبی می‌کنیم». تقریباً پنج سال بعد در سال ۶۴ فرمودند: «اسلام صادر شد در سرتاسر دنیا از سیاه‌های عزیزی که در آمریکا هستند و تا آفریقا و شوروی و همه‌جا نور اسلام تابیده است و توجه مردم به اسلام شده است و مقصود ما از صدور انقلاب همین بود و تحقق پیدا کرد و ان‌شاءالله اسلام در همه‌جا غلبه بر کفر پیدا خواهد کرد». این را حضرت امام در سال ۶۴ فرمودند. انقلاب که پیروز شد امواج محکم و توفنده انقلاب همه کشورهای اسلامی را فراگرفت. گسترش اسلام در اروپا و اقبال جوانان آن‌ها به اسلام هم شد که فعلاً بحث آن را ندارم؛ اما همه کشورهای اسلامی و ملل مستضعفین که سال‌های طولانی زیر یوغ استکبار و شرق و غرب بودند را درنوردید و بارقه‌ای از امید و بیداری اسلامی را برای آن‌ها به ارمغان آورد و البته سران کشورها به‌سرعت آرایش سرکوب ملت‌هایشان را گرفتند که در اینجا هم مطالبی هست ولی از آن عبور می‌کنم.

اما گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم در این کشورها نهادینه شد. اسرائیل رسماً در مقابل مردم لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین شکست خورد. نظریه مقاومت جواب داده بود. استراتژی‌های منطقه‌ای که آمریکا در این منطقه داشت یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد. لذا در مقابل مقاومت دست به اقداماتی زدند. هزینه‌های زیادی درست کردند. جنگ‌های نیابتی را برای سرکوب این حرکت فراهم کردند؛ اما به برکت مقاومت نیروهای مردمی در تمام سرزمین‌های هدف تشکیل شد. از حزب‌الله لبنان تا حماس و انصار الله یمن و حشد الشعبی و قوات الدفاع الوطنی سوریه و نیروهای مردمی افغانستان و پاکستان و نیجریه و کشمیر و جاهای دیگری که بوده است همه از برکات مقاومت است و همان آرمان بلند امام رضوان‌الله علیه و انقلاب اسلامی است که کشور فقیر و مظلوم یمن بعدازاین همه فشار و سختی که در این چند وقت اخیر متوجهشان بوده است می‌توانند اقدامات سنگین و کمرشکن و بی‌سابقه را علیه دشمنشان انجام دهند. این بر اساس مقاومت هست. می‌خواستند آنجا را یک‌هفته‌ای و ۱۰ روزه کارش را تمام کنند. همین دو سه روز گذشته دید که چگونه هجمه بردند. ۲۵۰۰ کیلومتر را آزاد کردند و آرامکو را زدند و کارهای دیگر که این‌ها نوید و بشارت عن‌قریب پیروزی را برای آن‌ها می‌دهد. دست و پایی که امروز آمریکا و اسرائیل می‌زنند تا خودشان را از گرداب و مخمصه‌ای که گیرکرده‌اند آبرومندانه نجات بدهند که هرگز نمی‌توانند، این مخمصه به برکت مقاومت به وجود آمده است. امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب دولت مقاومت تشکیل‌شده است. دیگر نظریه مقاومت که یک هسته مقاومت بود رشد کرد و بزرگ شد و دولت مقاومت تشکیل شد. اجازه بدهید که عبارت ایشان را بخوانم «برادران عزیز من، فرزندان عزیز من، جوانان عزیز من، ما امروز دولت مقاومت هستیم. جمهوری اسلامی دولت مقاومت است. دولت مقاومتی که سیاست دارد. اقتصاد دارد. نیروی مسلح دارد. حرکات بین‌المللی دارد. منطقه نفوذ وسیع در درون کشور و بیرون کشور دارد. دولت مقاومت نه اهل تجاوز است نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌اندازی به ملت‌ها و کشورهاست. نه اهل فرورفتن در لاک دفاعی و موضع انفعال است». من بخش‌هایی از صحبت‌های ایشان را خواندم.

