آیت‌الله حسینی همدانی:

گفتمان “ارتباط علم و صنعت” در البرز توسعه داده شود

فضای مجازی ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با حضور در مجموعه پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، از مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مستقر در این مجموعه بازدید کرد.

در از این دیدار که قریب پنج ساعت به طول انجامید، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی از واحدهای مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مجموعه چون شرکت‌های زرین کوه، سامانه‌های پیشرفته نانو ارتباط (سپنا) و نوران سازه رهاورد آویژه، پژوهشکده گیاهان دارویی، آزمایشگاه‌ها و نیز خط تولید داروی گیاهی درمان بیماری آلزایمر ملیتروپیک (کنترل آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیری) محصول این پژوهشکده، مرکز دکل‌های حفاری واحد علم و صنعت، مرکز رشد فارم حیوانات آزمایشگاهی پژوهشگاه رویان و مرکز تخصصی ماشین‌های الکتریکی واحد خواجه‌نصیرالدین طوسی دیدن نمود.

امام‌جمعه کرج در گفتگو با مهندس عطاالله ربانی، رئیس و جمعی از مدیران و کارکنان پارک علم و فناوری البرز، با تقدیر از عملکرد این مجموعه بیان داشت: در نگاه خاص و ویژه رهبر انقلاب، علم، خود یک ثروت است و پارک‌های علم و فناوری نمود عینی تبدیل علم به ثروت هستند.

وی اظهار داشت: جهش علمی کشور در زمینه‌های متعددی چون نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین، پرتاب ماهواره به فضا، صنایع موشکی و ساخت پهپاد، از نتایج نگاه ویژه‌ی رهبر انقلاب به مقوله علم و اعتماد و باور ایشان به جامعه‌ی علمی و نخبگان جوان کشور است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: با توجه به فضای دانشگاهی و آموزشی استان البرز و وضعیت ویژه کشاورزی و صنعتی استان که باعث شده تا طولانی‌ترین میز پژوهشی و تحقیقاتی کشور در این استان دایر باشد، لازم است که بین این نهادها ارتباط قوی‌ای برخوردار شود تا استان و بلکه کل کشور از نتایج این ارتباط بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: باید گفتمان “ارتباط علم و صنعت”، در البرز توسعه داده و فراگیر شود و ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی بین نهادها و دستگاه‌های علمی چون دانشگاه‌ها، صنایع، آموزش‌وپرورش و پارک علم و فناوری استان، در همین راستا مفید و سازنده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کردند: حضور دانش آموزان و دانشجویان به‌صورت اردوهای علمی در این پارک و آشنایی با دستاوردهای علمی این مجموعه، عاملی برای تقویت انگیزه‌های تحصیلی و علم‌آموزی در آنان است.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت دادن به صنایع دانش‌بنیان و بومی در کشور، خاطرنشان ساخت: متأسفانه هنوز باور به توان داخلی در مدیران و برنامه ریزان کشور وجود ندارد و در همین ایام می‌بینیم که پس از قرارداد واردات دسته بیل و کلنگ از اوکراین و آذربایجان، اخیراً قرارداد واردات حجم بالایی از چوب بستنی از کشور چین منعقدشده است که مایه تأسف است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: تقویت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از توان تولیدی شرکت‌های داخلی به‌جای واردات کالا، باید در اولویت دولت و نهادهای تصمیم گیر قرار گیرد؛ درعین‌حال باید این باور در مردم نیز ایجاد شود که کالای ایرانی بخرند، ولو اینکه برای مدتی، ازنظر مادی هم هزینه‌ی بیشتری بپردازند.

امام‌جمعه کرج در جمع دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) شهر هشتگرد نیز که در کارگاه آموزشی همانندسازی سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان این پارک در حال برگزاری بود، گفت: پیشرفت کشور در آینده نیازمند پرورش عالمان و دانشمندان است و تربیت روحیه‌ی نوآوری و خلاقیت، از خود علم و دانش نیز مهم‌تر است.

برای مشاهده تصاویر این بازدید، اینــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.