عزیزان توجه دارید با تمام توان در مقابل این نظریه قرار گرفتند. برای انسجام خودشان و روحیه بخشیدن به نیروهایشان و اذنابشان طرح‌های مختلفی را می‌ریزند. برای ایران می‌ریزند، برای منطقه طرح‌ریزی می‌کنند. همین طرح معامله قرن را که درست کردند بیش از دو سال است به مناسبت‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف از آن رونمایی می‌کنند تا شاید گشایشی شود و شاید بهره‌ای ببرند؛ اما راه نجاتی برای آن‌ها متصور نیست. باید بروند و اگر خودشان منطقه را ترک نکنند جبهه مقاومت با ارتش بدون مرزی که دارد آنان را با خفت و ذلت برای همیشه از منطقه بیرون خواهد کرد. (شعار نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا): البته الآن ما در حال نبرد با آمریکا هستیم. حواستان باشد فقط صحنه جنگ صحنه جنگ نظامی نیست. صحنه‌های دیگری هم دارد که دوستان باید در آن صحنه‌ها هم هوشیار و بااقتدار عمل کنند. به هر جهت ضرباهنگ دربه‌دری آن‌ها شروع به صدا کرده است و خودشان می‌فهمند مثل گیر افتاده در مورد آب تقلا می‌کنند اما بیشتر فرو می‌روند. امروز آمریکا و اسرائیل از مقاومت سیلی خورده‌اند. در مقابل او به‌شدت ضعیف شده‌اند. ما هیبت ابرقدرتی آمریکا را درهم ریختیم و امروز رئیس‌جمهور آمریکا در بین مردم خودش هم آبرو ندارد.

دوستان توجه دارید که آن روز یعنی پنجاه‌وشش هفت سال گذشته، درختچه انقلاب اسلامی توسط حضرت امام غرس شد. مقاومت همزاد انقلاب است. در طول این سال‌ها تا پیروزی و دوران دفاع مقدس و گرفتاری‌های بی‌شماری که استکبار برای مردم فراهم کرد تا امروز در همه عرصه‌ها مقاومت همراه ما بوده است. جوان‌هایی به شهادت رسیدند. انسان‌هایی مقاوم شکنجه شدند و به اسارت رفتند و فرزندانی یتیم شدند و مادران و همسرانی داغدار شدند تا امروز که این درخت تنومند پرثمر به بار نشسته است. این عزت و صلابت نتیجه مقاومت است. لذا مردم اجازه نمی‌دهند عده‌ای بی‌غیرت سیاسی و غرب‌زده دنباله‌رو اجنبی با پز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی به اسم مذاکره با این عزت بازی کنند. چرا با حرف و عمل نسنجیده به کمک محتضر می‌روید و مرده زنده می‌کنید؟ چرا منفعل عمل می‌کنید؟ نباید در گفتار و رفتارمان در دشمن نسبت به خودمان طمع ایجاد کنیم. عین عبارت را که زدند ببینید «دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند. تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد. ما همچنان در میز مذاکره هستیم». هنوز چهلم قاسم سلیمانی نشده است. دنبال چه هستید؟ اتفاقاً آن شخصی که سؤال را می‌کند می‌گوید بعد از شهادت قاسم سلیمانی شما می‌خواهید چه‌کار کنید؟ او توجه دارد ولی این آقایان توجه ندارند. راجع به چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید؟ جوابتان را هم که گرفتید. چند روز قبل از این جواب هم گفته بود که ما جانشین سردار سلیمانی را هم ترور خواهیم کرد. چرا توجه نمی‌کنید؟ این دیپلماسی بی‌غیرتی را جمع کنید. باید از جواب آمریکا به خودتان و تحقیری که شده‌اید از شرم می‌مردید. به اسم دیپلماسی بعضاً باعزت ملت بازی می‌کنید. از مردم عذرخواهی کنید. البته وزارت خارجه بیانیه داد. بله درست است و می‌توان برای کار وزیر محمل هم درست کرد. محمل‌هایی که درست می‌شود مربوط به زمان خودش است. وقتی مستقیم وارد عمل شدند و رئیس دولتشان اعلام می‌کند که خود ما دستور دادیم ترور کنند و بکشند و سردار سپاه ما را به شهادت رسانند؛ یعنی وارد جنگ رسمی شدند. شما باید در حالت جنگی آرایش بگیرید و آرایش جنگی داشته باشید، ولو در دیپلماسی. دیپلماسی هم خودش آرایش جنگی دارد. بلدید. این را بدانید آمریکایی‌ها اگر از موفقیت‌های محور مقاومت هراس نداشتند حاج قاسم را به شهادت نمی‌رساندند. بعد از شهادتش ترس آن‌ها با حضور گسترده مردم در دنیا چند برابر شده است و این‌که ایران تعهدات برجامی خودش را کنار گذاشته است. آن‌ها به دنبال مذاکره هستند. الآن وقت سخن گفتن از موضع ضعف نیست. چرا نعمت خدایی را که به شما ارزانی داشته هدر می‌دهید؟ استراتژی ما را رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا باید از این منطقه خارج شود و دنیا هم لبیک گفت. شما باید به دنبال تحقق این هدف باشید و دائم قدرت منطقه‌ای و این ارتش منطقه‌ای و دولت مقاومت را جلوی چشم دشمن بیاورید. چرا قدرت ما را ضعیف نشان می‌دهید؟

دوستان توجه کنید که من با گفتمان خفت و ذلت کاردارم که مربوط به‌نظام اسلامی نیست. با شخص و تضعیف وزارتخانه و وزیر کاری ندارم. فردا نیایند بگویند که وزیر را تضعیف کردید. من با این گفتمان بحث دارم. گفتمان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی از اول که شروع‌شده است تا به امروز گفتمان مقاومت و گفتمان عزت و صلابت و گفتمان مقابله با ظلم و گفتمان مقابله با استکبار بوده است. با این گفتمان کارداریم. فردا نگویند که زید و عمر را تضعیف کردید. ما با فرد کاری نداریم. این گفتمان دارد غلبه پیدا می‌کند و دارند ساختارهای آن را درست می‌کنند. این را مواظب باشید. این گفتمان همان است که حضرت آقا در یک بیانی گفتند که در مقابل سازش نپذیرفتن و امثال ذالک گفتمان مذاکره گفتمان بی‌غیرتی است. خود ایشان بیان کردند. زمانه، زمانه مذاکره نیست. این را هرکسی می‌فهمد. از این نعمت‌های الهی که خدا برای شما فراهم می‌کند تا ضربات نهایی را به دشمن وارد کنید استفاده کنید. مردم عراق از ایران یاد گرفتند. یک مقدار بلد بودند، مرجعیت هم به آن‌ها کمک کرد که بیرون بریزند و تظاهر کنند و تظاهراتی که بی‌نظیر بود را راه انداختند. من هفته گذشته هم دیدم و در اینجا هم اعلام کردم. دیدید که چه عظمتی درست کردند. بعضی از آقایان مسئولین دارند مسیر قهقرا طی می‌کنند. همان حرکت مردم عراق باعث شد که آمریکا جمعیت را تا ۵۰۰۰ نفر به پایین بیاورد؛ یعنی سربازهایش را تا ۵۰۰۰ نفر کم کرده است. بقیه هم عن‌قریب بیرون می‌روند.

قبلاً هم‌عرض کردم آقایان تلاششان این است که تا آخر دوره‌ای که هستند هرچند روز یک‌بار حرف‌هایی بزنند که پر از حاشیه باشد تا مثل بنده مشغول پاسخ گفتن به آن حاشیه‌ها باشم و مطالبه گری‌ها را به فراموشی بسپاریم. لذا هرچند وقت یک‌بار از تریبون رسمی حرف‌هایی زده می‌شود که تعجب‌برانگیز است. به حرف‌هایی که حاشیه برای دستگاه نظارتی و قانونی و امثالهم درست می‌کنند توصیه من این است که توجه نکنید. ولو بار سیاسی اجتماعی دارد. اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کند. حتی این حرف‌ها به نظر من ارزش جواب دادن هم ندارد. چون خیلی از موضع بدی برخورد می‌شود؛ اما بعضی حرف‌ها گاهی سنگین است و بنده به‌نوبه خودم از تهمتی که به‌نظام زدند و انتخابات و سلامت انتخابات را مثل بزرگشان مورد خدشه قراردادند چون بزرگشان همین‌طور بود، بنده به‌نوبه خودم به‌عنوان کسی که در این نظام بوده است و دوران انقلاب و زحمات را دیده‌ایم و چشیده‌ایم نمی‌گذرم؛ و حرف‌های بی‌پایه و سخیف ایشان را هم تکرار نمی‌کنم و البته این سؤال رادارم که چرا برای افکار عمومی راجع به وضعیت معیشتی کار و تولید و تورم و کارخانه‌های تعطیل‌شده و وضعیت ورود کالاهای قاچاق و اجازه ثبت سفارش ورود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و ده‌ها مسئله دیگر شما چیزی نمی‌گویید؟ دوست دارند دوقطبی درست کنند. عزیزان توجه داشته باشید که تا انتخابات و بعد از انتخابات دوقطبی‌هایی درست می‌کنند که کاملاً برایتان توضیح دادم. می‌خواهند ما را در این دوقطبی‌ها بیندازند. دوقطبی مذاکره و عدم مذاکره، دوقطبی معیشت و امنیت و دوقطبی‌های این‌چنینی. به‌هیچ‌وجه کسی وارد نشود و جواب هم ندهد. می‌خواهند مردم را سردرگم کنند. به فضل الهی مردم تا امروز نشان دادند که هوشیار هستند و این را هم متوجه شدند که اگر در مقاطعی اشتباه کردند اشتباه خودشان را در آینده جبران کنند.

حتی می‌خواستم راجع به نماینده عالی دولت در استان هم بگویم و به خاطر بعضی از حرکات و عزل و نصب‌های سیاسی و امثال ذالک و به کار گرفتن بعضی از افراد فاسد که درجاهای دیگر عزل شدند و آن‌ها را به کار گرفتند و بعضی از خطاهای دیگری که دارند هم‌سخن بگویم اما چون بنایم بر این است که انشا الله با وفاق و همدلی امید دشمنان که می‌خواهند ما را به جان هم بیندازند ناامید کنیم این را کنار می‌گذارم و این صحبت‌ها را به‌وقت دیگری حواله می‌دهم.

دیدم در فضای مجازی عده‌ای مطالب نادرستی رادارند ترویج می‌دهند. همه دوستان باید هوشیار باشند. این مطلب مربوط به خود استان است. افرادی تائید شدند و رزومه کاری دارند. چون در فضا دیدم که می‌گویند افرادی که تائید شدند سابقه اجرایی ندارند و کار کلان کشوری نکردند پس قابلیت رأی دادن ندارند، برویم تهران رأی بدهیم، جای دیگر برویم رأی بدهیم. این حرف درستی نیست. این‌ها سیاه نمایی است. برای وکیل مجلس شدن آن چیزی که لازم است سواد کافی برای قانون‌گذاری است. حتی وعده‌هایی که می‌دهند همه بیخود است. خصوصاً وعده می‌دهند که توان انجام آن را در ۴ سال که هیچ ۴۰ سال هم ندارند که انجام دهند. شأن نماینده قانون‌گذاری است. افرادی باید باشند که توان قانون‌گذاری داشته باشند و توان نظارت بر قانون و اجرای بر قانون هم داشته باشند. تحت تأثیر قدرت‌ها و ثروت‌ها نشوند. آدم‌های خودساخته‌ای باشند. این‌ها را باید بررسی کنید. البته شاخصه‌های دیگر که پاک دست بودن و انقلابی بودن و امثال این‌ها را هم باید مدنظر داشته باشید. اینکه گفتند ما چون نمی‌شناسیم برویم استان دیگر رأی بدهیم گوینده این حرف خائن به استان است. چرا این کار را بکنید؟ چرا سطح مشارکت مردمی را از این استان کم کنید؟ باید باشید و بشناسید و رأی بدهید. امام به ما یاد داد، رهبری به ما یاد داد. یا خودتان می‌شناسید یا اگر نمی‌شناسید از کسی که به او اعتماد دارید و قابل‌اعتماد است به او مراجعه کنید. هرگز این حرف را نزنید. کسانی که این حرف را می‌زنند دلسوز به این استان نیستند.

مطلب دیگر اینکه همه به قانون ملتزم باشند. سر در مقابل قانون فرود بیاورید. اگر انقلابی هستید و ولایی هستید و اعتراضی دارید از طریق قانون دنبال کنید. در فضای مجازی تخریب و فرافکنی و ایذا نکنید. دوستانی که فضای مجازی را اداره می‌کنند سعی کنید تشویق و ترغیب کنید که الآن استراتژی دشمن در این روزها این است که به خاطر مسئله گرانی بنزین و بعضی از حرکت‌ها مردم را مأیوس کنند و همه می‌دانند که نقشی ندارد، ارزشی ندارد، شرکت نکنید. اگر دلسوز هستید تشویق و ترغیب کنید که همه در انتخابات شرکت کنند و بالاخره به کسی که مدنظرشان است رأی بدهند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.